zelf verjaardagstaart maken.

Discussie in 'De lounge' gestart door butterfly1984, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

    butterfly1984 Fanatiek lid

    hoi hoi,

    mijn dochter word bijna 3 en nu heb ik laatst iemand gezien die ook zelf een taart heeft gemaakt.
    Een hello kitty taart.
    Nu heb ik het zelf nog nooit gedaan, dus ik heb geen idee hoe het moet.
    Maar wil het weleens proberen.

    Wie weet waar ik de ingredienten kan kopen?
    En zoals de rolfoundant, moet je die kopen of kan je die zelf maken?

    Ik weet dat er in zo'n taart veel werk gaat zitten, maar is de aanschaf ook duur?

    welke binnenkant gebruik je, lees weleens over beschuit ofzo, maar is dat ook wat?

    Hoop dat jullie me verder kunnen helpen?
     
  2. Trotsemama1

    Trotsemama1 Niet meer actief

  3. Meiske74

    Meiske74 VIP lid

    22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb voor mijn dochtertje (die ook 3 werd) ook een hello kittytaart gemaakt. Ik heb biscuitmix gebruikt. Als vulling aardbeienjam en banketbakkersroom (uit een pakje, alleen nog water toevoegen) Zelf gebruik ik marsepein om de taart te bekleden. Dat vind ik fijner werken en lekkerder smaken dan fondant. Je kunt marsepein en fondant kant en klaar kopen. Op youtube staan handige filmpjes waarop je kunt zien hoe je een taart maakt.

    Zo zag mijn taart eruit (was de tweede taart die ik ooit gemaakt heb;))
     
  4. Yupgup

    Yupgup Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    - Rolfondant/marsepein per pakje 250 g 1,50-2,50 (zelf koop ik een kilo wit en kleur die dan zelf, als je vaker taarten maakt handig)
    - Biscuit (taart) zelf maken ong. 2 euro, kant&klaar 1,50 of biscuitmix zak 1 kg (een derde nodig) ong 4-5 euro en zelf nog ingredienten toevoegen.
    - Kleurstof ong 2 euro per kleur
    - Botercrememix ong. 4 euro groot pak van 1 kg, 100 g nodig, plus boter 1 euro. Zelf maken: poedersuiker en boter, hooguit 1,50.
    - Vulling naar keuze.
    - Verder vormpjes e.d. kopen? van 2-22 euro, hangt er vanaf wat je wilt. Kijk ook eens bij hema, tiger, xenos, makro etc. Stuk goedkoper.
    - Heb het idee dat ik wat vergeet?

    Als je het vaker doet en grote hoeveelheden koopt, wil het wel uit, maar voor 1 taart kan het duur zijn!

    Succes!

    ----
    oh ja, te koop bij tastyshop.nl, deleukstetaartenshop.nl, creacake.com, de Makro (klein assortiment), je supermarkt, enzovoorts...
     
  5. Cinnamon

    Cinnamon Fanatiek lid

    24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Ik maak ook wel eens taarten. Ik bestel de meeste spullen hier:De Leukste Taarten Maak Je Zelf!

    Op de site staan ook veel voorbeeld taarten en recepten.

    Succes!
     
  6. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    En hier heb je eventueel ook startpakketten: Aanbiedingen startpakket | Taart en Fantasie

    Die wil ik zelf van de week *als het salaris weer gestort is haha * ook gaan bestellen en als de taart workshop die ik van de week bij iemand heb bevalt ;)
     
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.254
    7.820
    113
    Gelderland
    Bij de Xenos hebben ze een hele leuke taartvorm van Hello kitty. glazuur erover en klaar :)
     

Deel Deze Pagina