Justme; ik kan mij voorstellen dat zo'n bericht hard aankomt. Hoe voel je je verder richting de datum? Ga je nog iets speciaals doen? Christian was 2 augustus uitgerekend, toen zaten wij in het vliegtuig en dus in de wolken, geweldig vond ik dat! Maar het berustte wel op toeval dat we precies die dag op vakantie gingen. Sterkte de komende week en ik hoop dat je slaapt, niet slapen maakt t allemaal nog zwaarder en daar heb je nu net even geen behoefte aan...
Mijn ongi was 6 dagen(voor mij normaal) en vanaf dag 6 t/m dag 10 helemaal niks. Aan het einde van dag 11 donkerrood slijmerig bloed. Dag 12 begon met bruinverlies en savonds niks meer. Dag 13 eind van de dag weer donkerrood slijm en dag 14 rood/rozeverlies. En nu niks meer. Als het goed is krijgen we morgen alle uitslagen(mits ze natuurlijk binnen zijn en er niet nog meer onderzoeken gedaan moeten worden) Na de afspraak met de gyn gaan we door naar afdeling vrouw en kind voor een afsluitend gesprek met de verpleegkundige die bij de bevalling was.
Justme, dat zal rauw op je dak zijn komen vallen zeg... Maar wel superfijn dat je je doctoraat nog mag gaan halen Frenzy, JEEEEEEEEEEJ!!! Hiephiephoera voor jou en je gezonde zoon
Ja, dat berichtje kwam als donderslag bij heldere hemel. Ik kan me normaal redelijk sterk houden op het werk (en elders), maar als ik iets niet verwacht, dan is het toch moeilijk. En daar zit je dan (als organisator van permanente vorming voor professionelen) in een aula met een gastdocent en +/- 30 studenten... Ben toch eventjes moeten buitengaan. Nu, (bijna) niemand heeft er iets van gemerkt, ik kan me redelijk vlug herpakken en lang leve de waterproof make-up! Ik kan me vandaag ook absoluut niet concentreren op het werk... Ben bang voor mijn GSM (hoewel ik laten horen heb dat ik het niet op het werk wil te weten komen). Ik leef eigenlijk met angst naar de uitgerekende datum toe. Ik voel dat ik (voor een deel onbewust) er heel sterk mee bezig ben en het mijn "muur" doet wankelen. Ik ben zenuwachtiger en emotioneler dan vorige week. Maar ja, ik denk dat het voor ons allemaal een moeilijke periode wordt met allerheiligen/allerzielen. Ik werk volgende week wel volledig van thuis uit, (mijn vriend wordt geopereert aan zijn pols en laat hem dan niet graag alleen sukkelen in huis) dus we zijn met zijn tweëen. Maar we hebben niets speciaals geregeld. Ik denk dat we gewoon rustig met twee samen gaan zijn en een extra kaarsje gaan branden voor ons meisje. @peet: Lijkt inderdaad geweldig om dan juist tussen de wolkjes te zijn! Ik hou me vaak het beeld voor dat mijn lievelingsoma nu voor Alycia* zorgt, ik kan me zo levendig inbeelden hoe ze in haar zetel zit met Alycia* op haar schoot een een prachtige glimlach op haar gezicht @mams: Wel spannend zo die uitslagen, ik was daar best wel zenuwachtig voor! Ik hoop dat je meer duidelijkheid krijgt! En het nagesprek vond ik heel fijn. Ik heb dit gehad met de 2 vaste verpleegsters van Alycia* op de neonatale afdeling (daar heeft elke verpleegster maar 2 patientjes zodat de zorg heel intensief kan zijn en geconcentreerd op de kindjes!), de psychologe en de hoofdarts. Ik hoop dat het voor jou ook een fijne ervaring wordt!
Bezoek aan de gyneacoloog was fijn, eigelijk nog geen definitief antwoord, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk ook niet meer. Ons mannetje had het (hard gezegd) niet zo lang vol moeten houden, het was niet voortbestemd voor hem ons bij ons te mogen komen. Daar kunnen we ons in berusten. Het afsluitende gesprek met de verpleegkundige die de bevalling heeft gedaan was ook erg fijn. Nu proberen deze verdrietige tijd af te sluiten en ons vizier op de toekomst te richten.
@mams: goed dat jullie er in kunnen berusten, dat geeft rust en 'helpt' een beetje. Blij dat het gesprek een fijne ervaring is geweest! Gisterenavond is het schoonzusje bevallen van een flinke dochter (4,450 kg en 51 cm). Ben niet gebroken toen ik het te horen kreeg, maar was daarvoor al eens gebroken, misschien daarmee. Leuker: deze avond met mijn beste vriendinnetje en haar vriend gaan uit eten! Zie ik wel naar uit! Deze nacht ook wat beter geslapen, misschien toch onbewust met de schoonzus bezig geweest steeds.
