Nieuwe poging na doodgeboren kindje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Ssannie, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssannie

Ssannie Actief lid

17 apr 2011
    132
    0
    0
    Nee, mijn eigen opa en oma gelukkig! Schoonouders zou tot echtscheiding leiden ;)!

Zullen we samen de ovu testen vaarwel zeggen dan! We moeten maar weer ouderwets naar ons lichaam luisteren.. Wanneer is je NOD? Mijne 5 juni.. Spannend weer!!

Vandaag begrafenis van vader van vriendin gehad, was erg emotioneel. Nu helemaal kapot op de bank..

2. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Ohw... Iets verder weg, maar maakt niet minder heftig...
    Kan me voorstellen dat je helemaal van da kaart bent, eigen verdriet komt natuurlijk in alle heftigheid boven. Ik houd t nog niet eens droog bij een mooi liedje op de radio in de auto. Van een begrafenis zou ik stuk gaan.
    Sterkte!!

3. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sannie: sterkte!! kan me voorstellen dat dat er flink in hakt.

4. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    #144 Snoekems, 27 mei 2011
    Laatst bewerkt: 27 mei 2011
    Jeetje meiden, wat kletsen jullie veel! Ik kan het bijna niet bijhouden :D!!

Lompe opmerkingen: ach genoeg! Hier een kleine selectie:
    - Je bent nog zo jong.
    - Blijf er maar niet teveel bij stilstaan.
    - Wees maar blij dat je geen kindje hebt, dan hoef je er niet zovaak uit 's nachts en dan geneest je wond (keizersnede) ook veel sneller.
    - Ach ja, je kunt niet alles hebben in het leven.
    - En nu: goh, hoelang moet jij nog? (lang leve het buikvet!!!)

Een opa en oma die het bestaan van Luuk het liefst ontkennen: check! Al moet ik wel zeggen dat daar de laatste tijd verandering in lijkt te komen!!!

Pff, hoe ik omga met de onzekerheid van de naderende NOD? Janken als me dat zo uitkomt.... Nee weet je, deze week is eigenlijk de rustigste week van de maand. De eerste week ben ik over de zeik als ik ongesteld ben, direct daarna komt mijn vruchtbare periode, die week daarna is redelijk relaxt (want dan kan ik er toch niets aan doen) en naarmate DE dag nadert wordt ik weer zenuwachtig. Maar ik merk nu wel dat ik er erg rustig onder ben. De kans is zoooo klein dat het deze maand raak is vanwege die operatie, dat ik de tampons alweer op mijn boodschappenlijstje heb staan. Maar ik kan me er over een paar dagen wel ineens heel druk om maken hoor! En daarbij komt ook nog dat we op vakantie gaan volgende week en dat ik eigenlijk veel meer zin heb om daar mee bezig te zijn dan met tampons en zwangerschappen ;)

5. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant

Pfff Sannie, heftig hoor! Kan me voorstellen dat je helemaal kapot bent nu!

6. Peet, ik heb gezegd dat een kindje krijgen toch echt totaal anders is dan een miskraam en dat ik het verschil kan weten want ik heb beide meegemaakt. Maar weet je, je kan zeggen wat je wil, maar mensen begrijpen het toch niet. Dat is mijn ervaring helaas:(

Iradersma, herkenbaar hoor. Het uwv belde mij op waarom ik ziek was. Ook toen ik naar de arbo moest, vroeg die man heel vrolijk,vertel eens wat is er aan de hand. Ik begon meteen te huilen. Jee zei hij, dat hadden ze me ook wel even mogen vertellen. Ik kan nog wel doorgaan: blije doos afgebeld, toch ontvangen. Cz geinformeerd, toch blije babyspullen ontvangen.:x

Ssannie, dat is echt verschrikkelijk. Waarom ontkennen ze zijn bestaan? En heftig he opnieuw afscheid nemen. Ik ben sinds mijn dochtertje 1 keer bij een begrafenis geweest. Bij iemand die ik niet eens goed kende. Ik heb de hele kerk bij elkaar gehuild:)

En Ssannie, niet om je ongerust te maken, dat is echt niet mijn bedoeling. Maar ik ben 4 keer zwanger geweest, dus echt eisprong gehad en nu ineens niet meer...:(

