Nieuwe poging na doodgeboren kindje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Ssannie, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Dan blijven we gewoon nog duimen! You never know!!

2. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas...ben zwaar ongesteld :x. Hoe is het met jullie?

3. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Balen iradersma.... Zeker het begin van weer een nieuwe maand om te proberen is altijd Ff klote... Dus sterkte daarmee....

Ik zie er erg tegenop om morgen weer te werken, was een soort van gelukkig met m'n blaasontsteking voor de vakantie. Niet echt normaal idd... Ook slaap ik nu weer slecht. Dit alles met de verloskundige besproken en tijd om eens een date te maken met de arbo-arts...

Maar eerst vandaag eens lekker veel naar buiten! Genieten jullie ook van de zon?

4. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    @iradersma: ik ben al een tijdje onofficieel een beetje bezig, op mijn eigen voorwaarden, maar omdat ik zo lang plat heb moeten liggen met die bloedingen, kon ik niet veel weken na de bevalling opnemen en moet ik dus terug voltijds beginnen. Op zich niet zo erg, maar er zijn wat problemen op het werk, wat tot vrij veel stress leid. In mijn statuut (doctoraatsbursaal) is er blijkbaar geen mogelijkheid tot verlenging van de beurs, waardoor ik nu een dik jaar kwijt ben en misschien al helemaal niet meer mag voortdoen omdat ik de deadlines gemist heb... Ze zijn dit nu aan het bekijken, maar het is dus nog onzeker... En dat valt me wel zwaar. Zowel privé als professioneel lijkt alles even onder mijn voeten weg te vallen. Maar we zien wel, goede moed vooruit!
    Vind het zo erg voor je dat je weer zwaar ongie geworden bent! Ik duim voor meer succes deze maand!

@peet: idd niet al te best als je je zo voelt! En dan nog eens slecht slapen erbij. Hopelijk kan je samen met de arbo-arts tot een goede overeenkomst komen!

Hier schijnt het zonnetje ook mooi! Zalig!

5. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @justme: wat vervelend voor je dat het allemaal zo loopt zeg!! Als of je nog niet genoeg hebt aan alle stress op privé gebied. Hopelijk komt het goed, zodat je je daar in ieder geval niet meer zo druk over hoeft te maken en je je kan richten op het verwerken van de vreselijke periode die jullie hebben mee gemaakt. Sterkte meid!

6. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @peet: wat naar voor je zeg dat je er tegen op ziet om weer te gaan werken morgen. Hopelijk kan je er met de arbo-arts uitkomen want dit is zeker niet bevorderlijk voor je zwangerschap en alle stress die je al hebt! Goed om jezelf denken hoor en dan maar eerder stoppen met werken maar je moet niet iets doen waar je je niet goed bij voelt! Het mooie weer doet wel goed hé?! Heerlijk!

7. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Justme; dat klint allemaal erg zwaar... Maar begrijp ik nu dat je ook nog een studie doet? Aangezien je schrijft over een verleninging van een beurs? Vervelend dat ze het willen stoppen, in jou situatie zou dat toch niet mogen kunnen... Je hebt al genoeg op je pad gehad. Zo vervelend ook alles tegelijk komt... Nog even en dan is je uitgerekende datum ook inzicht... Allemaal dingen die het ff moeilijk maken. Heeft de ongesteldheid nog door gezet of is het alleen bij wat vloeien gebleven? Wel vreemd dat je zo lang vloeit... Ik duim voor je meid en ik hoop dat het op je werk mee gaat zitten, uiteindelijk ben jezelf het belangrijkste he!

@ Peet; Moet zeggen dat ik dat altijd had, na een vakantie, weer even geen zin om te gaan werken... Goed dat je ff naar de arbo arts gaat, denk aan jezelf en die kleine beeb, tis nog een paar weekjes en dan ga je met verlof, overwerk je de laatste periode niet...

@ Iradersma; gats ongesteld geworden :( wat balen hey, ik had gehoopt dat dat beetje bloedverlies mss wel een innesteling was... Maar helaas :x. En ik vond het ook zo tegenvallen, die eerste dagen na je ongesteldheid, je weet dat je weer een ronde verder bent. Weet niet of ik het al eerder gevraahd had, maar waren jullie snel zwanger van Roan? Ik duim voor je en weet niet of je het drinkt, maar zowel, geniet nog lekker van de wijntjes en wit biertjes, nu het nog kan!

@ Missjopie; hoe gaat het nu met jou?

@ Sannie; hoop dat je af en toe nog mee leest, duim nog steeds voor je!!!

