WOW!!!! Gefeliciteerd meid!! Wat goed 2kidsmum, oh wat moet dat vreselijk zijn geweest...je kindje zo te vinden Ik kan me er niks bij voorstellen, dat wil ik ook niet eens. Wat een verdriet! Frenzy, ik dacht eerst dat ik het ook niet zou kunnen., Maar het was het 1e wat door mn gedachten schoot toen ik die strepen zag verschijnen. En ik zie het maarzo, Mylan* is er niet voor niets geweest. Misschien heb ik met mijn urine wel een stel aan een kindje geholpen bij wie het anders nooit was gelukt. En ik hoop dat het ons dan ook gegeven mag zijn dat deze zwangerschap helemaal goed gaat en er een gezond brusje mag komen. Ik heb geen voorkeur voor geslacht. Manlief heeft gedroomd dat we een dochter krijgen. Ben erg benieuwd.
@mams: bedankt! Ben nu zo happy! Ik riep iets na het overlijden van Alycia: ik vertel bij een volgende zwangerschap pas na 5-6 maanden dat ik zwanger ben, daarvoor zeg ik het tegen niemand... nou ja, mijn collega (ook een vriendin) wist het toen ze een half uur het kantoor binnen was, een andere collega (heel goed vriendinnetje) wist het 10 minuten nadat ze binnen was Voor de rest ga ik het op het werk nog wel wat stilhouden. Dit weekend zie ik mijn beste vriendin, die gaat dat natuurlijk ook onmiddellijk te horen krijgen! Ik kan gewoon niet zwijgen @Lara: Bedankt meid, hoe is het nu met jou en je man? @2kidsmom: O, wat verschrikkelijk! Ik kan het me niet voorstellen. Een week eerder zeggen ze dan nog dat je zoontje gezond is... Heel veel sterkte!
@mikmak: Bedankt! Heb net een beetje terug gelezen, ik begrijp goed dat je een traantje hebt moeten wegpinken bij je zus! De wereld draait niet helemaal zoals zou moeten... dikke knuffel! hoe is het nu met jou? Jij dacht je nod volgende week te hebben, niet?
ja volgende week normaal gezien.. kans is klein denk ik... daarmee bedoel ik, we hebben niet gericht s*x gehad, maar zou zomaar dus wel kunnen.... hier zwanger in een wip... hmmmm leuke woordspeling . nee mijn wereld draait niet zoals het hoort... vind het moeilijk het positieve er even in te zien... bij tijd en wijlen... wil er wel voor waken dat ik mijn cq ons leven er niet op ga inrichten... hub ziet het allemaal al zwart en ik weet er normaal wel een posi draai aan te geven maar vind dat nu toch ook wel lastig... maar goed, komt tijd komt raad.. en hopen dat de wereld zich snel weer gaat draaien naar mooie nieuwtje
MikMak...meid het is nog maar zo vers meid. Het verdriet hoeft ook nog niet weg te zijn. En je hoeft je niet groot te houden voor de rest van de wereld als je jezelf heel klein voelt. De tijd heelt de wonden, maar alleen als je zelf durft te rouwen.
ik bekeek het een beetje als komt het, dan komt het, maar ik had verwacht dat we niet vlug zwanger werden, bij Alycia heeft het 6-7 maanden geduurd, nu ook een 5-6 maanden. Zou natuurlijk wel fijn zijn als jullie zwanger moesten zijn in een wip (idd leuke woordspeling ) Ik denk dat het idd belangrijk is dat jullie hele leven er niet op gaat ingericht worden, maar ik heb de voorbije weken wel gemerkt dat het belangrijk is het verdriet toe te laten... Ik heb een aantal weken/maanden voor de buitenwereld perfect gefunctioneerd, ook thuis zo vrolijk en plezant mogelijk, heel vlug gaan werken, heel druk op het werk en mijn lichaam heeft me een 2-3 tal weken geleden ingehaald. Liep op de toppen van mijn tenen, een emotioneel wrak, weende bij het minste. ben dan vorige week ook ziek geworden. En ik had het nodig! Heel de week niets gedaan, uitgeziekt en heel veel geweend. Je moet je idd niet altijd en voor iedereen sterk houden. het doet zoveel pijn, het verdriet is zo groot en nog zo vers! En wenen kan soms zo een opluchting zijn... Zorg goed voor jezelf! En hopelijk idd heel gauw goed nieuws!!
