meiden ik heb een vraag.. ik ben dus in mei 2013 al gestopt met de pil. Sindsdien heb ik enorme last van haaruitval. Serieus, 2/3 van mn haar is weg Ik heb altijd lang haar gehad maarja...had nog maar 3 haren over op mn hoofd dus ben gister naar de kapper gegaan en 30 cm eraf gehaald. Vind het nog steeds om te janken .. k heb al echt van alles geprobeerd: shampoo's, vitaminepillen, massages, maskers, olie, peperspray...echt van alles. Als het helpt dan is het maar effe en dan begint t weer. Mn vraag is dus..ik maak me dus zorgen dat t door mn hormonen komt wat denken jullie?
@louloute ik heb er niet veel verstand van maar heb wel eens gehoord dat het idd aan hormonen kan liggen. Volgens mij zit er in rotterdam ook een speciale arts daarvoor. Wel echt supervervelend voor je zeg
Hey louloute, wil je niet bang maken maar dit komt ook voor bij pcos. Dit komt idd door de hormonen. Heb hier zelf geen last van. Ik heb zelf last van veel puistjes! Lijk net een puber en ben bijna 25
@dufel dankjewel voor je antwoord! rdam is dichtbij mij ! @vlinder12345 ja dat heb ik dus ook gelezen..plus het feit dat ik geen eisprong heb gehad deze maand (volgens FF) - dat maakt het ook niet beter. Is me trouwens ook opgevallen dat ik veel meer haar heb dan vroeger op mn handen en armen enzo (jaaaaa daar dan weer wel he ) maar heb wél een regelmatige cyclus (altijd rond de 34-35 dagen en maar 1 keer 37 en 1 keer 29 in de laatste 8 maanden) puistjes heb ik ook maar vergeleken met wat ik vroeger had valt het wel mee..
Ik heb alleen wat meer haargroei op mijn onderarmen maar dit zijn lichte haartjes dus vind ik niet echt storend. Op mijn benen heb ik wel meer haar, Marjan dat scheer je gewoon en valt het niet op. In mijn gezicht heb ik geen overbeharing epileer zelfs mijn wenkbrauwen niet. Ik heb na het stoppen van de pil 3/4 x regelmatige cyclus gehad van precies 35 dagen, hierna werd het steeds langer . Merk wel dat ik last heb van de hormonen. En vind het lastig om het mensen te vertellen. Ik heb het wel 1 collega verteld die ook zelf in een traject zat, heb ik veel steun aan gehad. Ouders en schoonouders weten het nog niet, probeer het ook oppervlakkig te gaan vertellen. Dat ik aan het afvallen ben omdat ik pcos heb niet omdat ik zwanger wil worden. Probeer het nog een beetje als verrassing te houden vooral als het wel lukt. Alleen denk ik niet dat dit bij me moeder lukt . 1 vriendin reageerde erg lullig toen ik het vertelde dit was echt jammer ! Ze zei gaat nog lang duren dus, succes ermee. Mijn schoonzusje is wel erg lief maar die heb ik niet verteld over het zwanger worden. Wil geen druk voelen. Het is spannend genoeg allemaal .
Wat lullig van je vriendin om zoiets te zeggen. Je denkt er toch wel bij na voordat je zoiets zegt. En zeker als het je vriendin is. Wat ik je nog wou vragen, wat zeg je op het werk als je elke keer vrij moet nemen om naar het ziekenhuis te gaan? Daar zit ik heel erg mee, straks krijg ik de ene afspraak na de andere (om Even een voorbeeld te noemen) en het vrij vragen is geen probleem maar vraag me wel af wat ik elke keer moet zeggen. Ze zijn bij ons op kantoor nog al nieuwsgierig dus zeggen vaak oh nee toch niks ergs ofzo. Dus dan zeg ik het maar. Maar goed zoiets ga je niet vertellen denk k. Dus vroeg me dat even af.
vlinder dat komt inderdaad door pcos echt heel erg vervelend.. ik heb ''alleen'' last van puistjes wat ik nooit heb gehad, al baal ik daar ook ontzettend van! Fijn dat je het er met je collega over kan hebben je vriendin is hier vast helemaal niet mee bezig en reageert daarom misschien wel zo lullig! meisje29 kan je het niet gewoon eerlijk tegen je baas vertellen? dan hoef je niet steeds een smoes te verzinnen want dat moet je dan toch vaak gaan doen..
@meisje: als je het niet wil vertellen moet je he tniet doen, dan verzin je gewoon een smoes. Bijvoorbeeld dat je last heb van je buik (is in zekere zin ook zo ) en dat je gewoon wat standaard testen krijgt. Ik heb vandaag 1 dag na NOD negatief getest, nog geen menstruatie in zicht.....
Ja dat is waar. Oke mmm het kan nog.. Maar goed wat voel / denk je zelf ? Klote is dat he..... Niet ongesteld ??
@meisje29, ik heb het mijn teamleider wel verteld maar eerst als hoofdreden gezegd het behandelen van de pcos. Dit vertel ik ook zo aan vaste collegas als ze vragen waarom ik aan het afvallen ben. Heb ook al een paar keer gezegd dat ik het voor mezelf wil houden. Ik werk in de zorg en er zit ook vaak familie bij dus bespreek ik dit niet zomaar.
