Nieuwe prullenbak gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door DisneyMama, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Wij hebben zoiets:
    https://www.bol.com/nl/p/veehaus-clark-prullenbak-4-vakken-afvalemmer-60-liter-zwart-4-vaks-prullenbak-afvalscheiding-afvalbak-metaal-hygienisch-recyclen-afval-scheiden-prullenbak-zwart/9300000075756145?referrer=socialshare_pdp_androidapp
    Het is niet helemaal deze, maar wel zoiets.
    Wij kregen een paar jaar geleden een nieuwe keuken, voorheen hadden we er ook twee in een kastje onder de gootsteen. Onze keuken is alleen niet zo heel groot dus dat vond ik toch zonde van de ruimte toen we gingen vernieuwen. Aangezien ons aanrechtblad ook niet enorm veel ruimte geeft wilde ik onze bonenmachine eigenlijk ook op een los 'iets'. We kwamen toen op deze afvalscheider, die precies tegen de zijkant van een losse hoge kast staat waar de koel-vriescombi in staat. Want de bonenmachine pastte exact erop :). Afvalscheider is vastgemaakt aan de kast. Staat echt heel netjes, niemand ziet direct dat het de afvalscheider is :roflmao: en meteen ons 'probleem' van de bonenmachine opgelost.

2. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.090
    1.079
    113
    Die zien er inderdaad strak uit! Doe je daar ook restafval en gft in? Of gaat dat toch stinken omdat het misschien minder goed afsluit?

3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    We hebben er rest, gft, plastic en papier in.
    Nee stinken valt wel mee, niet anders dan bij andere afvalbakken. Zeker als je netjes de zak met regelmaat verwisseld geen probleem.
    En als er al iets in zit wat enorm stinkt dan is dat vooral als je hem opent.
    Binnenkant geregeld even afnemen met een doekje als je toch de bak eruit hebt met t wisselen van de zak.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.365
    10.318
    113
    Wij hebben een klein bakje met deksel voor groente/ fruit wat je op het aanrecht kan zetten of onder in kan zetten naast de afwasbak.

Plastic gaat gelijk in een zak en ligt in de afwasbak, restafval is alleen kattenbak spul dus dat gaat gelijk naar buiten. Savonds gaat dan het plastic, afvalbakje groente/fruit en rest gelijk naar buiten.

5. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    820
    439
    63
    Goede tips al, dankjewel.
    Ik ga eens verder kijken..

6. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111