Nieuwe poging na doodgeboren kindje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Ssannie, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @frenzy: wow wat super voor je zeg dat je weer positief hebt getest!! gefeliciteerd!! Kan me voorstellen dat je er nog niet echt van kan genieten, wat ook heel logisch is! Wat spannend zeg!!
    En wat onwijs balen voor je zeg dat je toch geen vast contract krijgt! doe je zo je best ervoor en steek je er zoveel energie en moeite in en wordt het niet eens beloond!
    En dan nog eens je paart moeten laten inslapen, heftig allemaal!

Nou ik hoop dat je in je vakantie alles van je af kan zetten! En lekker van de vakantie kunt genieten! En gelukkig een heel mooi lichtpuntje, een brusje voor Loek!

2. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    @Frenzy, jeetje wat fijn zeg! Een postieve test en dan ook nog eens zoveel duidelijker dan vorige keer.... Jullie kunnen wel wat positief nieuws gebruiken na alle 'ellende' van de afgelopen tijd!!

Wat grappig trouwens dat iedereen in dezelfde periode op vakantie gaat! Klinkt heerlijk wat ik allemaal voorbij zie komen! Wanneer gaan jullie (ongeveer) allemaal?

3. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hej Frenzy! Iets positiefs meid!ik had het al gehoopt.. Nu blijven plakken svp en in goede gezondheid ter wereld komen.

Je hebt het behoorlijk voor je kiezen gekregen de laatst tijd, hopelijk dit een start van betere tijden. Redelijk bot trouwens van je werk...

Mensen kunnen zo bizar zijn. Een ouder van een leerling uit mijn mentorklas verweet mij afgelopen jaar teveel met mezelf bezig te zijn geweest. Ik had niets voor haar zoon betekent en ze kon duidelijk merken dat ik geen kinderen had ( Ik loop altijd hard voor leerlingen, haar zoon ging niet over, ik kan zijn toetsen niet voor hem maken ....ergens houdt t op) ..
    Mevrouw wist dat ik mijn zoon was verloren.... Hoe bizar zijn mensen...
    Ik heb heerlijk onaangepast gereageerd ..... Ik was woest, op zo'n moment kan niks ter wereld mij meer schelen behalve de persoon voor me flink de waarheid zeggen.. Eigenlijk had ik haar willen aanvliegen, maar goed dat is gelukkig niet gebeurd...

Jullie wel eens over de rooie??

Greetz peet

4. Lieve meiden, ik ben weer terug van vakantie., We hebben het heel fijn gehad!

Frenzy, gefeliciteerd meid! Het is je enorm gegund!!!

5. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ evelientje: wij gaan dinsdag weg, voor 8 dagen! Heerlijk even er tussen uit!

@peet: wat moet dat vreselijk geweest zijn zeg, als je zo`n opmerking naar je hoofd krijgt geslingerd! Ik kan me echt helemaal voorstellen dat je zo hebt gereageerd! Dat mensen zo kunnen zijn hé, en zich gewoon niet kunnen indenken hoeveel je een ander daar mee kwetst!
    Ik zit nog steeds in mijn verlof, moet over 2 weken weer beginnen. Dan zal ik ook vast tegen dingen aanlopen waarvan ik denk, hoe kun je dat nou zeggen... maar goed we zien het wel. Ik zou het in ieder geval niet zomaar over me heen laten komen.

@Lobi: welcome back! Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad! wanneer moet je nu weer naar het ziekenhuis? misschien heb je het ook al wel gezegd maar weet het zo gauw niet meer.

6. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Lobi, weer terug van vakantie! Mooi dat je hebt genoten! Daar is het voor bedoeld en nu fris deze ronde in, neem aan dat ze dit cyclus wederom je ei in de gaten houden. Ik duim voor je meid!

@ iradersma, heerlijk Mallorca! Lekker genieten en luieren.... Geniet van je vakantie. En daarna ga je weer aan het werk...

@ Evelientje, jij had toch ook dit weekend je NOD? Jullie zijn al op vakantie geweest, jij gaat ons allemaal uitzwaaien ;)

@ Peet, wat een vreselijke ouders... Ouders van puberende ll zijn vaak erg vervelend en dan zo iets lelijks zeggen! Ik zou ook echt uit mijn slof geschoten zijn :x....
    Jij gaat ook een dezer dagen op vakantie? Ook naar Spanje toch? Geniet er ook van.

@ Sannie, hoe gaat het met het klussen (in huis)? Jullie hebben toch niet de internet verbinding doorgezaagd he?! Nog twee weekjes en dan trekken jullie in je nieuwe huisje!

Allemaal 'zwaai zwaai zwaai'

Wij vertekken vanacht dus zeg nu even gedag voor de komende twee weken. Veel plezier allemaal nogmaals met de vakantieplannen!

