@doemaar: ja, de ligging van de placenta doet veel. Nu hier ook de placenta vooraan en dat voelt toch wel anders. In het begin voelde ik enkel helemaal links iets, maar dus beperkt. Ondertussen voel ik vanvoor ook wel iets, maar anders dan aan de zijkant. Leuk dat je placenta nu aan de achterkant lijkt te liggen! Ja, als je het hartje pas kan vinden als je het kindje al voelt, dan doet het natuurlijk niet veel. Maar een woesj geluidje, dat geeft toch ook al wel wat geruststelling, hé, dat je het kindje hoort bewegen! Misschien dat een voorliggende placenta het vinden van het hartje ook wat moeilijker maakte. even ego in klaagmodus: ik ben nu al ongeveer een maand in ziekte verlof en ik heb vandaag gehoord dat 'mijn' project en een ander werk dat ik altijd deed (schrijven van nieuwsbrief) nu doorgegeven wordt aan iemand anders... Eigenlijk is dit wel goed en ergens wou ik dit ook wel, want ik kan me slecht ertoe aanzetten. En ik ben in ziekteverlof, dus ik hoor helemaal niet te werken. Maar toch wringt het een beetje. Stom, hé, maar ik heb het er wat moeilijk mee. Maar het is absoluut te verstaan, hé. Op dat project zit een strikte deadline en de opdrachtgever heeft al plannen om met het resultaat verder te werken, vlak na opleverdatum, dus moet vooruitgaan. Maar voor mijn gevoel nemen ze toch een beetje mijn 'kindje' af. Tot nu toe heb ik al het werk gedaan en nu gaat iemand anders ermee voort. Maar ja, daar zitten de hormonen voor een groot stuk tussen en nu kan ik in ieder geval niet liggen stressen hiervoor, wat weer een voordeel is! Zo, klaagmodus uit.
ja maar daar mag je toch ook over klagen is niet leuk als een soort van je kindje je wordt ontnomen..helaas zijn dit ook hormonen ja, die dit versterken maar het had je anders ook geirriteerd. en ziek is ziek dan kunnen ze niet op je bouwen en doen ze iets volstrekt logisch... komt goed, jij kan je nu in ieder geval helemaal op jezelf en de kleine storten ja dat woesj is al een geruststelling. stond vanmorgen al weer onder de douche.. kom op P vertrouwen er in het komt goed
@doemaar: ja, je hebt gelijk, het had me anders ook geïrriteerd! Maar komt wel goed! Nu heb ik inderdaad wel veel meer tijd om me voor te bereiden om het kleintje! Ook altijd leuk! Het komt zeker goed! En overmorgen mag je nog eens naar de vk en vrijdag naar je gyn, dus hopelijk 2 keer echo! Altijd leuk om te kijken!
heel goed, nu wilde ik graag een fb duimpje voor je neerzetten maar gaat niet haha ik hoop maar dat het goed komt. voel iedere ochtend mn boobs of ze nog gevoelig zijn, of mn buik nog zo voelt.. iedere wc beurt kijken of er geen bloed is en dat soort dingen... ja hopen dat we 2 keer gaan kijken deze week. vast wel
@doemaar: O, wat ken ik dat gevoel. Ik zou in het begin nog extra geknepen hebben in mijn boobs zodat ze pijn zouden doen. En nu nog, hele drukke dag gehad (eerste bezichtiging van het huis en het is zelfs verkocht! ) en nu het kleintje al van deze morgen niet meer gevoeld, voel ik me daar weer wat minder door. Speciaal met mijn handen op mijn buik gaan liggen in de hoop iets te voelen of dat het kleintje reageert op de warme hand... Veel succes morgen bij de vk! Hopelijk mag je lekker kijken en luisteren naar jullie kleintje! En ben je weer voor even gerustgesteld! Je bent ondertussen weer een stapje verder, alweer 8 weken! Zo gaan we traag maar zeker de goede weg op! Komt goed! Geniet er morgen van!
