Ik heb nog nooit iets bij een echte meubelzaak gekocht eigenlijk - dus ik zou gewoon losse dingetjes kopen
Hier hebben we ook geen set. Vind dat ook niet mooi. We hebben een groot strak wit dressoir onder de tv. Een legerkist als salontafel. Alleen de eettafel wil ik nog vervangen maar ik weet nog niet wat ik mooi vind.
Oeh, nee, ik vind sets ook niks en wij hebben dus volgens anderen weer dat ‘bij elkaar geraapte zooitje’. Maar eigenlijk past alles prima bij elkaar, imo. Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van smaak. Ik hou bv echt niet van die gestylde vt-wonen-achtige ruimtes, waar alles met elkaar matcht. Ik vind dat te gemaakt en weinig levendig. En ander vindt dat weer prachtig. Dus ik zou me zeker niet laten leiden door al die verschillende smaken op een forum, maar kiezen wat ik mooi vind
Hier wel een huiskamerset en ik ben er nog elke dag blij mee. Na 9 jaar! Ik was er verliefd op toen we het zagen, en nu nog steeds. we hebben een boekenkast, eettafel en dressior. Salontafel hebben we weggedaan, want die nam teveel ruimte in. We hopen binnenkort te gaan verhuizen en dan gaat alles weer mee! overigens hebben we in de slaapkamer ook een bed met bijpassende kast, maar die gaan we wel vervangen. Daar ben ik wel op uitgekeken. En voor de kinderkamers nooit geen sets gehad, al heeft zoon wel een bed en kast van Ikea, maar die zijn allebei uit een andere serie.
Onze woonkamer was zweeds interieur serie tot vorig jaar (showroom noemden wij het al haha), ja eerste keer uit huis en totaal geen inspiratie. En ik vind een serie echt niet mooi. Nu wel kleuren en/of stijl wat op elkaar afgestemd maar overal de spullen vandaan. Dure design eetkamer stoelen van de woningzaak in combi met een tafel van de praxis bv. Maar passen zo gaaf bij elkaar! Babykamer wel saai 1 set maar dat kwam door de hormonen, had veel liever een fatsoenlijke pax kast gehad. Slaapkamer zoon is in thema maar wel overal wat vandaag gehaald, super leuke opbergkast voor 8 euro bij de kringloop bv.
Hier ook een set, salontafel, tv meubel, boekenkast, eettafel en dichte kast .. Daarnaast bankstel en eetkamer stoelen zelfde stof met dezelfde bies Gelukkig is de bank al vervangen, zou het nooit nog een keer zo doen! Gelukkig is het een grote ruimte dus valt het niet super op! Maar als eerste wordt het salontafel vervangen. Was er toen trots op, 2 jaar verbouwing daardoor zoveel keuzes met de meubels had ik er toen geen zin meer in
Haha dat was onze reden ook, zooo klaar met de verbouwing en verhuizing. Snel spullen nodig, geen zin om te zoeken dus tadaaa daar ontstond onze showroom
Geen set betekend niet direct een bij elkaar geraapt zooitje. Wij hebben 2 eiken tafeltjes de poten wit gemaakt en steigerhout als tafelblad. De ikea besta kastjes (ander hout dus) met hetzelfde steigerhout als 1 heel lang dressoir. Dan de eettafel (weer ander hout ook met wit geverfde poten en een donkergrijs geverfd tafelblad. Die kleur matched dan weer met de bank. En witte houten eetkamerstoelen. Zo is het 1 geheel, zonder dat alles "perfect" is
Het hangt denk ik ook af van welke set en in welke ruimte. Wij hebben een grote speels opgezette ruimte. Daarin hebben we de dressoirkast, een boekenkast voor in een nis en het tv meubel uit dezelfde serie. Salon tafeltjes en eetkamertafels uit een andere serie die er erg bij past. Later nog een andere kast toegevoegd, die wat andere accenten heeft, maar past bij de meubels icm de assecoires. Dus ja wel veel van een serie, maar ik vind het wel mooi op deze manier.
Hier precies dezelfde variatie als jij. Behalve dan de banken en stoelen Ik word juist heel erg onrustig van verschillende meubelen van verschillende materialen bij elkaar in 1 ruimte
Als je het mooie meubelen vindt dan moet je het gewoon kopen! Het maakt toch niet uit wat andere vinden. Jij woont in dat huis, wij niet!
Toen ik net op mijzelf ging had ik ook meubels van niet één dezelfde serie maar ondanks het bij elkaar paste zag het er niet "netjes" uit. Dus toen heb ik een salontafel, eettafel, dressoir en tv meubel van dezelfde serie gekocht en ik vond het toen veel netter staan in de woonkamer. Dezelfde meubels hebben we nu nog steeds maar als we voor nieuwe meubels gaan, wil ik liefst ook weer een set of iets wat echt goed bij elkaar past, zo goed dat je bijna zou denken dat het bij elkaar hoort.
Wij hebben echt een bij elkaar geraapt zooitje haha. Een zelf gemaakte kast, een antieke kast, oude eettafel. Keuken van Mp. Bank was van mijn moeder net als de salontafel. Als alles opgeruimd is etc hoor ik wel dat het gezellig is in onze woonkamer.
Wij hadden 7 jaar geleden wel een set gekocht maar dat gaat er over 3 jaar weer uit. En dan komt er geen set meer voor terug.
Wij hebben geen set, daar hou ik ook niet van, maar wel salontafel, eettafel, boekenkast, buffetkast en tv meubel in dezelfde houtsoort.. En ook nog zelf een knutseltafel en bijzettafel gemaakt met tafelblad van hetzelfde materiaal. Salontafels zijn rond, knutseltafel industrieel, bijzettafel heeft een antiek gietijzeren onderstel en bij de eettafel staat een oude kerkbank aan 1 zijde. Zo is het wel gevarieerd, maar toch één geheel..