Justme, dat is idd een flinke meid zeg!! Jeetje, gewoon een kilo zwaarder dan Tygho bij zn geboorte. Heb overigens ook nog gevraagd naar dat bloedverlies op dag 11 en 13 en dat was heel normaal. De eerste 4-5maand na de bevalling kan tussentijds bloedverlies optreden en dit maakt niks uit, zolang de menstruatie normaal verloopt.
@mams: Ja, is een hele brok Maar de mama is tijdens haar zwangerschap ook +/- 30 kg bijgekomen (zij at enorm veel, had onmiddellijk terug trek...), dus aan voedingsmiddelen had ze geen gebrek! Ik zou toch graag mijn volgende kindje rond de 3 - 3,5 kg hebben, eens over de 4 kg... amai! Maar ja, dat is natuurlijk heel relatief, zolang het kindje gezond is en er geen complicaties optreden ben ik natuurlijk al super gelukkig! Bedankt om te laten weten dat het geen kwaad kan! Vind alleen een beetje spijtig dat het weer een verloren maand is. (op internet lees je toch dat je bij intermenstrueel bloedverlies er maar heel weinig kans is op zwangerschap)
Volgens mijn gyn maakte dat helemaal niet uit hoor... Vaak is het bloedverlies dan in de aanloop naar de eisprong, en zo lang dat ei nog niet gesprongen is kan het ook niet bevrucht worden. Ik heb dag 11&13 bloedverlies gehad en sinds gister "vruchtbaar" slijm. Dus we klussen gewoon En gaan al zeker niet uit van een verloren maand. Pff idd, 3-3,5kg is een mooi gewicht voor een baby... Soms zie je baby's die zo groot zijn dat je ze al bijna naar de peuterzaal kunt doen...Nee danku vriendelijk.
@mams: fijn dat het gesprek in het ziekenhuis je goed heeft gedaan. Hopelijk geeft dat je nu een stukje rust! Succes nu met klussen!! Hopelijk is het snel raak! Hier ook weer een nieuwe maand! Net ongesteld geweest dus nu weer nieuwe kansen. @justme: dat is toch wel weer even slikken als er zo dichtbij je een kindje wordt geboren! Sterkte! ook nu zo kort bij de uitgerekende datum!
Iradersma, beetje gekke vraag, maar heb jij beschuit met muisjes gegeten tijdens je kraamvisite? Ineens besef ik mij dat ik sinds de geboorte van Christian dit absoluut weiger, soort statement. Gaat natuurlijk nergens over, maar als deze kleine geboren wordt, geloof ik ook dat ik voor wat anders kies. Is dit iets tussen mijn oren, of jullie ook iets tegen beschuit met muisjes gekregen........(of andere kraamtradities)...
@Peet: ik heb ook geen beschuit met muisjes gegeten! Ik kon ten eerste al geen hap door mijn keel krijgen en ten tweede vond ik het ook niet leuk! Ik kan me je gevoel dus best voorstellen! Ik zou ook wat anders kiezen. Ik zag laatst een geboorte-taart. Dit vond ik wel heel origineel. Hoe gaat het verder met je?
Ff een korte krabbel op het laatste; Ik eet gewoon beschuit met muisjes hoor, ben er alleen nooit heel erg fan van geweest. Zo de doop van mijn nichtje, zou confronterend moeten zijn maar 'voel' niet veel. Eigenlijk altijd pas bewuster als ik het zo neerschrijf. Verder alles prima hier.
Ik denk ook dar mijn beschuitmetmuisjes-aversie een overblijfsel is van incident met mijn lieftallige collega, die zonder aankondiging op werk haar baby plus beschuit kwam showen terwijl ik mijn eerste week werkte...... Want zij kon er tenslotte ook niks aan doen dat mijn kindje dood was ( zeer empathisch persoon) Vrienden van mij hebben een superwinkel met heerlijke luxe taartjes, maken alles zelf, ik denk dat we inderdaad wel op een alternatief komen Missjopie, hoop dat het je een beetje meevalt vandaag, je klinkt nuchter genoeg, loop jezelf niet voorbij! Iradersma, het gaat wel, nog geen directe oplossing voor werk en bekkenpijnen maken mij z nu en dan bejaard... Maar, hallo, ik krijg een mooie baby straks! Nog Ff nog Ff,.... Jij succes weer deze maand! Het zou zo mooi zijn!
Iradersma, nieuwe ronde nieuwe kansen. Had je een normale cyclus? Ik ben heel benieuwd hoe die van mij gaat zijn. gister toch weer een beetje bruinverlies, maar wel de steekjes die normaal mn eisprong aankondigden. Gisteravond dus ook maar wel geklust(en dat deed pijn!!!! zoals altijd rond mn eisprong hahaha) Maar ik heb nog niet echt het gevoel dat het al zover is, dus ik denk dat deze cyclus wel langer gaat zijn dat mijn standaardcyclussen(25-28dagen) Maargoed, dat is ook niet heel raar.
