Nieuwe poging na doodgeboren kindje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Ssannie, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    Die ene collega had een tijdje terug al wel eens voorzichtig gepolsd of we terug gingen proberen of gingen wachten en ik had toen wel gezegd dat we niet speciaal gingen wachten, dus misschien ook daarom wel dat ze de link vlugger legt, dat ze wel verwacht dat het 'binnenkort' zo ver kan zijn.

Maar ik denk idd dat veel mensen wel iets vermoeden, maar het niet durven vragen.

2. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    justme, ik had de eerste echo ook met 8 weken...Dan kan je al wel heel mooi de hartactie zien!! Het zou ook weer een domper zijn dat als je eerder bent en je het niet kan zien!
    Komt goed meid!

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Volgens mijn VK gaat het hartje tussen de 5 en 6 weken kloppen. Dus vanaf 6 weken zou je het al moeten kunnen zien.
    Elke dag vergroot de kans.

4. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké, nou dan moet het zeker goed komen! En je hebt dan in ieder geval een stukje bevestiging!

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Absoluut!!!! Gaat helemaal goed komen dames!

6. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    zo vandaag bij de ha geweest, en morgen naar de maatschappelijk werker. daarna bij het cb geweest voor linette ook alles in orde.
    mijn baas effe teruggebeld, die had me gebeld, maar ik niet opgenomen, zat ergens op bezoek... en die wilde weten hoe het ging... nou loop de afgelopen dagen veel tranen weg te pinken, ben erg emotioneel dus ook eea verteld... voorlopig heb ik dan nog zw verlof en die gaat erna gelijk over in zw... dan begint met een week of wat de arbo in mn nek te hijgen, maar dat zien we dan wel weer.... voor nu zit ik goed

ongi is er nog niet... lijkt wel alsof ik een bandenpijn oid heb.... tis niet echt ongi pijn, en vooral als ik ga zitten heb ik er last van... wellicht toch gewoon pijn voor de menstruatie er aan komt denk ik, dus als dat zo is dan is mn menstruatie pijn erger geworden, nog nooit last van gehad... we wachten af

@zwangere dames, komt dus best in orde met de echo's en afspraken hihi

7. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    @iradersma: idd, de verwachtingen voor de eerste echo zullen hooggespannen staan, dus als ik wat later ga, heb ik meer zekerheid dat ik een mooi hartje zie kloppen! Kan niet wachten!!! Wordt al helemaal emo als ik eraan denk ;):p

@mams: zo vroeg al? dat wist ik niet, ik dacht vanaf 7 weken. Dan zal je bij de echo ook al een hartje zien!!! Super!

Komt idd allemaal goed! Daar gaan we vanuit!!

@mikmak: Lief van je baas dat hij belt om te vragen hoe het met je gaat! a, meid, dikke knuffel! Zulke dagen zullen spijtig genoeg nog veel komen... Af en toe de tranen goed laten lopen, dat lucht op.
    De arbo, dat moet je maar zien hoe het dan gaat, dat zijn zorgen voor dan. Waarschijnlijk valt er dan wel een mouw aan te passen, als je een beetje een menselijke arbo-arts hebt.
    De eerste keer dat ik ongi was na de bevalling was ook veel heftiger en pijnlijker dan voor de zwangerschap, dus kan wel. Is nadien terug genormaliseerd.

8. 2kidsmum

2kidsmum Lid

17 nov 2011
    67
    0
    6
    Jeetje, volgens mij is iedereen hier bijna zwanger nu! Wat fijn zeg.......gefeliciteerd allemaal!!!

@mikmak: jij zit dus ook nog te wachten......duurt lang heh.
    Bij mij is mijn zw-verlof ook over gegaan in de ziektewet, en nu heb ik dus zoals jij zegt de arbo-arts in mn nek te hijgen. Kan er op het moment helemaal slecht van slapen sinds het laatste bezoekje. Over 2 weken weer heen, bah.

Was er maar een zwangerschap in zicht, dat is weer een klein lichtpuntje in deze zware, donkere maanden. Heb vandaag stiekem een testje gedaan.....maar niets......helaas. Voor het eerst dat ik zo vroeg heb getest, normaal pas met zo`n week overtijd. Zo zie je maar hoe erg je dr nu mee bezig bent.

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @justme, ik hoop op een menselijke arbo arts, maar dat zal niet eerder dan ergens in maart zijn.... heb nog zw verlof tot 18 feb.

@2mumkids, nee ben in januari al ongi geworden.. niet heftig maar het was er wel. we zullen zien.
    maak me om de arbo geen zorgen, ga ervan uit dat ik de tijd krijg... en dat ze schappelijk zullen zijn.

heb er ook al een test overheen laten gaan, vorige week. maar ook hier niets. we zullen wel zien.. het verlangen is er. nu nog de daad bij het woord voegen

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    2kidsmum, idd we zijn met bijna allemaal zwanger.
    Maar jullie zullen ons snel gaan volgen toch???

Hier niet zo lekker wakker geworden.... Helloooooooo morning sickness

11. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hey meiden, wat hebben jullie een hoog kletsgehalte op het moment!