En bedankt voor de felicitaties, de testen lopen mooi op, moet zeggen dat ik me ook wel zwanger voel, nu hopen dat de beeb blijft plakken! Vind het lastig om alle zorgen van me af te zetten maar ga het zeker proberen!!!!

7. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    @frenzy: fijne vakantie! Geniet ervan...
    @iradersma: Jullie gaan ook lekker snel al! Heerlijk hoor!
    @Lobi: welkom terug!
    @Peet: nee, ik schiet eigenlijk nooit zo uit mijn slof. Zeker niet op mijn werk, dan probeer ik het echt allemaal ver weg te houden en bovendien weten onze cliënten niet van Luuk. Dat scheelt misschien ook. Als iemand het wel zou weten en er zo misbruik van zou maken, dan zou ik er wel iets van zeggen. Maar boos worden niet denk ik.

8. MamaMDJ

MamaMDJ Lid

15 nov 2010
    39
    0
    0
    Den Haag
    Hallo, ik heb niet alles mee gelezen! Maar ik heb 20 februari mijn meisje Naomi verloren bij een zwangerschap van 18 weken ! Mis haar enorm! Ik ben nu 10 weken zwanger en voel me enorm onzeker.. ik merk gewoon dat ik niet echt mee kan praten in zwangerschap club enzv. ik heb gewoon behoefte om ook over mijn meisje te praten en over de angsten die ik op het moment tegen kom ! Hoop dat ik hier een beetje mee mag kletsen!

9. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal veel succes en hoop nog meer nieuwtjes te lezen als ik weer terug ben!!! Tot volgende week!!

Liefs!

10. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hej iradersma! Veel plezier!

En welkom aan mamamdj, ook ik ben m'n kleintje met 18 weken verloren en nu weer zwanger. 2 maart werd Christian geboren en nu dus iets meer dan 8 weken zwanger. Ik ben er redelijk nuchter onder, maar zo af en toe besluipt mij de angst... En dan in combinatie met de hormonen... Pfff . Aan de ene kant denk ik, ik kan niets er aan veranderen, mocht het weer fout gaan, dus laat het los. En aan de andere kant is er gewoon de angst dat het weer een hel wordt.
    Christian had overal vocht in zijn lichaam, uit geen enkel onderzoek ( idem obductie) is iets gekomen. Vandaag hebben we een echt afrondend gesprek met de klinische geneticus. ( eindelijk...) ben toch ook wel benieuwd naar alles wat ze hebben onderzocht uiteindelijk....

Mag ik vragen naar jouw verhaal achter het verlies van je dochter??

11. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hej evelientje, ik ben van nature al een beetje recalcitrant.... M'n man ( sinds een week mag ik hem zo noemen;)) heeft t niet altijd makkelijk nu met de huidige staat van hormonen, misselijkheid en emoties omtrent Chris.

Hoe gaat het verder met jou? Al meer nieuws over hoe of wat?

12. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Ssannie, druk aan t klussen in je huis?
    Lobi, genoten van je vakantie begrijp ik, nu weer werken of mag je nog even nagenieten?

13. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Peet, We hebben weleens eerder contact gehad. Ben benieuwd hoe het bij de klinisch geneticus was?!

14. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    @mamaMDJ: welkom bij de 'club', natuurlijk mag je hier meekletsen, gezellig! Wil je ons je verhaal vertellen over jullie verlies?

@Peet: hahaha! Mannen hebben het soms zooooo zwaar met ons.... :D Moeten ze maar aan wennen!!

Hier geen nieuws. Paar dagen overtijd, maar toch 'gezellig' ongesteld geworden. Kunnen niet meer mee in een IUI poging vw de vakantiesluiting, dus het wordt september. Was even heftig om mee te dealen, maar nu denk ik: Lekker geen gepruts aan mijn lijf in deze warme tijd en ik ga lekker genieten van witbiertjes en wijntjes op het terras!

15. Komt nu een mooi programma op nederland 3!

16. MamaMDJ

MamaMDJ Lid

15 nov 2010
    39
    0
    0
    Den Haag
    Ja dat wil ik wel:)

Ik ging met ruim 17 weken opcontrole bij de verloskundige, waar zijn geen hartje kon vinden maar ze hoorde een hele goede doorstroming van mijn baarmoeder dus ze dacht dat het daardoor kwam.. werd doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo.

