Ja de fysio zegt dus ook dat het te snel is. Zij zegt met 12 maanden en dat heeft te maken met de groei van de hersenen. Nou de cb arts die belde mij vrijdag want ze dacht dat ze mij moest bellen maar ze moest de fysio bellen. Ik legde wel uit wat er aan de hand was en zij zei een beetje onzeker van ja maar ik vind dat de groei wel verder goed is en ik heb z'n hoofdje gemeten en dat was wel goed. Maar goed ze zou gaan bellen. Over kiss, nou ik ben pas 1x geweest en heb zelf wat oefeningen mee gekregen. Dinsdag dan gaat ie naar de manueel dus ben wel benieuwd hoe dat het gaat. Is jou kindje ook altijd al heel druk geweest, (spartlen, snel willen staan en hoofd vanaf geboorte al optillen) en veel spugen toevallig? Jayden heeft gister ineens weer heel veel gespuugd. Echt met flinke bogen. Kwam gewoom een meter verder. Ook niet gezond hoor. 2 weken geleden nog op spoedeisende hulp gezeten omdat ie niet meer stopte met spugen. Zelfs HA schrok ervan. Maar goed ik dwaal af geloof ik. Betreft fontanel denk toch maar HA vragen wat hij vind.
Hoi Meiden, Hier ben ik ook weer eens, pfff heb het druk de laatste tijd..... Heb jullie wel gelezen maar geen tijd gehad om te reageren. Nu eindelijk wel even! Weet niet meer precies wie wat zei maar probeer toch even reactie te geven,,, - wb rollen: hier nog niks, meneer draait op zijn zij maar dat laatste stukje echt nog niet! Op zijn buik vindt hij niks aan, we oefenen wel maar hij begint al snel te huilen en dan draai ik hem terug. Ligt wel vaak op zijn buik op mijn buik zeg maar (op de bank) en dat vind ie prima. Ach ja, komt vanzelf wel... - wb inenten: ik ga het wel doen, maar maak me eigenlijk helemaal niet druk over de mex. griep. Is nog steeds een milde griep en ik geloof best dat kindjes er ziek van worden maar dat is bij een gewone griep ook zo. Wel vind ik het goed om ze in te enten omdat de besmetting nou eenmaal wat sneller gaat, en hij ook op het kdv komt en daar ook de besmetting sneller door kan geven mocht hij het krijgen. Ik ben er niet bang voor dat het vaccin "slecht" zou zijn, of voor mogelijke bijwerkingen, ik geloof wel dat dit uitvoerig getest is. Ben zelf nogal nuchter hierin heb ik gemerkt - wb rapley: niks voor mij, hier gewoon gepureerd fruit en groente. Straks als hij wat ouder is krijgt hij stukjes fruit en brood, kan hij nog genoeg mee oefenen. - wb slapen, hier een romper zonder mouw (meestal, somslange mouw, net wat hij overdag aan heeft gehad), shirtje lange mouw, winterslaapzak met mouwen en dan nog een laken en dekentje (tot zijn middel ongeveer, vooral om ervoor te zorgen dat zijn benen strak ingestopt liggen anders gaat meneer gymmen!) Ik heb hem eerst altijd ingebakerd gehad, en toen ik daarmee stopte heb ik het zo gedaan omdat hij op deze manier nog het minste vrijheid heeft zeg maar. En hij slaapt hier goed mee, niet te warm, dus hou het maar zo. - wb fontanel: ik ken wel een paar voorbeelden waarbij deze te snel was gesloten, en een kindje moest geopereerd daaraan, de andere was niet erg. Werd wel nagekeken, veel onderzoeken want kan zo zijn dat de hersentjes dan niet genoeg ruimte hebben om te ontwikkelen. In principe moet deze niet zo vroeg sluiten, maar is niet altijd erg. Hopelijk voor jullie geen probleem! Verder weinig nieuws, ons mannetje is nog steeds aan het hoesten (ook snachts wakker, grrr) maar ja.... Afwachten maar weer hoe lang het duurt.... Verder een super vrolijk en makkelijk mannetje, met af en toe een huil om aandacht.... ja hij wil het liefst de hele dag op schoot / in de buurt, aandacht dus!
