Nieuwe poging na doodgeboren kindje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Ssannie, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Mikmak; gaaf een nieuwe auto en een jeep! Wil ik ook... Mijn auto si gefixd tot de APK (daar gaat hij niet meer door heen komen...) Hoop tegen die tijd weer een baan te hebben zodat ik dan ook een nieuw tweedehandsje kan komen...

Begin maart, duim voor je. Tja en als het er zit, zit het er he? Heb je er nog met je hubbie over gehad (zijn bezwaren en etc?) Maastricht met carnaval, daar kun je niet om heen nee...

@ Mams; wat ene mooie echo! Super hey! Je kan het al zo goed zien. Balen dat manlief niet voor een tussen oplossing kan kiezen, zou wel fijn zijn, maar idd het moet fincieel ook wel haalbaar zijn. Ben benieuwd of het bij jullie nu een meisje of jongen is, ook omdat je zo misselijk bent!

@ Iradersma; bijna de vevroegde 20 wk echo! Voel je verder goed? Ben je al voorbereingen aan het treffen voor de beeb? Hadden jullie voor Roan* alles al klaar staan of niet? Ik werk parttime op een dierenkliniek, daar maakte ik af en toe een echo bij mezelf ;) (jij vroeg dat toch?)

@ Jusme; goed dat jullie deze ronde er weer voor gaan, gegaan zijn, weet niet waar je zit in je cyclus, maar mijn duimen draaien overuren!

@ Peet; ik wil dat soort dingen dus ook proberen te voorkomen (zo een helmpje) ben benieuwd wat de osteopaat doet, hoor er wel vaak goede dingen over! En David, jullie trots, tis een mooi ventje en dat moet hij blijven ook he!

@ Ego; gister gekeken hoe de carnaval hier in het dorp werd afgesloten, met prachtig siervuurwerk... Vorig jaar stond ik daar ook, net een paar dagen na de bevalling, huilend als een klein kind. Op een of andere manier heeft 'vuurwerk' voor mij nu een verbintenis met Loek, het zijn allemaal sterretjes die de lucht in gaan en van de andere kant hoop ik dat Loek die prachtige sterretjes ziet... Gister stonden we er weer, prachtig was het en weer stond ik volop te huilen en hoopte ik dat Loek het mooie vuurwerrk ook zou zien....

Verder hier alles goed, beeb mag echt nog niet komen, moet nog een hoop regelen... Maar heb eerlijk gezegd ook het gevoel dat ik overttijd ga :) .

2. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    @mams: fijn dat je al een week niet meer hebt moeten overgeven! Hopelijk verdwijnt de misselijkheid nu vlug volledig, je hebt aan de andere kwaaltjes nu wel genoeg ;)
    Het moet natuurlijk financieel wel te doen zijn, hopelijk komen jullie er uit!

@peet: ik neem nu vrijdag of maandag een dagje verlof, even lekker niets doen (en mijn tranen niet moeten tegenhouden) zal me deugd doen. Denk dat ik aan vriend ga vragen om dit weekend nog eens naar de sauna te gaan, lekker ontspannen. Maar durf niet zo goed, moest ik zwanger zijn... ;) Het is naar het schijnt niet zo goed in het begin van de zwangerschap...Maar zo kan het natuurlijk nog heel lang duren voor ik nog eens in de sauna geraak. Ik durf ook al geen alcohol meer te drinken ;) Maar het wijntje na mijn miskraam heeft gesmaakt ;)
    Fijn dat het goed gaat met David! Goed ook dat je nu al verder gaat met zijn voorkeurshouding, beter voorkomen dan genezen! En familie ziet altijd wel trekken van iemand van de familie terug, ik denk dat ze ook vooral iets willen zien! David is zijn eigen persoontje en de tijd zal wel uitwijzen op wie hij lijkt. Of misschien is hij wel een perfecte mengeling, waarbij je wel ziet dat hij jullie zoontje is, maar niet echt kan zeggen wat hij van wie heeft! (mijn nichtje heeft zo een zoontje :))

@frenzy: bedankt! Ik weet zelf niet goed waar ik in de cyclus zit, ik denk dat ik mijn vruchtbare periode al voorbij ben, maar voor de rest? Ik ga in ieder geval lang genoeg proberen te wachten met testen. Je hoort zo veel verhalen van latere eisprongen na een vmk (ook bij jou), dat ik me niet onnodig gek wil maken.
    Ik vind het eigenlijk wel een mooie symboliek, met Loek en het vuurwerk. Sterretjes die in de lucht geschoten worden. Ik ben ervan overtuigd dat Loek in de buurt was en de sterretjes gezien heeft! Hartstikke emotioneel natuurlijk.
    Ben benieuwd wanneer deze beeb zich gaat laten zien! Zeker omdat je het gevoel hebt dat je overtijd loopt. Is er een speciale reden waarom je dit denkt? Is hij al ingedaald?

