nieuwe puregon gebruikers

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door leentjuh, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Huwelijksreis doen we niet.
    Ik had voordat ik wist dat we gingen trouwen die week al ingediend op t werk, maar die moest ik toen al verzetten.
    Ik heb een aantal weken geleden al mijn zomervakantie gehad, en de rest moet nog allemaal.
    Dus de week van het trouwen ben ik vrij, maar de week erna dan weer niet, jammer maar helaas.
    En ik vind het belangrijker om mijn geld uit te geven aan t feest, want huwelijksreis heeft voor ons geen toevoegende waarde.
    Wij zijn niet van die vakantiemensen, en we gaan toch sowieso een aantal weekendjes per jaar weg.
    Dus dat hebben we met de ondertrouw al gedaan,een lekker weekendje Katwijk aan Zee.
    Misschien krijgen we van mijn schoonzussen een aantal overnachtingen cadeau voor het trouwen.
    Ik wil dan graag naar Duitsland, naar de kerstmarkten.....

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ook jij bedankt!
    Jij bent getrouwd op mijn mannetje zijn verjaardag!
    Moet zeggen dat mijn mannetje de laatste 3a4 dagen echt spanningen begint te krijgen, maar ik heb er nog niet zo veel last van.
    Dat zal nog wel komen denk ik.
    Ik realiseer het me nog niet echt dat het volgende week al is.

3. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Hallo dames,

hier net weer fm gehad en mag morgen de pregnyl spuiten. En dan moeten we dus aan de slag :D Mijn slijmvlijs was voor het eerst eens dik genoeg en er was ook 1 mooie foll van 14mm nu. Spannend!

Hoe is het bij jullie? Kaat2000 jij vandaag de iui toch? Spannend hoor! Hoop dat het deze ronde raak mag zijn!

4. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Mamvanjason, Spannend!!! Veel succes met klussen en ik hoop dat het raak is:D

Hier, Vanochtend m'n tweede IUI gehad. Alles is goed gegaan! Na het wassen van het sperma waren er 104 miljoen over en 50% beweeglijkheid!!! Echt super, ik dacht dat de vorige keer al veel was maar dit is nog meer!! Nou ik heb twee eitjes dus nu hopen!! Ik heb er echt een goed gevoel over:)

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    WOWWIEE!!!!
    Daar mag je zeker blij mee zijn!!
    Mijn mannetje heeft meestal maar 7 milj, en na bewerking is dan 60 %nog beweeglijk.:(
    Dus dit zijn wel heeeeele goede cijfers, ik zou met die getallen echt goede hoop hebben.
    Duim met je mee!!!
    Ik heb nog een kleine update....;)

TROUWDAG:
    Mijn laatste dagen als niet-getrouwde vrouw zijn ingegaan.:(:p
    En mijn weekje vakantie ook, HAHHAHAHHA!
    Mannetje krijgt nu echt de zenuwen, maar ik ben zo relaxt als het maar kan.
    Ik had echt verwacht dat het andersom zou zijn, wel grappig om mannetje eens echt zenuwachtig te zien.
    Hij was vooral heel gespannen toen ik mijn jurk op moest gaan halen, de arme ziel........
    Gelukkig was die helemaal perfect, alleen even gestreken, en nu hangt ie bij mijn ouders op mijn oude slaapkamer.
    Dan kunnen we alleen nog afwachten.

RUSTRONDE:
    In het begin vond ik het nogal onwennig, en voelde me ook best schuldig omdat we nu weeeeeer een ronde geen kans hebben.
    En ik had steeds het gevoel alsof ik iets vergat de hele dag
    Ongeveer anderhalve week geleden zat ik er helemaal doorheen, en heb ik smiddags bij mijn moeder flink zitten huilen,ik voelde me ZOOOOO zielig, en verdrietig.
    Ik was vooral bang dat ik niet van mijn trouwdag zou kunnen genieten, door alles wat we nu de laatste 2 jaar mee hebben gemaakt.
    Daarna ben ik weer uit mijn dalletje gekropen, en nu voel ik me weer lekker in mijn velletje.
    Kan je nagaan dat de rustronde precies goed viel, en deze dus ook zeker wel nodig was.
    Dus volgende week vrijdag is de grote dag, en daarna kunnen we er weer met frisse moed tegenaan!
    Of niet???
    Klein probleempje: de Puregon......

PUREGON:
    Ik heb voor de Puregon nog geen prikinstructies gehad, en deze kan ik ook pas krijgen naar de zomerstop van het ziekenhuis.
    Maar aangezien mijn volgende menstruatie op 20 Aug begint, loop ik weer een ronde mis, want zh begint pas 23 Aug weer met afspraken maken, fm, enz enz.
    Ik weet niet op welke dag ik moet beginnen, of vanaf welke dag ik langs moet komen,alleen dat ik met 40 moet beginnen, meer niet.
    Dus nu heb ik een aantal ideen, en wil graag van jullie weten wat jullie zouden doen:

1. Nog een maand rust, lekker even de tijd nemen om de Puregon vol goede moed te starten.
    2. Clomid innemen, en dan vanaf dag 10 gewoon een fm regelen, en dan een zoals-de-vorige-7-IUI, weer met Clomid en Pregnyl.
    3. Proberen bij de huisarts een afspraak te zetten voor de instructies(weet niet of dit een raar idee is, maar hij kan zoiets toch ook uitleggen)

Dus wat zouden jullie doen?

