Nieuwe poging na doodgeboren kindje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Ssannie, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik weet niet hoe het zal gaan na de 20 weken echo...
    Maar het voelt dit keer al zoveel beter, en de kleine meid is echt lekker actief dus heb er alle vertrouwen in.
    Dan hoop ik dat het met de gewone standaard controles af kan.

2. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Mams; gefeliciteerd! Een meisje, wat leuk!! Kon ook niet anders met die duidelijke nub he! Snap dat het even omschakelen is, ik zie mezelf ook altijd als een 'jongensmama' zou niet weten wat ik met een meisje moet (dat getut etc...) Maar goed geslacht is niet belangrijk he! Gefeliciteerd met je termijn!

@ Iradersma; yeaaa, over de 26 weken, en hoe voelt dat nu? Raar he, vorige keer rond dit termijn kwam het vedriet en nu ga je de andere weg in slaan! Lukt het je om te genieten van de zwangerschap, hoe gaat het met de voorbereidingen?

@ Mikmak; hoe gaat het met jou?

@ Ego; ja .Jort is alweer dik een maand, deze week 6 weken, wat gaat het hard. Ben hier momenteel ook wat minder, merk echt dat ik moet wennen aan mijn nieuwe leventje (wel positief hoor) het kost allemaal iets meer tijd. Verder doet Jort het super, wel een lekker pittig mannetje.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Jeetje 6 weken alweer..wat gaat de tijd toch snel he!
    Fijn dat hij het zo goed doet.

4. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @frenzy: wat fijn dat het zo goed gaat met Jort!! Logisch dat je moet wennen aan het nieuwe ritme etc! Neem er maar lekker de tijd voor!!

Voor mij idd best wel een raar idee dat ik nu in een "nieuw" termijn kom...heel spannend maar ben ook heel hoopvol!
    We zijn druk met de babykamer bezig maar dit schiet al lekker op! Eind mei komen de meubeltjes dus kan ik dan lekker alles in gaan richten! Dat is dan in mijn eerste vrije week, ik stop 9 weken van te voren, eerst 3 weken vakantie en dan aansluitend mijn verlof! Heerlijk vooruitzicht dus!

5. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    gefeliciteerd mamsie en iradersma met jullie mijlpalen.

Hier nog steeds in de ziektewet, heb met arbo besproken om te streven naar volledig herstel in januari 2013. van het UWV geen last. met mn baas ook eea besproken en dat komt ook wel goed.

nu dan een andere auto gekocht, ik ga m morgen halen.
    en zometeen naar de sportschool want ben sinds vorige week weer begonnen met spinnen, wel een kombi, noemen ze spinfit. dat bevalt wel. en de racefiets is van de muur, als linette dinsdag naar de opvang gaat en ik klaar ben met poetsen ga ik fietsen, en ook dat bevalt goed, alhoewel mn benen en energie nog erg wisselend zijn.

kortom we zijn langzaam aan het opkrabbelen de goede richting in

en een kindje daar wachten we nog even mee... jammer maar wel te begrijpen

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    MikMak, fijn dat ze op het werk zo met je meeleven en je de ruimte geven om te herstellen, lichamelijk en psychisch.
    Wat voor auto heb je gekocht???
    Pfffffff spinnen...jij liever dan ik, heb toch zo'n hekel aan fietsen hahahaha.

Jullie hebben dus toch besloten nog even te wachten? Hopelijk heeft het verles van Arnoud dan zn plekje gevonden zodat jullie vollop kunnen genieten van een volgende zwangerschap.

Iradersma, welke meubeltjes hebben jullie voor de babykamer??
    Wij gaan zaterdag een behangboek halen... We gaan gewoon voor iets neutraals (een creme of beige, maar wel overschilderbaar)
    De vloer is bruinig laminaatlook vinyl en de gordijnen zijn ook bruin. De meubels zijn wit met walnoot. Dus we gaan met hardroze accesoires werken en de rest houden we neutraal.

7. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @Mams, heb een renault clio gekocht. ben er erg blij mee.

moet zeggen het spinnen en fietsen doet me erg goed. ik heb volgende week een gesprek met een reintergratie bureau, de arbo wilde dat ik daar pas in juni mee begon, maar heb zoiets ik wil zo langzaam aan wel weer wat.

wat ik eigenlijk wil, is het geen ik heb meegemaakt in een positief en productief is.. dus wil er eigenlijk wel wat mee gaan doen. maar alleen "ervaringsdeskundig" zijn lijkt me niet genoeg, dus wil een minor gezondheidspsychologie gaan starten. die duurt 6 maanden, dan aan de bak en dan gedurende telkens een module uitbreiden. misschien klinkt dat wat idealistisch of onhaalbaar. maar ga toch kijken wat daar de mogelijkheden in zijn.

kortom weer een stapje verder aan het komen

8. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hey dames, kom hier ook nog even kijken tis wat minder druk hier...

