Mijn NOD zal zijn ongeveer rond 9 oktober. Als ik uit ga van 30 dagen. Ik las op deze pagina dat je tarwekiemolie kon gaan slikken indd voor de bevordering van het innestelen dus vandaar dat ik het ga proberen. Maar indd je moet alle vitaminen wel binnen krijgen en zal wel even duren voordat het in je lichaam opgenomen is. Verdere tips zijn altijd welkom
In de zwanger brochure van m'n verloskundepraktijk heb ik gelezen dat je 3 maanden voordat je gaat proberen al kan beginnen met foliumzuur, 400 microgram per dag is ok. Ze zeggen dat als je verder gezond en gevarieerd eet dat je dan geen andere vitamines hoeft te slikken. In america zeggen ze trouwens dat je 800microgram per dag nodig hebt en dat je wél vitamines nodig hebt. Maarja daar doen ze het sowieso anders, heb ook gelezen dat het aangeraden wordt om eerst je gezondheid te laten checken daar en dan pas gaan proberen.
@bo87 en meisje jammer zeg. Op naar de volgende ronde dus!! Ik slik gewone foliumzuur, van de week maar even kijken naar speciale zwangerschaps vitaminen of daar nog verschil in zit.
datn komt me zo bekend voor...Ik probeer niet bang te zijn dat het misgaat en toch spookt het door mijn hoofd. @alle nieuwe dames in het groepje: Welkom Ik ben momenteel veel te weinig online dus ik heb wat vrolijke en minder vrolijke berichten gemist geloof ik...zwangere dames: gefeliciteerd en voor de dames die een nieuwe rond zijn ingegaan: succes en geniet van het klussen! hoe het nu met mij is...ik heb bijna ruzie met mijn huisarts zulke gevoelige mensen zijn het...zo gevoelig als een looien deur...ik moet verplicht naar de huisarts en mag de eerste twaalf weken niet naar de vk...wordt mij telefonisch medegedeeld... dat bepaal ik nog altijd zelf wel...ik ga voor mijn kindje echt niet twaalf weken bij een dokter op bezoek die voor alles paracetamol geeft nog voordat hij weet wat er aan de hand is... Hormonen? sorry dames moest even de agressie eruit gooien...
NOD Meisje 29, 29 jaar, NOD 14-09-2014, 5e ronde, 1e kindje Sweetnesz, 27 jaar, NOD 05-10-2014, 15e ronde (ronde 4 met Clomid), 1e kindje Lelie89, 25 jaar, NOD 15-10-2014, 2e ronde, 1e kindje ZWANGER! Gosh, 32 jaar - 14 mei uitgerekend - tweede kindje Dufel, 27 jaar - 15 mei uitgerekend - 1e kindje, 1e ronde Josslyn, 26 jaar, 17 mei uitgerekend - 1e kindje, 1e ronde Erminea, 32 jaar - 18 mei uitgerekend - eerste kindje (na 1jr en 8 maanden proberen en ziekenhuizen 1ste cryo terugplaatsing raak) hoop dat ik 't zo goed heb aangevuld?
NOD Sweetnesz, 27 jaar, NOD 05-10-2014, 15e ronde (ronde 4 met Clomid), 1e kindje Meisje29, 29 jaar, NOD 09-10-2014, 6e ronde, 1e kindje Lelie89, 25 jaar, NOD 15-10-2014, 2e ronde, 1e kindje ZWANGER! Gosh, 32 jaar - 14 mei uitgerekend - tweede kindje Dufel, 27 jaar - 15 mei uitgerekend - 1e kindje, 1e ronde Josslyn, 26 jaar, 17 mei uitgerekend - 1e kindje, 1e ronde Erminea, 32 jaar - 18 mei uitgerekend - eerste kindje (na 1jr en 8 maanden proberen en ziekenhuizen 1ste cryo terugplaatsing raak) Het is goed aangevuld, heb alleen de NOD van meisje29 veranderd
Josslyn, wat raar van je huisarts. Je mag toch inderdaad zelf wel bepalen of je naar je huisarts wilt gaan of naar een verloskundige? Hoezo zouden zij mogen beslissen voor jou waar je heen gaat? Hebben ze niet de redenen gezegd waarom ze willen dat je tot de twaalf weken naar hun gaat?