Sharmila: was jij niet diegene die een topic geopend had met opname ziekenhuis? Je kindje spuugt heel veel en met bogen en bleef er bijna in hangen? Heeft hij geen last van (verborgen) reflux? Mijn kindje spuugt wel is, maar kleine beetjes, niet met bogen. Waaraan ik merkte dat hij het kiss-syndroom was is omdat hij elke keer lag te hoesten en bij de HA konden ze niets vinden en huilen met aankleden en alles met links doen en deed helemaal niets met zijn rechterkant. Ik hoef nu nog maar 1x in dec. ik vind het trouwens wel eng hoe die man dat doet aan de hoofdje duwen en trekken enzo...:S Inenten: Dano valt er net 2 dagen buiten en komt deze keer niet in aanmerking voor het vaccin, ik word waarschijnlijk wel opgeroepen en laat me dan ook waarschijnlijk inenten (ook al heb ik wel mijn twijfels) en Dano wordt dan waarschijnlijk bij de 2e sessie in dec opgeroepen en dan zie ik tegen die tijd wel of ik het vaccin bij hem laat zetten ja of nee, denk ja, want hij gaat vanaf januari naar het kdv en daar zijn natuurlijk ook weer kindjes die niet zijn ingeent of MG hebben Sunrise: wat bij mij hielp is de speeltjes achter hem te leggen, dus niet boven of naast hem maar echt achter hem dan moet hij dus draaien om erbij te kunnen Vervelend dat hij nog steeds zoveel hoest! Weet 1 van jullie waar ik een GOEDE slaapzak kan kopen??? Ik heb er 3, 1 van prenatal, 1 van ikea en 1 van kruidvat en ik vind ze alle 3 niet fijn, de gaten van de armen zijn veel te groot (heb ze al dichtgenaaid) en het gat waar het hoofdje ligt is ook veel te groot, toen ik hem aandeed met ingekorte armgaten kon ik zo dat ding over zijn hoofd heen trekken :S:S:S schiet nog niet op dus en aangezien meneer niet stil meer kan blijven liggen in zijn bed zou ik een slaapzak toch wel fijn vinden zeker dalijk in de winter
Winnythepooh: Ja ik ben diegene dat dat toppic had geopend. Hij heeft vandaag medicijnen gekregen tegen het spugen. De fysio en manueel konden niks voor hem betekenen omdat het vanuit z'n hoofd komt en hebben mij met spoed naar de HA verwezen om daar weer een verwijzing te vragen voor het sofiakinderzkh. Daar ben ik dan vandaag ook geweest en er zijn nu foto's gemaakt van zijn hoofd vanwege het sluiten van de fontanellen en naden. Ook hierover heb ik een topic geopend. Beetje lang verhaal. Wat betreft de slaapzak, ik heb een slaapzak van lief. Lekker warm en niet te groot voor zijn hoofd of armen. Heb er ook 1 van de baby en tienerstore maar die is idd ook erg groot. Sunrise: wat dat rollen betreft misschien wel een goed idee van de speeltjes wat winnythepooh zegt. Je kan wel oefeningen doen om het te stimuleren maar lastig om uit te leggen. De fysio heeft het me laten zien. Jayden rolt naar 1 kant en moet hem stimuleren naar de andere kant te rollen. Maar lastig om dat even uit te leggen. En je zal zien hij rolt straks ineens om. Inenten weet eigenlijk niet wat ik ga doen. Door alle toestanden met Jayden ook niet veel over nagedacht
Sharmila: och jeetje! Wat vervelend! Heel veel sterkte toegewenst, hoop dat ze er snel achter komen wat het nou is *knuffel* Hier krijgt mijn zoontje geen MG vaccin, hij is na 23 mei geboren en komt er dus niet voor in aanmerking, daarintegen krijg ik wel een oproep en heb besloten mijzelf in te laten enten om zo hopelijk de kans te verkleinen, ik geef nog half bv (ook al is deze terug gelopen) maar blijf dat voorlopig wel doen, heb begrepen dat het vaccin via de bv ook een heel klein beetje bij hem binnen komt en hoop dat dat hem op die manier enig extra kan beschermen, poeh wat vind ik dit moeilijk! Dalijk gaat hij naar het KDV en er zijn natuurlijk nog meer mensen die niet ingeent zijn! Zijn jullie er al uit wat jullie gaan doen?
Ik ga mijn mannetje wel laten inenten, ik moet straks om 12 uur.... Hoop dat hij er niet al teveel last van gaat krijgen. Normaal geen last na inentingen, maar deze is toch wat pijnlijker geloof ik... nou ja ik ben lekker vrij vandaag dus vanmiddag maar verwennen dan!! Ik moet zeggen dat ik niet zoveel twijfels heb over het vaccin, dit is uitvoerig getest en de risico;s wegen niet op tegen de risico;'s van de MG. Risico's op lange termijn weet je natuurlijk niet, maar ook niet van de griep. En ik heb wel vertrouwen in de medici moet ik zeggen Oh enne Winnythepooh, ik zweer bij de H*ma!!! Slaapzakken dus ook daarvandaan (die warme met mouwen), ze zijn wel groot (lang, kan hij er nog de hele winter in) en ik sla de mouwen een keer om maar verder vind ik ze erg fijn! Zoals alle spullen daar, ik ben een fan haha!