Zo echo oke, geen inwendige.. uk was zo te vinden vanaf de buitenkant van de buik. ze bewoog en hartje klopte als een razende. Ik heb het nu ook mogen horen. Echo is niet zo duidelijk als een inwendige maar dat boeit niet, termijn klopt.. wordt iets vooruit gezet.. maar alles ok
Super! Ben blij voor jullie! Geweldig dat je het hartje mocht horen en het zo raasde! Blijft toch leuk om te horen. En toch ook wel fijn dat er geen inwendige echo gemaakt is, toch altijd net iets aangenamer.
ja, dat is idd aangenamer, de echo is niet zo duidelijk, maar het ging er mij om dat ze bewoog en het hartje klopte. daarnaast dat ze van buitenaf een echo kon maken geeft dan toch ook de bevestiging dat de kleine groeit. moet om half 12 in zh zijn.. deze zal wel inwendig zijn. maar ben nu toch aan het denken of ik niet gewoon alles bij de vk wil houden op de 20 weken echo na... heb eigenlijk gisteren zo een vertrouwens boost gekregen dat ik het eigenlijk wel aandurf en ik denk dat ik mij daar fijner bij voel dan bij een gyn in het zh te lopen... klinkt stom maar de enige reden is dat arnaud is overleden met bijna 38 weken... voor de rest is er totaal geen medische reden gevonden... dus wat zou de gyn meer kunnen doen dan een vk doet op dit moment... ze doet niets meer dan de vk.... bloeddruk, hartje luisteren, echo maken.. meer kunnen ze ook niet doen. maak wel wat meer afspraken bij de vk...
@doemaar: idd, het belangrijkste is dat je het kindje ziet bewegen en je het hartje hoort! De echo's worden vanzelf wel duidelijker. En groeien doet het kindje ook goed, anders had je inderdaad nog een inwendige nodig. Als je je genoeg gerustgesteld voelt bij een vk, dan zou ik dat zo dadelijk in het zk zeker bespreken! Als je dan wat meer controles hebt bij de vk, kan zij je snel genoeg doorsturen! Of de afspraak met de gyn maken dat als je graag eens daar op controle komt (buiten de medische echo's en misschien tegen het einde aan een extra) dat je daarvoor kan bellen? Veel meer dan een vk kunnen ze idd niet doen. Alleen hebben ze vaak wel betere apparatuur voor de medische echo's. Doen waar je je goed bij voelt hoor! En heel goed dat je een vertrouwensboost gekregen hebt! Super!
de gyn was heel blij me in een andere vorm te zien. ik heb uitgebreid met haar gesproken dat mijn voorkeur uitgaat naar de vk, met zo nu en dan een extra controle van haar. vanaf 30 weken gaat de gyn extra groeiecho's doen. ik krijg een extra uitgebreide 20 weken echo in het zh... en ik ga het echocentrum in Nuth bellen voor een pretecho als second opinion... krijg ik namelijk vergoed. kortom ze vond het prima, ze zei dat wat we toen overlegd hadden om bij beide onder controle zijn mag en vond het een goed idee dat ik koos voor wat ik het prettigst vind. en dat is deze zw zo normaal mogelijk te benaderen in mijn ogen. ze was het met me eens. verder heb ik gevraagd of een van de vk's mijn bevalling mag doen als ik ingeleid ga worden. officieel mag dat niet, ze kon het me ook niet beloven. maar ze zei ligt aandegene die dienst heeft in het ziekenhuis op dat moment omdat je met inleiden ook aan de ctg ligt en daar zijn vk's niet op getraind/gestudeerd. en hoe de situatie is, hoe ik me voel hoe het met het kindje gaat... maar dan mag de vk waarschijnlijk mijn bevalling doen en blijft de gyn ernaast staan want die blijven bij inleiding verantwoordelijk. ik zei haar ook dat ik misschien nog wel van gedachte verander om toch te kiezen de natuur zijn gang te laten gaan en dat de bevalling zelf word ingezet, maar zover ben ik nog niet.. en daar heb ik nog alle tijd voor. toen ik weg was heeft de gyn zelfs mijn vk opgebeld om de afspraken enzo door te geven en te bespreken... ik had toevallig de voicemail van de vk ingesproken om ook hetzelfde door te geven. dus de vk belde mij terug dat ze zo blij was met het belletje van gyn, en dat ze heel goed voor me gaan zorgen en gaan samenwerken met de gyn en de gyn met hun... de gyn belt zelf nooit, alleen in extreem bijzondere situaties zoals in ons geval. kortom, ik blijf bij vk... met wat extra toezicht van gyn Pieters...
