Nieuwe poging na doodgeboren kindje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Ssannie, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Kimm; ik begrijp je gevoel heel goed. Maar vergeet niet dat je nooit je kindje zult vervangen. Dit kindje verdient het ook om alle liefde te krijgen en je mag écht wel heel gelukkig zijn met je zwangerschap. Want helaas, hoeveel moeite je ook doet om je niet te hechten, je komt er niet onder uit dat je je hecht. En geloof maar niet dat als het mis zou gaan, het minder pijnlijk is dan dat je nog er van genoten had. Hopelijk kan je snel gaan genieten van je zwangerschap!

@ Mams; wat heeft je dochtertje een prachtige naam!
    Fijn te lezen dat het zo goed gaat bij jou. Geniet er lekker van! Ik hoop dat ik ook mag volgen.

2. Verox

Verox Niet meer actief

Wij proberen na de geboorte en het overlijden van Vlinder bij 23 week zwangerschap nu meteen weer zwanger te worden.
    Dat houd in dat we geen voorbehoedsmiddelen gaan gebruiken en "de natuur zijn gang laten gaan".
    Medisch gezien is er geen reden om te wachten.

Ik denk dat wij er klaar voor zijn, en dat ondanks het grote verdriet de hoop op en het vooruitzicht van een volgende zwangerschap ons zal helpen bij het verwerken van het verlies.
    Ik ben me ervan bewust dat een hoop mensen dit zullen afkeuren, zo vroeg na het verlies van Vlinder, maar mijn partner en ik zijn het erover eens dat we er gewoon weer voor moeten gaan.

3. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @verox, helaas welkom hier helaas. Tja wat iedereen.vind moet je gewoon naast je neerleggen. Dit is iets van jullie en wat te doen is voor ieder die dit meemaakt anders. Als dit goed voelt voor jullie dan is dit jullie manier.

4. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Wat ik merk, is dat veel mensen die het niet hebben meegemaakt het te snel vinden, terwijl ik eigenlijk lees dat bijna iedereen die het wél heeft meegemaakt, het erover eens is om weer snel zwanger te worden.
    Even iedereen over 1 kam geschoren dan. Er zijn altijd mensen natuurlijk die het niet te snel vinden terwijl ze het niet hebben meegemaakt en mensen die misschien wel langer dan een jaar wachten terwijl ze het hebben meegemaakt. Maar over het algemeen zie ik toch echt dat de meerderheid deze keuze maakt!

Wij kunnen ook beginnen! Ik ben niet meer ongesteld. Hopelijk zijn we snel weer in verwachting van een tweede wondertje. Het vervangt niets, het neemt geen verdriet weg, maar het zorgt wel voor vreugde náást dat verdriet.

En wat zal ik blij zijn als ik éindelijk een gezond babytje in mijn armen zal hebben.

5. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    Achteraf was ik.blij dat we hebben gewach terwijl ik dat niet wilde. Ook.nog een verscgil is, wij hebben een dochter rondlopen

6. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Dat is denk ik een héél belangrijk verschil. Jij hebt wel hetzelfde verdriet ervaren, maar je had wél nog je kleine meid rondlopen om al je liefde en moedergevoelens op 'kwijt' te kunnen.... Wij zitten compleet met lege handen, om het even rot te zeggen. Denk dat je dan sneller besluit voor een volgend kindje te gaan dan dat je al zorgen hebt van een ander kindje.

7. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    He flora

8. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    Beetjemama kom er morgen op terug typen op foon is kut

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @beetje mama, ja ik ben het met je eens dat ik mijn moedergevoelens bij Linette kan neerleggen, maar met linette bezig zijn is een hele periode een automatische piloot geweest, zij heeft daar helemaal niets aan gehad, ze voelde het verdriet, de pijn, de frustratie. ze was sinds oktober 2011 gewoon ook snachts zinnelijk, dat was na dit gebeuren gewoon afgelopen hoor... heb weet ik veel hoeveel nachten haar bed afgehaald en moeten verschonen, oid...
    voor haar is dat verre van leuk geweest... de relatie tussen ml en mij werd zo slecht daar had zij last van en wij natuurlijk ook.. en ga maar door... tis niet een ideale situatie een kind te hebben... maar het feit dat je voor dr opstaat, voor dr zorgt, op een soort van piloot en tuurlijk alle liefde krijgt is een voordeel, maar in zoiets verre van ideaal voor haar geweest. ik denk dat het heel moeilijk voor dr is geweest. en ik ben blij dat ik al enige tijd gewoon echt weer bij mn meisje ben ipv automatisch:)

10. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Hhm... ja dat klinkt ook wel heel begrijpelijk ja.
    Hier zijn we ook ons best aan het doen om weer wat meer 'terug bij elkaar' te komen.
    Maar we hebben al zo veel doorstaan samen, dat komt vast helemaal goed. We willen allebei dat het weer helemaal goed komt en dat we nog een tweede kindje gaan krijgen, dus daar werken we gewoon aan!

