Nieuwe poging na doodgeboren kindje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Ssannie, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @dames, let zeker wel op mn zelf, gelukkig in deze situatie zie ik haar niet iedere week.... en als het me teveel wordt dan nem ik wat meer afstand. ze weet zeker wel dat ik super verdrietig ben.. net zoals zij liever had dat ze haar hadden weggenomen ipv Arnaud..... helaas ben ik ze strax allebei kwijt.

ben ook erg blij dat ik zodanig veel voor dr beteken dat ik er zo dichtbij mag zijn...

moet zeggen het slechte nieuws stapelt zich wel op om ons heen.... we hebben sinds januari dan 2 vaders van vrienden die kanker hebben, een goede vriend is na 6 jaar onverwachts aan de kant gezet door zn vriendin, gisteren weer een telefoontje dat de broer van een andere vriend zich van het leven heeft beroofd... @iradersma, laat het maar raak zijn in februari want hebben drastisch goed nieuws nodig;)

we ademen in en uit... en proberen zo veel mogelijk positieve dingen te doen..... en hopen dat februari dan eindelijk goed nieuws gaat brengen.

nou de psych van mn moeder gaat me zo bellen om over mn moeder te praten, dus dat is iets... daarna boodschappen doen en bij iemand op bezoek...

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    MikMak, ik gun het jullie zon ontzettend om weer eens goed nieuws te horen, dit is toch geen doen meid! Zoveel verdriet.
    Wanneer heb je je NOD???

Hier vanmorgen een ander soort test gedaan en ook die is positief...ik moet het maar echt gaan geloven he :D

3. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mikmak, vreselijk meid wat je allemaal moet mee maken! Het wordt inderdaad tijd voor goed nieuws! Gun het je zo!!

Mams, kan je het nog steeds niet echt bevatten meid?? Na zoveel testen wordt het toch bevestigd!
    Ik moet zeggen dat ik zelf maar 1 test heb gedaan...bedenk me dit nu eigenlijk hoe ik dan gelijk overtuigd was...had wel gelijk een dikke vette streep!

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik vind het nog erg moeilijk om te geloven... Echte kwaaltjes heb ik niet(behalve vreetkicks,emotionele buien).
    Dus vandaar....Ik weet dat het zo is...Ik voel het gewoon...
    Maar het moet echt nog ff bezinken :p

5. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @mams, geloven meid, geloven het is echt!!

NOD, eerste week februari als het goed is. we zullen zien.

@iradersma, tja tell me about it.... volgens mij staan de lijnen om slecht nieuws te ontvangen wagenwijd open... maar er zal toch een keer een ommeslag komen neem ik aan

6. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Iradersma; bijna 12 weken, gaat echt hard! Volgende week weer een echo, en in het begin kruipt de tijd, is vreselijk! Maar ik vind dat het na de 30 wk echt hard gaat....

Vreselijk ook van je schoonzus, het is zo een oneerlijke en vrooral vreselijke ziekte!

@ Mikmak; wat erg van je vriendin, en idd let goed op jezelf, dat het jezelf straks niet op breekt... Ik ken je nauwelijks, maar wat ik weet van hier is het bij jou ook allemaal veel pech... Hoop dat het zonnetje snel voor jullie gaat stralen! Rustig aan meid! Dikke knuffel!

@ Peet; schoonouders, wat zijn dan ;)? Maar nu geen horor verhalen gaan lezen hoor, heeft toch geen zin! En je man gaat er wel voor zorgen dat jij en hij de enige en vooral de eerste zijn die de kleine vasthouden! Hier momenteel ook overal baby, baby, baby, maar ja kan der ook steeds slechter omheen momenteel...

@ Mams; owh wat ben ik blij voor je, mooie testen! Hihi en test maar lekker raak, ik deed niet anders... Ik heb zelf al mijn ovulatie testen opgemaakt omdat ik zo leuk vond om streepjes te zien verschijnen! En fijn dat de buikpijn minder is, dat kruimeltje zit daar stevig in je buik, komt goed!