@ Ego; heb het voorstel van mijn voornamilge werkeger afgewezen, het zou drama worden als ik het wel zou doen. Nog een goede drie maanden en dan gaat me verlof in, ik ga proberen die tijd nuttig te besteden met klusjes hier in huis en dingen die ik altijd al heb willen doen! Vandaag heerlijk weer, mijn mannetje en ik zijn huis aan het schilderen. Morgen de 20 wk echo.... En als ik er nu aan denk knijp ik hem al, wat zie ik daar tegen op... Maar tis ook wel raar, want als het goed is, dan breekt er een heel nieuw tijdperk aan.....Ook vreemd...

8. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @frenzy: ja het inderdaad weer even flink balen maar goed, we zitten nog maar in de eerste ronde dus wat dat betreft mag ik ook niet klagen want er zijn er hier genoeg die al veel verder zijn en het nog steeds niet is gelukt! Dus ik hoop echt voor hen dat het ook snel lukt! Ik was bij Roan in de 3e ronde zwanger nadat ik bijna 8 jaar constant aan de pil heb gezeten. Nu maar afwachten dus. Wat betreft je werk, ik denk dat het voor jouw een goede beslissing is geweest! Het zou anders voor zo'n korte periode zijn en wat dan ook wel weer de nodige spanning met zich mee had gebracht. Nu moet je ook echt aan jezelf denken! Wat goed van je dat je nu leuke dingen gaat doen. Echt even dingen ondernemen die je anders misschien niet zo snel had gedaan! En morgen dus de echo! Spannend meid! En wat je zegt, er breekt dat een hele nieuwe periode voor jullie aan! Heel erg veel succes morgen! Denk aan je, laat maar even weten hoe het is gegaan morgen!

9. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    En frenzy...wat betreft die wijntjes, daar geniet ik zeker nog even van! Vooral nu ik weer ongesteld was geworden, gisteren weer even heerlijk aan de rode wijn gezeten! :-D

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    iradersma, wat balen zeg :(

Hier weer onduidelijkheid.
    Ik had mn ongi, 6 dagen lang...allemaal volgens het boekje.
    Afgelopen maandag de laatste dag.
    En gister voelde ik ineens weer wat lopen...Bloederig slijm
    Heel donker dat wel...Maar toch.
    Vandaag ook nog bruinig maar ik vat het niet helemaal.
    Scheelt dat we donderdag weer naar de gyn moeten, kan ik dat gelijk vragen.

11. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Frenzy! Morgen echo! Heel veel succes, weet zeker dat alles goed gast, sterkte met de zenuwen!

12. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    @frenzy: ik duim voor een mooie echo! Ik hoop dat je vroeg een afspraak hebt en dus niet te lang in de zenuwen zit! En gelijk heb je dat je dat voorstel hebt afgewezen, je kan nu wel stress missen!
    Ik heb een dubbel statuut ;), ik ben student en werknemer... Ik heb in 2010 mijn master behaald en ben dan als assistent aan de universiteit begonnen om mijn doctoraat te halen (ben nu dus promovendus zoals ze dat in nederland zeggen). Ben dus doctoraatsstudent op een beurs, maar wordt voor de sociale zekerheid als werknemer beschouwd... (en doe aan de universiteit ook meer dan enkel aan mijn doctoraat werken). Nu is er echter geen regel voorzien voor situaties zoals de mijne... mijn promotor is er mee bezig, want vind het een fout in het systeem. Afwachten nu... Ben nog niet ongesteld geworden, zou ook heel vroeg geweest zijn, zit nu op dag 22 van de cyclus (eerste cyclus was 44 dagen dacht ik) maar ik verlies af en toe nog altijd roze/bruine afscheiding... Weet niet goed wat ik er moet van maken, maar het is volgens mij in ieder geval een verloren maand... Hopelijk dus terug een normale cyclus (28 dagen), en dan volgende week aan een nieuwe ronde beginnen! En mijn uitgerekende dag komt ook dichterbij... maar wat ik nog het ergst vind is denk ik dat mijn schoonzusje elke moment kan bevallen... Daar loop ik nu al een tijdje mee in mijn hoofd.:( Maar ja, we moeten door!

@mams136: dat klinkt een beetje als wat ik ook heb. Ik verlies sinds dag 11 ook bloederig slijm. Bij mij was het in het begin wel echt rood. Ben dus heel benieuwd wat je gyn er donderdag van zegt!

13. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    Hebben jullie tips om beter te slapen? Ik slaap de laatste tijd bijna niet meer. Sta moe op, ben heel de dag moe, krijg hoofdpijn van vermoeidheid, ben blij als ik in bed kan kruipen, maar dan lig ik klaarwakker in bed! :$ Ik zie bijna elk uur...:( En als ik dan een beetje slaap wordt ik wakker omdat ik raar aan het dromen ben. pfff...

14. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Iradersma; dan ben je toen snel zwanger geraakt. En tuurlijk hoef je nu nog niet te panieken... Bij mij was het echt teleurstellend, iedere ronde dat ik ongesteld werd en dat waren er eigenlijk niet veel... Maar je hebt nu wel een korter cyclus? Heb van de week jou verhaal weer een keer gelezen in de vlindertuin, zo heftig toch weer om weer te lezen.... Geniet lekker van je wijntjes! Ik doe het met het acholvrije witbier....

@ Mams136; wat vervelend... Heb even terug gekeken in mijn agenda en zie dat ik mijn eerste ongesteldheid echt 8 dagen was, met varierend van helderood bloed tot bruin to bijna niks. Mss is het gewoon oud bloed? Fijn dat je van de week bij de gynocooog langs moet, kun je het gelijk vragen. Krijg je al uitslagen donderdag of is het nog een nagesprek? Veel succes alvast donderdag!

@ Justme; ahha... dat is duidelijk, maar klinkt allemaal pittig hoor! Het enige wat ik nog graag zou willen is waarin je je doctoraat gaat behalen? Hoop dat er een regeling voor je getroffen kan worden, het zou echt zuur zijn als de beurs je ontnomen wordt! En dan je schoonzujes, wanneer is ze uitgerekend? Echt lastige situaties zijn dat. Ik hoop dat er snel een nieuwe ronde voor je aandoet...

Wat betreft het slapen, ik had slaapmedicatie, wat ik af en toe nam, maar dat mag natuurlijk geen gewoonte worden. Ik sliep ook slecht, enge dromen. Wat ik nu altijd doe en ook heerlijk vind; een lekker bakje thee (goede nachtrust) voor het slapen gaan!

@ ego; Onze knul is goedgekeurd! Jeetje, wat is dat apart zeg, heel de dag leef ik al in een soort roes...Met knikkende knieen zijn we naar de echo gegaan, al bij aankomst bij het ziekenhuis moest ik huilen, het rakelt zoveel emoties op. We hadden de echo bij een lieve vrouw die alles goed uitlegde, toen ze het gezicht en de hersentjes beoordeelde en aangaf dat het goed was moest ik echt heel erg huilen... Had dit nieuws ook bij Loek gewild en dan besef je dat het ook zo had kunnen zijn... Kindje is vooral op de kritische punten meerdere malen bekeken en mevr legde alles ook goed uit, verder alles goed nagelopen en zag er allemaal goed uit. Heel de echo wel wat traantjes gelaten, eerst van angst en daarna van geluk. Baarmoeder zit echt al super hoog (handbreedte boven navel). Nadat we het ziekenhuis verlieten nog veel traantjes gelaten en nu nog steeds, maar van geluk. We gaan nu echt op zw-cursus, we gaan nu wel een geboortekaartje uitzoeken, de babykamer moet nu wel af, kortom, wij krijgen in maart een broertje voor Loek waar we voor mogen zorgen en dat voelt heel machtig. Echt besef het nu nog maar half... Zo uit eten, met ouders en man.

Owh meiden, ik hoop zo dat jullie snel ook dit geluk gaan ervaren, want jullie gun ik het zo erg, omdat jullie weten hoe het is om zo iets bijzonders af te moeten geven... En het dan weer ontvangen is zo waardevol!!!!

15. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Yeah! Voor Frenzy en haar zoon! Van harte, wat heerlijk!

16. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mams: wat vervelend voor je dat je cyclus nog niet echt normaal is, hopelijk krijg je donderdag meer duidelijkheid! @justme: wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Ik had er heel in het begin wel last van dat ik nachtmerrie's had en erg angstig was. Maar dit werd al snel beter... Misschien zou je eens bij je huisarts kunnen vragen? @frenzy: ik was idd snel zwanger toen. Maar wat je zegt, iedere keer dat je weer ongesteld wordt is weer een teleurstelling! Mijn cyclus was dit keer 5 weken dus gelukkig nu iets korter! Maar nu even over jouw, wat fijn dat alles goed was!! En die tranen eerst van angst en dan van geluk kan ik me goed voorstellen! Wat ben je dan dankbaar en gelukkig! En nu een hele nieuwe periode voor jullie!! Spannend allemaal! Wat leuk een etentje! Eet smakelijk! @peet: hoe ging je eerste werkdag na de vakantie? Hopelijk viel het wat mee. Heb je al een afspraak bij de arbo-arts?

17. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Just me; slaapproblemen zijn mij helaas ook niet onbekend, uiteindelijk ook een slaappil besteld bij de huisarts om de cirkel te doorbreken. ( nadat ik alle tips van internet had uitgeprobeerd) ik geloof dat ik met tien pilletjes een half jaar deed, t zat meer tussen m'n oren. Nu neem ik warme melk met anijs en bouw de drukte in de avond af. Geen computer, tv, heftige gesprekken, maar een boek en rust.... Succes!
    En hoop idd dat er snel duidelijkheid komt in jouw situatie, je bent snel weer aan het werk na zoiets heftigs.

18. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hej iradersma, ik heb niet gewerkt, het was gisteren een drama met me. Geen land mee te bezeilen, volledig van de kaart een en al drama. En dat allemaal omdat ik werk niet onder de knie heb, zie de structuur niet en snap de pedagogisch / didactische inslag totaal niet of het past echt niet bij me..
    Dus nu ziek en eerst gesprek arbo, moet ook zeggen dat werk niet geheel sjiek de taken heeft verdeeld, ze hebben mij nogal veel hindernissen gegeven, zeggen ze zelf ook wel, maar terugdraaien is lastig. Zo geef ik bijv twee vakken die ik totaal niet beheers en waar geen materiaal voor is. Terwijl ik expliciet heb aangegeven die vakken niet te willen. Goed lang verhaal. Maar dat soort dingen moet toch ook bij arbo bespreken.
    Uiteindelijk gisterenavond bedacht dat het mij niet waard is (samen met m'n man, hij kon me de afgelopen week wel achter het behang plakken samen met de zwangerschapshormonen) ik moet even in standje normaal en relaxt. Het gesprek is aangevraagd en hoop dat het snel plaatsvindt. Wil het graag en voor school en voor mij goed geregeld hebben.

Heb jij btw altijd zo'n lange cyclus gehad? Fijn als je idd niet zwanger wilt worden, maar balen als je een week langer dan gemiddeld moet wachten..

19. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey peet, ik denk dat je een heel verstandige beslissing hebt genomen! Je moet, vooral nu, echt aan jezelf denken! Al die stress kan je er nu niet bij hebben! Wel raar van school dat ze het zo indelen terwijl je niet eens genoeg de kennis hebt voor deze vakken! Ik kan me voorstellen dat je hier dan ook erg over in zit en dat zal idd thuis ook wel de nodige uitwerking hebben. Maar goed, hopelijk kan je nu je rust wat vinden! Ik heb voor mijn zwangerschap van Roan altijd aan de pil gezeten en de 2x die ik toen ongesteld ben geweest was wel gewoon normaal. Maar vanaf de bevalling duurde het een tijdje voordat ik weer ongesteld werd en daarna was mn cyclus idd steeds heel lang! Toen wel lekker maar nu idd langer wachten!

20. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    @Frenzy: Super dat de echo goed was! En fijn ook dat degene die de echo deed wat meer tijd nam om alles goed te bekijken en uit te leggen! Wat een waaier aan gevoelens moeten jullie wel niet gehad hebben! Nu lekker genieten!
    Ik ga mijn doctoraat halen in de Rechten! Gisteren toch al een beetje meer goed nieuws gekregen, Ik mag mijn voorstel nog verdedigen, moet wel goedgekeurd zijn voor 1 mei, maar daar gaan we voor! Eerste commissie in Januari! Wordt hard werken, maar we gaan ervoor! En dan 's avonds (nog tijdens het werk) stuurt mijn schoonmoeder een berichtje dat mijn schoonzus donderdag ingeleid wordt... Ik heb haar teruggestuurd dat ik geen babynieuws wil krijgen terwijl ik op het werk ben... Ze gaat dus een week voor mijn uitgerekende datum bevallen...

@slaapproblemen: Ik ben niet zo voor pillen... Ook omdat we proberen zwanger te worden. Maar als het niet gaat beteren, dan zal ik toch eens naar de huisarts moeten gaan, want zo lukt het ook niet. Het probleem is dat ik vaak tot 's avonds nog zit te werken omdat ik met die heel korte deadlines zit... Maar misschien nu er wat stress af is, dat het ook al een beetje beterd. Ik ga eerst de warme melk en ontspanning en rust proberen, er echt tijd voor uittrekken.

Deel Deze Pagina