Taxatie huis ivm verbouwing.

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 6 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Binnenkort wordt ons huis getaxeerd, omdat we onze hypotheek gaan verhogen ivm een geplande verbouwing.

Heeft iemand ervaring met die taxatie? Waar letten ze allemaal op?
    Is het slim om hier en daar een nieuw likje verf te geven?
    Of is dat niet zo belangrijk?

Heb geen idee wat ik kan verwachten.

2. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    779
    113
    Wij hebben dit in 2022 gehad. Ik heb er toen niet eens over nagedacht qua likje verf. Voor ons was de waarde na verbouwing belangrijk; en daarvoor ging zo ongeveer alles op de schop (uitbouw beneden, veranderen woonkamer, nieuwe keuken, nieuwe badkamer en verbouwing zolder met twee dakkapellen). Een likje verf had hier dus niet zoveel uit gemaakt want dat kreeg het na de verbouwing toch ☺️. Door de bank werd alleen gekeken naar het taxatiebedrag na verbouwing (en het verschil er tussen wellicht, zodat dat overeen kwam met de aangevraagde verhoging van de hypotheek).

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.078
    12.030
    113
    Nee hoor schilderen is niet nodig, dat is alleen bij verkopen woning handig. Zo’n taxatie gaat meer om de oppervlaktes, ligging etc.

nizzie86 en Sado vinden dit leuk.
  4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    wij hebben dit onlangs ook laten doen.
    ze meten het een en ander op, en kijken wel naar de algemene afwerking van het huis, is de buitenkant bijv. netjes onderhouden, maar niet naar kleine details en vergelijken dat dan met andere huizen uit jullie wijk/stad.
    bijv. wanneer is de keuken/badkamer geplaatst, hoeveel slaapkamers, hoe groot zijn de slaapkamers. tuin.

wij hebben vooral alles netjes opgeruimd, en dat was eigenlijk wel voldoende.

5. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.081
    1.579
    113
    Ik heb bijna twee jaar geleden een taxatie laten uitvoeren i.v.m. verhogen hypotheek voor een verbouwing. Heb alleen gezorgd dat het een beetje opgeruimd was.

En dan bij de taxateur tijdens de taxatie aangegeven wat de verbouwingsplannen waren.

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Bij ons was dat likje verf en behangetje niet belangrijk. Je verkoopt het immers niet. Een makelaar ziet als het goed is in welke staat het is, meet de ruimtes op, het perceel en neemt de verbouwplannen mee.
    Ondertussen heeft 'onze' makelaar al een keer of 3 getaxeerd i.v.m. grote verbouwingen, en de laatste keer had ik geen eens tijd om alle kinderkamers perfect netjes te maken. Dat maakte hem niks uit

7. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

19 aug 2021
    615
    517
    93
    Vrouw
    Je moet bij de taxateur aangeven welke verbouwingen er gaan plaats vinden. Een likje verf heeft echt absoluut geen toegevoegde waarde. Ze kijken meer naar de oppervlaktes, ligging van het pand, algemene staat etc

8. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Dank voor de reacties!
    Ik weet genoeg :)

Deel Deze Pagina