@ Sannie; hoe gaat het? Kun je al aan het idee wennen dat je weer zwanger bent? Hoe voel je eronder? Heb je het al tegen mensen verteld?

@ Ego; hier gaat alles z'n gangentje, en om eerlijk te zeggen gaat het momenteel 'te goed'. Er zijn veel dingen die me meezitten, het lijkt wel 'of het tij zich keert'. Wat me een beetje beangstigd, want ik ben weer bang voor de keerzijde (als jullie brijpen wat ik bedoel...). Gister ook een goed gesprek gehad met mn moeder het lijkt erop ofdat we eindelijk weer op een lijn komen, hopelijk! Want beide willen we deze gebroken band niet.....

Verder ben ik aardig dik (lees bol) aan het worden... De kleine drukt heftig tegen mn ribben aan, en rommelt volop... Meerdere keren per dag besluit hij om te verhuizen in mn buik... Maar ik accepteer ieder pijntje en kwaaltje en neem het voor lief...

Wel heb ik manlief al twee dagen de stuipen op het lijf gejaagd.... Eergister was ik tijdens een van mijn nachtelijke toiletbezoekje in een stukje glas gestapt (had dit niet door) gevolgd allemaal bloed op de badkamervloer... Manlief kwam me geschrokken wakker maken...

En vanmrg werd ik wakker met kramp in mn benen, maar het was zo heftig en pijnlijk dat ik niet op mn beden kon staan... Val achterover en klap met mn hoofd tegen de kast... Maar kon niet meer omhoog door de kramp. Manlief hoorde allemaal kabaal en mij een gil geven, doet de deur open en ziet mij liggen met mn benen in de lucht....

Hihi... op dat moment pijnlijk, maar heb er vandaag een paar keer flink om moeten lachen :).

7. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Frenzy, ik moet stiekem wel lachen meid!! Ik zie het al helemaal voor me hoe je daar ligt in onmacht! Kan me wel voorstellen dat je man erg van geschrokken is!!
    En dat alles nu zo goed gaat heb je zeker verdiend na al die ellende!! Het is je echt gegund dus geniet er toch maar lekker van!

8. 2kidsmum

2kidsmum Lid

17 nov 2011
    67
    0
    6
    Ik heb een beetje met jullie meegelezen.
    Wij hebben ook een heel groot verlangen om zwanger te worden. Hopelijk is het deze maand raak.
    Kon je ze maar gewoon bestellen zonder 9 maanden levertijd!!!

Voor degene die al zwanger zijn, wat fijn meiden, geniet er vooral van!!!!!

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    Heeft iemand het nrc van gisteren? Daarin staat het verhaal van mijn dinnetje

@2kidsmam, welkom hier, helaas, hopen op een klein wonder voor jullie ook

@frenzy, bedankt. Tja kan wel een beetje geluk gebruiken zo langzamerhand, hier moet het tij toch ook een keer keren. Ben blij dat bij jou alles weer terug op zn plek valt. Enn, niet je man zo laten schrikken:p

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    2kidsmum, helaas ook welkom hier.
    Ik zie dat jullie zoontje 2 maanden bij jullie is geweest...Mag ik vragen wat er gebeurt is?

MikMak, die hebben wij helaas. niet.

Gister nog een test gedaan, 15DPO met middagurine...Echt een knaller hahaha zo cool.
    Heb nog 1 test liggen voor morgenvroeg hahahaha :D

En dan is het wachten op een telefoontje van MvM.

11. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @2kidsmum: ook helaas welkom hier! Hopelijk wordt jullie verlangen ook gauw werkelijkheid!

@mikmak: wij hebben het nrc ook niet!

@mams: wat een knaltest zeg!!! super!! Misschien heb je het ook al wel gezegd maar heb je al een afspraak bij de gyn gemaakt?
    Wat goed van je dat je mee doet aan moeders voor moeders!

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Jaaaa goed he, zo'n knaller :D

Heb een afspraak bij de gyn voor 21feb.Dan ben ik zo'n 8,5 week als alles goed gaat.
    Morgen wil ik de VK bellen voor de intake en dan aan hun overlaten of ik daar tot 12 weken mee wacht of dat dat eerder kan.
    Liefst wil ik wel proberen om er een echo met 6,5 week uit te slepen om iig te kijken of er een hartje klopt.

13. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    Lieve mama's ik weet niet hoe ik hierop kwam, maar ik kwam bij jullie onderwerp. Ik voel me heel erg verdrietig als ik jullie onderschriften lees en voel gelijk jullie kracht. Want hoe doen jullie dat? Doorgaan na zo n groot verlies? Ik vraag me af wat er met de kindjes aan de hand was dat ze niet bij jullie mochten blijven. Dat is toch niet eerlijk! Je bent zo mama en dan ineens moet je afscheid nemen voordat je je kind heb mogen zien opgroeien etc.

Het spijt me heel erg voor jullie allemaal en ik leef met jullie mee. Ik wens jullie heel veel sterkte en vooral heel veel geluk en kracht toe. Voor degenen die gaan voor een kindje: zet m op en probeer vertrouwen te houden. Ik duim voor jullie allemaal!

Liefs Dochter...

14. 2kidsmum

2kidsmum Lid

17 nov 2011
    67
    0
    6

15. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Mikmak; ik heb die krant niet, kan ik het niet ergens online lezen?Hoe Gaat het nu met jou meid?

@ Iradersma; hihi! Ik heb er ook om gelachen hoor, wat een actie! Nu aan de de magensium tableten en heb er geen last meer van!
    Gefeliciteerd! Je bent de 12 wk voorbij, de eerste mijlpaall!

@ Mams; wat een knaller, dat zit helemaal goed! Gelukkig meid, want tis je ook zu gegund! En nu op naar de echo, wat spannend dan weer. En wat goed dat je mee doet aan MvM! Ik kon het niet opbrengen eerlijk gezegd....

@ 2kidsmum; welkom hier, helaas, en gecondeerd met je zoontje.... Hoe gaat het nu met jou, tis nog zo vers! En ook weer zo bizar, dan denk je dat je kindje veilig is, en dat gaat hij alsnog, vreselijk! Mijn moeder heeft haar tweede kindje verloren aan wiegendood (5 maand) vreselijk lijkt me dat, om je kindje te vinden....

Tis weer zo een voorbeeld van hoe oneerlijk het allemaal wel niet is, dat ze het zo van je af nemen! Sterkte meid!

@ Dochter2009; lief dat je hier even komt kijken en een bericht achter laat en voor ons geluk wilt duimen... Maar je hoeft er geen sorry voor te zeggen! Geniet van het gene wat je hebt! Wij en ook jij kunnen er niks aan doen wat op ons pas komt!

@ Voorkeur geslacht; pffff.... eerlijk ja en nee.... Ik was bij beide een beetje behouden... Dacht als het nu een meisje is, krijg ik mss nooit meer een jongen en als het een meisje is dan is het anders dan dat het was. En als het een jongen is dan doet me dat natuurlijk heel erg aan Loek denken, en dat kan positief maar ook negatief....

Toen we wisten dat het een jongen is moest ik ook huilen, maar dat had ik bij een meid ook gedaan. Want nu huilde ik omdat ik Loek zijn kleertjes kan gebruiken en anders had ik gehuild omdat ik Loek zijn kleertjes niet kon gebruiken... Snap je hem nog?!

Wel heb ik het idee, maar dat gaat niet voor iedereen op, maar wel voor veel vlindermama's... Dat ze na het verliezen van hun kindje hetzelfde geslacht terug krijgen....

@ Ego; hier alles goed, raak af en toe lichtelijk in paniek door alles wat ik nog moet doen, wil doen en etc! Beeb mag echt nier voor 40 wk komen!!!

16. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mams: je combineerd het dus, de gyn en VK? Hopelijk kan je inderdaad eerder een echo krijgen!!

@dochter: dankje voor je lieve woorden! Het valt inderdaad niet meer maar helaas hebben we geen keuze en moeten we weer verder met ons leven hoe moeilijk dat ook is.

