Justme. het lijkt me inderdaad vreselijk als je steeds bloedingen hebt! Nou meid, we gaan van het beste uit!! En dat je af en toe je tranen de vrije loop laat is helemaal niet raar. Er komen zoveel emoties bij kijken!!
@ Mams; leuk hoor! Hihi... hier had ik een (tweedehandse) box gekocht, ook van bopita in een blanke kleur. Alleen door de verbouwing heb ik nu alle meubels geverefd (van grenen naar donker bruin)... Ben dus nu weer opzoek naar een nieuwe box (inmiddels al eentje op het oog) en dan ga ik die andere weer verkopen... Wat een gedoe he! Wat vervelend dat je zo ziekjes bent van de zw-schap, had je dat de andere zw-schappen ook? Hoop dat het snel beter gaat... nog even he en dan heb je de echo! @ Jusme; gatver, wat vervelend! Snap dat je je ongerust erover voelt, hoe is het nu met het bloedverlies? Fijn dat je wel even gelijk mocht komen, maar tis nog afwachten lees ik... Had je bij Alicia ook last van een hematoom? Dikke knuffel meid, ik duim voor je! Je moet even afwachten tot de echo van volgende week...
Just me; wat vervelend. Het is ook allemaal zooo spannend nu, sowieso al en dan ook nog bloed erbij. Nou even een weekje wachten.. Hou vol. Ik ben volgens mij ook rhesus negatief, hebben ze dat vorige keer dan niet gezien? Ik heb na de bevalling al een prik gehad zodat ik geen antistoffen tegen het bloed van het kindje ga aanmaken, mocht het kindje een positieve bloedgroep hebben.. @mams; mijn vriend en ik waren van de week een beetje teleurgesteld dat ik geen zwangerschapsklachten heb, want we willen zo graag bevestiging. Nou vanochtend kwam mijn boterham er 6 x zo snel uit als dat hij erin was gegaan.. Was verschrikkelijk, maar ook fijn..
@justme, ohhh jeetje, spannende tijden even voor jullie, ik zal voor jullie duimen!! @sneeuw, ja dat is superleuk, we nemen net er ook flink van... tis nu wel ook spekglad, bij ons de wijk uit is al een avontuur haha @mams, balen dat je je zo misselijk voelt zeg @frenzy, ik snap dat je gespannen bent, we zijn dan ook door het ergste horrorverhaal gegaan wat je kan meemaken hier vanochtend naar de maatschappelijk werker, ben benieuwd en het slechte nieuws stapelt zich op... kregen gisteren een brief van de belasting dienst dat we 507 eur terug moeten betalen, volgens onze belasting adviseur is dat niet zo, maar de uiteindelijke beslissing zegt van wel, en een rekening die ik al 3 jaar niet meer hebt zou in de debet staan terwijl ik daar nooit rood op kon staan, en deze met 0 is afgesloten..... 3 jr hoor je niets en ineens staat ie 126 in de min en wordt er gelijk gedreigd met BKR... hoe is het nu... nou ja we gaan het uitzoeken maar.. tot laters
@all: bedankt voor de draaiende duimen! Ik twijfel alleen of het wel goed gaat. Ik verlies vandaag nog steeds bloed en heb af en toe lichte pijn in mijn onderrug. Dat had ik, wel veel erger, ook voor de bevalling van Alycia. Maar we proberen hoop te houden tot volgende week! @iradersma: er komen idd zoveel emoties bij te pas. Elke keer als ik het bloed voel lopen moet ik me eraan herinneren dat ik op het werk zit.. Wil het hier nog niet tegen de collega's zeggen die weten van de zwangerschap, dan wordt het hier op het werk helemaal emo. Mijn baas weet er wel van, soms heb ik echt het gevoel dat die man zo door mij door kijkt. hij kan vaak veel van mijn gezicht aflezen. @frenzy: ik verlies nog steeds bloed, nu zelfs meer dan voor ik naar de gyn ging. Maar ik heb nog geen enorme buikkrampen, dus probeer nog positief te blijven. Ik hou me ook enorm vast aan mijn soms heel pijnlijke borsten Niet dat kwaaltjes iets zeggen over het al dan niet goede verloop van een zwangerschap, maar ze zeggen soms toch dat vlak voor een miskraam alles ineens kan wegvallen. Dus heel blij met