Nee niet. Ik houd niet zo van alles kant en klaar en vind het geweldig om verschillende stijlen te combineren (en ook echt op zoek te gaan). Zo is ons huis echt een mix van strak industrieel (veel zwarte, stalen elementen, stalen vitrine kast, superstrakke gietvloer, zwart sanitair in de keuken, geen kastgrepen) gecombineerd met gezellige bohemian elementen (veel zachte stoffen, kussens en vooral veel kleur (niets in ons huis is spierwit, behalve toiletpot en koelkast binnenkant), zelfs alle muren en plafonds zijn niet wit.
Wij hebben ook een hele set Super handig als je gewoon geen inzicht op dat gebied heb zoals mij. Ik heb het in mijn oude huis geprobeerd maar jeetje wat leek het op een bij elkaar geraapt zooitje dus voor mij is zo een set ideaal.
Ik snap het niet. Wat is er tegen? Ik vind het wel mooi als je meubels een beetje bij elkaar passen. Wij hebben het dressoir en een boekenkast uit dezelfde set. Eettafel ander type maar wel zelfde kleur en stijl. Salontafel ook. Bij eettafel mooie stoelen uitgezocht. En puur toevallig de bank en twee stoelen tweedehands gekregen in precies dezelfde stof en kleur. De basis is een geheel. Daaromheen lekker divers met kleedjes en kussentjes in verschillende kleuren. En er zijn nog wat IKEA kastjes en bijzettafels bijgekomen. Dan let ik op dat het erbij past. Maar niet perse hetzelfde.
Wij hebben dat wel atans tv meubel, buffetkast en eettafel. En ja als je een kleine woonkamer hebt zal het niet staan maar dat hebben wij niet onze woonkamer is ruim. Daarnaast hebben wij nog andere meubels er tussen van ander materiaal zoals de opbergkasten van onze dochter. Het ziet er totaal niet saai uit bij ons en de creativiteit maak je zelf af met de accessoires . Het is ook maar net van welk merk en welke winkel. Daarnaast hou ik er niet van allerlei soorten hout door elkaar te hebben, dat vind ik nou weer niet mooi ogen.
Wij hebben net nieuwe meubels gekocht. Eethoek, salontafel, wandmeubel, vloerkleed, bank en vloer. We hebben eettafel, salontafel en wandmeubel niet uit dezelfde serie maar wel zelfde houtsoort gedaan. Matcht mooi, maar niet zoals in een serie. Wij zijn hier erg blij mee. Vind matchen vaak wat tuttig en inspiratieloos over komen
Ik ben inspiratie en fantasieloos haha. Ik heb een tv dressoir en salontafel uit dezelfde serie. Rest niet maar wel zelfde stijl. En onze oudste heeft ook bed en kast van dezelfde serie
Ook als je er niet veel verstand van hebt of er geen zin in hebt kun je ook naar een winkel gaan waar ze een stylingservice aanbieden. Veel grote gangbare winkels zoals Piet Klerkx bieden dat ook aan.
Offtopic, Is het ook. Ben altijd wel bezig met een projectje in huis. Nu de keuken, maar moet nog raamdecoratie. Foto haal ik zo weer weg.
Ooh heel mooi! Al zou ik voor donkere kleuren zijn gegaan ( ons hele huis is in grijs en zwart tinten behalve de licht eiken vloer ) vind ik dit ook wel heel gaaf.
Hier ook. Heb alles snel nodig dus. Was makkelijk en lekker snel. Ik heb nu helemaal geen tijd om te moeten zoeken nssr meubells die bij elkaar passen en ik heb daar het inzicht ook niet voor.
Ik vind het wel kunnen en mooi. Niet alles in dezelfde serie maar 2 elementen, prima. Ik houd niet zo van rommelige interieurs met allemaal verschillende type meubels.
Ja, ik hou van rust en regelmaat. Ook in mijn meubels, vloeren, gordijnen etc Wij hebben meubels die bij elkaar horen, boven en beneden dezelfde raambekleding, voor en achter dezelfde kunstroof pui en kozijnen, boven en beneden dezelfde openslaande deuren. TS ik denk dat hetero mooi bij elkaar komt. Als jij het mooi vindt, dan doen!
Wij hebben vorig jaar nieuwe meubels gekocht en alles past bij elkaar. Een set dus en wij zijn er heel blij mee. Wij houden juist niet van die tweedehandse geverfde meubels
Er zijn ook andere wegen he? Het hoeft niet alleen of een setje te zijn of tweedehands. Ik vind met verschillende meubels juist dat ze er tussenuit springen. Elk meubel heeft karakter en mag er op z'n eigen manier zijn.