@doemaar: O, super! Ik ben blij dat het zo goed meegevallen is! Het klinkt ook echt wel als een super lieve gyn! Wat fijn dat er zo goed naar je geluisterd wordt en je deze regeling kan treffen! Want hoe beter jij je erbij voelt, hoe minder stress en beter je in de zwangerschap staat! Super! Over de eventuele inleiding kan je inderdaad nog een hele tijd nadenken! Je kan nu nog niet zeggen hoe je je dan gaat voelen. Maar goed dat je het al hebt kunnen bepreken! O, en die vk klinkt ook al zo lief! Je hebt volgens mij een heel goed team rond je, dat je heel goed in het oog gaat houden! Ik mag maandag nog eens naar ons kleintje gaan kijken. 20 weken echo dan. Hopelijk dan ook meer zekerheid over het geslacht. Tot nu toe 90%, maar toch liever echte zekerheid
O, en mooie echo! Deze is iets duidelijker als die van donderdag, niet? Nu gaan ze alleen maar mooier en duidelijker worden!!!
qua vorm is deze echo iid beter, maar de andere is helderder. ja ze zijn echt allemaal superlief idd. mag me echt gelukkig prijzen met hun. oh fijn dat je volgende week maandag weer naar je kleintje mag kijken super. ik vrijdag weer dus dan zitten we op de 10 weken en ziet de echo er nog beter uit
@ Justme; spannend morgen, de 20 weken! Ben wel benieuwd naar het geslacht, of had je dat al een keer verklapt? @ Doemaar; wow, ik zie het nu al, een prachtig kindje heb je in je buik! Mooie echo's hoor, ben blij voor je! En ken het hoor, ik wilde ook bij de VK blijven, heb alleen de combitest en 20 wk echo bij de gyn. @ mams; aauwhhh wat pijnlijk een borstonsteking! Hoe gaat het nu? Hoe gaat het met de grote broer?
Borstontsteking is weer over..dankzij de doortastendheid van manlief die de HAP gebelt had en AB voor me had geregeld. Gelukkig is mn voeding niet zo heel erg teruggelopen en kan ik nog steeds zelf voeden. Al 4 weken! Mn meisje is vanacht om 10 voor 1 alweer 4 weken bij ons. Waar blijft de tijd toch?? Vandaag ook weer mn 1e werkdag. Kleine Levi is vanaf vandaag mijn gastkindje en wat een voorbeeldig ventje! Heb er niks mee te doen. Hij piest,poept,drinkt,slaapt en lacht! Heerlijk De grote broer vind z'n zusje sinds een week helemaal geweldig en wil haar steeds kusjes geven en aaien en knuffelen. Hij is helaas niet zo lekker in orde en vandaag dus ook thuis van school. Best heavy, 3 kids in huis! Maar momenteel slapen beide baby's en ligt Tygho lekker op de bank tv te kijken. DoeMaar, wat een supermooie echo meid Nu al een prachtkindje! Hoe gaat het met alle andere kindjes?
@ doemaar: O, vrijdag nog eens terug. En dan al 10 weken, dat wordt een hele mooie echo! Mag je om de week blijven komen? @Frenzy: Hoe gaat het nu met jou en Jort? Ik had hier nog niet verklapt wat het geslacht van het kindje is. Ik wou wachten tot het zeker was. Maar zelfs nu zegt hij nog geen 100% Maar voor 90% krijgt ons Alycia een zusje! Er was toch niets te zien tussen de beentjes en de navelstreng zat niet tussen de beentjes. @mams: hoera voor je man! En wat goed dat je nog kan voeden! Wauw, alweer 4 weken! Wat vliegt de tijd! Lijkt toch allemaal te snel te gaan. En je eerste werkdag alweer. Ik herinner me nog dat je zei dat je op het kindje van je vriendin zou passen! Wat leuk dat het zo een leuk kindje is! Hopelijk is je zoontje vlug beter! En hoe schattig dat hij zijn kleine zusje zo leuk vind! Om van te smelten! @ego: vandaag de 20 weken echo gehad. En alles was heel goed met ons meisje! Volgens de metingen ligt ze zelfs iets voor op de groei. Mijn baarmoederhals was nog goed. Maar omdat ik toch nog zo veel last heb van mijn buik, zit ik toch nog zeker een maand thuis. En de gyn is al aan praten over het geven van utrogestan tegen een mogelijke vroeggeboorte. Maar daar wil hij nu nog niet onmiddellijk mee beginnen. Maar hij overweegt het wel over paar weken. Binnen 2 weken terug op controle.