Hier vanochtend de prik gehaald. Amber gaf geen kik en heb tot nu toe niks aan haar gemerkt... Hoop dat dit zo blijft! Ambers winterslaapzak is zonder mouwen. Ben anders toch bang dat ze het te warm heeft.
hoi, Ik moet tussen half 3 en half 4 voor de prik die bij mij gezet wordt, ik zie er zoooooooooo tegenop! Malka: fijn dat het tot nu toe goed gaat En bij de rest van de moeders met hun kindjes? Ook de prik gehaald?
Even een snelle update. Nou gister dus na lang twijfelen heb ik mezelf laten prikken en heb het vaccin gekregen tegen de Mex Gr. oh oh oh... wat vond ik dat erg, ik ging bijna van me stokkie en zat dus bij te komen bij de EHBO (sorry ben echt geen held met naalden) daarom had ik mijn zoontje even bij mijn zusje gebracht, omdat ik al wist dat dit zou gebeuren en ik wilde niet dat hij dat zou zien. Gisteravond pijn en branden in mijn arm, niet normaal, snachts draai je er ook nog is op, hup gelijk wakker van de pijn en misselijk dat ik was, kon geen hap door me keel krijgen. Hoe ging het bij jullie?
Ik ben vandaag met Jayden geweest voor de m-prik. Viel gelukkig mee. Hij heeft niet gehuild. Daarna viel die in slaap en nu een vrolijk mannetje. Hoor wel veel dat als ze ziek worden dat dan vaak in de loop van de avond/nacht gebeurd. Nou ik wacht het gewoon af. Tot nu toe niks bijzonders met hem. Met zijn hoofd gaat het gelukkig ook goed. Niet het idee dat ie pijn heeft. En hij heeft zantac voor het vele spugen en dat lijkt ook goed te werken. Hij spuugd nog wel maar heeft er niet veel last meer van betreft zuur/pijn. Winnythepooh: Wel goed dat je het toch hebt gedaan terwijl je echt bang bent van spuiten. Hoop dat je er nu geen last meer van hebt. Heb je eigenlijk al een goede slaapzak gevonden? Oh ja vroeg me ook nog af of je nog een goed kdv had gevonden. Jij had daar een tijd geleden een topic over geopend? Je zocht in capelle en omg.
Hoi, Daar ben ik weer snel ff. Ben vandaag voor het eerst op mijn stageschool geweest voor een kennismaking en rondleiding enzo, erg leuk...zo grappig ik moet voor klas 3/4 gaan staan, al die kleine stoeltjes en tafeltjes haha...en kan wel merken dat ik een tijd niet op een basisschool ben geweest, want ze hebben tegenwoordig geen schoolbord meer maar een diascherm waar de pc op geprojecteerd staat! Ik moet nog veel leren... Hoe is het bij jullie verlopen met het vaccin, kindjes ziek geworden? Sharmila: hoe gaat het nu? Ja ik heb inmiddels een oplossing gevonden, mij moeder gaat tijdelijk minder werken en komt oppassen (de schat) en ik heb nog geen slaapzak gevonden, maar het heeft niet zo heel veel zin, want hij kruipt met slaapzak en al zijn hele bed door en weet niet zo goed wat ik hieraan kan doen (niets denk ik). Hebben jullie kindjes ook wel is van die stuiptrekkingen lijken het wel, van die worm/visachtige bewegingen haha, ik vind het heel grappig om te zien, maar soms maak ik me er een beetje zorgen om, het is dan net of hij jeuk heeft op zijn rug en dan gaat schuren ofzo. Verder heeft hij erg last van 2 tandjes die door komen, van zijn 6 maanden sprong, slaapt erg slecht en wordt ook weer 2x in de nacht wakker en overdag slaapt hij bijna tot niet ook heb ik het idee dat hij last heeft van het vaste voeding hij zit zichzelf heel de tijd te krabben ik denk dat ik het even na ga vragen aan het cb, hij krijgt fruit en groente potjes elke dag. Eten die van jullie al een heel potje leeg? Hier nog niet hoor. En koken jullie het zelf of gewoon potjes? Ik heb tot nu toe alleen maar potjes gegeven. Oh ja, ik had hem laatst een liga gegeven op de rapley methode nou ben me kapot geschrokken, ik zit erbij, hij zit er netjes aan te zuigen, dus ik d8 nou dat gaat goed, opeens maakt hij stik bewegingen dus (moeder instinkt) spring overeind stop mijn vinger in zijn keel en haalde er zo een halve liga uit dat doe ik dus ook niet meer, gewoon alles prakken en pureren en met een lepeltje in zijn mondje doen... Tot snel, Liefs