@monijari jammer... maar nog niet onmogelijk toch @meisje ben je er al beetje uit wat je gaat doen qua vertellen op je werk
He Dufel!! Ik zie dat je al je eerste echo hebt gehad!! Zo spannend. Ik mag ook over een week. Pas bij 10,5 week!!! Ik word echt gek van de spanning, wil zo graag weten of alles goed is. Het lijkt me zo een mooi moment!! Ik ben al naar de vk geweest voor een intake en heb bakkenvol info gehad. Ook over combinatietest etc. Lastige keuzes hoor... Nog steeds veeeel moeite om mijn mond te houden, maar ik wil toch echt eerst zien of alles goed is op de echo.
Een langere tijd vit b capsules slikken werkt echt! Dat is voor sterkere haren en nagels. Meerdere mensen die ik ken met haaruitval doen dat! Of heb je dat ook al gedaan? Toen ik net zwanger was rond de 4,5,6 weken toen had ik ook constant losse haren op mijn kleding en in mijn borstel en als ik met mijn handen door mijn haar ging. Nu is dat stukken minder. Misschien inderdaad door hormoonverandering dat je lichaam moet wennen?
NOD Sweetnesz, 27 jaar, NOD 05-10-2014, 15e ronde (ronde 4 met Clomid), 1e kindje Monijari, 28 jaar, NOD 07-10-2014, 3e ronde, 1e kindje Louloute, 26 jaar, NOD 09-10-2014, 1e ronde, 1e kindje Lelie89, 25 jaar, NOD 15-10-2014, 2e ronde, 1e kindje Juf1987, 27 jaar, NOD 30-10-2014, 2e ronde, 1e kindje Cherubin, 26 jaar, NOD onbekend, 1e ronde, 1e kindje Loutje86, 21 jaar, NOD onbekend, 8e ronde, 1e kindje Vlinder12345, 24 jaar, NOD onbekend, 2e ronde, 1e kindje Meisje29, 29 jaar, NOD onbekend, 7e ronde, 1e kindje ZWANGER! Kuikentjepiep, 28 jaar, 12 mei uitgerekend, 1e kindje, 1e rondje Gosh, 32 jaar, 14 mei uitgerekend, tweede kindje Dufel, 27 jaar, 15 mei uitgerekend,1e kindje, 1e ronde Josslyn, 26 jaar, 17 mei uitgerekend,1e kindje, 1e ronde Erminea, 32 jaar,18 mei uitgerekend,eerste kindje (na 1jr en 8 maanden proberen en ziekenhuizen 1ste cryo terugplaatsing raak)
Ik heb je toegevoegd, kuikentjepiep! Monijari, balen van je negatieve test! Maar geen bloed geeft moed! Het kan nog positief worden. Hier voel ik al van alles maar dit had ik vorige maand ook dus geen idee of het goed zit of niet. Ik zie het vanzelf wel volgende week. Het enige wat enigszins anders is van vorige maand is dat ik een beetje last van mijn darmen heb gehad, maarja dat zou ik ook kunnen verklaren met verkeerd voedsel of iets. Op het wachtbankje zitten test echt je geduld
Succes met geduldig zijn Ik merk wel dat ik deze maand (tot hiertoe geduldiger ben) Ook minder bezig met we moeten vandaag echt wel klussen (ik ging ervan uit om de twee dagen te klussen). We zien het wel, als we zin hebben, hebben we zin
Dag dames, Hebben jullie nog plaats voor nog iemand erbij? Sinds een paar dagen ben ik aangemeld en jullie groepje ziet er wel heel gezellig uit �� Deze zomer heb ik een miskraam gehad en eventjes de pil moeten slikken. En nu ben ik net in ronde 2. Spannend vind ik het wel, maar ben wel vele ongeruster nu. Leuk dat jullie groepje gemengd is met zwangere vrouwen en proberend... Proficiat trouwens aan de bolle buikjes...
Wat fijn dat je met je collega erover kan praten! Familie kan soms idd wel lastig zijn... Van je vriendin is erg lullig ja! Maar ik denk dat zij t niet doorhad hoe lullig het eigenlijk is..
Ja ook al geprobeerd en het word beter als ik het slik (vooral doordat ik veel baby haartjes krijg) maar haaruitval wordt niet minder Spannend je echo!!! Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe? Monijari Nieuws? Heb je nog een keer getest?
Meiden ik heb goed nieuws: ik heb m'n ei gevonden! Weten jullie volgens ff had ik geen ei deze maand? Nou ik zat dus te puzzelen daarmee en proberen te achterhalen wat de reden daarvoor was etc..en toen kwam ik uitleg tegen dat ff meerdere analyse methodes gebruikt voor hun grafiekjes! By default is de advanced methode ingesteld. Maaaar er zijn er nog 3 andere! Die kan je heel makkelijk kiezen door te gaan naar Menu->settings->detector/override settings Ik heb "research" gekozen en tadaaaa! Ik had ineens een rode kruis op m'n grafiek! Dit is de uitleg van deze analyse methode: "Research Detector: This detector includes new patterns and improvements as we find them. With time and testing, we roll new findings into the advanced detector when appropriate. You should use this detector only if you wish to check for enhancements that are not yet rolled into the advanced detector." Ben zo blij! Het klopt wel met wat ik voelde deze maand Hier is m'n grafiekje dan: Bekijk bijlage 422023