Elke donderdag passen mijn ouders op onze dochters en eens in de zoveel tijd krijg ik een mailtje van mijn vader met een verhaaltje en elke keer smelt ik weer,wat hebben ze toch een lieve opa en wat heb ik toch een kanjer van een vader twee zusjes in een klomp. Hoera, het is weer donderdag en de meisjes staan weer bij Opa & Oma op de stoep. Het hele ritueel kan beginnen, eerst Opa wakker maken die net doet of hij slaapt. Lachen als de meisjes over je bed rennen en Opa, Opa roepen. Samen naar beneden en koffie zetten voor Opa en Oma, de speeldoos in de kamer zetten en lekker naar de meiden kijken die zo leuk met elkaar kunnen spelen. Koek, limonade en andere lekkere zaken staan klaar om er weer een hele leuke dag van te maken. Zullen we met de bus gaan vraagt Oma en iedereen vindt het een goed idee. Even later zit Suze voor het eerst in haar leven in de bus. Ze vind het prachtig en Roos mag op de stopknopje drukken. Eerst naar de markt waar een orgel staat te spelen met een paard ervoor. Het paard vinden ze natuurlijk het leukst. Kijk zegt Opa een klomp waar je in kan zitten (5 jaar geleden zaten Opa en Oma er ook in). Nu zijn de zusjes aan de beurt Dan lekker eten bij de HEMA en dan weer op de roltrap op en neer de meisjes hebben het echt naar hun zin en wij ook. Weer terug naar huis met de bus. Roos wil even gedragen worden, je gaat zowat door je hoeven want Roos is groot geworden. Onze kabouter Suze rent naar binnen en Roos er achter aan. Roos heeft het wipstoeltje ontdekt en gaat lekker zitten. Suze stort zich op Roos en die komt bij niet bij van het lachen. We kijken naar die lieve meiden en ik zeg konden we de tijd maar stil zetten en het altijd zo houden zoals het is. Maar dat kan helaas niet, maar nooit zullen we de leuke tijd vergeten die we met deze lieve kinderen hebben gehad al worden we honderd. Nu lekker slapen met de aap en beer en als jullie wakker worden met Opa en Oma naar de speeltuin. Wat is het toch leuk om Opa en Oma van deze kinderen te zijn. Opa Hans
Wat ontzettend lief en mooi geschreven. Echt een vader en opa om naar op te kijken. Ik ben best een beetje jaloers op je.
Aaah wat lief! Ik kreeg gewoon een beetje kippevel van het verhaaltje van je vader,zooo leuk! Jij mag zeker blij zijn met zulke geweldige grootouders voor je meiden!
Je hebt inderdaad een kanjer van een vader. Wat lief dat hij je zo'n mooi verslag toestuurd! (tegen het einde voelde ik toch echt een beetje traantjes in mijn ogen opkomen, komt door de hormonen denk )
Geweldig lief en leuk! Ik raak ook altijd ontroerd als ik zie hoe wijs mijn ouders met onze zoon zijn. En wat ik hier net al las: maak een leuk boekje van deze mailtjes!
Oh Petra; wat ontzettend lief weer zeg! Je kids hebben echt een lieve opa en oma en jij superouders! Geniet heerlijk van die momenten die mooiw orden beschreven door je pa.
Ooh, wat heb jij een lieve vader! Ik zou idd de mailtjes ook bundelen, voor jezelf en de meiden voor later.