7. Evelientje wat een dooddoener krijg jij te horen zeg:x

Maar vooral ook die "wees maar blij dat je nog geen kindje hebt..." daar kan ik echt heel boos om worden. Beseffen die mensen wel dat je de rest van je leven slapeloze nachten zou willen hebben als je daarmee je kindje maar terug zou kunnen krijgen?!?! Pffff wat een onwetendheid of moet ik gewoon zeggen domheid:x

En die gevoelens per week van je cyclus herken ik wel. Weet je soms denk ik wel eens het komt als je het het minst verwacht. Dus wie weet meis, we houden gewoon allemaal veel hoop voor je!!

8. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hey meiden!

Owhhhh ik schaam me en vind het gewoon rot om dit tegen jullie te zeggen, aangezien jullie het ook allemaal zo graag willen en ik het jullie allemaal zo gun!

Ik heb vanmorgen positief gestest!!!! Ik had vanacht raar gedroomd, dat ik raar teste. Vanmorgen toen ik wakker werd dacht ik, ik ga gewoon testen, en ben eigenlijk gelijk weer in bed gaan liggen, met het idee het is tog negatief. Na ongeveer 10 minuten keek ik en er stond een duidelijke roze streep!!!!!!!!! Heb staan gillen, huilen, springen............ Al ga ik de komende dagen eerst nog een aantal keer testen want echt geloven doe ik het nog niet!

@ Peet het beschuitjesincident; ik heb het meegekregen. Echt vreemd hoe sommige mensen totaal in hun eigen wereld leven, hoop dat je gesprek goed verloopt vandaag. En hardlopen lucht op, ga zo ook weer ff rennen want heb nu echt een berg spanning in mijn lijf!

Rare opmerkingen, heb die van een miskraam ook al een aantal keer gehad. Verder merk ik vooral nu het al bijna 3 maanden verder is, dat mensen er niet echt meer bij stil staan, ze zijn het na mij idee min of meer vergeten....

Owhhhh meiden, ik hoop zo dat jullie ook zo snel een positieve test in handen hebben, want ik gun het jullie zo, we verdienen dit!!!!

9. Frenzy, ook hier gefeliciteerd meid!

10. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    VAN HARTE!!!

Het is niet te geloven, maar dat wordt nog veel erger!!! Er zijn zelfs mensen die Luuk zijn eerste verjaardag niet eens de moeite waard vonden!!!

11. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Dankje Lobi!!!! Maar vind het oneerlijk voor jou! Je bent al zo lang bezig, ik hoop dat de medicijnen hun werk doen en dat je me echt snel achterop kunt komen!!

12. Evelientje, dat herken ik wel. Ik ken ook veel mensen die niet (meer) aan Luna's verjaardag denken. Ik sluit me daarvoor af. Om die reden ben ik al veel "vriendinnen" verloren.

Frenzy, lief van je. Maar ik gun het je echt van harte!! En ik hoop gewoon dat jij de eerste bent en dat we je allemaal heel snel mogen volgen!!!:)

13. Ssannie

Ssannie Actief lid

17 apr 2011
    132
    0
    0
    Gefeliciteerd Frenzy!!!! Ik hoop dat je de eerste in rij bent en dat wij snel mogen volgen! Ik ben blij voor je dat het zo snel raak is, maar ben bovenal heel erg jaloers!!! Wanneer zou je NOD zijn? Je hebt volgens mij vroeg getest of niet?

@Lobi, meen je dat nou? Hmmmm, daar word ik toch wel een beetje onrustig van.. Dit is pas ronde 2, dus zal nu nog maar niet in paniek raken ;)

14. proudmamof2

proudmamof2 Niet meer actief

Lieve mama's

Tsja voor ons heeeel onverwachts snel.. mogen wij 3 maanden na de geboorte van ons overleden dochtertje met 35 weken zwangerschap

weer zwanger zijn.. Ik had nooit.. maar dan ook NOOIT van mijn levensdagen verwacht, dat we zo snel ons 3e kindje mogen verwachten.

Het is zo'n dubbel gevoel, want ik mis mijn kleinste meisje zo ontzettend veel. Het doet me verdriet, heel veel verdriet.. dat ons jongste dochtertje dit niet mee mag maken.

