Nieuwe members, nieuw praatgroepje :)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door olivia23, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loutje86

Loutje86 Actief lid

3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    ''IUI is een methode waarbij met een dun slangetje zaad in de baarmoeder (intra-uterien) van de vrouw wordt gebracht (inseminatie). Dit gebeurt nadat uit het zaad van de partner de best bewegende zaadcellen zijn gehaald.

Voor wie is IUI een geschikte behandeling?
    Paren waarbij de kwaliteit van het zaad van de man niet optimaal is. Er kan bijvoorbeeld sprake kan zijn van te weinig beweeglijke zaadcellen.
    Paren met onvruchtbaarheid van langer dan 1 jaar, zonder dat daar een duidelijke oorzaak voor te vinden is.''

2. Louloute

Louloute Niet meer actief

@lelie89
    dankjewel! :)

@vlinder
    wat een rare huisarts heb jij! 1 jaar regel geldt volgens mij alleen als je heel de tijd normaal ongesteld wordt..maar jouw geval vind ik buitengewoon! ik zou woedend zijn als ik jou was denk ik...

3. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Hoi allemaal, ik "voel" steeds meer.... mijn borsten zijn gevoelig, ik lijk er ook ineens aders te hebben maar nog niet heel duidelijk, dit heb ik normaal pas echt 2 NOD niet nu al.... mijn buik is heel gevoelig en jeukt continu (al 2 dagen)... ik heb puistjes op mn voorhoofd (heb ik echt nog nooit gehad... ja miss een keer eentje).... witte afscheiding...behoorlijk wat..ohja en met vlagen misselijk...

ik had vanmiddag btw last van ongesteldheidsteekjes in mijn buik... ik zit nog 8 NOD.... dus dat was even raar. iemand hier ervaringen mee?

ik heb bewust "voel" tussen haakjes gezet want je kan via je hoofd ook vanalles voelen ineens....

Wachtbankje is echt ZOO niet leuk....

4. meisje29

meisje29 Niet meer actief

Thnx loutje voor de uitleg. Ik wist het echt niet.

Monijari ik zou haast jaloers worden 😀
    Het lijkt of klinkt eigenlijk als symptomen bij zwangerschap.
    Ik spreek niet uit ervaring maar
    We hebben bijna gelijk onze NOD en ik heb inmiddels al zoveel pagina's bezocht met welke symptomen je allemaal kan krijgen.
    Zou wel komen omdat het wachten zooooo lang duurt nu en ik zelf gewoon bijna geen klachten meer heb. Heb alleen dat ik af en toe misselijk ben maar daar blijft t bij.
    En elke keer denk ik weer ach toch ff kijken wat voor symptomen je wel kan krijgen en wann ik nou echt mag testen.
    Pff verschrikkelijk. Ma goed we wachten het gewoon af :)

5. meisje29

Nog even een vraagje, hoe krijgen jullie die afbeelding onder de reactie ??

6. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Loutje, welkom!
    Fijn dat jullie zo snel terecht kunnen! Ik lees altijd dat mensen minstens een jaar moeten wachten voordat ze worden geholpen.
    Wanneer is je NOD? Dan zet ik je op de lijst (als je wilt:p).

Vlinder, dat is echt rot gewoon. Ik snap ook niet waarom je huisarts je niet wilt helpen als je maar één keer ongesteld bent geworden in 101 dagen. Dat is niet proberen want je hebt dan niet eens een eisprong... Kan je niet proberen een second opinion te vragen bij een andere arts?

Meisje29, als je bij gebruikersinstellingen naar handtekening wijzigen gaat, zie je ook dat je een afbeelding bij je handtekening kan doen. Je moet dan de code van bijvoorbeeld een ticker invoeren en dan heb je als het goed is een afbeelding in je handtekening. De afbeelding moet wel op een andere site geupload zijn.

7. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    @meisje29: hahaha ja die symptomen heb ik ook allemaal gelezen... dus vandaar dat ik twijfel of het niet in mn hoofd zit...mijn temp fgrafiek ziet er namelijk niet uit... veel ups en downs... maar ook daar: ik temp niet elke keer op dezelfde tijd. Mocht het niet raak zijn doe ik dit zeker komende maand. Dat is in mijn geval om 6:30 :(....

babytickers.net klik je doorheen wat je wilt, en dan die code in je handtekening zetten :) (zie omschrijven lelie) super makkelijk

@vlinder: wat lelie zegt! Ga voor een second opinion, daar heb je gewoon recht op :).

8. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Hoi,

Vanochtend weer dokter gebeld. Heb gevraagd naar de dokter die vorige keer wel begrip had voor mijn situatie :).
    Kreeg ruzie met de assistente :p.
    Maar heb het wel voor elkaar gekregen !

Heb een doorverwijzing gekregen en vrijdag een afspraak met gynacaeloog. Met een echo er achteraan.
    Ben zo opgelucht :) eindelijk wat duidelijkheid en begrip.
    Was echt zo boos op de assistent! Niet normaal zeg.

9. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @ meisje29, fijn dat jij al een doorverwijzing hebt!
    Hopen dat het niet nodig is.
    Ik ben benieuwd wat ze gaan doen, ik kan echt snel terecht! Komende vrijdag al.

10. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.918
    1.816
    113
    Leerkracht
    België
    Ik meld me ook even aan :)

Mijn man en ik zijn eind augustus getrouwd (vandaag net een maand :D) en iets daarvoor zijn we met de pil gestopt. Mijne eerste menstruatie is dan vrijdag begonnen (na 34 dagen). Dus ik start nu met ronde 2. Ik ben zo nieuwsgierig! Ik weet niet wanneer mijn NOD is: als ik uitga van een cyclus van 34 dagen dan 30 oktober...