@frenzy, ja de 12 weken en 20 weken echo doe ik ook in zh... die worden nu uitgebreider gedaan. en vanaf 30 weken doet de gyn iedere week een groei echo. en dan met 37 weken inleiden, alhoewel ik misschien ook wel de natuur zijn gang wil laten gaan, maar ik weet niet of ik dat kan handelen @mams, lang leve je man en de AB voor de borstontsteking jeetje ben je al weer aan het werk.. time flies @justme, fijn dat je echo goed was.. op naar het einde ja ben vrijdag al weer 10 weken volgens de meting van de gyn en dat vind ik wel fijn.. en vrijdag weer echo idd bij de vk.. en waarschijnlijk krijg ik iedere week een echo. maar dat wordt vrijdag besproken.. nog nooit zoveel echo's gehad.. nu al 5 ofzo
@doemaar: Toch ook wel leuk veel echo's Dat vond en vind ik nu ook nog. Elke keer ik weer eens mag kijken vind ik het geweldig! En als je na verloop van tijd wekelijks te veel vind, kan je nog andere afspraken maken. @ego: hier een traantje moeten wegpinken bij een superlief kaartje van eigenlijk een onbekende. Wij zijn ons huisje aan het verkopen (ondertussen verkocht) en er was een jonge vrouw komen kijken, een hele sympathieke en lieve dame. Pas uit elkaar met haar man en ze zocht een huisje voor haar en haar 2 kindjes. Wij hadden al tegen elkaar gezegd dat we haar ons huisje wel 'gunde', dan zou het naar een goede eigenaar gaan. Maar uiteindelijk is alles heel vlug gegaan en haar gevoel zei geen overhaaste beslissingen te maken (heel begrijpelijk natuurlijk). Dus huisje verkocht aan ander (ook leuk) koppeltje. Nu zat er een mooi kaartje in de brievenbus. Zo ontroerend. Van dat ene meisje. Dat ze spijt had dat ze het niet aankon om de naam van ons meisje te noemen en ons ernaar te vragen, dat ze op de vraag 'hoeveel kindjes heb je' 2 geantwoord had en het niet over haar lippen kreeg te zeggen dat ze 3 dochtertjes had, maar haar middelste dochtertje is verloren. Net als wij. Dat ze het immense verdriet zo kende. Het zien van de naam van ons meisje (wij hebben een canvas laten maken van haar geboorte/rouwkaartje) had haar zeer diep geraakt. Ze dacht het na 4 jaar verwerkt te hebben, maar is na het bezoek bij ons weer eens gecrashed. Vandaar ook dat ze er niets van dierf zeggen, ze zou beginnen wenen zijn. Blijkbaar liggen onze dochtertjes vlak bij elkaar begraven. Ze schreef dat we heel warme mensen waren en er ongetwijfeld mooie tijden op ons liggen te wachten... Ik heb toen ik het las traantjes gelaten en nu ik het hier vertel weer. Ik vind dit zo ongelofelijk lief en mooi! Ik zou haar zo graag een kaartje of brief terug schrijven, maar er stond geen adres op het kaartje. Ik weet enkel haar voornaam. Maar wat een impact kan een lief gebaar van een vreemde hebben! Zo, weer een lang verhaal, maar moest het even kwijt.
@doemaar: Alweer 10 weken! Veel plezier vandaag bij de echo! Hopelijk een nog mooiere echo dan je al had!
hoi, nieuwe echo, termijn klopt armpjes, beentjes, hersentjes gezien hihi. neusbeentje en kaakje, ze zwaaide vrolijk naar ons en Linette zwaaide terug haha. 6 foto's meegekregen maar dit vind ik de mooiste.