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    En nu ben ik bang...

Gister, toen we het goede nieuws aan mn zwager en schoonzus gingen vertellen was hun buurmeisje daar aan het spelen.

Belt net mn schoonzusje op, het buurmeisje heeft de BOF!!!
    Vandaag heeft het zich geopenbaard dus ze is al een week besmettelijk.
    Ben niet direct met dr in aanraking gekomen (als zijnde knuffel/kus oid) en ze heeft ook niet in mn gezicht gehoest/geniest.
    Heb net de VK al gebeld omdat de bof in het 1e trimester bijna altijd een miskraam veroorzaakt.
    De kans dat ik besmet raak is minimaal gezien het gebrek aan contact en het feit dat ik 2x ben ingeent.
    Bovendien is de incubatietijd 3 weken en dan ben ik al zo'n 12 weken.
    Ik hoefde me niet al te veel zorgen te maken zei ze, maar dat doe ik uiteraard toch!
    Morgen bel ik ook de gyneacoloog nog even op, hoe zij erover denkt.
    Ik wil niet dit kindje verliezen door zoiets stoms!!!
    :(

4. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @justme, haha voor mij kan een auto niet groot genoeg zijn maar voor mij in de stad mee te rijden is het te duur. ik heb zelf nog een peugeot 306 station, en die gaan we ook omwisselen voor een saxo, of een 106, 206.... wat er te krijgen is voor een x bedrag, want deze is ook wel te duur om er bij te houden met de jeep.

vandaag halen, hoera

@mams, balen dat je man niet minder kan gaan werken... en schrikken van kinderen met de bof... zou zeggen, rustig aan niet te veel stress!!! alhoewel dat in onze situaties best wel heel erg lastig is!!

@peet whahaha, ja hier ook gek op grote auto's, hij gaat er voornamelijk in rijden, en ik in die van mij... als er dan voor mij nog een andere komt, en wat kleiners voor in de stad, houd je de extra benzine kosten ook een beetje in toom houd

@frenzy, dinsdag moet ik ongi worden, of niet natuurlijk
    we hebben het er nog wel over, en het houd hem ook bezig, hij begon al weer over namen enzo.. maar goed we wachten af.

5. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    @mams: o, ik kan begrijpen dat je enorm geschrokken bent! :( De kans is natuurlijk klein, maar je bent natuurlijk bang. Ik zou ook bang zijn. Maar zoals je vk zegt, de kans is echt klein. Maar bel voor je rust maar even naar de gyn. O, meid, dikke knuffel!

@mikmak: een kleintje is nog zo handig, weinig verbruik, je kan overal tussen, makkelijk parkeren en draaien... :)
    Kan je straks al lekker wat cruisen met de jeep! Leuk!

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Voel me vandaag een stuk rustiger gelukkig...denk dat het gister vooral de schrik was.
    VK wist me wel gerust te stellen. als de incubatietijd straks voorbij is dan ben ik al 12 weken onderweg...De kans dat het dan misgaat is erg klein. Bovendien is de kans dat ik besmet ben ook al erg klein.
    Heb gelukkig bij 11 en 12 weken controle bij de gyn dus gaat vast helemaal goed komen.

Gister lekker geshopt. Paar fijne nieuwe positiebroeken gekocht.
    Die dingen zitten zoooooo fijn he :D
    Mijn eigen broeken kunnen nog wel dicht enzo, maar zitten niet lekker meer. De knopen drukken in mn buik en savonds doen ze echt gewoon pijn.
    Ook 2 paar nieuwe schoenen gehaald. Paar enkellaars/instapper/sneakers(soort van kruissing hahaha best stoer) en een paar zwarte laarzen...alle zonder hak want dat is nu best belangrijk natuurlijk.

7. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    @mams: goed dat je al wat rustiger bent! Is zeker schrikken.
    En shoppen, is altijd fijn! je bent zo te lezen goed geslaagd!

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    MikMak, leuk een nieuwe auto!!!!!!!! Foto spammen????

Wij rijden een oude astra station uit 97 hahahaha maar hij rijd en hij is groot, dat is het belangrijkste

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    dames bij deze onze nieuwe aanwinst:D

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Zozo!!! Beste bak hahahaha. Wel fijn zo'n hoge instap ofniet?

11. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    @mikmak: wauw, wat een auto! Nu niets voor mij, maar wel knap! En heel stoer!

12. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Welja! Daar past makkelijk een trailer achter! Volgens mij heb jij helemaalniet zo'n grote auto nodig, kom maar door met dat ding!

13. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Gisteren naar de osteopaat geweest, hij reageerde er goed op! Mooi te zien dat hij ontspande in haar handen. Ze deed eigenlijk amper wat, wachtte vooral totdat David haar volgde. In z'n bekken zat wat spanning, maar was minimaal. Z'n nek heeft inderdaad een tikkie gehad bij de bevalling. Ze vroeg hoe lang ik persweeen had en hoe de uitdrijving was. Nu heeft David als sterrenkijker best klem gezeten en heb ik en heel lang geperst en heel lang weeen moeten wegpuffen ( uren....)..,
    Goed, kleine was echt moe na de behandeling, hij ligt nog steeds in z'n voorkeurshouding, dat moet in de loop van de week makkelijker te corrigeren worden. Je merkt al wel dat hij minder 'vast' ligt. Toevallig gisteren zelfs op de andere kant.... Maar het heeft tijd en nog wat behandelingen nodig. Dus duimen maar! Ik heb er wel vertrouwen in; geen helmpje voor mijn manneke.... I hope so......

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Pfff vandaag de uitgetelde datum van ons kleine mannetje.
    Wat voelt dat raar.

15. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    @ mams, ik kan me voorstellen dat je je kapot schrikt, bah! Gelukkig kans erg minimaal. Maar toch, je moet er idd niet aan denken.

Ik kan ook een flinke stress-kip zijn. Het nichtje van mijn man is 6 en heeft de waterpokken nog niet gehad, daardoor mocht ze in het ziekenhuis niet op de MC bij David kijken en werd er aangeraden even de eerste maand ook niet thuis. Goed, dit alles om de kleine kans dat zij waterpokken bij zich draagt en David besmet te voorkomen... Maar nu; nu is David een maand. ... Het liefst weer ik haar totdat ze die pokken heeft gehad.... ( maar ja..... Dat kan je niet maken...)
    In ieder geval wil ik niet dat ze hem vasthoudt. Dit zal schoonzus niet op prijs stellen, maar goed. Dan koopt ze maar een barbie voor haar dochter;) of een leuke speelpop...

Misschien ben ik ook wel een vreselijke zeikerd hoor. Gisteren was dochter van vriend van m'n moeder op visite. Lieve meid, maar niet helemaal mijn type. Kirde het uit bij aanblik van David, wilde hem t liefst uit de box rukken. Uiteindelijk heeft ze hem vastgehouden en ik koffie zetten en beschuit met muisjes smeren....

Iets in mij zegt dan; uh? Nu draag ik 9 maanden die kleine, word ik door een vrachtwagen overreden tijdens de bevalling.... En daarna?? Geef je hem aan iemand anders om te knuffelen en sta ik koffie te serveren.... Wat klopt hier niet??

Natuurlijk overdrijf ik, want ik knuffel zelf vreselijk veel..... Maar goed, t blijft iets lastigs vind ik. Als ik m'n gevoel achterna ga, krijg je een heel selectief beeld. De een mag hem wel vasthouden en de ander niet, hoe verkoop je dat? ( tot op heden ben ik comfortabel bij mijn moeder en een enkele goede vriendin, schoonmoeders mag bij gods gratie omdat ik echt vind dat dat moet, haha)

16. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mikmak: Wow mooie auto!! Leuk hoor!
    Spannend volgende week de NOD! Ben heel benieuwd! Zelf al een idee?

@mams: kan me heel goed voorstellen dat je wel angstig van zoiets wordt! gelukkig ben je weer wat gerustgesteld!
    En wat een mooie echo-foto zeg!! Super om te zien!
    Vervelend dat er voor je man niet een tussenweg is...
    Pff een moeilijke dag vandaag voor jullie! Sterkte meid, dikke knuffel!