@ Justme; Jeaaaay!!!! Super mooie test meid! Wat gaaf, en probeer te genieten! Ga duimen voor een plakkert! Bizar om te lezen dat zo door bent gegaan... Ik hoor en lees dit wel vaker, dat meiden zich niet laten kennen, maar uiteindelijk betaal je wel de tol... Nu genieten van dit wonder! @ Mikmak; hoop dat het voor jou snel raak is meid, maar ook omdat het gewoon wat geeft om naar uit te kijken! Tja en er hoeft maar een zaadcelletje te winnen.... Duim nog voor je meid! @ Ego; vandaag naar de vk geweest, alles was prima met kleine uk... Hij ligt al helemaal in de startblokken, wat me een beetje tegen viel... Heb erg veel last van druk op mn ribben, dacht dat hij nog moest indalen (en dat ik dan meer ruimte zou krijgen...).
@Frenzy: Bedankt! klopt, je bekoopt het idd achteraf. Maar ik had ook niet echt veel keuze met mijn deadlines enzo. Maar toch, heb me voorgenomen om meer tijd voor mezelf te nemen en heel hard te genieten van dit wonder! oei, ik kan geloven dat het een beetje tegenvalt als je hoort dat hij al een stuk ingedaald is als je hoopte nog wat ruimte te krijgen! Hopelijk heb je niet te veel last van je bekken. De laatste loodjes!
@justme: wow, super meid!!! Ben heel erg blij voor je!! Had het steeds al zo gehoopt! Was je al even overtijd of heb je gelijk een test gedaan? Nou ben benieuwd wanneer je je eerste afspraak hebt bij de gyn! Gelukkig gaat het nu weer wat beter met je! Het is ook wel logisch dat je een keer instort als je steeds maar door gaat!! Maar nu heb je weer wat om naar uit te kijken! @mikmak: wat mams zegt is heel mooi omschreven, je moet wel tijd nemem om te rouwen. Het is inderdaad mog zo vers! Hopelijk krijgt jullie leven gauw een positieve wending!! @frenzy: wat fijn dat alles goed gaat met de beeb!! Lijkt me toch elke keer weer een geruststelling! Wel vervelend die druk tegen je ribben! Dus hij is al lekker ingedaald...ben benieuwd hoelang het allemaal gaat duren!! @peet: hoe is het met jouw?? Je bent inmiddels de 37 weken gepasseerd als ik het goed heb?? Spannend hoor! Heb jij niet nog allerlei dingen die je beslist nog wel doen, net zoals frenzy?! Nou ben benieuwd hoe het gaat!
@iradersma: Bedankt!! Ik had op dag 27 al eens een testje gedaan (we hadden die avond een feestje ), maar was negatief en had me dan voorgenomen dat ik toch ongesteld ging worden en ik pas zou testen op 35 dagen (mijn langste cyclus). Het is uiteindelijk dag 36 geworden omdat ik zondagmorgend vergeten was dat ik ging testen Heb nog geen afspraak met de gyn, ik wou hem persoonlijk spreken, in de hoop wat vroeger te mogen voor een echo, maar hij was telkens weg, dus morgen nog een keer proberen en anders maar gewoon een afspraak maken! Nu heb ik zeker iets om naar uit te kijken!
Hoe doen jullie het eigelijk met afspraken met gyn/vk? Ik heb nu dus 8feb mn intake bij de vk en mag morgen bellen voor een vroege echo bij +/- 7 weken. Dus ook rond 8feb. 2 weken later heb ik dan mn intake bij de gyn. En ik wil bij beide gewoon om de 4 weken komen maar wel zo dat ik elke 2 weken een controle heb.