de pijnlijke borsten ! Ik heb bij Alycia 3 hematomen gehad en ongeveer 8 bloedingen (niet allemaal even hevig). het was telkens naar de gyn, er is een hematoom, dus bloeding komt vandaar, na een paar weken hematoom weg, dus alles goed! Tot een week later dat ik terug begon te bloeden en er om een of andere reden terug een (groter) hematoom zat... Het zoeken naar spulletjes vind ik ook altijd net leuk! Zo gaan uitzoeken en neuzen wat ik leuk vind! kan ik heel lang mee bezig zijn! @happygrump: ik heb toen ook zo een spuit gekregen bij de eerste bloeding en nog een bij de bevalling denk ik. Die spuit werkt maar een bepaalde tijd denk ik. En is best een venijnige spuit, doet pijn en je kan er stijf van zijn... Maar ja, alles voor het goede doel! De reden is inderdaad dat ik geen antistoffen ga aanmaken tegen het kindje, dat is absoluut niet de bedoeling. Hoe blij je kan zijn met die vervelende kwaaltjes, hé! je voelt je verschrikkelijk, maar tezelfdertijd ook heel blij, want je hebt wat bevestiging! Ik zou zeggen, geniet ervan @mikmak: bedankt! Is heel spannend. Moest het hier ook meteen kunnen komen delen. Mijn vriend keek me wat raar aan , ik zei: ik moet het toch delen op het forum. Hij vind me een beetje verslaafd Maar je hebt er zoveel aan dat je je verhaal kwijt kunt en steun krijgt! We hebben het mijn mama nog niet verteld, juist om haar te beschermen moesten er dingen zoals dit gebeuren, (zij heeft ook heel veel problemen gehad vroeger. Ik 8 keer zwanger geweest, een kindje verloren op 6 maanden, verschillende miskramen op 14 weken en dan enkel mij en mijn broer.) en kan dus ook niet naar haar. Oei, bij jullie blijft idd het slechte nieuws zich opstapelen. Dat valt tegen! Zeker omdat je er niet op gerekend had! En wie denkt dat nu, 3 jaar na datum nog komen zagen over een afgesloten rekening! @sneeuw: Ik vind sneeuw wel mooi en leuk, maar ik ben dan zo'n muts dat ik enkel sneeuw wil als ik een week lekker binnen mag blijven om met een lekkere warme chocomelk door het raam kijken naar het prachtige witte sneeuwtapijt. Maar ik haat het om door sneeuw met de auto te moeten rijden maar mooi is het wel!
@justme, haha een zp verslaafde.. zo leek ik ook wel toen ik zwanger was haha.. maar goed het is idd fijn dat je je verhaal hier kwijt kan, vind ik ook lekker. hoe is het vandaag met bloedverlies? hoop dat alles goed gaat voor je. hier gisteren naar de mw-er geweest, dat was wel een opluchting. iig gaan ze me zo lang mogelijk ziek thuis houden, zodat ik rustig de tijd heb om alles te verwerken, ze gaan me helpen lijntjes uit te zetten van hoe er mee om te gaan enzo. en hoe ik het meeste kan halen uit de afkoopregeling uiteindelijk van mn werk. hij zij kijk wel rond naar wat anders, maar doe voorlopig gewoon niets, tenzij het echt leuk is, haha. kortom hier komt het wel goed uiteindelijk
Justme...meid ik duim nog steeds als een gek voor je meid!!! Jullie wondertje moet vasthouden!! MikMak, wat fijn dat de MW-er je goed verder kan helpen. Tijd om te verwerken is erg belangrijk. Hier ook veel krampen in de buik Ga er maar vanuit dat het het oprekken van de baarmoeder is..Anders word ik er alleen maar panisch van. Vanmiddag nog ff schaatsen denk ik?
hier nog steeds veel bloedverlies Ik heb deze nacht zelfs het bed vuil gemaakt... Ik weet niet wat ik er moet van denken. Kan alleen maar denken dat dit niet goed kan zijn.. Ben bang om te hopen. En donderdag is nog zo ver weg. @mikmak: Wel fijn gesprek geweest dan met de mw! Leuk dat ze je zo ondersteunen en je gaan proberen te helpen! @mams: we gaan er van uit dat het gaat om het oprekken van de baarmoeder! Nog 5 dagen en je eerste echo! We duimen ook voor jou voor een heel mooie echo met een mooi kloppend hartje!
