Oke op zo`n manier....nou ik hoop echt heel erg dat je zondag een dikke vette streep hebt!!! Succes met nog even in spanning te zitten
Hey meiden! Sorry sorry sorry dat ik jullie de laatste dagen een beetje verwaarloosd heb.... Had het een beetje druk met van alles. Maar kom ik weer ff lezen, tref ik heel goed nieuws! Ik reageer even vanaf een paar dagen terug hoor.... @ Peet; jij bent nu al 30 weken denk ik?! Gaat hard meid! Nog ff en we kunnen onze kindjes echt mee naar huis nemen! Ben benieuwd naar jou groeiende toeter! Hier ook flink groeiend! Ben al bijna 15 kilo aangekomen en is niet alleen van beeb.... Jullie knul loopt goed met alle metingen, fijn hoor! Wel last van brandend maagzuur (hier gelukkig nog niet en hoop dat het zo blijft.....) Hihi lief meid, dat je me 'miste'.... @ Iradersma; jaja je NOD is 26/11! Hihi! Ik weet al beter !!! Ben zo zo zo blij voor jullie!!!! Haha en wat ben jij goed, zelf een dag na je NOD nog niet getest! Pfff dat lukte me echt niet. En dan 28 november, komt het bescheiden berichtje, nogmaals, ben zo blij voor jullie!!!! En snap je angsten meid, had ik ook is ook wel te begrijpen, maar je hebt zo een goede beschermengel die echt goed op dit brusje gaat passen! Heb je ook al een digitale test gedaan met indicator? Mss ben je wel langer zwanger? @ Justme; Hmmm das wel een erg kort cylcus 18 dagen? weet je zeker dat je ongesteld bent geworden? Hoeveel cyclusen heb je al gehad na bevalling van jullie meisje? @ Achiaatje; ben je ook ongie geworden meid? Hoe gaat het met jou, lukt het een beetje, heb je voldoende hulp en steun daar? Tis allemaal zo heftig en voor jou ook nog zo super kort geleden... @ Mams; Ik lees dat je ei er aan komt (kwam) en dat het ook nog is goed getimd was met je ventje! Jippie! (ik lees vaak het testentopic en heb daar al een vage test voorbij zien komen!!) Ik duim voor je! Lees je berichtje nu, over je 8 DPO test.... En ik zie het lijntje op de foto, morgen weer testen meid... Ben je echt 8DPO ben je ook nog erg vroeg! Ik test met deze zwangerschap 9DPO een vaag licht lijntje..... @ Happygrum; Oei jij zit rond je NOD nu denk ik? Spannend hoor! Toen ik zwanger werd van dit kindje had ik ook op dag 20 mijn ei, terwijl het cyclus daarvoor op dag 11. Wrl was mijn tweede ei zo laat door een vmk. En het is zeker vreemd, om er nu weer zo voor te gaan, maar er is je ook iets ontnomen hey, en dat wil je terug! En een volgende zwangerschap zal nooit meer onbezorg zijn (maar je zal het geluk wel meer waarderen!). Lees dat je ongesteld bent geworden.... Bij mij was de eerste ongesteldheid na de bevalling ook heftiger dan normaal, duurde ook wat langer (7 dagen ipv 5 dagen). Ik denk dat je lichaam gewoon nog iets meer rommel moet opruimen. @ Albertina1979; helaas welkom hier en natuurlijk mag je mee kletsen hier! Ik heb de vlindersite van Ester wel een gelezen, heftig wat jullie is overkomen meid. Maar toch gefeliciteerd met jullie dochter, al is het als engeltje! Bedankt voor je link met gedichten, ik ben ook nog opzoek naar een gedicht voor op het geboortekaartje met de link naar Loek. Jullie gaan nu weer voor een brusje voor Mike en Esther*? @ Sannie; ik denk nog veel aan je en weet niet of je af en toe nog leest hier, maar ik hoop zo dat je ons snel goed nieuws komt brengen! Het geluk is ook jou zo erg gegund meid! @ Evelien; je naam is veranderd, maar noem je toch nog maar zo.... Voor jou geld het zelfde meid, tis jou zo gegund, ik hoop het zo voor jou....Ik denk ook veel aan je en hoop echt dat snel raak mag zijn....!!!! @ Alle; opnieuw zwanger worden, ik gun het jullie allemaal, en ik denk dat we dat allemaal wel kennen, we weten zo goed wat kwijt zijn geraakt. En ik merk het nu zelf zo goed nu ik weer zwanger ben, het verzacht de pijn en het vedriet het geeft je weer iets om naar uit te kijken en voor te leven. Als ik kon toveren, als ik wat kon doen!!! Dan deed ik dat!
