Nieuwe meubels - uit dezelfde serie of juist niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door rijo, 21 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.719
    27.362
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders wow, love it! Man zou spontaan scheiden als ik dat hier ging doen haha Maar ik hou ervan!

Ansel vindt dit leuk.
  2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Het allerbelangrijkste is dat je interieur bij je past. Sets of niet, heb er lak aan. Net als kleur, gewoon doen! Van 1 kussenhoesje of kandelaar krijgt het geen sfeer dus denk groot en heb lef.

Syane, Elisje, Zwierezwaai en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ons werkblad is van graniet (natuursteen). Dat ding is loodzwaar. Ligt dus ook niet eens 'vast' (enkel gekit aan de randen).

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh echt waar? Man en ik hebben de keuken samen ontworpen en echt gekeken naar wat bij ons paste. Zo leuk was dat. Hetzelfde doen we nu met onze badkamer, die staat in april op de planning :roflmao:

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.279
    2.037
    113
    Bedankt voor alle reacties! We hebben inmiddels dus geconstateerd dat de kast die we op het oog hadden te klein is en wegvalt tegen de muur, dus daar moet wat anders. De zoektocht continues :roflmao:

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Oh jee ik heb een extreem fantasieloos huis.....
    Salontafel, kast, tv, kast en eettafel uit dezelfde serie. Nu houd ik ook niet van inrichten, niet van veranderen en ja ben ik eigenlijk wel een beetje fantasieloos. Ik vind het overigens heerlijk rustig!

Ansel, Zonnestralen, Nina Sanders en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik vind jullie keuken juist super slim want verf je het roze morgen wit of donkerblauw geef je weer een heel nieuwe sfeer. Roze keukenkastjes zijn wat dat betreft veel definitiever.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Over meubels trouwens nog iets...
    Als je op zoek bent naar een mooie meubel zoals een kast bijv... Als het budget het toelaat kan het ook gaaf zijn om iets door een meubelmaker te laten maken. Pinterest is je vriend om ideetjes op te doen en een goede meubelmaker kan je helpen om het plan te preciseren.
    Wij hebben een nogal grote woonkamer en aan 1 van de woning een een zeer hoog plafond en vonden de standaard meubels te miniatuur lijken in ons huis. Wij hebben een meubelmaker een opdracht gegeven en hebben nu een awesome kast van ruim 3 bij 3 ofzo :D

citroenrasp vindt dit leuk.
  9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Voordeel van zoiets is dat het evt in je bouwdepot kan. Wij hebben amper losse kasten in huis, bijna alles is muur of hoogte vullend op maat gemaakt tijdens onze verbouwing.

citroenrasp vindt dit leuk.
  10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Alles hetzelfde. Houdt van rust en opgeruimd en alles het zelfde geeft mijn rust. Alleen pc bureau en IKEA vakken kast nog staan wat afwijkt

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.673
    8.417
    113
    Vrouw
    Ik ben voor het gebruik van sets. Al helemaal als je onderdelen uit kan wisselen en het daardoor telkens kan aanpassen aan wat je nodig hebt. Niet omdat ik fantasieloos ben. Maar omdat ik het fijn vind om alles goed georganiseerd in de kasten te hebben liggen.

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.652
    22.094
    113
    Zo hebben wij het ook laten doen, slaapkamer van de kinderen en woonkamers laten maken. Dat is wel vrij standaard waar we wonen, maar ben blij dat we niet maar een meubelwinkel zijn gegaan.

13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.652
    22.094
    113
    Hier ook geen dressoir oid. Mensen vragen altijd waar we onze spullen dan laten haha maar heb 2 mooie grote inbouwkasten waar ik echt superblij mee ben.

14. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.036
    5.251
    113
    Sets zijn fantasieloos en ouderwets...

Zelfde voor mensen die "degelijke" meubels kopen om die nooit meer te hoeven vervangen.

15. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Ik hou van degelijke meubels. Ze worden dagelijks gebruikt dus moeten ergens tegen kunnen, daarnaast is het ook duurzamer als je er lang mee kunt doen. En dat vind ik in deze tijd toch echt wel belangrijk.
    Betekend helemaal niet dat het ouderwets moet zijn.

Syane en jojo85 vinden dit leuk.
  16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik moet daar echt heel hard om lachen. Heb net een art deco eettafel uit het begin van vorige eeuw verkocht via catawiki voor €5000.
    Zie ik nog niet gebeuren met een Eijerkampje oid.

Mijn nieuwe eettafel is een werkbank uit een oude looierij, ook oerdegelijk want gaat al een jaar of 70 mee.

investeren in duurzame fashion, of dat nu kleding is of wonen loont zo enorm. Zo draag ik nog steeds een armani blouse van toen ik 16 was en heb ik woonstukken van diverse designers of signatuur periodes van de jaren ‘20, ‘70, ‘90 en ook hedendaags. Blijft waardevast, ook als je er zelf op uitgekeken bent.

Syane, Jo79 en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  17. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    @Champetter dat is zo, maar vaak zijn sets van die teakhouten meubelen of gelamineerd spul. Dat brengt op Catawiki niets meer op, hoe degelijk het ook is ;)

18. Jammer dat er geen poll bij zit ;)

Ik hou van sets :p

Syane vindt dit leuk.
  19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Gelamineerd spul, yak! Haha

pippa26 vindt dit leuk.
  20. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.036
    5.251
    113
    @Champetter ik bedoel dan geen mooie design spullen. Of een heel mooi oud meubelstuk. Dat mag juist oud en gebruikt zijn. Er is ook een verschil tussen een mooi oud stuk tussen moderne meubels. Of een huis vol oude zooi.

Maar van die sets, goedkope meubels. Of van dat zware eiken of hout wat vroeger erg in was.

Deel Deze Pagina