@justme, het houd me bezig jouw bloedverlies, meid grijp al je moed bij elkaar en ga naar de eerste hulp ofzo.... je kan toch niet tot donderdag wachten tot je bevestiging krijgt... dat is gewoon mega stress... bevestiging van hopenlijk iet goeds
Justme, hoe gaat het meid??? Nou hier weer aan de slappe thee met droge toast. Net alweer een ronde verder gekomen in wk wcpot knuffelen. Bluh!! Maar hoe vervelend ik dat spugen ook vind(vooral gal..baaaah) Het is wel een bevestiging dat het vooralsnog goed zit Nog 2 nachtjes slapen tot de intake bij de vk en nog 3 nachtjes slapen tot de 1e echo!!! Jeeeuuuuujjjjj
@mams, spannend, wel balen van je kwaaltjes, maar idd dan weet je dat het goed zit. @justme, hoe is het nu met je? hier een oke weekend gehad. zaterdag bij mn zus geweest, gisteren lekker uiteten geweest met zus, haar kids, linette en manlief. super gezellig. wel gisteren een bevroren warmwater leiding gehad, moesten flink stoken en een extra kacheltje uiteindelijk bij de leiding naar buiten gezet.. om 4 uur gistermiddag konden we eindelijk weer heerlijk genieten van een warme douche.. dan weten we weer hoe verwend we zijn met warm water strax effe naar mn icsi dinnetje..uk zit daar nog lekker in de buik, deze week voor 34 weken dus nog effe en dan is het echt oke om uk te laten komen, tenzij ze wel moeten halen.. ga het strax allemaal horen.
@mams: fijn dat je zo "geniet" van je kwaaltjes Is natuurlijk niet fijn, zeker die gal niet, maar de bevestiging is dan weer wel leuk! Nog 3 dagen en de echo! Zalig! Kan je lekker naar uitkijken! Om welk uur moet je gaan? Dan weet ik wanneer ik zp moet in het oog houden @mikmak: klinkt als een gezellig weekendje! Alleen die bevroren leidingen zijn wat minder! Maar wat hoor je het veel nu! We zijn idd verwend, met altijd warm lopend water, electriciteit of telefoon. We zijn eigenlijk zo afhankelijk van techniek! Maar kan ook niet anders meer. Hopelijk allemaal goed nieuws bij je dinnetje! Moest het kindje nu gehaald moeten worden, heeft het toch al vrij goede kansen, maar hoe langer bij mama, hoe beter natuurlijk! Hier nog steeds bloedverlies, hoewel het wel veel minder geworden is. Vrijdagavond, -nacht en zaterdag nog veel bloed verloren. Gisteren was het al veel minder, deze nacht zelfs niets, maar terwijl ik naar het werk wandelde weer wat. En nu nog af en toe een beetje. Maar het is al zo veel niet meer. Wij hadden zaterdagavond normaal een verjaardagsfeestje, heb het maar afgezegd. zag het niet zitten met al dat bloedverlies. Stel je voor dat het ineens enorm doorzet als je zo ver van huis bent. Ik zou me niet op mijn gemak voelen dan. Ook weer lekker emo weekend gehad. (ook wel normaal) We zaten naar een film te kijken, Life as we know it, over 2 mensen die elkaar niet kunnen uitstaan, maar die na de dood van hun vrienden samen voor het kindje van hun vrienden moeten zorgen. Zegt dat kindje op een bepaald moment tegen haar meter "mama" en ik was natuurlijk weer weg. Ik ga mijn meisje dat nooit horen zeggen tegen mij... Was misschien ook niet de beste filmkeuze.. We zijn dan maar overgeschakeld op the hangover 1 en 2... Ik ga toch maar wachten tot donderdag. Ik ben bang dat als ik nu moest gaan, ze nog niets met zekerheid kunnen zeggen, behalve natuurlijk als er niets meer te zien is. Ik ga er een beetje van uit dat het niet goed zit, dan hoop ik donderdag niet volledig te breken. Mijn vriend zei dit weekend al dat hij, na één gezond kindje, wilde stoppen, is bang dat ik er helemaal onderdoor ga als ik dit nog een paar keer moet meemaken. Ik heb trouwens nog een vraagje, die stolsels die je zou verliezen bij een miskraam, hoe zien die eruit? Even in de details, sorry, tijdens de zwangerschap verlies ik soms zo van die dikke witte lange slijmdraden, weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Nu verlies ik hetzelfde, maar dan donkerrood, waar ook wat bloed gewoon langsloopt. Zijn dit stolsels? En dus heel slecht? Ik heb wel eigenlijk geen buikpijn. Behalve af en toe mijn darmen. Zo, blijkbaar weer een lang verhaal Sorry!