He allemaal! Hoe is het? Hier alles zn gangetje. Amber snipverkouden. Vind die traanoogjes altijd zo zielig! december... de laatste maand van mijn verlof! Heb best zin om weer te werken, maar zie er ook wel tegenop om mn meissie weg te brengen! Ach, zal met de tijd vanzelf beter gaan. Amber gaat ook haar hele bed door. Het lijkt wel of ze het helemaal niet wil, want het is dan de hele nacht door huilen. We hebben dit een paar nachten aangezien, maar toen een safe t sleep gekocht. Nu slaapt ze weer heerlijk en wij ook! Vooral gekocht, omdat ze met 4 maand haar bed al door ging! Toen kon ze nog niet van de buik weer op de rug komen. Vond dat best eng. Nu kan ze dat wel, dus af en toe halen we voor een paar nachten de safe t sleep eraf, om te kijken hoe dat gaat, maar is elke keer drama!! Ik maak het eten zelf. Eens in de zoveel tijd in de keuken staan en dan de vriezer in. Maar die is dus bijna leeg, en heb nu geen tijd, dus potje! Kan ze eens wat anders proberen, wat ik nooit maak! Ze heeft wel meer moeite met poepen gekregen door die andere voeding. Zal wel wennen zijn! @Winnie: leuk he! Ik heb mijn eindstage in gr 4 gedaan. Een leuke leeftijd. Na de kerst weer aan de slag in gr 7. Wij hebben ook zo'n digitaal schoolbord. Echt zo gaaf! Wat een mogelijkheden! Ik zag al dat de eerste wedstrijd van oranje voor wk tijdens schooltijd valt! Kan ik mooi met de kinderen kijken!!
hoi ff snel...ben aan het leren, maandag examen:S 1 van jullie heeft een safe t sleep. Ik wil er ook 1, kost dat ding 70euro? en waar heb je 'm vandaan?
yep, die heb ik. Volgens mij 50,- bij de prenatal. Als je die de eerste maandag van de maand haalt, krijg je volgens mij een kortingsbon?? Weet het niet zeker... Wij kunnen niet zonder!
zolang kan ik niet wachten haha...moet er elke n8 4x uit om hem weer om te draaien, hij heeft van8 in de kinderwagen geslapen dan blijft hij wel stil liggen ik trok het ff niet meer en toen d8 ik nou dan maar ff in de kinderwagen...ik ga gelijk naar de prenatal...tnx!
Ik heb gister de safe t sleep van marktplaats gekocht voor 20euro...en oh wat ging hij slapen (maar niet heus) ik was de kamer uit en nog geen 2 minuten later hoor ik "kggggg kgggg"en ja hoor, wat denk je...heeft hij het klitteband losgemaakt, dus toen heb ik hem maar weer in de kinderwagen bij mij op de kamer gelegd. Ik snap echt niet wat er aan de hand is, hij wordt sinds 2 maanden elke nacht om de 2 uur wakker, IK BEN KAPOT!!! Ik weet gewoon niet wat ik moet doen...iemand tips? Ik was zondagavond ook nog bij het HAP ik had hem op mijn bed gelegd en draai me om om zijn flesje te pakken en echt binnen 5 sec hoor ik "kaboem" is mijn ventje van mijn bed boven op zijn hoofd gevallen, gelukkig ging hij gelijk keihard huilen...ik heb me nog nooit zo ellendig gevoeld als nu, ik blijf dat beeld maar herhalen in mijn hoofd Gelukkig was alles goed bij het HAP en konden ze niet zo snel iets vinden en moest ik hem die nacht elke 2 uur wakker maken (maar ja meneer werd gelukkig zelf al elke keer wakker) en ik had gister examen.......en die heb ik echt slecht gemaakt volgens mij. Maar gelukkig heb ik nu vakantie 2,5 week en gaan Dano en ik van de week voor het eerst zwemmen... Hoe gaat het met jullie? Hier ook slechter poepen van de potjes bijvoeding.
Balen zeg!! Al 2 maanden? Dat is wel een hele lange fase!! Helaas geen tips.... Wat een slimmerd dat hij het klitteband open kreeg!!! Kan je verder alleen maar sterkte wensen en een digiknuf geven!!
Yes! ik heb een 7 gehaald voor mijn toets... morgen krijg ik de 2e prik en jullie? Lief bedankt malka wij zijn de enige nog op dit onderwerp volgens mij haha
Volgens mij ook....WAAR ZIJN ALLE MEIMAMA'S??? Top dat je je toets hebt gehaald!! Hoe ging het vannacht?? Amber heeft vanochtend de prik gehaald. Dit keer moest ze wel huilen. Ligt nu lekker te slapen, maar na het lezen van alle verhalen op dit forum ga ik haar wel extra goed in de gaten houden! Zou vanavond lekker even de kroeg in met vriendin, dus hoop niet dat ze heel ziek wordt. Denk niet dat ik dan nog wil gaan... Jij ook succes met de prik!!