Nieuwe pup maar.......

Discussie in 'De lounge' gestart door Rylie, 8 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bij onze derde kat (ik weet het, dat is geen hond) hebben mijn man en ik alletwee toch wel een half jaar moeten wennen voordat hij echt meedraaide in ons gezin.
    Hij plaste in huis en maakte dingen stuk, aaarghh. En hoe vaak ik niet geroepen heb dat het beest de deur uit moest. Maar goed dan keek ik naar dat koppie en dan wist ik ook wel dat ik dat niet echt meende.
    Nu gaat het super, hij moest gewoon opgevoed worden :). Ik denk dat dat bij de hond ook het geval is.

Misschien wil je je vriend er ook op aanspreken dat HIJ de hond wilde dus dat HIJ er ook grotendeels voor mag zorgen?

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ga hier wijselijk mn mond over houden. kan me zo kwaad hierom maken

3. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Uhm, jij hebt bij je vriend aangegeven dat je het niet echt zag zitten, maar hij wuifde dat weg door te zeggen dat het leuk is.. Maar zelf werkt hij in ploegen en is blij als hij kan slapen wanneer hij thuis is? Hm ja, zo zou ik ook wel een pup willen!
    Is het een optie om het er met hem over te hebben dat er wel 2 voor zorgen en niet alleen jij?

Hier hebben we de pup gekregen toen we allebei nog redelijk veel thuis waren. Nu inmiddels werken we allebei maar we hebben wel duidelijke afspraken gemaakt; wie het langst in bed kan liggen laat 'm uit, de grote ronde doen we 's avonds samen etc etc.

Ook is het zo dat we er beide voor gekozen hebben om een hondje in huis te nemen, dus er beide voor zullen zorgen.

Maar zoals ik jouw verhaal lees, heb jij duidelijk aangegeven dat je het niet wilde en hij je heeft 'overgehaald'. Dan zal hij er ook, samen, met jou voor moeten zorgen..

Wel een tip om er de volgende keer langer over na te denken, wanneer je een huisdier wilt nemen..

(sorry voor het lange bericht..)

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Alweer mensen die er lekker goed overna hebben gedacht. Kan me er alleen maar kwaad om maken. Het is verdorie geen pakkie boter maar een LEVEN!

Deal er mee zou ik zeggen.

5. 4days

4days Niet meer actief

Maar ik denk toch dat ze beter nu meteen het hondje weg kan doen dan dat ze en half jaar wachten en het dan alsnog weg doen... DAT is pas zielig!!

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Cossy, dat ben ik wel met je eens...

7. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

cossy niet om jou aan te vallen hoor,maar ik en mijn omgeving) vinden gewoon (want we zitten hier inmiddels een 'discussie' voren) dat je er verantwoordelijk voor moet zijn.

8. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Als je vriend in ploegendienst werkt ,werkt ie toch ook 40 uur?Dus snap niet zo goed waarom hij niets met de hond kan doen.Mijn man werkt 70 uur in ploegendiensten,maar laat best nog veel de hond uit en heeft ook nog tijd om met hem te spelen.Hij slaapt toch geen 16 uur op een dag?Ik snap je frustratie......maar snap niet zo goed,dat je niet van tevoren hebt kunnen inschatten,dat een pup tijd kost.Heel veel tijd.Misschien kun je met je vriend gaan praten,zodat hij wat meer zorg voor de hond op zich neemt en het voor jou ook meer haalbaar is allemaal?

9. meidenhuis

Had niet gedacht dat ik 2x gelijk zou krijgen. Ik ben nou eenmaal een extreem DIERENliefhebber, alle dieren dus (sorry op muizen en ratten na dan maar dat komt door slechte ervaringen:D)

10. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Meid aub.. breng dat beestje zsm terug naar waar je hem vandaan hebt, want als je er nu al zo mee zit gaat dat er echt niet beter op worden.
    Zo'n hond leeft lang, dus je zal er anders nog heeel wat jaartjes mee moeten.
    NU heeft ie nog een kans makkelijk ergens anders geplaatst te worden. Over een jaar wordt het alweer moeilijk

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Meidenhuis, ik heb precies hetzelfde...
    heb laatst nog gejankt omdat ze op tv lieten zien dat een POTVIS was aangespoeld en ze kregen hem niet meer terug en hij ging dus langzaam dood!!!

Mannetje heeft me stiekem uit zitten lachen!!!
    Wat heb ik gehuild!!!!!

12. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Ik zag in dat andere topic ook dat het een stafford was, daar moet je echt wel tijd insteken, zeker ook voor de aankoop je moet weten wat je in huis haalt. Hier is dus totaal geen tijd ingestoken.
    Erg jammer om te lezen dat er zo wordt omgegaan met een leven.
    Hoop dat dat beessie een gouden mandje krijgt

13. 4days

4days Niet meer actief

Ja dat ben ik in principe ook met je eens hoor!

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Weer iemand die een dier aanschaft en er niet over nadenkt. En wie is er de dupe, ja ind de hond.... Woest word ik om dit soort domme actie's!!! Denk eens na, een hond kan oud worden, en zolang dat hondje leeft heb jij de zorg voor dit hondje. Het is niet een voorwerp ofzo want je weer kan dumpen als het niet leuk is.

Je geeft het niet eens de tijd, wel geteld 4 dagen. Eerst open je een topic en ben je ooooo zo blij met de pup die komt.

Nee voor mensen die zo met dieren omgaan heb ik totaal geen respect....

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier sluit ik mij helemaal bij aan. :( En niet lullig bedoeld hoor, maar ik zou nog even héél hard nadenken of je (al) toe bent aan een kindje want als je dit al niet aankunt dan heb ik er een hard hoofd in of je wel kan genieten van een kleintje. Je kan nóg zo veel van je kind houden maar dat neemt niet weg dat je er idd 100x meer werk aan hebt dan een pupje/hond. ;) Alsjeblieft, breng dat arme beesie zo snel mogelijk terug!

16. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ik wilde eerst niet reageren omdat ik van dit soort berichtjes zo verdrietig en enorm kwaad word.

Je weet dit forum wel te vinden als het niet goed gaat maar waarom heb je hier niet om ervaringen gevraagd voordat je een pup aan ging schaffen. Of op een ander forum. In dit digitale tijdperk zijn er zoveel mogelijkheden om aan je info te komen.

En ondanks dat ik denk dat je je verantwoording moet nemen, en je vriend ook, denk ik dat het voor de pup beter is dat je hem op hele korte termijn terugbrengt naar de fokker.

En voor de volgende keer: Bezint eer ge begint!

17. meidenhuis

Gelukkig was ik niet de enige die huilde.....:)
    Er waren toen meerdere potvissen aangespoeld.

BTW heb ooit eens boeken gelezen: een herder die een kind redde van de verdrinkigsdood door de overstromingen in zeeland (gele boeken reeds met rode letters, geen commerciele kaft dus. Ik heb zitten brullen als 9 jarig kind!!!!!!!!!!! Ontrooostbaar was ik, net als bij de film Scrufffie, iemand op DVD toevallig??? En een verhaal, ik meen me te herinneren van Bassie en Adriaan maar durf het niet te zeggen, dat een hond een kidn had doodgebeten ergens ik schotland of scandinavie. Bleek dat de hond het kind niet had doodgebeten maar een wolf of beer dat gedaan had en de hond dat beest gevat had wqaardoor hij onder het bloed zat. Hij had ZIJN kind gered maar kreeg de doodstraf, een kogel omdat ze dachten dat de hond dat had gedaan. Week later kwamen ze de dader (wolf of beer) tegen met dna van dat kindje op zijn bek en hadden ze zo'n spijt dat ze hun hond (eigenlijk de redder van hun kind)hadden afgeschoten:(

18. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    alle die het niet snappen...

Ik ben in het verhaal helemaal mee gegaan met mijn vriend. En we hebben er wel degelijk over gehad.
    En omdat ik het niet zo zag zitten ( zoals ik had beschreven) heeft hij gezegt dat de verzorging meer op hem aan zou komen.
    Maar nu, nu dat hij er is komt het gewoon op mij aan. En daar had ik niet voor gekozen.
    Hij zou het grotendeel doen. Daar had ik vrede mee.
    Maar nu als puntje bij paaltje komt moet ik het doen.
    Ik vind dat zielig voor het hondje.

En weet je toen we hem vonden was ik ook verliefd ophem. ( hij ziet er geweldig schattig.
    We Hebben toen nog 2 dagen bedenk tijd gehad en toen ik hem heb gezien vond ik het allemaal ook mooi.

Maar de realiteit is zo anders dan ik me had voorgesteld.

19. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ga echt even voor jezelf na of je het hondje wilt houden of niet. Dit aangezien je 4 dagen geleden nog wel enthousiast leek.

Wij hebben ook sinds een paar weken een pup en wij hebben er zeker wel goed over nagedacht, maar toch viel het mij enorm tegen. Ook hier was mijn man eigenlijk degene die een hond wilde, voor mij hoefde het niet zo nodig, maar had eigenlijk ook geen goede reden om het niet te doen.(op het uitlaten na dan.)
    De eerste dagen vond ik het verschrikkelijk, de pup luisterde niet, zat overal aan, liep de kleine meid ondersteboven enz enz.....
    Maar we zijn meteen begonnen met puppytraining en nu een paar weken later luisterd hij al erg goed en begint het plezier te komen. Jullie hebben de pup pas een paar dagen en hij/zij mist de moeder natuurlijk nog enorm en moet wennen aan de nieuwe plek waar hij terecht is gekomen. Alles is eng en nieuw, dus probeer je eens in je pup te verplaatsen over hoe hij zich nu moet voelen.

Puppy's en kinderen lijken enorm opelkaar wat dat betreft. Als je pas een kindje heb draait je hele wereld daar om en denk je ook dat je nooit weer tijd krijgt om je eigen dingen te doen. Ook dat komt vanzelf wel weer, maar heeft zijn tijd nodig.

Mocht je het echt niet zien zitten, dan wil ik je adviseren niet te lang te wachten met het zoeken van een andere eigenaar voor je pup. Dit kan het hondje enorme schade toe richten en dat mag je hem nooit aan doen vind ik.

Succes met jullie beslissing.

20. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ook wel jammer dat TS nu niet meer reageert...Ow, inmiddels wel zie ik, excuus

Wij hebben ook een hond en wel eentje van een ras wat veel tijd en aandacht vergt (rottweiler).
    Mijn vriend werkte de ene week vroeg en de andere week laat, maar we merkten dat het voor de hond totaal niet prettig was dat ie geen ritme had. Nu werkt mijn vriend dus alleen de avonden nog, speciaal voor de hond!! Hij gaat om 13.30 de deur uit en ik kom er om vijf uur weer in, langer zit ie dus nooit alleen.

In de ochtend gaat ie minstens twee uur wandelen met mijn vriend, vaak nog langer, als ik thuis kom gaat ie nog eens een uur tot anderhalf uur en dan 's avonds nog eens 45 minuten met mijn vriend. Als één van ons vrij is gaat ie nog veel vaker en langer uit en we nemen hem overal mee naar toe!

Dat is niet bijzonder, dat doe je als je voor een beestje kiest! Hij heeft gevoel en hij heeft liefde nodig en een hond voelt dondersgoed aan wanneer iemand hem niet moet! Doodzielig vind ik het.

Deel Deze Pagina