@2kidsmum:ik heb zelf heel erg het vermoeden dat we weer een jongen krijgen... Het maakt me ook niet uit eigenlijk maar net wat frenzy zegt, als het een meisje zou zijn zou je net zo blij zijn maar je hoopt toch ook nog wel een jongen te krijgen.
    Maar als alles maar goed gaat, dat is het aller belangrijkste!

Wat vreselijk zeg als je dat je je kindje vind....geen woorden voor. Je denk dat alles goed gaat en opeens gebeurt er zoiets.
    Sterkte meid!

@frenzy: blij dat het weer goed gaat! Heb je magnesium gekregen tegen de krampen? Pff wat heb jij nog een energie zeg!! Pas je wel goed op jezelf!

17. 2kidsmum

2kidsmum Lid

17 nov 2011
    67
    0
    6
    Ben eigenlijk wel blij dat er dus meer zo denken en dat het dus niet "heel raar" gedacht is.
    Tuurlijk willen wij het liefst een kind, gezond enz.
    Maar stiekem toch een jochie om nog een kans te krijgen een jongetje groot te kunnen brengen. En ik heb een kast vol met onwijs leuke jongenskleertjes hangen, gekregen in de kraamtijd die ik graag ooit nog eens aan wil kunnen doen.
    Wij hebben al een dochtertje.......ook helemaal geweldig! Maar het liefs willen wij nog een zoontje. Maar zeker niet als vervanging van.....want dat kan nooit!!!
    Ben blij dat je dit soort dingen hier gewoon kwijt kan, mensen snappen je tenminste!

Maar goed, nu eerst maar eens een zwangerschap.

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @mams, wauw wat een knallende test, jij MvM doen.... positief, ik ga daar allemaal niet meer aan meedoen... hoop gewoon bij een volgende zwangerschap, een gezond en aards brusje...

@dochter, wat aardig om hier even een berichtje te posten... helaas kunnen nog jij noch wij hier wat aan doen... ook in mijn geval een gezond kindje, en hebben ze geen oorzaak kunnen vinden dus waarom arnaud ertussenuit is gepiept blijft een raadsel

@frenzy, denk op NRC.nl maar volgens mij kan dat alleen als je daar geabonneerd op bent.... lees nooit het NRC maar in dit geval speciaal gekocht.

hier gisteren nog wel wat tranen bij mn zus weggepinkt.... was effe teveel... en tot overmaat van wrang gevoel... hub had zijn zus gesproken die ten koste van alles en iedereen een 3de kindje wil, gaf gisteren te kennen dat ze een 3de kind financieel helemaal niet kunnen dragen.... hoezo egoistisch en ondoordacht zwanger raken.... hoe lullig dat arnaud zo gewenst was en dat zij zolang heeft lopen zeuren bij dr man om een 3de kind... en eigenlijk daar geen ruimte voor heeft, zowel qua woning niet als qua geld:(

@2kidsmum... hoe ontzettend verdrietig dat je je kindje gewoon moet vinden in zn bedje.... het verhaal is dan niet hetzelfde, maar niet minder verdrietig!!!

@voorkeur, in principe geen voorkeur, maar zou het wel te gek vinden als het weer een jongetje word..

en stiekum ook praktisch, toen wij hoorden dat het een jongetje werd heb ik alle meidenkleren weggegeven, en ontzettend veel jongenskleren gekregen.. die kast puilt uit en heb nog dozen vol staan... dus dat zou een hoop aanschaf schelen..

voor de rest maakt het me niet uit, als het maar gezond en levend is.

19. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    Hoi dames,

ik heb jullie wat verwaarloost, maar heb het wat moeilijk gehad, heel veel stress op het werk ook, en vorige week goed ziek...
    Had een serieus dipje, geen zin meer in werk, ... ;)

Maar, sinds vanmorgen is het net allemaal dat stukje beter ;)

:D

20. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    @voorkeur: ik zou ook wel graag terug een meisje hebben... Maar een jongetje zou ook heel leuk zijn! Maar ik ben wel een meisjesmama denk ik... Maar zo'n leuk lief zoontje :) zie ik me ook wel mee!

Deel Deze Pagina