@ Mikmak; dikke dikke knuffel! Tis ook allemaal zo heftig! En dan die confrontaties, had het hier ook, maar jij hebt heel je zw-schap uitgelopen, veel mensen die je van gezicht kennen en je met een dikke buik hebben gezien, gaan ervan uit dat je nu een kindje hebt om voor te zorgen... Vervelend meid! Die situties breken je!

Ik kan me nog herinneren dat ik een keer huilend in een winkel heb gestaan, met mn neus in de schappen... Alleen maar omdat ik een baby zag, het brak me zo en voelde me zo klein worden in de winkel, ik brak, wilde weg, maar kon niet want dan moest ik met mn gezicht vol tranen voorbij die baby..... Vreselijk!

En goed dat je contact hebt opgenomen met de huisarts voor extra begeleiding. Ik heb veel aan een maatschappelijk werkster gehad, niet zozeer dat zei veel deed, maar door haar leerde ik dingen wel accepeteren zoals dat ze zijn. En momenteel ben je nog volop in rouw, je hebt iets onmenselijks mee gemaakt en je moet er mee dealen en dan spreek ik nog niet over alle andere ellende die je ervij hebt! Nogmaals dikke knuffel en ik hoop en duim op een tweede streep voor jou, heel snel! Maar zoals je eerder ook aangaf, het is nog maar kort geleden, probeer nergens vanuit te gaan, dan is de domper kleiner... Al was voor mij de 'tweede' keer ongesteld worden na de bevalling best een domper (dacht dat ik wel gelijk zwanger zou zijn, maar mijn lichaam had echt drie maanden nodig...)

@ Iradersma; Wat gaaf dat de echo goed was! Ik zie een hele leuke avantar, is dat de beeb? Had al in je album gespiekt, maar zag daar geen echo's staan. Leuk ook dat je zo vooruit gezet bent, wordt het een augustus kindje, lekker zomerkindje! Krijg je al een buikje?

@ Mams; Bah.... ochtendmiddelijkheid! Heb je daar bij de andere twee ook last van gehad? Hier nooit misselijk geweest.... Wat betreft het hartje, het klotp wel, gaat gemiddeld rond de 5/6 wk kloppen... Maar je hoort soms dat er met 6 wk nog een hartactiviteit is en met 7 weer wel... Soms kunnen ze het ook niet goed waarnemen door de apparatuur... Mocht dit dan het geval zijn, dan wordt het zo onnodig stressen!

Maar ik heb er de volste vetrouwen in hoor! Je hebt de beste beschermengel voor de kleine frummel!

@ Jusme; dus je collega's hebben je al door! Oppassen dan.... Maar van de andere kant, geniet er lekker van! Je hebt nu toch wel dat ene project aangenomen toch?

@ 2Kidsmum; vervelend meid, negatieve testen! Maar er is nog hoop toch? Je zit nog voor je nod? Ik duim voor je meid! Het geeft inderdaad iets om naar uit te kijken!

@ Peet; hoe is het met de boom? Of is de kleine vent al stiekem geboren? Of je bent mega druk of.................????!!!

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik ben volgens een 28dagen cyclus dan 6+6...Dus bijna 7.
    Nou had een ik een langere cyclus en heb ik voor een juiste berekening mn NOD 4 dagen verschoven van maandag naar de vrijdag erna (LF van 14dagen genomen terwijl de mijne maar 10 is)
    Dus wie weet wisselt het nog...Ik ben iig rond de 7 weken dan, dus de kans is vrij groot.

Pfff hier loopt alles in de soep...Manlief zn loon is veeeeeeel te laat en alle betalingen van de vaste lasten worden geweigerd.
    En mijn loon komt altijd de 1e week van de maand dus nog lang niet!!
    STRESSSSSSS

13. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @frenzy: ja dat is idd de beeb!! Ja buikje begint echt al te groeien! Goed zichtbaar al! De vorige keer had ik pas bij een week of 16 een beetje een buikje maar ik vind dit stiekem wel leuk!! Maar logisch ook wel dat het nu sneller gaat.

Hoe gaat het verder met jouw?? Nog veel achter de naaimachine? of ben je er bijna door?

@mams: oeii dat is wel even stressen ja! hopelijk komt het snel goed!!

14. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @frenzy, tis als of de kassajuf de emmer heeft doen overlopen... val van de ene emotie in de andere zo ondertussen.... hier vandaag ook in tranen in de supermarkt, kwam een van de leidsters tegen op het kdv, zij is nu nog met zw-verlof van hun 2de en we hadden elkaar nog niet gesproken... ze zei gecondoleerd hoe is het nu met je en ik barst in snikken uit... gelukkig zij ook dus stonden we met zn 2-en een potje te huilen...

de maatschappelijk werkster viel van dr stoel af vanmorgen en heeft me gelijk ingepland voor het eerste gesprek, van tenmminste een uur... ben benieuwd

@mams, ja wij volgen snel met een zwangerschap, komt goed en wordt aan gewerkt:D

oei das vervelend, hoop dat het gauw goed komt

hier gisteren nog een telfoontje van de gyn gehad, ze hadden nog een dieper chomosomen test gedaan, die wij niet wilde omdat je dan ook te weten komt wat voor een ziekte jezelf eventueel kan krijgen enzo.. hebben ze het toch gedaan, en ook daar is geen afwijking uitgekomen.... tja what's new

15. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mikmak: wat een confrontaties steeds! heftig hoor!
    Ik hoop voor je dat de hulp van de maatschappelijk werker je wat op weg kan helpen!
    Wat goed dat ze je dan toch nog even bellen, wel fijn dat er niks uit is gekomen!!
    Dikke knuffel meid!

16. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Mams; wat vervelend zeg! Dat is dan nog iets verder (maar ik heb er de volste vetrouwen in hoor, dat het goed zit!!!) Maar tis wel fijn als je een knipperlichtje ziet, als je naar die 7 wk gaat, klopt het wel!

kan manlief wel mee naar de echo? snap dat dat ook lastig met zn werk?

@ Iradersma; wat mooi he! Tis echt al een kindje en met 18 wk krijgen jullie de vervroegde 20 wk echo! Hier nu ook sneller een tweede buik. Heb bij Loek nooit zw-kleding hoeven dragen, bij deze zw-schap al met 16 wk een broek gekocht

Mijn BM was ook heel snel boven mijn schaambotje uit, als het toch een keer van zijn plek is geweest en opgerekt...

@ Mikmak; owh wat vreselijk meid, dikke dikke knuffel! Je hebt echt ff een flinke dip te pakken!

Ik heb rond mei echt een super dip gehad.. Kon niet meer eten, slapen, etc. Terwijl het eerst allemaal zo goed ging, mss iets te goed... Ben toen ook met een MW gaan praten en dat heeft me zo geholpen.

Laat je tranen ook gewoon rollen, je hebt er het volste recht toe en als je je ellendig voelt, accepteer het dan dat het zo is, maar ga je niet sterk proberen voor te doen... En niks hoeft he! Ik was in die periode bang dat ik nooit meer 'normaal' zou worden (ik was angstig, onzeker, verdrietig, down...) Ik was echt bang dat ikmezelf nooit meer terug zou vinden... De MW gaf toen ook als advies; voel je zoals je bent, maar je kunt niet van jezelf verlangen dan je je nu weer goed voelt... Voel je ellendig en vedrietig, daar heb je nu het volste recht toe (hoop dat je me bergijpt....)

En die confrontaties blijf je houden, pff jullie kleine schat leeft in jullie gedachten verder, maar voor een ander is dat niet zichtbaar....

Apart dat ze dat chromsomen onderzoek toch nog hebben gedaan? Fijn dat er niks uitkwam, maar vind het wel slecht dat ze het toch uitgevoerd hebben!

@ Ego; hier vandaag voor het laatst geverfd in huis! Mrg gaat manlief beginnen met de vloer leggen. Ik ben nu kleine klusjes aan het opknappen (bankstel stomen....). Maar valt alleen tegen, moet zo nog boodschappen gaan halen. Vanacht ook weer wat slechter geslapen... Maarja, hoor erbij!

Gister nog weel een fotoshoot gehad van mijn buik, was zo leuk! Ook best 'pikante' foto's geschoten :) Ben benieuwd naar het resultaat!

17. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    oh ja en de vliezen van mn icsi vriendin zijn gebroken, ze is net 32 weken zwanger.... zit nu aan de weeenremmers, en heeft spuitje voor de longontwikkeling van de baby gekregen en ga zo maar door... kortom een heftige tijd ook weer voor hun.:(

@frenzy, jep tis een flinke dip ja. kan mn tranen ook niet binnen houden, tis alsof de kraan is opengezet.

ja vonden wij ook een beetje vreemd, maar blijkbaar hadden ze dat onderzoek al ingezet. vind het idd netjes dat ze me even op de hoogte hebben gebracht.

schiet lekker op bij jullie in huis dan! way to go

@iradersma, ja een heftig weekje, mag nu wel gedaan zijn, maar heb er nu wel een prettig gevoel bij dat ik de extra hulp heb ingeschakeld.

18. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mikmak: wat spannend zeg voor je vriendin!! pff bij 32 weken al...Idd heftig! Hopelijk kunnen ze het nog even remmen zodat de longrijping prikjes ook hun werk doen!

19. happygrump

happygrump Actief lid

24 feb 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    gister met een van mijn beste vriendinnetjes afgesproken, ze wist nog niet dat ik weer zwanger was. Zij wil ook graag zwanger worden, nu bijna een jaar bezig. We willen gaan eten en krijgen bij de auto bijna een discussie over wie de bob moest zijn. Ik zei; ik rij wel, zij: nee joh ik rij wel, ik weer: nee joh ik rij wel ik moet toch bobben... zij: hoezo? Ik :zwanger. Zij: IK OOK! Gillen op straat natuurlijk en nog bijna even lang ook, scheelt waarschijnlijk maar een paar dagen. Helemaal blij. Sorry voor ego bericht, maar ben zoo blij!!

20. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    whahaha wat een giller zeg... superr leuk

Deel Deze Pagina