@ Ego; tja nogmaals, ben druk geweest de laatste dagen (weekje?) Ik ben begonnen met klussen in huis, de bovenverdieping wordt nu onder handen genomen... Alles moet opnieuw behangen/ geverfd worden en er moet boven een nieuwe vloer in. Daarnaast heb ik een nieuwe hobby (hihi) ik ben volop aan het naaien voor de baby! In het kader van bezuiniging en mijn 'smaak' heb ik besloten om alles zelf te gaan maken wat betreft de aankleding voor de babykamer (gordijnen/ kruikenzakken/ hemeltje/ speelgoedjes/ aankleedkussen/ kruikenzakken/ wikkedoeken/ spuuglapjes/ lakens....) En de stijl wordt 'Hollands' (delfsblauw met een boerenbont root/wit ruitje!) Als ik wat af heb zal ik eens foto's posten! Verder heb ik gewoon een hoop te regelen/ te doen... Kortom ik ben momenteel gewoon onwijs blij dat ik 'werkenloos' ben (anders zou ik nu echt in de stres zitten!) Dus eigenlijk gaat het wel goed met mij (over het algemeen gezien). Ook zitten er nog wel mindere dagen bij en dan ben ik erg verdietig, huil ik veel en is het lastig om het licht aan het einde van de tunnel te zien... (dit soort momenten duren vaak maar halve dagen...). En het is denk een combi van factoren, alles was zich af heeft gespeeld het afgelopen jaar, tis zoveel geweest....Het relativeren lukt me dan gewoon ff niet meer..... Maar meestal (vaak dus) gaat het gewoon goed, ik geniet van dit wondertje in mijn buik, soms met een traantje voor Loek. Vorige week heb ik een fun echo gehad (was toen 24 weken). Dit was de eerste echo (van 7 die ik al had gehad) dat ik echt oprecht heb kunnen genieten, er was geen spanning, ik hoefde niet te huilen alleen maar te kijken en te genieten van ons kindje. Dagelijks besef ik me ook hoe bizar het gaat worden over een paar maanden, wij krijgen echt een kindje om voor te zorgen, een kindje om van te gaan genieten! Hoe bizar is dat! Echt het geluk ga je pas waarderen als je weet wat het waard is!
Ik moest me idd wel inhouden maar het was het zeker waard!!! Echt super blij! Ik geloof inderdaad dat ons beschermengeltje Roan goed op zijn broertje of zusje zal passen!! Ik heb geen digitale test gedaan...heb er eigenlijk ook geen ervaring mee dus weet niet of ik dit nog zal doen eigenlijk. Ik heb 21 dec. mn eerste afspraak bij de gyn, ben heel benieuwd!! Wat goed van je dat je de aankleding e.d van de babykamer allemaal zelf maakt!! Ben heel benieuwd!! Je maakt het jezelf dus wel behoorlijk druk hihi maar wel leuke dingen om te doen! En wat fijn dat je vorige week zo hebt kunnen genieten van de echo!! Echt super dat het zo goed gaat!!
Iradersma! Spannend 21 dec! Hoe voel je je verder? Al misselijk? Of heb je daar geen last van? Wat gaat het ziekenhuis eigenlijk verder voor je doen? Roan zal zeker goed oppassen, kleine grote stoere vent wordt broer! Die truffel in je buik heeft mazzel met zo'n engel op z'n schouder! Frenzy! Goed te horen dat het lekker gaat, jij maakt je dagen gewoon vol met allerlei taken begrijp ik! Voel mij spontaan lui nu ik op de bank in pyama zit te iPadden... Ik ben zeer benieuwd naar je producten, kun je geen handeltje beginnen? Wij krijgen as woensdag een echte pretecho! Alleen deze kleine ligt nu al vrij laag, dus ik hoop niet met z'n koppie te laag.... Nu zou dat wel erg vroeg zijn, maar bij de 28-weken echo vertelde de verloskundige al dat hij lekker ging dalen ( ligt aan vorm baarmoeder schijnt) en ik voel het ook, want bekken hebben t weer goed zwaar... Hij wordt groot! Soms gaat er een voet, been of bil van rechts naar links door m'n buik, ik kan het nog net niet beetpakken. Zo grappig... Van de week geboortekaartje bedenken samen met een ontwerper, hebben jullie nog lumineuze ideeën? We gaan iig voor iets knallends geen lieve beertjes etc. Ook komt er absoluut een plekje voor Christian, grote engel!
