Huh? Echt? Dat zou ik ook echt niet grappig vinden.... Waarom hebben ze dat niet gedaan, emoties? Jeetje... Dat is een heel mooi voornemen! Maareh: rustig aan hè!! Het is allemaal al spannend genoeg, je moet de lat voor jezelf echt niet te hoog leggen hoor!! Even iets heel anders over genieten van een zwangerschap. Ik heb een vriendin die nu ongeveer 30 weken zwanger is en die heeft al die weken niets anders gedaan dan overgegeven. Echt heel erg. En zij zat vorige week in tranen bij mij dat ze er geen reet meer aanvond en dat ze nooit meer zwanger wilde zijn. En ze schrok er zo van dat ze dat tegen mij zij dat ze nog meer overstuur raakte. Tja... Ik zou ook echt niet kunnen genieten van mijn zwangerschap als ik al 7 maanden alleen maar aan het overgeven was.... Ik vond het helemaal geen vreemde opmerking! Jullie?
! Heel herkenbaar! Maareh: het hormoon blijft voorlopig in je lijf zitten hè! Dus even heel negatief neergezet: ookal zou het niet goed zitten, dan heb je nog echt een aantal dagen een hoog HCG-level in je bloed, dus dan blijven alle testen postitief! Ik zeg: regel een echo!
Nee kan ik me voorstellen... Je kan niet begrijpen hoe iemand zoiets kan / durft te zeggen. Je zou vast met je mond vol tanden hebben gestaan. Ze moesten eens weten, eens voelen wat wij voelen, dan zouden ze hun mond wel houden!
Frenzy, ik hoop dat het genieten zal lukken. Bij mij was het steeds even gerust gesteld worden na bijvoorbeeld een echo en daarna kroop de angst er weer in. Dan kwam ik weer voor een nieuwe echo. Ik liep het ziekenhuis echt plat. Achteraf bleek dat het juist goed was dat ik zo goed naar mn gevoel had geluisterd. Maar goed, probeer te genieten, maar probeer ook te accepteren dat het soms niet lukt. Twijfels, onzekerheden en angsten zijn heel begrijpelijk meis! Evenlientje, ik snap het van je vriendin. Ik vind het super dat ze wel beseft wat ze zegt en dat dat voor jou confronterend had kunnen zijn. Een vriendin van mij begon te zeuren dat ze deze zwangerschap zo zwaar vond (de 2e) omdat ze niet kon rusten en slapen etx wanneer ze wilde. Daar kon ik dus echt niet tegen. Ik heb er ook wat van gezegd. Resultaat, weer een vriendschap kwijt. Maarja het is niet anders. Maar goed, ik snap je vriendin dat ze het zegt en ik vind het tegelijk super dat ze beseft dat wat ze zegt heel dubbel is (voor jou)
Off topic: Voor wie iets over mij wil lezen, in de Libelle die nu uit is staat een stukje over mij en Luuk in de rubriek 'de dag nadat' !!!
@Frenzy:GEFELICITEERD!! super voor je! tis je gegund!! Wat erg voor je dat je ouders nooit afscheid hebben genomen van Loek...kan me voorstellen dat dit altijd aan je zal blijven knagen!! @Evelientje: kan me voorstellen dat het heel dubbel is...maar probeer toch ook lekker te genieten van je komende vakantie, even lekker eruit is soms ook ff nodig! maar ja..makkelijker gezegd als gedaan natuurlijk. Zal ook ff de Libelle bekijken!! @Lobi: ik had idd ook een kraampakket e.d ontvangen ondanks dat we alles hadden afgebeld.. Wat vreselijk dat je zo pas echt merkt wie je echte vrienden zijn...sommigen denken echt alleen maar aan hun zelf! @Ssannie: 5 juni voor jouw je nod? duim echt voor je!! de toon is nu gezet, hopelijk volgt iedereen snel! @proudmam: Jij ook gefeliciteerd!! Gelukkig heb ik zelf verder nog geen 'nare' opmerkingen gehad uit mijn omgeving...maar ben ook nog niet aan het werk, hopelijk valt het daar ook mee! Ik zou ook echt gelijk wat ervan zeggen...Niemand kan oordelen over je gevoel, dus kunnen ze er ook geen mening over veilen. Nou succes meiden!!