@ Iradersma; je gaat naar de 30 weken, top meid, voel je je goed?

@ Mams; klinkt als een leuk kamertje! En al bijna 20 wk, wanneer heb je de spannede echo? Hoe voel jeje?

@ Mikmak; hmmm op een laag pitje, jammer... Begrijp ik nu dat je een studie erbij gaat doen? Fijn dat je wel wat adem krijgt vanuit je werk, erg belangrijk! En dat sporten, heerlijk, lekker afreageren!

@ Ego; hier gaat alles goed, Jort is een pittig ventje, maar wel een heerlijk ventje! Geniet iedere dag van hem! Het vedriet om Loek gaat ook beter, merk dat ik dingen steeds beter een plekje kan geven en los kan laten...

9. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Hier ben ik weer even na een tijdje stilte van af mijn kant.
    Zit namelijk in een behoorlijk heftige tijd. Mijn schoonzus is vorige week woensdag overleden, na 2 jaar ziek te zijn geweest. Toch nog heel erg snel gegaan na dat het vaak best stabiel was. Gisteren was de begrafenis.
    Het is echt zo onwerkelijk....ze was nog veel te jong (37) en vreselijk om te zien hoe dit voor mijn broer en 2 kinderen is.

Ik kan me gelukkig wel goed rustig houden maar ja, in dit soort situaties heb je dat niet altijd in de hand. Had wat last van harde buiken maar gelukkig is dit weer afgezakt. Dit in tegenstelling tot mijn andere schoonzusje die ook zwanger is, zijn heeft steeds harde buiken en erg veel buikpijn, ze kan bijna niet lopen en ligt dus steeds plat..

Sorry voor mijn ego verhaal....

Mikmak: wat fijn dat je zo`n energie krijgt van het sporten!
    En wat dapper van je dat je wat voor anderen wilt gaan betekenen door je ervaringen en ben heel benieuwd wat je voor mogelijkheden kan vinden!
    Dat je nu weer plannen maakt zijn toch weer stapjes in de goede richting! Hopelijk komt er dan straks ook weer de stap om toch weer voor een zwangerschap te gaan!

@mams: we hebben witte meubeltjes, een beetje het white-wash idee. Verder houden we alle muren wit en heb ik heel veel leuke accessoires in verschillende roze kleurtjes. Wat ik wel wil doen is precies achter commode behang van PIP-studio.
    Jullie dus ook veel neutrale kleuren, dan is het idd juist leuk om dan felle roze kleuren erbij te gebruiken!
    Hoe voel je je verder?? Vandaag precies op de helft!!!

@frenzy: Fijn dat het zo goed gaat met Jort!! En wat fijn dat je nu wat beter met het verdriet van Loek kan om gaan en het beetje bij beetje een plekje kan geven. Knap van je!

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wat vreselijk Iradersma. Heel veel sterkte.

Hier idd vandaag 20 weken :) Helaas nog tot volgende week vrijdag wachten op de echo. MAar de kleine meid is heerlijk actief dus maak me geen zorgen.
    We hebben besloten dat het kamertje lime met creme gaat worden en dan met fuchsia klamboe en schilderijtjes enzo.
    Denk dat het wel heel erg mooi word.
    Ben heel benieuwd naar julllie kamertje, klinkt heel mooi!

11. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Iradersma; owwwhh knuffel en gecondoleerd, wat heftig hey, je had het hier al wel een verteld dat ze zo ziek was, maar vreselijk gewoon :(

Dat hakt er zeker in! En vervelend dat je ook veel harde buiken had, had er ook wel veel last van (maar dat kwam vooral omdat ik druk was ;)). Hoe gaat het nu met je?

@ Mams; en hoe was de 20 weken echo, had je vandaag toch? Ben benieuwd!

@ Mikmak; hoe gaat het met jou?

Dames, alvast een fijne moederdag voor zondag, vorig jaar zag deze dag er zo ellendig uit bij mij, ontvluchte het land ervoor. Het staat me nog zo bij hoe ik me toen voelde als 'ontzichtbare moeder' en nu........

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Was het maar zo Frenzy.... Volgende week vrijdag pas!

Ook vanaf hier een fijne moederdag gewenst voor jullie allen.

13. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    @mams: fijn dat je er een beter gevoel hebt en je meisje zo actief is! (had ik toch gelijk dat het een meisje is ;) ) En vrijdag de 20 weken echo! Spannend! Hopelijk kan je er gewoon naar uitkijken, omdat je meisje je toch wat geruststelt door zo actief te zijn.