stolsels kunnen eigelijk alle vormen wel hebben. Veelal zijn ze wel echt donkerrood. Ik vind ze er altijd een beetje uit zien als kleine levertjes zeg maar. Knap hoor dat je kunt wachten tot donderdag. Ik had allang aan de telefoon gehangen!
mja, ik weet niet goed wat ik ervan moet maken. Het zijn geen bolletjes (of ovaaltjes,....) het zijn echt langgerekte draden. Ik heb zoiets soms ook wel als ik ongesteld ben. Vandaar dat ik het vreemd vind. We zullen wel zien. Ik denk dat ik ook wel kan wachten omdat ik wat bang ben voor het resultaat. hopelijk is je maag al terug wat gekalmeerd, of heb je er de hele dag door last van?
@justme, ach het is maar een leiding zullen we maar zeggen, er zijn ergere dingen in het leven @stolsels, wat mam zegt ik vind ze ook op kleine levertjes lijken, bij mijn vroege miskraam vorig jaar januari had ik ook van die donkerrode stolsels, wat begon met gewoon bloedverlies (wisselend verlies, niet te veel) is het nog een week ofzo goedgegaan, toen waren de hartjes gestopt met kloppen. die stolsels kunnen uit je baarmoeder komen ik had echt niet tot donderdag gewacht hoor... ik was al 3 keer in het ziekenhuis geweest.. ook toen ik mn vmk had.... liever nu weten dan later een teleurstelling... hoe sneller ik weer schoon was, hoe sneller ik weer zwanger kon raken.. nou en hoe dat afliep weten we hier.... ik wil je niet ontmoedigen, maar als ik je verhaal zo lees dan vrees ik er voor.. maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit
@mikmak: Op de ene moment ben ik er ook van overtuigd dat het echt slecht is, dat ik een miskraam heb (ik wou dan alleen dat ze nu ineens goed zou doorzetten), maar heel af en toe heb ik toch nog een beetje hoop, ik heb bij Alycia ook enorm veel bloed verloren, maar toen was ik natuurlijk al wel iets verder. Dus eigenlijk weet ik wel dat het niet goed is. Misschien dan toch maar vroeger bellen... ik ga er nog eens over nadenken.
Ik moet alleen kijken of het lukt met het werk. Ik ben nu "aan het werk", dus kan niet zo maar naar de gyn, moet nog een uur pendelen. Hij neemt me er normaal na zijn laatste afspraak bij, maar hij werkt niet altijd even laat. Vandaag maar tot 18 uur, en dan ben ik normaal nog maar net thuis, als de trein geen vertraging heeft, moet dan nog 15 minuten verder naar het ziekenhuis. Nu goed, hij loopt meestal wel uit. Zal straks eens bellen, desnoods ga ik vandaag wat vroeger door. Kan me toch niet concentreren. De gyn had dinsdag geen ziektebriefje geschreven omdat ik toen maar heel weinig bloed verloor.
justme, doe nu maar ajb voor je eigen gemoedsrust!!!!! als het slecht is, is het goede nieuws dat we elkaar op de hoogte van het klusgedrag kunnen houden. en ook voor mijn gemoedsrust