Daar kreeg ik mijn echo en.. ik zag het al.. maar kon het niet geloven ons meisje zat totaal geen beweging in ze lag helemaal stil. De gyneacoloog kon ook geen hartje vinden.. ze zat zowat met haar hoofd in het scherm maar niets te vinden. Ze heeft een andere gyneacoloog erbij gehaald (zij was geloof ik nog in opleiding) maar ze zei al dat ze niets kon vinden.. enige wat ik kon hopen was dat het niet waar was. De andere gyneacoloog kwam.. en was eigelijk zo klaar met kijken en vertelde ons het slechte nieuws dat ons kindje is gestorven.
    Ik werd naar huis gestuurd en moest de volgende dag terug komen om te praten over hoe nu verder.. de volgende dag wouden ze een vruchtwaterpunctie doen.. wat mij overviel en dus ook niet deed. Bloedonderzoeken en ik zou de maandag daarop ingeleid worden. Vrijdagavond in mijn bedje (was de zelfde dag nog) kreeg ik een menstruatiegevoel in mijn onderbuik. Verloskundige gebeld zij de gyneacoloog en moest daar direct heen komen. Me baarmoeder was gekantelt maar verder niets aan de hand. Ze hebben me opgenomen en de volgende dag ben ik ingeleid. Zaterdag op zondagnacht werd ze geboren.. precies met 18 weken na een zeer zware emotionele bevalling.

Uit onderzoeken is gebleken dat de placenta niet goed was aangelegt "een foutje" en daarom is onze Naomi er niet meer, verder hebben ze niets aan haar kunnen vinden en lijkt zij gewoon kern gezond.

17. MamaMDJ

MamaMDJ Lid

15 nov 2010
    39
    0
    0
    Den Haag
    @peet167 het lijkt me moeilijk om niet te weten waarom Christian is overleden. In eerste instantie was er bij ons ook geen oorzaak en uiteindelijk bleek bij de placenta dat hij niet goed was.

Maar gefeliciteerd met je zwangerschap, hoop dat deze helemaal goed mag verlopen en je straks een mooi broertje of zusje voor Christian in je armen mag houden en vertroetelen.

Wel fijn dat je er zo nuchter bij kan blijven, ik heb dat totaal niet. Ik zit nu op dit moment ook in een enorm stressevolle periode en is alles enorm onzeker.. en ben ik ook echt enorm gespannen waardoor ik weer bang ben dat het zijn werking heeft op ons kindje... zelf me man is daar bang voor ! En die is vrij nuchter in alles.

18. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hej Lobi, wat was er op tv? Ik was niet thuis......
    De klinische geneticus was niet echt verrassend. Alles wisten we eigenlijk al ( telefonisch besproken). had nog vragen uit nieuwsgierigheid ( hoe doen ze dit/ dat, wordt t bewaard en waarom duurt het zo vreselijk lang) dit laatste is ook een redelijk ergernis van ziekenhuis richting patholoog - anatoom. Maar helaas nog geen opgeloste ergernis.
    Het komt er nog steeds op neer dat er geen aanwijsbare oorzaak is gevonden en dat er 5% kans op herhaling is.
    Chris' hartkleppen waren wel al dikker dan normaal, dit omdat hij zo hard moest werken om het vocht te reguleren. Hij had het dan ook niet lang meer volgehouden, arme ventje.

De zon schijnt, ik ga zijn naamslinger weer naast de vlinder in de tuin hangen. Ook trekt de vlinderplant mooie vlinders aan. Een en al kleine Chris in mijn tuin! Heerlijk.

Mamamdj; ik ben niet altijd relaxt hoor, heb ook wel eens m'n buien... Hoop voor je dat je angst iets minder wordt... Het is afschuwelijk maar waar, er is totaal niets wat je kunt doen, behalve lief zijn voor jezelf. Ga leuke dingen doen, zoek afleiding. Werkt goed bij mij, gezellig met vriendinnen. Stad in, shoppen... Voordeel is dat je jezelf echt moet verwennen ;) en dat geldt natuurlijk voor iedereen hier!

19. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Oh mamamdj, heb natuurlijk je verhaal gelezen, echt vreselijk, donderslag bij heldere hemel.....

20. MamaMDJ

MamaMDJ Lid

15 nov 2010
    39
    0
    0
    Den Haag
    Maarja dat is het probleem even de stad in met me vriendinnen enzo gaat gewoon niet, mijn onder buurman heeft ons gezin bedreigd en mijn man in elkaar geslagen... Omdat hij geluidsoverlast heeft van mijn 2 kinderen .. Ze mogen letterlijk niet huilen smorgens of lopen in huis. We zijn nu dus met het gezin op de vlucht en we zijn nu bezig met urgentie en hopelijk hebben we dan snel een huis waar we weer veilig kunnen wonen. Het is nu 1 en al stress.. Ook omdat we onze koopwoning uit zijn en die ook moeten verkopen. Dus het is een erg spannende tijd op 2 manieren en t maakt me erg onzeker. Ik hoop gewoon dat helemaal goed en rustig kan aflopen. En t verder geen invloed op mijn zwangerschap zal hebben.

Deel Deze Pagina