Nieuwe poging na doodgeboren kindje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Ssannie, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @justme: poeh wat moet dit lastig voor je zijn zeg!! Dit is echt een onmogelijke keuze eigenlijk! Blijkbaar wordt de keuze al voor je gemaakt door je baas, maar dit maakt het er niet minder makkelijk op!
    Hopelijk is er nog een mogelijkheid op de een of andere manier!
    Hoe gaat het verder?? Sterke ermee meid!

@mams: ik heb zelf geen ervaring met een curretage maar ik zou het ook wel goed in de gaten houden en anders toch aan de bel trekken! Maar idd, krampen kunnen ook wijzen op een zwangerschap...ik had dit zelf namelijk ook behoorlijk in de week voordat mijn NOD naderde, dus wie weet??!

@frenzy: logisch dat de tranen kwamen gisteren bij de curcus! kan het me helemaal voorstellen.... het komt zoiezo allemaal weer boven en hoe anderen reageren speelt vaak ook wel mee!
    Hopelijk heb je wat aan de curcus!

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Iradersma ik heb er al weken last van dus de kans dat het van een zwangerschap zou komen lijkt me heel minimaal.
    Maar ik kijk het nog ff aan voordat ik de gyn bel.

3. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, ja dan is het moeilijker te verklaren! Dan zou ik idd bij aanhoudende klachten de gyn bellen!

4. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    @ Frenzy, nog steeds op je paard, haha, kun je nog doorzitten??cursus was dus leuk, confronterend kan het zijn hè... Ik heb ook over Christian verteld. Het lastigste vond ik de bevallngsvehalen van mede- cursisten. Ik ben ook bevallen, maar mijn ervaring is toch een beetje anders.... Ik wilde het er aan de ene kant niet over hebben ( drukt ook zo lekker de sfeer.....) maar ik wilde zeker niet net doen alsof het allemaal nieuw was. Er waren ook twee van die giechel-dames. Daar erger ik me dan kapot aan, kan er niks aan doen. Ik heb pas later over Christian verteld ( in een vertrouwder groepje zonder giechel-dames...)

@ justme, ik begrijp je eerlijkheid richting je werk.... Ook al krijg je daar dus waarschijnlijk oneerlijkheid voor terug. Dit moet frustrerend zijn.

@iradersma, kan even niet teruglezen, maar begrijp dat je bij een eerste controle meer hoort over de begeleiding van deze zwangerchap?

Gisteren een 3D kijkje genomen in m'n baarmoeder, hij ligt relaxt met z'n koppie naar beneden te duimen. Heel erg lief!

Oja; ik heb een nieuwe hobby; zwemmen. Ik voel me dan eindelijk niet zo topzwaar! ( totdat ik mezelf uit t zwembad hijs)

5. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @peet: ja dat klopt eigenlijks wel...ik weet het nog niet precies maar hoop wel op regelmatige controles.

Dus gisteren de 3d echo gehad?? Super zeg!! En het blijft bijzonder!!
    Zwemmen lijkt me idd ook wel lekker dan....dat lijkt me de enigste vorm van sport die dan ook nog relaxed is!

6. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    Wauw, ik stond ver achter met lezen en reageren... :)

@albertina: Welkom! Hopelijk voor jou ook vlug goed nieuws! Mooie site van Esther!

@happygrump: mijn eerste 2 menstruaties waren zo mogelijk heviger dan na de bevalling (heb niet zo super hard gebloed na de bevalling, maar wel lang) Dus ik denk dat het wel normaal is.

@mams: heb je nu nog een nieuwe test gedaan? Hoe voel je je? Vervelend dat je cyclus nog raar doet! Maar zoals je zegt, moest je volgende week ongesteld worden, zou het nog wel een beetje goed uikomen met je man! Maar toch hoop ik nog voor je!

@Frenzy: ik denk wel dat het een echte menstruatie was, was niet zo hevig, maar toch wel 5 dagen... Is inderdaad heel kort, maar ik denk dat het ook wat met de stress te maken had, is nergens goed voor :(. Dit is denk ik mijn 4e cyclus. Ik heb een 4-5 weken gebloed na de bevalling, wat plots overgegaan is in een hevige menstruatie, dan 44-30-18- en nu zit ik op dag 26. (had voor Alycia cyclussen van 28 dagen, dus ben een beetje aan het hopen ;), ben ook al een aantal dagen af en toe misselijk en last van mijn borsten :D, maar ja, bij Alycia was ik pas vanaf 7 weken misselijk, dus zegt ook niets)
    Je houdt je wel druk bezig! Ben wel heel benieuwd naar foto's ;)
    Wat goed dat je gewoon hebt kunnen genieten van de echo! Moet inderdaad zeer bizar zijn, maar je gaat je kindje zo koesteren als het er is!

