Tandjes krijgen: vanaf het 1e puntje al poetsen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tupp, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.848
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wanneer zijn jullie begonnen met tandenpoetsen? Ons zoontje heeft net een mini-puntje in zijn mond. Moet je dan al beginnen of kan ik wachten tot de tand wat verder door is?

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb gewacht tot het tandje verder door was, echt een tandje zeg maar. Toen ben ik begonnen, maar mag volgens mij nu ook wel hoor.

Wel een mijlpaal he, straks 'lekker' poetsen. Lekker tussen aanhalingstekens, ik lees van veel mama's hier dat het drama is, dat is het hier gelukkig (nog steeds)niet.

Ik poets altijd eerst zelf en dan doet Noor het zelf. Ze maakt nu echt ook al poetsbewegingen.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Er wordt aangeraden om vanaf het moment dat het eerste puntje doorkomt gelijk te beginnen met poetsen, 1x per dag.

4. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    En moet je dan al gelijk met speciale tandpaste poetsen of alleen met water?

5. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij zijn gewoon begonnen met tandpasta voor kindjes van 0-5 jaar. Op het CB hebben ze verteld dat het nu nog niet echt om het poetsen gaat maar meer om de fluor die ze dan binnen krijgen. Weet niet of dit echt zo is, maar we poetsen trouw vanaf het doorkomen van het eerste puntje.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben begonnen vanaf het moment dat het hele eerste tandje door was, dus vanaf dat er echt een streepje was en geen puntje meer. Dat scheelde ook maar een paar dagen. Hier gebruiken we Elmex peutertandpasta

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kan gelijk poetsen met fluortandpasta. daar worden de tanden sterk van :)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.848
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als het meer om de fluor gaat dan om het poetsen, dan zou je het dus ook met je vinger kunnen doen? Ik vind het zo suf om voor zo'n klein puntje al een tandenborstel naar binnen te duwen. ;)

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier helemaal hetzelfde.

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier ook meteen vanaf het eerste puntje. Ook zelf laten poetsen werkt hier heel goed. Omdat onze man pas laat tandjes kreeg, heb ik hem al wel 'om te wennen' met zijn tandenborstel laten spelen en erop laten kauwen. Zo was hij gewend aan het gevoel en geeft het tandenpoetsen geen problemen!

Ik zou dus ook gewoon met de tandenborstel beginnen hoor! Uiteraad nog geen 2 minuten :D, maar zo kan je kleine wel alvast wennen!

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik poets alles, tandjes of nog geen tandjes, dan wennen ze daar meteen aan en poets je eventueel andere doorkomende tandjes ook meteen mee.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja direct beginnen al is het natuurlijk in het begin niet echt poetsen. Maar hoe eerder ze er aan wennen hoe beter het is EN je moet ook dat puntje natuurlijk wel verzorgen!

13. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ow bij Renske is er al een streepje door...ga vanavond beginnen met poetsen...heb nog geen tandpasta voor haar, dat ga ik morgen maar halen.

14. June1980

June1980 Actief lid

10 mrt 2009
    122
    0
    0
    Ik ben nu een paar dagen aan het poetsen, eindelijk een klein stukje tand door... ik merk dat er nog wel aan zitten te komen dus ik poets alles mee. Hier een meisje dat automatisch haar mondje open doet als ze de tandenborstel ziet, ze vind de tandpasta erg lekker want ze probeert het er af te sabbelen. Vandaar dat het zo goed gaat geloof ik haha!

Meestal is ze erg pittig in alles, dus ik ben blij dat het goed gaat! (afkloppen) :)

15. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik ben begonnen toen er 2 uitsteeksels (2 tegelijk) waren zeg maar, zodat er echt iets was om te poetsen was. de eerste paar weekies geen problemen. nu is ie steeds met zn tong de tandenborstel weg aan het duwen dus hij maakt het me soms een beetje lastig :D

hoelang poetsen jullie eigenlijk?

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.277
    6.190
    113
    Ik ben pas begonnen met echt poetsen toen ze een beetje verder doorwaren, daarvoor een beetje met de tandenborstel gewend zonder tandpasta. Met 3,5 maand waren er al 2 door, ik vond het wel erg vroeg :).

17. susy26

susy26 Niet meer actief

ik ben deze week begonnen met poetsen, Lorenzo heeft sinds een maandje 2 tandjes hihi

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.848
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Enneh... hoe doen jullie dat dan met naspoelen ofzo? Ik heb er echt totaal geen beeld bij, tandenpoetsen bij een baby.
    Ik ga zaterdag in ieder geval peutertandpasta kopen. (tandenborstel hebben we al, die kregen we laatst weer ergens bij.)

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goeie peuterpasta hoef je niet na te spoelen (juist niet). Hou er rekening mee dat veel babies het helemaal niets vinden.. hou vol want het gaat vanzelf echt beter en het goed verzorgen van die kleine tandjes is heel belangrijk.

20. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Niet naspoelen :D heel simpel!

Gewoon mee beginnen joh, dan merk je vanzelf hoe het werkt en wat handig is!
    En ja... als je voor de eerste paar keer zo'n mini-puntje poetst, voelt het wel een beetje overbodig, maar goed, je moet er toch aan wennen! Het worden er als het goed is alleen maar meer :) Voor je het weet poets je een heel gebit!

Deel Deze Pagina