Proficiat aan alle zwangeren!!

11. meisje29

Monijari,
    Grappig dat we elkaar snappen.
    Ik heb dat netzo gehad maar hoop super dat je gewoon echt zwanger bent! Zou super zijn.
    En temp doe ik ook half. Ik ga als het niet lukt deze ronde ook serieus beginnen maar wat jij ook al zegt dan moet ik het heel vroeg doen. En moet k niet vergeten want nu doe ik het voor slapen gaan en leg m onder de tong maar dat werkt blijkbaar niet ?!
    Ik doe wel elke avond en de temp klopt verder bij mij wel vlg het lijstje. Maar goed moet toch wat serieuzer gaan doen.

Vlinder, fijn dat je nu eindelijk doorgestuurd bent !en je kan vrijdag al terecht, wow super snel!
    Ben wel heel benieuwd wat ze zeggen enz. Dus hou je ons op de hoogte??
    Je ruzie met de assistente kan ik me helemaal voorstellen. Bij onze huisarts zat ook altijd een hele "leuke" maar die is gelukkig weg.

12. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte :).
    Ik hoop niet te slecht nieuws :(. Ff afwachten, wel snel ja! Dat is wel fijn :).

Echt geen fijne assistente, wel de dokter gekregen waar ik om vroeg en die was erg begripvol. Echt super fijn!
    Op papier staat ook dat je door verwezen mag worden met kinderwens van half jaar bij onregelmatige cyclus.
    Vond mezelf een zeikerd maar dus niet terecht en had toch gelijk.

13. Loutje86

Loutje86 Actief lid

3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ontzettend fijn! Ik dacht inderdaad ook 1 tot 2 jaar en dat ze je vaak nog terug sturen voor een half jaar zelf proberen....
    Ja leuk op de lijst! Mijn NOD? Uhhh ja zit vandaag op dag 49..zo'n ontzettend rare cyclus, ik weet het gewoon niet :(

@vlinder, fijn dat je doorgestuurd bent! gewoon ''zeiken'' hoor...anders laten ze je nog langer wachten!

14. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @loutje86, weet jij wat ik kan verwachten bij erste gesprek in ziekenhuis?

Ik krijg eerst een gesprek met de nurse practitioner en hierna een onderzoek en een vaginale echoscopie. Weet niet wat ik hierbij moet verwachten.

15. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Laatste vraag, word gek van mezelf! In patiëntenbericht van dokter voor doorverwijzing staat neem partner mee. Heb het hier niet met de huisarts over gehad.
    Probeerde net naar polikliniek gynacaeloogie te bellen maar stond super lang in de wacht dus weer opgehangen.

Kan ik vrijdag ook zonder partner gaan? Het gaat in principe over mij omdat ik al 3,5 maand niet ongesteld ben geweest.

16. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Toch iemand aan de lijn gekregen. Kan alleen komen.
    Ze gaan eerst onderzoeken wat er aan de hand is.

17. Louloute

Louloute Niet meer actief

@vlinder
    Yesss! Ik ben blij voor je! Hopelijk kunnen ze je snel helpen!
    @juf
    Hoi en welkom! Ik ben ook deze zomer getrouwd (juli)! Vind het ook super spannend :)

18. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Vlinder, wat super dat je toch een doorverwijzing heb gekregen en ook nog zo snel terecht kan! Hopelijk is het niks ernstig en zo verholpen!

Juf, welkom! Zal ik je ook op de lijst zetten?

Loutje, ik zal je zo op de lijst zetten en dan NOD onbekend neerzetten.

Ga gelukkig niet zo heel vaak naar de huisarts maar de paar keren dat ik ben gegaan ben ik altijd supervriendelijk geholpen door de assistentes daar. Heb ik volgens mij echt geluk mee als ik soms de verhalen hoor van mensen over de assistentes.

19. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    NOD
    Sweetnesz, 27 jaar, NOD 05-10-2014, 15e ronde (ronde 4 met Clomid), 1e kindje
    Monijari, 28 jaar, NOD 07-10-2014, 3e ronde, 1e kindje
    Meisje29, 29 jaar, NOD 09-10-2014, 6e ronde, 1e kindje
    Louloute, 26 jaar, NOD 09-10-2014, 1e ronde, 1e kindje
    Lelie89, 25 jaar, NOD 15-10-2014, 2e ronde, 1e kindje
    Juf1987, ? jaar, NOD 30-10-2014, 2e ronde, 1e kindje
    Cherubin, 26 jaar, NOD onbekend, 1e ronde, 1e kindje
    Loutje86, 21 jaar, NOD onbekend, 7e ronde, 1e kindje

ZWANGER!
    Gosh, 32 jaar - 14 mei uitgerekend - tweede kindje
    Dufel, 27 jaar - 15 mei uitgerekend - 1e kindje, 1e ronde
    Josslyn, 26 jaar, 17 mei uitgerekend - 1e kindje, 1e ronde
    Erminea, 32 jaar - 18 mei uitgerekend - eerste kindje (na 1jr en 8 maanden proberen en ziekenhuizen 1ste cryo terugplaatsing raak)

20. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.918
    1.816
    113
    Leerkracht
    België
    Fijn dat ik ook op het lijstje mag staan. Ik ben 27 jaar :)

Deel Deze Pagina