Nieuwe poging na doodgeboren kindje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Ssannie, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Mams; spannend, 9-2 de eerste afspraak! En echo, er kan een hartje aanwezig zijn (maar soms zie je het ook nog niet....).

@ Happygrum; jij hebtd e 10 de eerste echo, spannend ook, maar dan ben je al wat verder! Voel je verder goed?

@ Jusme; En en, waneer mag jij voor de echo?!

Wel garppig meiden, jullie lopen straks allemaal gelijk, jullie kunnen jullie eigen 'september clubje' op gaan richten ;)

@ Mikmak; hoe gaat het nu met je? Duim voor jou meid, je wordt nu in het topic wel een beetje overvallen door alle zwangere dames.... Hoop dat het voor jou ook snel raak is! Ook al zit je in zo een heftige periode het kan het wel iets geven om naar uit te kijken en gelukkig heb je je lieve dochter!

@ Iradersma; Jij had toch mrg weer echo? Tis al een echt mini mensje dan, gaat zo hard! En je bent de 12 wk over, de eerste mijlpaal, hoe voel je je?! Hoe reageerde je omgeving op de zw-schap?

@ Peet; *zwaai, zwaai*, als je maar niet stiekem bevalt en het vergeet te melden hier ;)!

@ Sannie; zwaai, zwaai! (het blijft jou topic, waar we ongestoord in verder kletsen..... )

@ Gyn/ vk; hier heb ik er bewust voor gekozen om alleen controles te doen bij de VK. De extra onderzoeken (vaststellen zwangerschap, nekplooimeting en 20 wk echo) gebeurde wel in het ziekenhuis.Maar dnek dat je moet kiezen waar je jezelf prettig bij voelt! Ik vond het fijn om bij het ZK weg te blijven....

Ik had de eerste echo met 7 weken en een paar dagen en toen was er een klein garnaaltje te zien (jeeetje, wat gaat de tijd hard....)

@ Ego; gister controle bij de vk, beeb doet het goed. Ligt al in de startsblokken, met zn hoofdje inegdaald in mn bekken... Baalde n beetje, want dacht dat hij nog moest gaan dalen en dan ik dan meer ruimte zou krijgen, maar dat was een illusie...

Vandaag ook weer lekker geklust hier in huis, merk dat ik moet gaan opschieten, mijn lijf begint me tegen te werken... Het wordt hard tijd dat ik weer achter het naaimachine kruip! (maar dan moet eerst het huis af!)

2. happygrump

happygrump Actief lid

24 feb 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi frenzy,
    Ben benieuwd naar de nieuwe klussen, maar denk om jezelf, niet te hard klussen..
    Ik voel me beroerd, snipverkouden en echt niet lekker... Weet niet of het een gripeje is of dat de hormonen ook mee spelen, om 6 uur vanavond kokhalsneigingen, dat zullen wel de hormonen zijn geweest..
    Groetjes

3. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Happygrum; Beterschap! Tja dat kan natuurlijk ook van beide zijn! De hormonen en een beetje grieperig... Weet niet of je bij jullie dochter ook erg ziek was (van de zw-schap).

Ik ben nog nooit echt ziek geweest (overgeven).

Hihi ik doe rustig aan hoor, pff moet ook wel, want me lichaam gaat protesteren!

4. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    @frenzy: ik heb een afspraak op 15 februari. Maar ik ga straks nog eens proberen of ik de gyn zelf niet aan de lijn krijg, eens kijken wat hij zegt. De verpleegster die de afspraak gemaakt heeft, vroeg gewoon hoever ik was om zo een afspraak vast te leggen, ik denk niet dat ze in mijn dossier gekeken heeft.
    Fijn dat alles weer goed was! Alleen spijtig dat je niet meer de gehoopte ruimte gaat krijgen. Wat wil je allemaal dan nog gaan doen qua klussen? Had een tijdje terug al eens in je album gaan kijken naar je naaiwerk, mooi! Vind het echt knap dat je dat kan!

@happygrump: Hopelijk voel je je snel beter! Het kan inderdaad een beetje een combinatie zijn van ziek en hormonen. maar sowieso niet fijn! Veel beterschap!

@mikmak: zal inderdaad niet zo 'leuk' zijn om ineens zoveel zwangeren te zien. Ik had het iets voor ik positief teste ook wel. Zo blij voor de zwangere, maar toch ook wel altijd het gevoel, waarom lukt het hier nu niet... Maar we duimen allemaal dat het voor jou ook heel snel raak is!

5. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @frenzy en justme, vind het niet vervelend dat iedereen hier zwanger is ineens. het komt hier vanzelf wel... ben pas 8 weken geleden bevallen, en als het is dan is het en anders gewoon wachten, krijg nu wel steeds meer het verlangen om zwanger te zijn maar dat staat los van jullie dames.

zo gisteren mn portie confrontaties ook wel weer gehad.... ging effe naar de supermarkt vraagt ineens de kassajuf.. en wat is het geworden... dus ik zei een jongetje... en schudde nee toen ze proficiat zei... dus toen ik 2 mensen later aan de beurt was heb ik het haar even uitgelegd... ze zei gelijk, het spijt me dat ik het heb gevraagd dus ik nee joh niet doen dit kan jij ook niet weten...

ik zakte door de grond, trok helemaal wit weg en stond te trillen op mn benen.. in de auto kwamen dan gelijk ook de tranen los... pffff deze had ik niet zien aankomen... vervolgens moest ik aan het eind van de dag nog voor hub wat halen, kom ik de moeder van een oude vriendin tegen die ik al in geen 16 17 jaar meer had gezien.. nou weer verteld, en in de winkel kwam ik een vrouw van scouting tegen die zich even de tijd ging pakken om naar een update te vragen..... dus wat begon als een oke dag werd uiteindelijk een zeer redelijke rotdag.

nou ik ben effe weg

tot laters

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    MikMak...rot is dat he :(
    Tja mensen kunnen ook niet alles weten...
    Maar meid, elke keer dat je het verteld word je er sterker van en verwerk je het een stukje.
    Misschien bied dat wat houvast??

7. happygrump

happygrump Actief lid

24 feb 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetje rare vraag misschien maar is 37,4 graden verhoging? Of is dat normaal als je zwanger bent?

8. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @happygrump, das normaal

@mams, ja dat is rot, maar dat neem ik ook niemand kwalijk.
    heb wel naar aanleiding van gisteren de huisarts gebeld voor een afspraak.. denk dat wat extra begeleiding wel nuttig kan zijn.. defensie richt zich toch meer op almar, en daarbij heb ik begeleiding nodig in mijn werksituatie gezien het feit dat ik nu nog in dienst ben maar het kantoor zit inmiddels in zeist en ik uitgekocht moet worden... gezien mijn situatie ben ik niet echt in staat om daar ook nog mijn mannetje in te staan, en moet er toch het meeste uit zien te halen en dat is burger dus arts/maatschappelijk werker is dan echt wel welkom die bepaald werk voor je kan doen..

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik denk dat je daar heel goed aan hebt gedaan meid.
    Als jij voelt dat je dat nodig hebt, wat extra begeleiding of iemand om mee te praten. Dan moet je dat gewoon regelen.
    Echt meid, het komt allemaal goed.

10. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmiddag weer bij de gyn geweest en alles zag er goed uit!! Wat een verschil alweer met de vorige echo!!
    Ik ben zelfs een weekje verder dan ze in eerste instantie dachten! Nu hebben ze het gemiddelde genomen en is de datum bijgesteld naar 31 juli i.p.v 3 augustus!
    Heel erg blij dus!
    Heb gelijk een hele reeks afspraken gemaakt. Nog één keer om de 3 weken en daarna om de 2 weken. We hebben met 18 weken al de uitgebreide 20-weken echo!

Sorry voor het ego-bericht maar moest het even kwijt. Ik reageer later nog even uitgebreider!

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Fijn dat alles goed was meid!!

12. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    @mikmak: o, meid, wat een vervelende dag! Goed begonnen, maar zwaar geeindigd. Zoiets verrast je telkens. Spijtig genoeg zal je zo iets nog vaak meemaken. Dikke knuffel! Maar zoals mams zegt, elke keer je erover praat, verwerk je het een stukje meer. En goed dat je extra hulp zoekt! Zeker doen!

Er is mij gisteren een boek aangeraden over het verlies van een kindje, Schaduwkind van Thomese. Zou een pareltje zijn en het verdriet heel mooi verwoorden. Ik ga morgen eens in de boekenhandel kijken, misschien ook wel een ideetje.

@iradersma: leuk dat alles goed is! en je goed in de gaten gehouden wordt! Fijn ook dat ze de uitgebreide 20 weken echo al op 18 weken willen doen!

13. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mams: 9 februari de eerste echo!! wow spannend zeg!! Toch fijn dat je zo snel kan komen!!
    Wat grappig dat je nu trek hebt ik hele andere dingen! Mijn smaak is ook wel veranderd hoor!