@ josslyn ik vind het ook raar.. als er geen specifieke reden voor is zou ik idd ook gewoon op je eigen gevoel afgaan! @bkt sorry ik zag nu pas dat je me een pb had gestuurd. Ik wilde reageren maar ik kan je geen bericht terugsturen omdat je die optie hebt uitgezet
Wie weet er een zwangerschaps test die extra gevoelig is dus bij een lage HCG waarde al aanslaat, en/of al voor je NOD al kan gebruiken.. En die je gewoon in een drogist ofzo kan kopen en niet online hoeft te bestellen.. Ik ben dan al wel bijna 2 weken overtijd en gebruik je kruidvat testen maar is steeds negatief en wou zon extra gevoelige eens proberen zag op internet al de MatCare ofzo maar die is dus alleen via internet te bestellen.
Josslyn indd raar van je huisarts. Ik zou ook op je gevoel af gaan. Ik heb wel even een vraagje, ik heb van de huisarts al een doorverwijzing gekregen voor de gynaecoloog voor als het deze ronde weer negatief zou zijn. Nu weet ik dat wanneer je besluit naar het ziekenhuis te gaan er vanalles in gang gezet wordt en we beide onderzocht worden. Ik ben even benieuwd wat jullie zouden doen. Nog even wachten en ronde 6 afwachten of toch nu al gaan omdat het proces daar ook nog lang duurt.
Meisje, vind ik moeilijk te zeggen. Ik denk dat mijn vriend zou zeggen dat we het nog 6 maanden zouden moeten aankijken omdat het gemiddeld 6 tot 12 maanden duurt. Maar misschien dat ik zelf wel al onderzoeken zou willen laten doen omdat ik gewoon zo graag een kindje wil. Al helemaal als dat proces ook nog lang gaat duren. Misschien gewoon goed met je partner overleggen, kijken wat hij vindt en als jullie beide tot dezelfde conclusie komen (zij het onderzoeken laten doen of zij het nog even proberen) dan kunnen jullie daar ook samen voor gaan. Als jullie niet hetzelfde willen, zou er toch een compromis door één van jullie gesloten moeten worden.
Ik vind het ook lastig meisje, ben het eigenlijk wel eens met lelie. Ik heb net gebeld met het echocentrum. We willen toch een eerdere echo. We kunnen niet wachten tot 23 oktober. Nu dus de 1e echo op 3 oktober om te kijken naar het hartje♡
Oh wat leuk Dufel. Tot 3 oktober wachten is nog te overzien. Al klinkt dat nu ook ver weg haha. meisje29 lastig! Ik zou denk ik nog even wachten inderdaad. Maar praat er gewoon over met je vriend. Dan komen jullie er samen wel uit Spiraal is hier verwijderd! Viel alles mee gelukkig, had er geen last van. Nu wel gek idee hoor. Manlief vindt het ook helemaal spannend ineens haha! Eerste keer zal best gek zijn denk ik zo..
Meisje29, lasitge keuze, ik denk dat ik zelf even zou afwachten en zeker ook goed overleggen met mijn partner. Samen kom je tot de beste conclusie en dan kan je er ook samen voor gaan. Cherubin, fijn dat het allemaal meeviel met het verwijderen van de spiraal. Hoop dat snel je normale cyclus op gang komt. Wat betreft mijn aanvaring met de huisarts...ik heb vandaag de verloskundige gebeld en mijn afspraak gemaakt voor 2 oktober. Voor zowel het intake gesprek als de eerste echo. Die huisarts komt niet aan mij of aan mijn kind. *misschien ga ik wel naar een andere huisarts*
Huh Dufel, mag je eerder een echo laten maken?? Ik mag pas 16 oktober met tien weken een echo. echt niet normaal hoe lang dat wachten is.. vind het zo moeilijk... ga jij naar een pretecho bureau dan?? Of mag je gewoon eerder komen omdat je het wilt?
@josslyn Vind het ook raar van je huisarts! Maar kan je niet direct je vk bellen en afspraak maken? Je hebt toch geen doorverwijzing van je huisarts nodig of wel..? @meisje Ik zou gelijk gaan denk ik..
@josslyn Ik zie al dat je een afspraak hebt gemaakt bij de vk. Heb er gister overheen gelezen sorry. Beter! Ik zou m'n huisarts ook niet meer vertrouwen na zoiets denk ik..!
Bij mijn vk maken ze zelf geen echo's. Ik moet dus sowieso naar een echocentrum. Ik heb hun gebeld en aangegeven dat ik eerder een echo wil omdat ik anders al 11 weken ben en dat duurt me te lang. We willen heel graag het hartje zien/horen. Dat kon alleen moeten we het dan wel zelf betalen maar dat heb ik erg graag voor over!
Je hebt inderdaad geen doorverwijzing nodig, maarja...heb het maar op deze manier opgelost. Mag bun alsnog met 7-8 weken voor de eerste echo en intake. Geeft me toch wat rust