Wel fijn dat je nu in ieder geval weer echt van je dochtertje kan genieten! Ik denk dat hier al heel veel vreugde terug komt op het moment dat ik weer zwanger ben. Het verdrietige deel van niet meer zwanger zijn en niet meer kunnen uitkijken op de komst van een kleintje, wordt dan toch wel verzacht!

11. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    He meiden. Effe kleine update met justme gaat het nog steeds goed. Ze heeft do 30 weken.inmiddels bereikt.

Wij hebben vandaag de 20 echo gehad en ons meisje groeit volgens het boekje. Alles in orde. En jaaaaa wij krijgen een meisje

12. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Dubbel goed nieuws!

Fijn dat het goed gaat met de baby en 30 weken is al een heeeel mijlpaal!

En super dat je een mooie 20 weken echo had. Geniet er lekker van! Een kleine meid!!

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Iedereen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

Zie wel meteen al ontzettend goed nieuws.
    Justme! Zet em op topper, nog een paar weekjes erbij!
    Doemaar, fijn dat alles goed is met jullie meisje! Super!

14. Verox

Verox Niet meer actief

Wouw! Wat geweldig dat Justme het zo goed volhoud! Ik duim voor iedere extra dag!

Doemaar een gezonde dochter, wat een mooi nieuws in het nieuwe jaar!

15. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Zit de justbeeb nogsteeds lekker in mama's buik?

16. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    ja ga zo effe een update van haar posten.
    hoe is het met jou?

17. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    update justme van gisteren:)

Hier is het nog rustig. Een dikke week geleden was mijn bmh (het dichte stuk) 2mm gekrompen en was er wat meer druk, maar dit heeft zich ondertussen terug gestabiliseerd. Er is terug 10 mm dicht en het trechtertje is voor het eerst sinds weken terug smaller. Ons kleintje ligt nog wel met haar hoofdje te duwen. Dat maakt de gewichtschattingen nogal moeilijk, omdat ze echt zo laag ligt. Maar ze zit nog steeds bij mij! Ik lig nog steeds in het ziekenhuis.
    Maar nu hoor ik dat ik misschien rond 33 weken naar huis mag. Beetje beangstigend. En waar ze voorheen zeiden 'je zal nooit de 37 weken halen' zeggen ze nu 'je weet nooit, misschien haal je wel 39 weken'. En een paar minuten laten, het kan ons natuurlijk nog altijd verrassen en snel gaan... We zullen het wel zien. Ik zou sowieso thuis zo veel mogelijk evenveel rust nemen thuis als in het ziekenhuis.
    Dat is idd een eerlijke ruil! En wel leuk, dat je nu al een hele hoop kleertjes hebt! En zo leuk een eerste pakje gescoord! Je hebt je wel lang kunnen inhouden dan! :)
    O, Linette voor het eerst naar school! Wat een grote stap! Zowel voor haar als voor jou! Hoe is het verlopen? Goh, wat worden ze toch vlug groot, hé! Maar ook weer een drukke week voor jou dan! Jij weet wel wat te doen!

18. Verox

Verox Niet meer actief

Hoever is Justme nou?

19. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Goed om te horen dat het zo stabiel is! Maar inderdaad, het kan van de een op andere minuut veranderen natuurlijk. Maar dit ziet er héél goed uit!

Hier gaat het wel... bedankt voor het informeren!
    Ben in spanning aan het afwachten of ik ongesteld ga worden. Maar ik ga er vanuit van wel.

Jij alweer bijna 21 weken! Goed zeg! Kan je er een beetje van genieten nu?

20. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @verox, justme is nu iets van 32 weken, dat zou betekenen dat ze wellicht volgende week naar huis mag

@beetjemama oh ja hoor, ik doe gewoon mn ding.. eerste pakje gescoord, de jongens kleren omgeruild voor meisjes kleren met een meisje.. dus de kast is ook al weer ingericht.... helemaal blij. voel de kleine ook wel iedere dag nu.... dus gaat goedkomen meis

Deel Deze Pagina