Happygrump;Hoe gaat het met je ongesteldheid! Bij mij was het na de bevalling ook zo'n zooitje.... Elders heb ik toen een topic geopend en veel reacties gekregen. Ik denk dat je het topic nog wel kunt vinden als je onder mijn naam zoekt...
hoi dames, Vorige week was ongesteldheid heel erg. Er was echt geen houden aan. Gelukkig is het nu aan het aflopen. Toch een teken dat mijn lijf nog herstellende is, denk ik... Maar het nieuws van Iradersma en de andere zwangere dames natuurlijk, vrolijkt mij op en geeft mij hoop. Geniet met jullie mee! Groetjes
Hier vermoedelijk toch een langere cyclus. Had vrijdag weeeeer ovulatiepijn dus misschien heb ik me toch vergist. Ga dan richting een cyclus van 32 dagen. Dan heb ik dus volgende maandag mijn NOD. Happygrump, fijn dat het nu minder word. Niks aan om leeg te lopen zolang.
@ Iradersma; 21 december de eerste afspraak, spannend hoor, je bent dan in augustus uitgerekend? Wordt het een zomerkindje! Hoe voel je nu? Heb je last van kwaaltjes? Ik heb bij deze zwangerschap minimaal 10 zw-testen gedaan, hihihi mss wel 15! Maar bij Loek had ik dit ook gedaan hoor! @ Peet; dat was ik vergeten te vragen, zit je momenteel nog steeds thuis? En lekker luieren hoor meid! Ik ben alleen een beetje een 'workaholic' ik ga mezelf heel slecht voelen als ik 'niks' doe... Beetje een slechte eigenschap... En Leuk een pretecho, wel 3D neem ik aan? Wij gaan 22 december, ben zo benieuwd hoe ons kindje eruit zien! Wij nemen wrl een kaartje van Zelf geboortekaartjes maken bij Jillejille.nl, daar hadden we ook het kaartje van Loek vandaan en we vonden het een heel mooi kaartje. Over gedichten etc zijn wij nog niet uit, maar wil wel een link naar Loek. Rustig aan met je bekken! Olifantenzwangerschap he! @ happygrum; vervelend zo een heftige ongesteldheid, maar van de andere kant, het is goed werk van je lichaam! En nu een nieuwe ronde meid, ik duim voor je!!! @ Mams; ik heb nog steeds hoop voor jou deze ronde, mijn duimen maken overuren!!! @ Ego; vanmrg nog heerlijk paard gereden en zo nog even klussen in huis en daarna lekker relaxen in bad met een masker op enzo. Mijn man en ik gaan vanavond voor het eerst naar de cursus 'samen bevallen' we hadden ons bij Loek hiervoor opgegeven maar natuurlijk afgezegd... Het voelt weer als zo iets bijzonders/ mijlpaal in de zwangerschap, geniet ook dagelijk volop van deze frummel in mijn buik! Hihi... zag dat ik in mijn vorige post rooT had geschreven ipv rooD... Jullie begrijpen wel dat ik weet dat rooT niet goed is ... Ik typ vaak nogal snel en gehaasd (en maak dan veel foutjes) en klik verzenden.....Ik wilde het aanpassen in het bericht maar dat ging niet meer Nog niet zwanggere dames ik duim voor jullie!
@peet: ik ben nog niet misselijk geweest, alleen maar heel moe... ach ja, dat heb ik er graag voor over. Ik weet dat de gyn in ieder geval goed mijn bloeddruk in de gaten wil houden, aangezien de kans op een te hoge bloeddruk wel wat verhoogd is. En waarschijnlijk ook mijn bloed regelmatig controleerd. Verder weet ik het eigenlijk ook nog niet goed...ben heel benieuwd dus de 21e! Dus morgen een pretecho?! Wat super zeg!! Wat is dat bijzonder hé, wat je dan allemaal ziet! Hij is dus ook al lekker aan het dalen?? Ja dan wil ik wel geloven dat je weer wat meer last van je bekken hebt! Nou maar lekker rustig aan doen!! Wat gaat de tijd ook snel zeg....het komt voor jullie nu steeds dichterbij!!! Vind jezelf de tijd ook snel gaan? Hopelijk gaat het bij ons ook snel...daar zie ik best nog wel eens tegen op. @happygrump: wel vervelend dat je zo heftig ongesteld bent... hopelijk weer een nieuwe ronde, nieuwe kansen!! Duim voor je meid! @mams: niet meer getest dus?? wel spannnend hoor... maar altijd wel lastig als je zo`n onregelmatige cyclus hebt, dit had ik zelf ook heel erg. Is je man wel iedere dag thuis dan?? Nou ben heeeel benieuwd! succes meid!
