babywinkel beginnen

Discussie in 'De lounge' gestart door Esther15, 12 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Hallo dames,

Even een vraagje tussendoor.
    Ik lees al een hele tijd mee, maar we hebben helaas door persoonlijke redenen de kinderwens even "stil"moeten leggen (klinkt een beetje raar maar jullie begrijpen het wel).
    Ik geniet van jullie lieve reacties op elkaar en de manier waarop jullie elkaar steunen.

Nu heb ik echter ook al enkele keren "klachten"gelezen over babywinkels en vanuit mijn familie heb ik daar zelf ook ervaring mee helaas.

Ik wil graag zelf een babywinkel beginnen (wil ik al erg lang), maar helaas heb ik geen idee hoe je zoiets aanpakt.(ervaring in administratie/financieel/lonen heb ik al)
    Ik weet dat je een "plan van aanpak"nodig hebt en je moet naar KvK toe.
    Maar hoe verkrijg je bijvoorbeeld alle spulletjes die je gaat verkopen?
    Bij een groothandel ofzo?

Ik wil dit heel erg graag, maar wil dit vooral goed aanpakken zodat er in ieder geval (als het aanmij ligt) elk kamertje optijd geleverd wordt.

Hopelijk kan iemand mij helpen hiermee.

Ik kan helaas vandaag niet langer op het forum blijven (hubbie wil graag computer), maar ik wacht jullie reacties af.

Dank jullie wel alvast,

Dikke kus, liefs en veel gezonde zwangerschappen toegewenst....Esther15

2. Cath

Cath Actief lid

11 sep 2006
    225
    0
    0
    OP de site van de KvK kan je veel info vinden en je kan ze ook benaderen als beginnend onderneemster. Ik dacht dat ze ook cursussen geven. Vrienden van mij zijn een chocolaterie begonnen ( :p ) en hebben veel aan de KvK gehad.

Heel veel succes.

Oja, en een goeie site maken en dat mensen ook via de site kunnen bestellen enzo..

En als het zover is, komen wij zeker een keertje shoppen.

3. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Je moet de spulletjes idd bij een baby groothandel bestellen.
    Bij de KVK kan je bepaalde seminars volgen over het opstarten van een eigen winkel de kosten zijn per seminar ongeveer 40 euro maar het is heel leerzaam.

4. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Wat leuk Esther! Mag ik dan bij je komen werken? ;)

Ik denk dat je veel informatie kan krijgen op woonbeurzen. Als ik jou was zou ik daar gaan praten met een aantal bedrijven en zo veel mogelijk informatie gaan verzamelen.

Succes!

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Leuk idee zeg!
    Eerste klant heb je al....maar dan moet ik eerst mijn vriend nog even zien te overtuigen dat kinderen echt heel leuk zijn! :D

Maar je wilt complete kinderkamers gaan verkopen?
    Spannend zeg!

Helaas heb ik geen tips voor je maar als je het echt heel erg leuk
    lijkt en het is mogelijk dan moet je gewoon de sprong maken!

Succes!

K

6. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Goedemorgen lieve dames,

Dus gewoon even bij KvK aankloppen is eigenlijk de beste stap om mee te beginnen. Dat moet toch wel lukken, toch?! ;)

En mocht het zover zijn zal ik het jullie zeker laten weten.

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Dikke kus, Esther

7. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    @Bloemie: ik weet niet precies waar je woont, maar ik hou je in de gaten....

Deel Deze Pagina