@justme: jij hebt in eerste instantie de eerste echo op 15 feb?? Is het nog gelukt om dit te vervroegen?? Ik denk ook zeker, gezien de situatie, dat je daar recht op hebt!!

@happygrump: en jij 10 feb. de echo!!
    Ik zie net dat ik precies dezelfde tikker als jouw heb uitgezocht :)

Wat zitten jullie alle drie dicht op elkaar zeg!!

@mikmak: gisteren dus een heftige dag gehad...pff en dan ook nog meerdere keren op één dag! Dan wordt je wel weer overmand met verdriet! Dan merk je pas hoe kort het eigenlijk geleden is...
    Wel goed van je dat je de huisarts in hebt geschakeld!
    Dikke knuffel meid!

@frenzy: je lichaam begint dus wat te protesteren! hihi, dus toch een teken dat je rustig aan moet doen! Moet je nog veel dan??

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hahahaah ja December en Januari zijn erg vruchtbare maanden geweest he dames:p
    Ik heb ook bij de septembermama's iemand uit mn twitterlijst en topsecret komt er straks nog 1 bij als we allemaal wat verder zijn hahahaha.
    Ook een vriendin die raak had, maar helaas ziet het er daar niet zo goed uit. En een vriendin die overtijd is hahahahaahahha
    Gaat lekker!!!!

15. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    @iradersma: Ik heb gisteren nog eens geprobeerd om te bellen, maar nu namen ze op de dienst gyneacologie zelfs niet op.... Dus heb niet meer terug gebeld. Want als ze opnemen, dan moeten ze nog doorverbinden, moet de gyn er nog zijn,.... Had er niet zoveel zin in om een hele dat aan de telefoon te hangen. Moest ook nog wat werken ;) En eigenlijk, dan ben ik ofwel 7w en een paar dagen ofwel 8 weken en een paar dagen. Als ik vroeger ga, kunnen ze nog bijna niets zien. Dus ik denk dat ik maar geduldig ga zijn.

@mams: gaat inderdaad lekker! Zijn fijne feestdagen geweest ;) :p

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Just me...knap hoor, dat je zo geduldig kan zijn.

Hahaha net een ovulatietestje gedaan...de teststreep was gewoon 3x zo donker als de controlestreep.
    Dat ziet er goed uit!!
    Ik vind het zo leuk om die streepjes te zien verschijnen...En had er toch nog wat liggen:p

17. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    ja, geduldig kan zijn... ;) Haha, ik ga dat doen, maar makkelijk gaat het niet zijn :p:)

Haha! Is leuk ook die streepjes, en als je toch nog testjes liggen hebt! Waarom niet!

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou ik vind het ook al vreselijk om te moeten wachten hoor tot die 1e echo...hoe heb ik dat bij tygho toch in vredesnaam zo lang volgehouden tot ruim 10 weken....
    En bij Mylan tot 9...nu mag ik bij krap 7 en het duurt me al te lang:p

Hahahaha ja blijft leuk die testjes.
    En ik heb er dit keer ook echt een goed gevoel over. Met een engeltje op mn schouder moet dit wondertje toch een blijvertje zijn!

19. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    Bij Alycia heb ik ook al vrij vroeg een echo gekregen omdat ik met bloedingen zat, denk zelfs dat mijn eerste echo voor mijn officiele eerste echo was... Was 7 weken toen en denk dat de eerste afspraak pas rond 9-10 weken stond. Heb de gyn sindsdien ook nog enorm veel gezien, dus zo veel wil ik hem nu ook weer niet gaan zien. ik hoop dat ik deze keer bespaard blijf van hematomen en bloedingen.

Idd, met een beschermengeltje op je schouder! Ik merk dat mijn vriend zelfs iets ongeruster is dan mij...

Hier op het werk denken ze trouwens dat de zwangerschap mij veel kalmer maakt... Had dinsdag verdediging voor de commissie en ik ben normaal echt en enorme zenuwpees, en nu was ik tot op het laatste echt kalm en rustig, enkel vlak ervoor werd ik weer wat zenuwachtig, maar niet zo erg als anders. 2 collegas die ervan weten koppelen het aan de zwangerschap en een collega die er het nog niet weet zei blijkbaar tegen mijn collega die het wel weet, misschien is ze dan wel weer zwanger!... ;):)
    Oei, beetje warrige uitleg. :)

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    oeioei idd...hahahaha we doen ons best om het te verbergen he...Maar mensen hebben het toch wel door:p
    Alleen denk ik dat ze gezien onze voorgeschiedenis het niet durven te vragen.

Deel Deze Pagina