Tja opzich heb ik altijd best een regelmatige cyclus. toen we voor Tygho gingen was het 28-29 dagen, toen we voor Mylan gingen was het 25-27 en nu zou het dan rond de 30 dagen schommelen ongeveer. Ik heb dus idd niet meer getest. Heb 2 testen gedaan die volgens mij allebei niet goed waren. Een heel dun lijntje erop. Heb liever een wazige dikke streep dan een dun penstreepje. Heb ze dus weggegooid. Ik voel me ook totaal niet zwanger ofzo... Ik heb weinig hoop meer voor deze ronde maargoed, we zullen het wel zien. Als het niet raak is, waar ik van uit ga, dan ga ik volgende cyclus tempen...Misschien dat ik dan niet hoef te twijfelen wanneer mn eisprong was. Ik heb sinds de curretage nogal vaak kramp in mn buik, dus het is erg verwarrend.
@frenzy: ja begin augustus als het goed is!! Idd heerlijk in de zomer! Ik ben alleen heel moe, verder geen kwaaltjes!! Ik heb maar 1 test gedaan....hoezo bescheiden, hihi! Het was nu zo`n dikke vette streep dat ik gelijk overtuigd was! Het paard rijden lukt dus altijd nog goed?? Wat leuk zeg dat je vanavond naar die cursus gaat...weer een nieuwe mijlpaal die jullie bereikt hebben!! Ik had me toen ook opgegeven voor een cursus. Lijkt me ook heel leuk! Nou geniet lekker van je bad en veel plezier vanavond!!
@mams: het zou natuurlijk best nog kunnen maar vaak voel je het zelf ook wel wat aan.....maar goed, je weet het niet!!! Tempen is misschien een idee idd, ik heb er zelf niet zo`n ervaring mee. Heb eigenlijk nooit iets gebruikt om mijn ovulatie te bepalen. Wij hebben bijna om de dag geklust dus dan moest het zeker een keer lukken. Maar dit is voor jouw wel lastig natuurlijk, aangezien je man niet altijd thuis is!
Nee dat is idd erg lastig. We hebben van dag 8 tot 16 om de dag geklust en verder ook wel natuurlijk. Opzich niet erg als ik pas volgende week ongesteld word. Manlief is vanaf vandaag 10 dagen aaneengesloten weg. Dan is mn ongi ook weer voorbij als hij terugkomt, kunnen we weer klussen hahahaha
pfff, effe klaagmodus (heb niet alles bijgelezen, probeer ik morgen te doen) ik zie waarschijnlijk een project aan me voorbij gaan omdat ik niet kan garanderen dat ik niet zwanger wordt in de komende 8 maanden... Dat project zou zorgen voor extra financiering voor mijn doctoraat waardoor ik wat meer tijd ga hebben. Maar het is een project van 8 maanden met heel korte deadlines, dat ergens volgend jaar van start gaat... moest ik dus kortelings zwanger worden, dan beval ik rond de einddeadline. Omdat mijn promotor al zo veel rekening heeft gehouden met mij en mijn toestand vond ik dat ik wel eerlijk moest zijn en zeggen dat we het zwanger worden niet tegenhouden. Hij heeft natuurlijk wel iemand nodig waar hij op kan vertrouwen... hij heeft immers zelf niet de tijd om het project over te nemen wanneer er weer iets zou mislopen, of ik in moederschapsverlof ben. bij het gewone doctoraat is dat iets anders. dit project wordt gefinancieerd vanuit de overheid en de deadline moet dus koste wat het kost gehaald worden Was ook heel interessant... pffff, of hoe moeilijk het kan zijn om én een carrière te willen én en gezin Maar kan en wil geen 8 maanden wachten om zwanger te worden Bah, ben er een hele dag niet goed van geweest. Heb de definitieve beslissing nog niet, maar vermoed dat het niet doorgaat. Dat is toch wat ik uit de reactie van mijn promotor kon afleiden (hoewel we er niet echt over hebben kunnen praten, want hij zat in het buitenland voor een conferentie, moest dus over sms... Sorry voor de klaagzang! Ik probeer morgen bij te lezen en te reageren! Moest het ff kwijt.
