Nieuwe pup maar.......

Discussie in 'De lounge' gestart door Rylie, 8 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik zit met het zelfde. En durf eerlijk gezegt me ook verder niet in te mengen. Maar het is idd niet nodig om haar zo de grond in te boren.

Ieder mens maakt fouten in zijn leven en ja als je een kind heb kan je niet meer terug. En met een hondje van een paar dagen bij je in huis wel. Niet dat het niet verstandig van haar is geweest maar ze is eerlijk nu en. Ze vraagd hier om advies en wat te doen.

meis kijk of je de pup naar de fokker terug kan brengen. En beloof je zelf niet meer een hondje te nemen. Elk mens verdient een kans een dier ook. En zo te lezen ben je geen slecht mens je bent gewoon eerlijk dat het je zwaar tegen valt.

2. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Dat klopt. Maar het kwam er misschien lulliger uit dan mn bedoeling is. Heb geen zin in geruzie ;)

Maar ik ga echt mn bed in haha

@Lizzie; ik heb je een PB gestuurd. Zoals ik hier ook al heb gezegd; mocht het zover komen.. Hij is hier meer dan welkom..

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Truste;)

4. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Dank, alvast slaap lekker ;)

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik ben met je eens dat er zo hard op TS wordt gereageerd. Ik denk alleen dat het voor de meesten het onbegrijpelijk is dat anno 2010 er nog altijd mensen zijn die zo met dieren omgaan.

Ik denk dat het enige advies kan zijn dat ze de hond gewoon herplaatsen. Andere tips of adviezen heb ik niet, iets anders wil ze waarschijnlijk ook niet, want het alternatief is dus tijd en liefde erin steken, en dat is nou net niet wat ze wil.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Helaas ben ik daar ook bang voor. Mensen moeten eens nadenken voordat ze een dier aanschaffen. Hoe vaak komen honden wel niet in verkeerde handen door verkoop op MP.

Ik kan er gewoon niet bij dat je op zo'n manier een hond koopt.... Je denkt toch na van te voren of het te doen is inverband je werk etc. Je weet toch van te voren dat je veel tijd moet steken in een pupje.. Kan hier echt zooooo boos om worden.

7. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Er wordt gezegd van ja maar het was een fout van haar en daar heeft ze van geleerd enz enz... Maar sinds wanneer is het dan algemeen geaccepteerd dat je een hond even koopt en even wegdoet want ach, het was een fout? Is een hond daarvoor niet belangrijk genoeg?

Maar goed,ik zal het toch nooit snappen, gelukkig.

8. zohra

zohra Niet meer actief

ik vind sommigen behoorlijk aanvallen tegen haar
    snap sommigen mensen ook heel goed in reaktie
    maar wat nou als die vent het heeft belooft en er niks mee doet,
    dan komt alles op haar neer. stel die man deed nu ook eens wat met de hond dan viel het haar mssch ook minder zwaar.
    ik zou afspraken met je vent maken en komt hij ze niet na dan de hond idd terug brengen. een lijst maken wie de hond uit laat etc.

9. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ik zie dat meerdere mensen aanbieden om het hondje over te nemen, hoop dat er wel via PB op gereageerd wordt? want zie TS er zo niet op in gaan hier..

verder ga ik hier niets overzeggen.

en speciaal voor Shaddixxx, je krijgt de groetjes van mijn 2 honden, 3 poezen en het konijn :p :D haha

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    :d:d:d

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    nou sorry hoor maar je had van te voren door het internet kunnen gaan neuzen of naar een honden site...daar staat alles op wat een hond nodig heeft en hoeveel tijd die in beslag neemt. Dit vind ik nu echt lulkoek! wij hebben nu ook een pup 10 weken nu maar ik heb me er van te voren genoeg info over ingewint en heb dr zeker een half jaar over na gedacht. Dit had je kunnen weten als je genoeg naar info had gezocht of naar een dierenarts was geweest om info in te winnen. aan de ene kant kan ik het ook begrijpen dat je je hebt laten ompraten maar dan nog.

trouwens is niet lullig bedoeld kan mss een beetje bot over komen maar bedoel het niet zo;) kan me best begrijpen je vriend had ook beter moeten weten

12. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Heeft ze inderdaad een hele verkeerde inschatting gemaakt , haar vriend/man zou ervoor zorgen en die doet dat dus niet.. nu word er van haar verwacht dat zij álles doet, ook dat is niet correct.
    Jammer dat er een beestje de dupe van is geworden , maar het beestje is neem ik aan nog jong , en kan zich nog goed aanpassen , beter nu dan over een jaar.. (probeer niets goed te praten , maar zie de positieve kant hiervan) Snap wel dat er felle reacties op komen , maar daar heeft ze nu niets aan.

Overigens is "beest nooit moeten nemen" geen tip..

Mijn tip , herplaats het beestje nu het nog flexibel is en nu het nog kan , je hebt genoeg andere tips gekregen dus pick one.
    Succes met je keuze.

13. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Maar wat ik niet begrijp...

Die hond heeft maar 5 dagen de kans gehad...
    Hoe kun je nou in 5 dagen een hond zindelijk krijgen?!

Dan is het toch niet gek dat mensen raar gaan reageren?
    Kijk is ze nou 3 mnd verder kan ik er nog iets van begrijpen ( al zou ik mn hond nooooit weg doen ) Maar 5 dagen!!!!

Daar valt mn mond echt van open!

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Jeetje Mina!
    Onzorgvuldig hebben jullie hier over na gedacht, de vergelijking met een kind vind ik zo gek nog niet. een kind heeft meer aandacht nodig dan een hond, en kun je niet zomaar weggeven.
    En dan zit dat arme beestje ook nog de hele dag alleen thuis,
    ook lekker dan voor je buren dat geblaf van het beestje.
    Geef de hond weer terug aan de fokker dan krijgt hij misschien nog een goed leven. en neem er dan nooit weer een!

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    @TS ga je nog wat doen met de adviezen die je krijgt?

en in zekere zin is een hond wel degelijk met een kind te vergelijken.
    -gebroken nachten bij een pup
    -ik heb 2 honden van 4,5 en 3 jaar, geregeld zit ik nog een nacht op omdat mijn honden ziek zijn.
    -word 's nachts wakker van een hond die alles onder kotst of schijt.
    -ik ben hoog zwanger moet rustig aan doen, woensdag moet 1 van de honden geopereerd worden en ze zal dan toch volledige aandacht moeten hebben.
    -zomaar een hele dag weg gaan kan ook niet.
    enz enz enz ik kan nog wel ff door gaan.

16. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Wat een gezeur over de TS. Oh oh wat is het toch onzorgvuldig en gemeen en blablabla. Jeetje denk je dat ze zich niet schuldig genoeg voelt? Het is vast niet met voorbedachte rade: goh ik koop een puppy maar haha weet toch wel dat ik het niet leuk vind. Ik kan me best voorstellen dat het je gewoon tegenvalt. Dat kan toch gebeuren? Ik bedoel, als jij een lief beestje ziet denk je nou eenmaal vaak alleen maar aan de leuke dingen. Tot je er echt voor moet zorgen. En dat beestje gaat echt niet dood als hij snel een ander baasje krijgt. Geef hem een dag en hij huppelt weer vrolijk rond hoor. Als jij hem met tegenzin bij je houdt is dat net zo zielig, misschien nog wel zieliger. Wat heb je daar nou aan?!? Een huisje geven waar hij wel welkom is is dan gewoon de beste en minst egoïstische keuze!

17. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ik zie nergens in haar stukje staan dat ze tips of advies wil? Er staat alleen dat ze haar verhaal kwijt wil. En ja, dan weet je inmiddels toch wel dat er heel veel dierenvrienden op dit forum zitten.

Daarnaast heeft ts al eerder een topic geopend waarin ze aangeeft dol enthousiast te zijn over pup. Dus ze is ook niet helemaal eerlijk.

Maar goed, wat Anica al zegt, ben benieuwd wat TS gaat doen.

Enneh, CherryAyden, het feit dat veel mensen lieve beestjes zien en ze dan maar ondoordacht aanschaffen is een van de redenen dat de asiels overvol zitten. Van dit soort opmerkingen gaan mijn haren dus nog meer overeind staan.

18. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Maar weet je wat ook ik niet begrijp ..

Je vriend heeft aangegeven om voor de Pup te zorgen maar je zegt zelf dat hij wisselende diensten heeft dan had je voor de aankoop toch al kunnen bedenken dat de verzorging op je aan kwam ?

Ik hoop echt dat je wat met de tips doet die hier worden gegeven of dat je op de mensen reageerd die hier een onderdak aanbieden want ik denk dat je dat beestje beter gewoon weg kan doen ...

Vind het wel enorm jammer dat je na 5 dagen al klaagt over dat hij niet zindelijk is ed, je kan dat van een pup nog niet direct verwachten ...

Dames die onderdak aanbieden hebben jullie al wat van TS gehoord, ben enorm benieuwd wat er met een het beestje gaat gebeuren :(

19. Dani11

Dani11 Niet meer actief

echt belachelijk...moest ik mn kind ook maar wegdoen dan omdat hij de eerste 5 maanden non stop huilde??? ik heb zo'n vriendin gehad die dit 3 keer met een pup heeft geflikt vandaar dat ik er geen enkel begrip voor kan opbrengen sorry....het is een levend wezen ja ook met gevoel.....

20. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Trouwens.. heb nog wel 1 vraagje..

je vriend werkt in ploegendienst, maar ik neem aan dat dat niet 24 uur per dag is, dan kan hij toch ook mee verzorgen?

mijn vriend werkt namelijk ook in ploegendienst, maar zorgt wel mee voor onze 2 honden (en de andere dieren)

Deel Deze Pagina