@frenzy: het geslacht konden ze nog niet goed zien, nog even geduld tot 1 maart!!
    Ik vind het wel bijzonder met het vuurwerk! Ik weet zeker dat Loek ook met jullie mee kijkt en nu heel trots is op zijn kleine broertje!
    Moet je nu nog erg veel regelen dan?? Ben echt zoooo benieuwd!! Elke keer als je iets gepost hebt denk ik...zal het zover zijn??!! Hihi!

@justme: moeilijk als je weer zo geconfronteerd wordt met al die verhalen over kindjes en kinderen krijgen! Ga je nog wat leuks doen als je vrij bent of gewoon lekker relaxen thuis?!

@peet: Wat fijn dat het zo goed ging bij de osteopaat! Hopelijk gaat het dan snel wat beter met het draaien!
    Ik krijg al vanaf het begin bloedverdunners om de doorbloeding in de placenta te bevorderen! Verder meet ik zelf iedere dag mn bloeddruk en bij iedere controle houden ze goed de groei etc. van de kleine in de gaten!
    Wat betreft het vast houden van David...ik kan me het best voorstellen dat dit moeilijk is, vooral in het begin! Denk dat ik hier zelf ook best moeite mee zou hebben.
    En wat betreft het nichtje van je man, dat zou ik ook zeker niet riskeren! De gezondheid van jullie kindje staat voorop!

@ego: vandaag lekker vrij, ga straks samen met mn zwangere schoonzusje naar de 9-maandenbeurs! Ben benieuwd!
    Gisterochtend even niet zo fit, was bijna flauw gevallen op mn werk, kon nog net op tijd gaan zitten. Daarna ging het gelukkig snel beter, even wat gegeten en toen knapte het wel op.

17. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    @ mams, onze berichten kruiste elkaar, sterkte vandaag!

@iradersma, jij heel veel plezie; shop until you drop!

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @mams, dikke knuf, voor jou...

@iradersma, geen idee, kan vriezen kan dooien zullen we maar zeggen... vandaag had ik voor het eerst wel het idee dat het zover was.. en wil dan ook testen maar wacht gewoon effe af, om er nu weer een test tegenaan te gooien, terwijl ik misschien dinsdag wel ongi wordt is ook zo wat...

@peet hahaha, als je de spullen van hub ziet hebben we wel een vrachtwagen nodig...

ehmmmm oke leuk zo een vriendin, ze had ook even kunnen wachten tot jullie samen aan de koffie met beschuit zaten..... heb een hekel aan dat soort mensen, mijn moeder kan ook zo zijn, rukt het kind uit je handen en jij hebt het nakijken.... heb er dan ook menig discussie over gehad met haar... mensen en baby's... zucht

19. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    @mams: Dikke knuffel! Is heel vreemd, die uitgerekende dag.

@peet: fijn dat David zo goed reageert op de osteopaat! Dat ziet er goed uit!

@iradersma: was het leuk op de 9-maandenbeurs? Lekker geshopt? :) Goed op jezelf letten, als je af en toe bijna flauw valt!
    Ik was van plan om toch nog een beetje te werken, maar er is niets van in huis gekomen ;) Heb om een of andere reden ook ineens last van mijn knieën en elleboog... Ik ga maandag na de dokter. Ons kantoor zit op de eerste verdieping...

We staan hier klaar om naar de sauna te vertrekken! :D Zalig! Lekker ontspannen. We vinden dat we dat nog wel eens verdienen! ;) En dan lekker eten... Heb er helemaal zin in!

20. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @9-maandenbeurs, was erg leuk!! Ontzettend leuke spulletjes allemaal, ook heel veel voor de inrichting van de babykamer, alleen erg jammer dat ik nog niet weet wat het is want dan weet ik zeker dat ik me helemaal blut had geshopt!! :D

@mikmak, erg spannend hoor! Ben benieuw of je je kan bedwingen om een test te doen! Ik duim voor je meid!

@justme, vervelend dat je zo'n last hebt van je knieen en elleboog! Zit het in je spieren of in je gewrichten?
    Vandaag dus heerlijk ontspannen in de sauna! Geniet ervan! Dat verdienen jullie zeker!

Fijn weekend allemaal!!

Deel Deze Pagina