justme, he wat vervelend, en wat dubbel. Aan de ene kant wil je die opdracht natuurlijk heel graag. Maar je kinderwens uitstellen is eigelijk ook geen optie. Wat ik beide heel goed begrijp. Vind het knap dat je eerlijk bent geweest, denk dat je baas dat ook wel kan waarderen. PFff meiden, weet niet hoeveel en wie van jullie ook gecurreteerd zijn?? Maar ik heb sindsdien zoooo vaak krampen in mn onderbuik. Ik vind het echt niet grappig meer. Hebben jullie dat ook?(of gehad?)
@ Iradersma; heerlijk in de zomer! En lekker ook weinig kwaaltjes, moet zeggen dat ik ook geen vervelende kwaaltjes had (gelukkig). En een streep is een streep he! Vind het zo fijn voor jullie, ben ook heel benieuwd naar de eerste echo! En idd de beste remedie om zwanger te worden is om de dag klussen.... @ Mams; niet meer getest? Tis ook lastig dat je niet goed weer waar je in je cyclus zit, het kan dus nog alle kanten op. Ik ben ook gecureteerd na de bevalling (placenta kwam niet los) en de maanden daarna heb ik wel vaker 'krampjes' gehad... Maar een zw-schap kan ook krampen geven he! Toch lijkt het me soms lastig om zwanger te worden met een man die langer van huis is en dan bedoel ik de stres die het met zich mee brengt... Wij deden om de dag klussen en zo een beetje heel mijn cyclus deed ik ovu testen en dan nog was ik bang dat we 'het eitje' miste.... @ Justme; gats..... wat een dilemma! Ik snap je twijfel.... Het zou ook geen keuze van mij zijn. Vind het wel heel eerlijk dat je het gewoon zegt tegen je leiding gevende (je bent dit niet verplicht) maar das natuurlijk ook een beetje 'het vetrouwen'. Tja ik denk dat je hart moet volgen, en dan doe je altijd goed! Hoe gaat het verder met jou, lichamelijk en geestelijk? @ Peet; en hoe ziet jullie beeb eruit?! Ben wel erg benieuwd!!! @ Ego; gister eerste keer de cursus en natuurlijk ook verteld van Loek, met tranen natuurlijk, hield het niet droog... En dan merk je toch ook weer gelijk de impact van zo een verhaal bij de andere stellen.... De cursus was heel leuk! Hihi... en mams, het paardrijden gaat nog steeds goed, gaat zelfs beter dan met 20 wk.... Die buik hobbelt wel mee en zoalg hij niet tegen het zadel aan knalt en ik denk dat ons kindje het gehobbel heerlijk vindt .
Het is ook lastig hoor...Ik ben steeds zoooo bang dat mn eitje doordeweeks springt. Dan kunnen we hem niet benutten. Tot nu toe is het altijd wel goed goed gegaan en ook als ik idd maandag ongi word dan moet het te doen zijn, want dan zou ik mn eitje rond oud en nieuw ergens hebben(hopelijk) en dan is manlief natuurlijk gewoon thuis. Maar jij hebt dus ook na de curretage lang krampen gehad??
@ Mams; na de curretage/bevalling was alles een beetje van slag... Ik heb altijd alles netjes bijgehouden in een agenda en daarin staat dus ook vaak 'krampjes' terwijl ik midden in mijn cyclus zat. Ik weet niet of de krampjes zo zeer komen van de curretage (juits door de curretage moet je bm goed schoon en leeg zijn). Ook moet je je niet vergissen dat in bevalling in zo een vroeg termijn best een aanslag heeft op je lichaam/lijf.... Je baarmoeder was totaal nog niet klaar, heeft zich niet goed voorbereid en ik denk dat dat wel mee kan spelen...... Ook had ik (kwam ik tijdens de eerste echo van deze zw-schap achter) een cyste op een van de eierstokken, op zich kan dit geen kwaad en meestal verdwijnd dit, maar dit kan ook voor 'krampjes' zorgen... Wel goed in de gaten houden dus! Maar mijn duimen draaien nog volop hoor!!!!!