@peet: hoe was je pretecho? Mooie beelden gezien?

Ik heb mijn baas nog niet teruggehoord mbt het project, maar vermoed dat het dus niets wordt. Heb er wel een traan voor gelaten, stom hé ;) Vond wel dat ik eerlijk moest zijn tegen mijn baas, we hebben een goede (werk)relatie en hij houdt altijd rekening met mij, dus voelde me een beetje verplicht. Het is misschien wel wat oneerlijk als ik het niet zou krijgen, maar ik begrijp het langs de andere kant ook wel. (ja hoor, ik kan ook nog rationeel zijn soms ;)) Ach, we zien wel wat er van komt! Voor de rest gaat het met mij wel goed! Lichamelijk helemaal genezen denk ik. Mentaal is natuurlijk wat anders. Slaap weer heel slecht waardoor ik altijd maar moe ben. En de stress op het werk doet daar natuurlijk ook geen goed aan. En door de vermoeidheid en stress ben ik absoluut niet productief, waardoor het lastiger en lastiger wordt om mijn deadline te halen, wat natuurlijk voor meer stress zorgt...:( Maar we leven nog en kunnen zelfs nog lachen ;)

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb nog geen nieuwe test gedaan.
    Vind het wel moeilijk, stond er vanavond in de winkel weer voor.
    Maar ben doorgelopen. Eigelijk geloof ik er niet in, maar de hoop overheerst.

Ik herken wat je verteld over je gesteldheid ook wel.
    Fysiek ben ik echt weer goed in orde maar mentaal ben ik echt nog een wrak.
    Heb veel goede dagen maar kan om het minste al in tranen uitbarsten.

8. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    ja, het verschilt hier ook van dag tot dag. Iets kan me op een bepaalde dag niet raken, maar als hetzelfde gebeurd of gezegd wordt een paar dagen later, zijn de tranen er. Zal nog wel een tijdje duren. Maar ik heb al wel geleerd om eraan toe te geven, als ik allemaal tegenhou en probeer te verbergen krijg ik enorme hoofdpijn.

Hopen doen we toch, willen of niet.... Maar begrijp ook wel dat je niet meer getest hebt. Je wil jezelf ook beschermen. en als je dan tegen jezelf zegt, ik koop geen test want ik wordt toch ongesteld is het eerder een teleurgestelde "zie je wel" als je ongesteld wordt. Door het kopen van een test ga je toch altijd (vind ik) wat meer hopen en is er meer spanning en teleurstelling moest het niet positief zijn. pfff, moeilijk, hé

9. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @justme: heel begrijpelijk dat je even een traantje gelaten hebt!! Het is toch ook iets wat je graag had willen doen! Het zou idd best wel oneerlijk zijn dat ze je het niet geven maar ja, er zitten 2 kanten aan en idd rationeel gezien ook wel weer te begrijpen maar dat maakt het niet minder zuur!
    Sterkte meid!!

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Je verwoord precies het gevoel waarmee ik in de winkel stond.
    Ik bescherm mezelf en haal gewoon niks.
    Op zn vroegst pas maandag. Of zaterdag om zondag te kunnen testen (Heb maandagochten evaluatiegesprek met mn contactpersoon van het gastouderbureau, ik ben gastouder;) )
    En mocht ik idd zwanger zijn, zit ik dan alleen maar te stuiteren.
    Dus of zaterdag halen en zondag testen of maandag halen en dinsdag testen (laatste optie is toch beter, want dan weet ik iig of de duivels er zijn hahaha)

11. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    @iradersma: Bedankt! Is inderdaad nog zuur, hoewel ik het wel begrijp. Maar de kinderwens is niet te stoppen, gaat voor alles!

@mams: haha, dan denken wij hetzelfde! Hoewel ik me erop betrap dat ik bij het minste begin te hopen, ben ik wel iets nuchterder geworden en redeneer ik zo, als zelfbescherming. Ik zou in jou situatie ook pas maandag halen. Je weet dan inderdaad of je al dan niet ongi geworden bent en je zit niet in een wervelwind van emoties tijdens je gesprek (wat leuk dat je gastouder bent!). Want als je test negatief zou zijn, ben je natuurlijk heel teleurgesteld en emotioneel. En zitten te stuiteren, is natuurlijk ook niet alles ;)

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nee idd, die wervelwind is ook niks... Maar dan moet ik nog ff 4 daagjes me zien te bedwingen. Hopen dat het lukt.
    Alhoewel...bedenk me net dat ik dinsdag in de tandartsstoel lig om een verstandskies te laten trekken....

13. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    Dan zou je toch maandagavond moeten testen.
    Zodat de tandarts er rekening mee kan houden moest je zwanger zijn, voor de verdoving!

14. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    Krijg nu wat! Ik mag het project (als het definitief gegund wordt) waarschijnlijk toch doen! :$:D
    Mijn baas zegt: we zien het wel als het komt, en als er problemen komen, dan regelen we dat dan wel. We gaan er ten eerste vanuit dat je zwangerschap deze keer goed gaat verlopen. En als je zwanger wordt, dan ben je ook niet onmiddellijk op moederschapsverlof, dus hebben we nog wel tijd om het te regelen. We zien wel. :)

15. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    @justme; opsteker! En natuurlijk volkomen terecht! Uiteraard verloopt jouw volgende zwangerschap volgens het boekje met zo'n geweldige beschermengel op je schouder!

De echo was heel erg gaaf, hij liet zich mooi zien en was steeds naar z'n duim aan het happen, so cute....

16. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @justme: wat super voor je zeg!!! en wat goed van je baas!! en zoals ik het las is het een project van 8 maanden dus mocht je nu zwanger worden op korte termijn zou je alsnog een heel stuk kunnen doen!
    Echt fijn voor je....dat heb je zeker verdiend!

17. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Iradersma; hoe gaat het, nog steeds klachtenloos? Zijn er al andere mensen in je omgeving die het weten? En zo ja, hoe reagreerde die? Nog een kleine twee weken wachten voor de echo!

@ Peet; ik zal is foto's in mijn album gaan zetten, plaats hier dan wel ff berichtje, kunnen jullie spieken. Kun jij niet even een plaatje spammen van jullie beeb? Ben wel heel nieuwschierig! De beelden waren wel mooi? Doorzitten doe ik niet meer hoor, haha doe ik de beeb niet aan! Maar verder gaat het echt nog best goed. Snap dat je met van die 'giechel' meiden het liever niet verteld, maar vaak is dat toch onzekerheid....Voor dit soort meiden ist juist goed om met de neus op de feiten te worden gedrukt! Leuk dat je zwemt, echt super goed voor je lijf hoor! En is nog lekker ook!

@ justme; t zou fijn zijn als je weer een beetje op je cyslussen kunt vetrouwen. En ik denk gezien wat er gebeurd is dat het mss wel goed is dat je niet in zo een project stort... Je carierre is nu niet het belangrijkste he, dat ben je zelf en hopelijk snel een wondertje! Lees nu dat je het project toch gaat (mag) doen! Het voordel is dat je nu wel open kaart heb gespeeld, dus je hoeft je straks niet 'schuldig te voelen' fijn meid!

@ Mams; spannend voor jou nu, en echt meid heb respect voor je dat kunt wachten.... Ik kon dat niet....En test wanneer jij je daar goed bij voelt. Mijn duimen draaien overuren!

@ Huilen @ cursus; tis wel te brijpen natuulijk, maar je beseft je dan weer even wat voor een impact het heeft op 'obekende' of eigenlijk beter gezegd 'onwetende' mensen.... Voor vele is een zw-schap toch nog wel vanzelfsprekend en de reactie van de andere dames was dus ook best heftig toen ik het vertelde....

@ Ego; hier alles zijn gangetje, nog een hoop te regelen en te doen voor de kleine komt, maar ben nog erg in een 'relaxt mudus'.....

18. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @frenzy: ik heb niet zoveel kwaaltjes behalve het moe zijn en als ik gewerkt heb (werk in de zorg) `s avonds wat pijn in mn onderrug. Maar verder gaat het goed!!
    Met jouw gaat het dus ook goed? Nog wel een boel regelen? Nou ja, je moet die relax-modus toch ook maar vast houden want dat is ook wel goed voor je toch!

Wij gaan morgen nog een midweekje weg!! Heerlijk even eruit! Echt even zin aan!

@ mams: heb je je nog kunnen bedwingen om toch geen test te doen?? er al uit wanneer je hem wel gaat doen?

Fijne dag verder allemaal!

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik ga morgenochtend een test wagen.
    Niet omdat ik me zwanger voel ofzo, de kans deze maand is erg klein.
    Maar omdat ik dus dinsdag een verstandskies moet laten trekken.
    Wil wel zeker weten of ik zwanger ben of niet.

20. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Iradersma; fijn hoor, ik had bij Loek en deze zw-schap ook geen klachten, behalve wat moeheid... Als je soms de verhalen leest van sommige dames! Geniet lekker van je midweek met z'n drieen en jullie engeltje!

@ Mams; vind het spannend meid, hou je nauwlettend in de gaten ;)! Morgen moet je toch ook nog voor controle naar het ziekenhuis? Ik duim voor je mrg, ik hoop op een streepje!

@ ego; jup met mij gaat het goed momenteel, zit weer in mijn betere dagen zeg maar :)

Ik heb de zelfgemaakte babyspullen in mijn fotoalbum gezet, dus als jullie nieuwscherig zijn!

Deel Deze Pagina