frenzy, gefeliciteerd meid! Kom ik hier ff spieken en lees ik zo maar goed nieuws!!! 't is je gegund..... Liefs Sanja
Zo... Veel geschreven!! En Frenzy!, ik had je al ergens anders gefeliciteerd! Maar meid, hoe moet jij je voelen, een achtbaan van emoties en natuurlijk geluk. In mijn fantasieën zie ik mezelf ook gillen, janken en springen bij een positieve test. Het geeft me een glimlach dat jij dat nu mag ervaren en natuurlijk wat jaloezie..... Maar ik gun het je zo en het geeft ons hoop. Evelientje, ik las over de misselijkheid van je vriendin en haar schrikken, lief van haar dat ze rekening met je houdt, maar... Ik vind dat als je goede vriendinnen bent je best dit mag zeggen en openlijk erover kan praten. Zeker als iemand zich bewust is van het pijnlijke. Ik ben zeer benieuwd naar het stukje, schoonmoeders heeft de libelle, dus die ga ik even bekijken. Ik heb vandaag zeer goed kunnen vertellen aan mijn collega hoe ik haar houding, actie en reacties daar weer op heb ervaren. Ik had alles opgeschreven en heb geprobeerd om niet in de verwijtende sfeer te gaan zitten. Dat is uiteraard niet helemaal gelukt. Maar door mijn tekst erbij te houden en daar aan vast te houden werd het een logisch verhaal wat voor haar zeer hard en confronterend was. Ik weet niet wat ze ermee doet. Maar ik ben de ergste woede kwijt..
Ohw Lobi, die zwangere vriendin, dat was idd geen vriendin! Jammer dan... En iradersma, thanxx voor de interesse... Het heeft idd opgelucht! Voor mij is het ergens volgend weekend spannend om eventueel te testen. Ik reken er niet op, de vorige keer had ik vrijwel gelijk pijnlijke borsten, nu voelen ze helaas prima! ( misschien teveel informatie)
Dat valt toch wel mee? Er komt hier regelmatig veeeeeel meer en veeeeel gedetailleerdere info voorbij
@peet: gelukkig dat het je wat heeft opgelucht!! hopelijk kan je het nu van je af zetten. Wat betreft die informatie, haha...net zoals evelientje zegt; dat valt wel mee hoor! Spannend volgende week!!
Wanneer mag je testen peet? Ik merk dat mijn fantasie alweer flink met me op de loop gaat.. Hoop dat ik me in kan houden met testen tot volgend weekend!!
Hej! Ja volgend weekend kan ik testen, maar ik heb met mezelf afgesproken mij op andere zaken te richten... Eigenlijk uit zelfbescherming. Dus in principe test ik pas als ik echt echt over tijd ben. Ja, jullie hebben gelijk van de details.... Elders werd uitgebreid het 'koffiedik kijken' geëvalueerd... ( als je denkt waar heeft ze t over, wees dan blij)
Hmmmm. Het eerste wat bij mij opkomt is `Koffiedik kijken, wat zou dat zijn`, maar ik kan het maar beter niet weten?!?!?!?!
Haha, ach ik denk ook dat dit de enige plek is waar meiden gewoon de dikte, geur en kleur van hun afscheiding delen.......gedetailleerder kan het niet denk
Meiden bedankt voor de felicitaties, al ben ik bang dat het niet goed gaat.... Mijn testen worden niet donkerder Heb vanacht ook weer gedroomd dat ik een kindje ging verliezen, ben echt zo bang dat het uit gaat lopen op een miskraam...... En het ergste is dat ik niks kan doen, alleen maar afwachten! Maar pffff kan dit er nu niet bij hebben @ Evelientje: kun je dat artikel inscannen, ik ben wel erg benieuwd! Wat betreft de s'ouders, ze konden het niet aan om ons kindje te zien in zo een vroeg stadium, allemaal heel erg geweest, heb nu ook geen contact meer met s'ouders. @ Peet fijn dat je gesprek goed is gegaan, het koffie dik kijken begrijp ik ook niet, maar mischien maar beter ook! Peet & Sannie ik duim voor jullie komende week!!!