Het is ook gek.. want we waren compleet met zn 4tjes.. en nu zijn we zwanger van ons 3e kindje.. heel bizar.. maar dankzij ons kleinste meisje realiseren we ons maar al te goed.. hoe klaar we voor haar waren.. en hoe gewild en gewenst ze was..

Nu mogen onze beide dochters zich strax bekronen tot grote zus..
    Ook al zal deze zwangerschap voor ons weinig genieten zijn.. we zijn trots op onze 2 meiden.. en natuurlijk op ons 3e kindje wat komt ondanks het grote verdriet.

liefs xxx

15. Daarom schreef ik ook, ik wil je niet ongerust maken. de enige reden dat ik het hier neer zette is omdat je er niet te lang mee rond moet lopen. maar de 2e ronde is inderdaad geen reden tot paniek!!;):)

16. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Sannie: dankje! En ik zou ook stront jaloers zijn..... Toen een collega een paar weken geleden vertelde dat ze zwanger was heb ik dit ook tegen haar gezegd, ik ben super blij, maar owh zo jaloers!!! Maar ik duim voor jou meid, deze ronde nog kansen, nod is pas 3/4 juni toch? Ik weet niet goed wanneer mijn nod is, had een hele vroege eisprong, ik vermoed dat mijn nod tussen de 28/31 mei zou moeten vallen.

@proudmam; snap je gemixte gevoelens, en als ik eerlijk ben vind ik het voor jou nog heftiger, je dochter is overleden in een termijn dat ze levensvatbaar was en door echt domme pech.... Ik hoop/duim dat het allemaal goed gaat, maar ik ga ervan uit, want jij (en dit geld voor ons allemaal) hebt een beschermengel voor het leven!

@ Evelientje; echt erg als je merkt dat mensen geen waarde hechten aan iets wat voor jou heel erg belangrijk is! Zo hebben mijn s'ouders geen afscheid genomen van onze knul,dit zal ik ze altijd kwalijk nemen!

Wat betreft genieten van de zwangerschap, ik ga proberen om er honderd procent voor te gaan en me niet aan anders mee om te gaan dan toen ik van Loek zwanger was. Maar ik hou nog wel een slag om de arm, eerst wil ik over een week of vier een echo zien, en als het dan klopt klim ik voorzichtig op die wolk en hoe moeilijk en dubbel het soms ook zal zijn, ik zal mijn best doen om te genieten!

17. Ssannie

Ssannie Actief lid

17 apr 2011
    132
    0
    0
    @Proudmamof2; gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben blij dat er steeds meer positieve berichten op dit forum komen, want we hebben met zijn allen al genoeg ellende gehad! Ik begrijp dat het dubbel voor je voelt, maar probeer er toch een klein beetje van te genieten. Je verdient het! En ik weet zeker dat jouw 2 meiden graag een klein brusje erbij willen!

18. Ssannie

Ssannie Actief lid

17 apr 2011
    132
    0
    0
    Goed voornemen!

ps. welke test heb jij gebruikt? Stomme vraag misschien, maar twijfel een beetje welke je het beste kan gbruiken voor vroeg testen..

19. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Kruidvat 2 voor 5 , maar woensdag was er echt niks te zien. Nu een duidelijk streepje, zie foto (streepje is ook echt roze). Van sensitets vind ik ze slecht, daarmee teste ik niet positief, maar hoorde hier meer slechte verhalen! Ik duim echt voor je!!!! En niet te vroeg testen, want ik had het ook weer gedaan, waardoor ik woensdag echt depri was.......

Ga straks naar de kruidvat om nog meer testen te halen, want voorlopig vetrouw ik het nog niet! En mocht dit beebje plakken heb ik nog een setje ovlulatietesten (28) en zwangerschapstesten (3) van sensitest in de aanbieding. Eergister besteld, maar ik hoop dat ik ze nu niet meer nodig heb; als ik er iemand blij mee kan maken?

Hier de test van vandaag

20. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ja, fijn hè!! Dit was trouwens wel de ergste die ik te horen heb gekregen.... Ik wist op dat moment ook echt niet wat ik erop moest zeggen!!

Deel Deze Pagina