@iradersma: Al bijna 29 weken! Gaat goed! Moet speciaal zijn om deze mijlpaal te halen! En leuk vooruitzicht dat je eind van de maand met het kamertje aan de gang kan! Zo leuk!
    En natuurlijk veel sterkte met het verlies van je schoonzus! Wat moet je door een heftige periode heen! Hopelijk is het met je andere schoonzus al wat beter!

@frenzy: zo valt nog maar eens op hoe vlug de tijd gaat! Jort al bijna 2 maanden! Is normaal dat je wat moet wennen, hé, is een hele grote verandering!

@mikmak: Fijn dat de arbo-arts en je baas zo meewerken! Het is zo belangrijk om je tijd te nemen! Zo sportief! Petje af, hoor! Ik wil vaak wel meer doen, maar als ik dan thuiskom en in de zetel ga zitten, kom ik er meestal niet meer uit :p
    En wat goed dat je die minor gaat doen! Zo kan je inderdaad veel betekenen voor mensen! Het is altijd moeilijk in te schatten hoe haalbaar het is, maar als je het echt wil doen, dan kan je veel!

14. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    hoi, meld me ook weer even.
    hier niet zo mooi nieuws, mijn vriendinnetje wordt op het moment kunstmatig in slaap gehouden, en zal haar ogen niet meer openen. opnieuw een slag in mijn gezicht.

voor de rest ben ik aan het uitzoeken wat ik ga doen voor werk. ben nog steeds in de ziektewet, maar moet toch naar ander werk uitkijken omdat mijn bedrijf is verhuisd..... wellicht dat ik toch wat voor mezelf ga beginnen in de trant van een pensionnetje ofzo.. ben druk aan het kijken of er bestaande pensions zijn die overgenomen kunnen worden, van de week ga ik beginnen met een bedrijfsplan te schrijven enzo..... wie weet lukt het

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    MikMak, wat ontzettend verdrietig. Heb je goed afscheid kunnen nemen?

Hier afgelopen vrijdag de 20 weken echo en alles was helemaal goed!!! Kleine meid lag perfect op schema qua groei en zelfs iets zwaarder dan gemiddeld geschat:p. Geen rare afwijking oid gevonden dus we zijn helemaal gelukkig :D
    Bijna 22 weekjes alweer, de tijd gaat snel!
    Gister heeft manlief met een vriend het behang van de toekomstige babykamer eraf gehaald en als het goed is komt mijn vader, uiterlijk volgend weekend behangen.
    Zal blij zijn als we de meubels erin kunnen gaan zetten hahahahaha :D

Vanmiddag is mn schoonzusje bevallen van een dochter. Erg leuk!!!
    Ben benieuwd wanneer we haar mogen gaan bewonderen.

16. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @mams ja gelukkig wel.. het erge hieraan is, dat ze klaar is om te gaan maar omdat de eigen huisarts op vakantie was tot en met vandaag en niemand van de huisartsenpost het aandurfde ondanks dat alles in 3voud ondertekend en geregeld is ver van te voren om euthanasie toe te passen heeft ze nog niet mogen gaan... het is te belachelijk voor woorden, euthanasie mag maar niet in het weekend hier in Nederland...
    met zn allen zitten we het hele weekend al te wachten op het verlossende woord dat ze de overstap heeft gemaakt, maar het mag niet baten.... wat een drama

fijn dat de echo goed was en dat jullie meisje. snap dat de nesteldrang heeft toegeslagen en dat je het babykamertje wil gaan inrichten. hopen dat je vader snel aan de gang was om te behangen

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wat rot dat het dan zo'n lang slopend proces moet worden.
    Hopelijk kan het snel allemaal geregeld worden zodat ze kan gaan rusten.
    Sterkte.

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    nou mijn dinnetje heeft maandag 21 mei het aardse verruilt voor het hemelse. zaterdag wordt ze begraven en komt zo ongeveer 20 meter van onze kleine Arnaud en zijn opa te liggen.... wat dan weer 400 meter hemelsbreed van mijn huis is

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    MikMak, heel veel sterkte meid.

20. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mikmak: meid, wat vreselijk zeg!! Zo oneerlijk!! Dikke knuffel voor jou en veel sterkte!!

@mams: wat fijn dat de 20-wkn echo goed was!! echt weer een opluchting! Super! En hoe gaat het met je schoonzusje en de baby?? Heb je haar al bewonderd?? Dan kan je denk ik helemaal niet wachten tot het zover is bij jullie zelf!

@frenzy: hoe is het jou en de kleine Jort??

@justme: hoe is het jou???

Hier gaat alles zijn gangetje... vanmorgen weer een echo gehad en de kleine doet het heel goed en ligt goed op schema qua groei!!
    Deze week mijn laatste werkweek!!! Heerlijk!! Heb 3 weken vakantie voor mn verlof genomen dus kan lekker 9 weekjes van te voren stoppen!
    Vorige week ook een 3d-echo gehad, was ook echt super!!

Deel Deze Pagina