@peet: ik weet nog dat je dit vertelde van je collega....echt een vreselijk moment moet dat geweest zijn! Hoe sommige mensen zo gevoelloos kunnen zijn! Maar wat leuk dat vrienden van je zo`n winkeltje hebben! Dan komen jullie er vast wel uit! Maar doe maar lekker rustig aan! en hopelijk komt er ook snel een oplossing wat betreft je werk! @mams: mijn cyclus is niet echt normaal...een aantal keren 6 weken en de laatste keer 5 weken, wordt gelukkig iets korter maar ja, we wachten deze maand maar af! Jij ook succes!
@ Jusme; wat vervelend, babynieuws op je werk... Snap dan eerlijk gezegd ook niet dat mensen die zo dicht bij je staan, er geen rekening mee houden... Ik vond de uitgerekende datum vreselijk, omdat er op (rond) die dag twee verjaardagen vielen (vader en kleine nichtje). Wij zijn op vakantie geweest en dat was fijn, om weg te zijn dan... Fijn dat je vriend volgende week thuis is (succes met de operatie!) Gefeliciteerd met de dochter van jullie schoonzus... Zo dubbel; pffff.... Ik schijf dit op en denk dan; OMG wat is het oneerlijk!!!!! Lijkt me zo lastig meid, zo dicht bij, die confrontatie! Dikke knuffel meid! Hoop dat het voor jullie snel raak is en dat jullie engel een brusje krijgt om over te waken! @ Mams136; Tja van de ene kant fijn dat ze niks kunnen vinden, van de andere kant..... Hier hetzelfde 'pech' Maar de kans dat het je nog een keer overkomt, en de kans dat het je nog een keer gebeurd is zo klein...En jullie mannetje is echt sterk geweest, maar was te mooi voor deze wereld! Fijn dat je ook dat bloedverlies hebt besproken, ik wist het niet dat dat nog kon... Maar is een geruststelling! Hier waren de cylcusen ook wat langer dan normaal hoor... duim voor je! @ Peet; ken jouw 'beschuit met muisjes incident' nog wel... Ook zo een voorbeeld 'hoe andere met meeleven'... Echt een ding wat ik het afgelopen jaar heb geleerd; sommige mensen snappen er echt maar weinig van. Ik heb ook geen beschuit met muisjes meer gegeten, maar dit komt meer omdat ik geen kraamvisites heb gehad... Ik vind het trouwens wel lekker . En Hoe gaat het met je werk, al een gesprek gehad? Rustig aan he! Tis de bedoeling dat je deze beeb minimaal tot 36 weken in je buik houdt en je bent al aardig op weg. @ Missjoppie; hmmm... Ik vond het contact met mijn neefjes en nichtjes echt moeilijk, ontweek het echt... Je komt ook wel nuchter over, is hartsikke goed. Maar let er wel op dat je niet 'over jezelf' heen loopt.... Hoe gaat het nu met jou verder? @ Iradersma; Alles goed met jou, lekker genoten van de wijntjes, want nu kan je der nog even van genieten! Duim voor je deze maand! @ Ego; merk dat ik relaxer ben dan voorheen... Af en toe schiet ik in de stres want dan heb ik het gevoel dat ik te relax ben (moet nog een hoop regelen voor deze kleine beeb). Ik heb me er nu ook 100% bij neergelegd dat ik lekker koos werkeloos ben en ik geniet ervan, ik wil nu niet eens meer werken. Ook ben ik de laatste tijd weer veel aan het relativeren en dan kan ik toch wel de conclusie trekken dat het momenteel 'goed' met me gaat. Een maand, twee maanden terug of zes maanden terug was ik echt een hoopje ellende. Toen overzag ik het niet meer en nu is het allemaal weer zo anders. Ook overvalt het vedriet van Loek me af en toe, heel kort en dan ben ik een beetje boos dan denk ik wrom was Loek niet gewoon gezond... Maarja ' de waarom' vraag is nutteloos Vandaag nog heerlijk paardgereden en in de middag met manlief in het bos gewandeld (pfff wordt ook steeds 'burgelijker') daarna heerlijk uit eten geweest. En toen zei manlief; ja als straks Loek er is (en hij doelde op deze kleine). Ik heb die verspreking ook al vaak gehad en eerlijk gezegd moet ik er altijd om lachen.... Meiden deze ronde veel succes, gun het jullie allemaal zo! Sannie en Evelien hoop dat het met jullie goed gaat meiden, blijf aan jullie denken hoor!!!!
@frenzy: jazeker genoten van de wijntjes!! Wat fijn om te horen dat het 'goed' met je gaat!! en je toch ook goed kan ontspannen! En maak je niet druk dat je te relaxed bent hoor...dat je je zo voelt is alleen maar goed! Ook ik vraag me tot aan de dag van vandaag nog steeds af....waarom??? maar ja dat heeft geen zin! Ook ik leef met de anderen mee....sannie, evelien, lobi etc. hopelijk gaat het goed met jullie en komen jullie ook snel met goed nieuws!!