Nieuwe members, nieuw praatgroepje :)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door olivia23, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louloute

Louloute Niet meer actief

#281 Louloute, 1 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2014
    Bekijk bijlage 420561
    dit is een voorbeeld grafiek..
    verticale rode lijn is de dag van je eisprong (in dit geval dat 15 van je cyclus)
    horizontale rode lijn is je BBT (in dit geval 98.09F oftewel 36.72C)
    dus stel vandaag is je NOD, je BBT is 36.7 graden en je temp 's ochtends was 37.0
    dan heb je een grote kans dan je zwanger bent !
    :)
    uitleg met details:
    Ovulation

2. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18

Ah helder! dank je wel. Ik denk dat mijn BBT idd lager is, niet veel maar ik denk rond de 36,5 36,6. Ik meet nu 36,7.... dus als t zo weinig verschil is kan het nog steeds :D ik zie het hopelijk vrijdag ochtend (4 NOD)...

Aangezien die bij jou er hetzelfde uitziet, wat denk je, ben je zwanger? Heb je veel "verschijnselen"?

Grappig dat we gelijk lopen, alleen mijn cyclus is 3 dagen korter.

3. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Wat een fijn voorbeeld! Dank je wel :)! Wel een heel duidelijk voorbeeld ook haha.... nog 2 nachies....

4. Louloute

#284 Louloute, 1 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2014
    @Monijari
    ik zal iets later mijn grafiekje posten. Moet ff uitzoeken hoe dat moet eerst :D kunnen we ze vergelijken :)
    over of ik wel/niet zwanger ben..ik heb geen idee...het kan wel. Ik heb wel ovulatiepijn gehad en rond die dagen ook geklust..maarja
    ik wil er niet te veel over nadenken, ik wil mezelf niet gek maken. Raak wel super snel geïrriteerd de laatste tijd maar heb voor de rest geen verschijnselen :p

5. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18

Dat is heel makkelijk. Bij bericht typen heb je bovenaan een paperclip. Klik daarop en uploaden maar. Wel even naar de specificaties kijken...

Ben benieuwd!!

6. Louloute

Bekijk bijlage 420663
    Hier is die van mij dan...
    Ik ben sowieso pas laat begonnen, in het weekend ook geen zin om de wekker te zetten :p
    Maar buiten het weekend om is m'n temp. best constant - 36,4 graden
    Maar geen eisprong dus :(

7. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18

ja dat tempen is echt een dingetje... moet heel accuraat. Heb je zo'n speciale met 2 cijfers achter de komma? die heb ik namelijk ook nog niet... Het verschil kan namelijk echt heel klein zijn...

8. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Hey allemaal...5 DPO, jullie raden het al, ik kon me niet inhouden... getest...Wel is mijn DPO ruim 14 dagen geleden geweest wss ... dat en alle dingen die ik "voel"....toen dacht ik: ik test gewoon... negatief... voel me wel echt sh*t nu....

Ik heb ook echt het gevoel dat het raak is. Heb echt alle verschijnselen, misselijk, hoofdpijn, steken in mijn buik, harde buik, jeuk in buik, warm.... weet t ff niet meer.... houd mijn lichaam mij dan zo voor de gek??

Iemand wat opbeurende woorden voor me?

heeft iemand vandaag positief getest?

Ik test zaterdag weer (als ik me morgen kan beheersen...)

9. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Nou het gaat hier nog steeds goed hoor.
    Ik ben moe en misselijk etc etc.. nog twee weken wachten tot de eerste echo. Slopend!!!!! Zo moeilijk.. ik weet nog helemaal niets.. zou zo graag willen weten of het goed is.. Wist al vanaf de derde week dat ik zwanger was maar mag pas met 10.5 week een echo omdat ik geen medische indicatie heb. De dagen gaan behoorlijk langzaam..
    Nouja met tien weken zien ze dan ook echt wel direct heel veel dus dan ben ik hoop ik in 1 keer gerust gesteld..

10. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Slopend he dat wachten!!
    Je kan er niets zinnigs over zeggen.
    Ik had ongeveer 4 dagen voor mijn nod wel positeve kruidvat testen. Heel licht maar op NOD een zeer duidelijke clear blue.

Mijn eerste symptomen waren gevoelige borsten toen ik fietste over een hobbel merkte ik dat goed.. Heb je dat ook?

11. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    En ik moet toegeven dat het wachten tot aan mijn NOD en het steeds wachten met testen moeilijker was dan nu wachten op een echo of op een intake bij de verloskundige.
    Toen ik wist dat ik zwanger was keerde er ineens een rust over me heen. Heel gek. Ik heb nu momenten van blijdschap pieken maar ook zeker niet de hele tijd omdat ik me zo beroerd voel en omdat het nog een geheim is en bijna niemand het weet gaat het gewone leven een soort door.
    Ik wordt steeds weer even blij als ik bij iemand ben die het weet en dan zelf blij is voor mij. Gek he maar als ik alleen ben heb ik dat niet. Misschien omdat ik nog niets weet of het allemaal goed is etc. Herkennen mensen dit ook?

12. Louloute

Ja die heb ik gekocht maar omdat ik met m'n gewone thermometer begonnen ben gebruik ik die nog steeds. Volgende maand ga ik m'n nieuwe thermometer gebruiken met 2 cijfers acheter de komma! Want net zoals je zegt, het verschil is zo klein de thermometer moet heel nauwkeurig zijn..

13. Louloute

Ik begreep het even niet : is het vandaag je 5dpo of 14 dpo? Wanneer denk je dat je je ei had?
    Want als het je 5dpo is dan is het nog feels te vroeg!
    En je intuïtie zou ik ook vertrouwen ;)

14. Louloute

@kuikentjepiep
    Oh het moet echt zo spannend zijn, de eerste echo! Het duurt nog effies maar dan zie je je kleintje al! Ow ik leef met je mee!

Ik vind het op zich wel meevallen, het wachten tot m'n nod..ik hoop natuurlijk dat t gelukt is maar gezien m'n grafiekje blijf ik nuchter en denk eigenlijk dat ik gewoon ongi zal worden...

15. meisje29

meisje29 Niet meer actief

Ik herken het helemaal!
    Ik heb 7 dagen voor NOD getest. Stom stom! Ik dacht probeer t gewoon terwijl je natuurlijk wel na kunt gaan dat ie negatief zou worden.
    Ik vind het zoo moeilijk.
    Ik Twijffel om morgen te testen.
    Jij hebt iig wel allemaal verschijnselen, ik wou dat ik kon zeggen dat je dan indd zwanger bent maar ik weet het niet.
    Ik had liever ook wat verschijnselen gehad ik voel helemaal niks en ben bang dat het weer niet raak is deze maand.jij gaat zaterdag testen zie ik.
    Ik ben super benieuwd ! Zou wel super tof zijn als we allebei positief testen deze maand. dan gaan we gelijk op.
    We houden gewoon de moed er in!
    En gaan er voor !
    👍👍

16. Loutje86

Loutje86 Actief lid

3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff vervelend he? Kan ook zo zijn dat je lichaam niet snel genoeg hcg aanmaakt... hopen dat het toch een positieve test gaat worden!

17. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    sorry, 5NOD en 14 DPO...

@loutje en @meisje: thanks girls! Dit helpt!

@loutje: al op ronde 7. Hoe blijf je gemotiveerd? Ik "Zeik" al bij ronde 3 haha....lange cyclus heb je of niet? Jij mocht nu naar de dokter toch? Wanneer eigenlijk?

@meisje: ronde 6... poeh... ook al veel rondes! wel leuk dat we idd gelijk opgaan. Hopelijk zaterdag allebei een positieve test!

@loulou: 12 juli getrouwd? Grappig dat is de jubileum dag (vd verkering haha) van mijn man en mij! wij zijn 8 juni 2014 getrouwd :)!

18. Loutje86

Loutje86 Actief lid

3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Druk met werk en zoek veel afleiding, dat helpt enorm!
    In het begin werd ik er helemaal GEK van dacht er de hele dag door aan.. nu is dat niet meer zo erg omdat we al onderzoeken hebben gehad en we steeds een stapje dichterbij komen hopelijk.. (IUI),
    in ronde 5 werden wij al doorgestuurd omdat mijn vriend zelf via ivf
    is gekomen.. werden dus gelukkig serieus genomen! Ja echt zo vervelend dag 52 vandaag al! Al aantal testen gedaan maar daar stop ik nu ook mee kost alleen maar geld haha.. Ben jij al naar de dokter geweest? Welke ronde zit je?

19. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18

Hoi Loutje,
    lees hier je reactie maar ook in het nieuwe topic, misschien makkelijk om op 1 topic verder te kletsen? Dan zeg ik die andere want die is nog niet zo vol. Reageer ik daar even!

20. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik betrap mezelf er ook af en toe op dat ik er iets teveel over nadenk of het wel of niet raak is. Dan denk ik ook hoe het later zal zijn met de kleine erbij. Gelukkig is mijn vriend meer nuchter dan ik en helpt hij me (zonder dat hij het weet) me weer op de grond te zetten.:p

Ik ben wel benieuwd naar de testen morgen. Hopelijk zijn ze beide positief!

Deel Deze Pagina