Hoi allen! Gaat goed hoor, wel veel slapeloosheid door heupen / bekken. Dus de fysio probeert me wat op te lappen voor de laatste loodjes Ik lees nog wel mee, maar zoek overdag veel afleiding ( wachten duurt lang!, haha) en 's avonds ben ik redelijk afgedraaid. Maar lees veel goed nieuws ( justme!!!! GAAF,, van harte!) Ik ben op zich aardig klaar voor de bevalling, moet alleen nog de behangboom plakken, maar die is nog niet binnen. Met de baby gaat het goed, rekt en strekt wat. Schieten er voeten uit de zijkant van m'n buik... Sorry voor ego, als ik van de week een rustiger dagje heb, reageer ik beter, ik vind t ook altijd fijn als jullie reacties geven, dus k schaam mij diep
Net de informatrice van MvM aan de lijn gehad. Volgende week maandagochtend komt ze langs en dan kan ik volgende week vrijdag beginnen
@mams, ik weet dat ik mezelf die tijd moet geven, en die geef ik mezelf ook wel... afgelopen dagen is het toch veel huilen hier en barst ik van de emoties, maar dat wil niet zeggen dat ik dat gevoel bij iedereen kwijt wil en kan.... tis ook niet voor niets dat ik mijn zw verlof heb omgezet naar ziektewet, ik neem die tijd ook wel en als het verdriet komt dan komt het precies wat justme zei, het komt wanneer het komt... maar het is altijd bij bepaalde mensen gewoon niet..... @justme, verstandig om je ziek te melden.... dat heb ik dus ook gedaan... officieel zw verlof tot eind februari, maar verwacht vanmezelf echt niet dat ik dan weer "normaal" functioneer in de volledige maatschappij, ik heb er een jaar voor uit getrokken, mocht ik eerder het idee hebben dat ik weer wat wil gaan werken dan doe ik dat dan wel mondjesmaat.. maar voor nu richt ik het meeste op mij en mijn gezin.... en dat werkt voor mij. ondanks dat er zoveel kl*te nieuws in mijn nabije omgeving is.... dit zijn goede vrienden dus daar sta je toch ook wel voor klaar, zij zijn er ook voor ons... de rest moet het echt zelf effe uitzoeken zullen we maar zeggen. oh @mams, als het bij ons zover is, dan heb ik om de 2 weken controle, de ene week bij de gyn de andere bij de vk.... dus zie ze allebei om de 4 weken, daarna met 20 weken iedere week controle, en dan weer de ene week bij de gyn de andere bij de vk... hoe de bevalling gaat... ik zou het willen met de vk, en de luxe van het ziekenhuis, dus met vlos naar ziekenhuis.... ofzo...
MikMak, ik snap je heel goed hoor. Bedoelde het ook niet betweterig ofzo. Ik ken je verdriet. Ook ik kon niet bij iedereen mn emoties tonen. Bij sommigen vertelde ik het alsof het een ander was gebeurd en bij anderen stortte ik compleet in. Het komt wel meid... Jij regelt het dus ook een beetje zoals ik. alleen stopt bij mij de begeleiding van de gyn als ik de baby elke dag voel.
@mams, is ook niet betweterig overgekomen hoor... gaf gewoon weer een reactie tja en soms is het lastig de werkelijke emotie of bedoeling over te brengen door die lappen tekst van mij ja dat heb ik al besproken met gyn en vk..... maar goed de begeleiding van gyn kan niet stoppen omdat de mijlpaal gewoon bij het eindpunt is.... mag wel thuis bevallen, maar dat is voor mij geen optie meer, zal je net zien dat je het zh niet meer haalt ofzo tegen die tijd.... heb 2 keer gezegd thuis bevallen, en 2 keer in het zh beland... nu zeg ik zh zul je zien dat je thuis bevalt ofzo... we zullen wel zien tzt.. eerst maar eens een schot in de roos
@mams: ik ga alleen naar de gyn i.v.m het ziektebeeld wat ik had bij de vorige zwangerschap, dus kom niet bij de VK. Ik heb de afgelopen keren om de 3 weken controle gehad. Morgen moet ik weer en dan hoor ik een verder plan voor de komende maanden. Maar de tijd er tussen zal steeds korter worden! Ik vind het echt heel knap van je dat je meedoet aan MvM! Ik kon het niet echt opbrengen.. @peet: fijn om te horen dat alles goed gaat!! En hoop voor je dat de tijd wat om vliegt! Voor je het weet is het zover!!
Just me; geweldig nieuws!! Gefeliciteerd. Ik heb 10 feb een afspraak met een medisch verloskundige in het ziekenhuis. Ik heb bewust de afspraak laat gezet, 9,5 week, omdat er dan wat meer zekerheid is. Als het dan goed is zal het wel goed blijven gaan... Niet dat dat de vorige keer zo was.. Garantie krijgen we niet, daar weten wij dames hier alles van.. Ik vind het wel erg spannend allemaal, heb helemaal geen last van kwaaltjes, dat zakt mij wel een beetje bang, maar probeer rustig te blijven. Verheug mij wel op 10 feb, intake en termijn echo.