Afgelopen week heb ik 1 keer het idee gehad, dat ik misschien gewoon zwanger zou kunnen zijn deze maand.:)
    Mijn eten was flink verkeerd gevallen, en de ochtend erop kreeg ik flinke KOTS!-neigingen.
    Misschien hoop ik te hard op een zwangerschap, en is t alleen maar verkeerd eten geweest, maar je weet maar nooit!?!;)

Dus ik geniet nog met volle teugen van mijn rustronde, en daarom ga ik vanavond lekker een pistoletje file-american eten, en vanavond een verjaardag, misschien met een lekker borreltje.
    Dat heb ik wel verdiend....;)

Iedereen dikke knuffel.....

6. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Brabbel1988, Thnx!! Ik heb ook echt een heel goed gevoel bij deze ronde:D En dat heb ik niet vaak!

Wel lekker dat je er zo relax onder voelt maar als alles goed is geregeld hoef je je eigenlijk ook niet meer druk te maken. Wat voor jurk ga je aantrekken?

Een maandje rust is helemaal niet gek, soms heb je dat gewoon nodig! Gelukkig dat je je nu lekker voelt daar gaat het om.

Ik snap je dilema met de puregon, kun je niet naar een ander ziekenhuis voor de prikinstucties en het recept? Wel lastig want je wil het lieft zo gauw mogelijk beginnen. Nou succes meid!! En geniet nog van je laatste dagen als niet getrouwde vrouw;)

7. Rtjee

Rtjee Lid

8 aug 2010
    26
    0
    0
    Zuid- Holland
    #27 Rtjee, 8 aug 2010
    Laatst bewerkt: 8 aug 2010
    Hoi dames,

Ik gebruik ook sindskort puregon, zit nu op cyclusdag 11 en spuit 75 IE dagelijks, heb morgen een afspraak staan voor FM. Vind het zo spannend allemaal.
    Hopelijk reageert mijn lichaam wel op de puregon, met clomid was het niet echt een succes.:(

Oktober 2007: Gestopt met de pil.
    December 2007: Zwanger, helaas miskraam met 7 weken.
    Sinds Januari 2009 in de MMM.
    Clomid 50, 100 en 150 mg: Geen resultaat.
    Nu start Puregon!

8. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    dag dames leuk dat jullie hier mee willen praten over jullie ervaringen, ik heb morgen weer een fm ben benieuwd, het eitje was nix gegroeid afgelopen vrijdag nog steeds rond de 10 maar nu zit er links en rechts 1 van 10 dus hopen dat ze verder groeien,

@brabbel trouwen ik zou het zo graag nog een keer willen overdoen, het was echt mijn mooiste dag uit mijn leven, geweldig, vooral genieten want die dag vliegt voorbij:)

@kaat spannend in de wachtweken ik ga voor je duimen

@Rtjee welkom hier en succes morgen

@mamvanjason veel klusplezier:p

9. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Rtjee, Gezellig dat je mee komt kletsen. Succes vandaag!

Leentjuh, Jij ook veel succes vandaag! Ik hoop dat je twee grote eitjes hebt!

10. Rtjee

Rtjee Lid

8 aug 2010
    26
    0
    0
    Zuid- Holland
    Dank jullie wel Kaat 2000 en Leentjuh,

Nou net terug van het ZK, en ja hoor links een eitje van 14,2.
    Moet woensdag weer terug, als het eitje dan verder is gegroeid krijg ik de pregnyl!! Zo spannend!!!:D

Nu start Puregon!

11. moon0810

moon0810 Actief lid

2 feb 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    ha dames,

Ik heb afgelopen zaterdag m'n 2e pregnyl gespoten. Dus we zijn nu al 2 rondes aan de gang. De clomid beviel absoluut niet, gelukkig heb ik hier minder bijwerkingen van.

Ik spuit 75 IE Puregon en had 1 ei van 19 mm. Dus nu maar weer 2 weken afwachten en hopen op goed nieuws.!

12. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ff niet langs geweest hier. heb vorige week iui nr5 gehad, dus zit nu in de vreselijke wachtweken.

omdat mijn eitjes deze keer heel langzaam groeide. uit eindelijk maar 1tje die groot genoeg was. Heb ik volgende week een belafspraak met de arts. Mocht deze poging weer niet gelukt zijn moet ik eerst gaan overleggen met haar hoe we de volgende ronde gaan aanpakken. wel of geen puregon. zo ja, hoeveel?

maar ja
    eerst maar even afwachten..................

brabbel: tis bijna zover he. vrijdag je bruiloft. Ik duim voor mooi weer en een geweldige dag. Geniet ervan. Ene, alvast gefeliciteerd!!!!!

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Dank je schattie!
    Ik heb in IUI deel 3 ook op je gereageerd.
    En je bent de eerste met de felicitaties!;)

14. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Rtjee, en?? mag je al pregnyl spuiten?

Moon0810, Succes met wachten! Gelukkig heb je hier minder bijwerkingen van!

dancer4fun, dus jij ook al in die verschrikkelijke wachtweken! Nou succes!

Brabbel, al een beetje nerveus aan het worden? Ik wens je een super leuke dag vrijdag! Geniet ervan!

15. Rtjee

Rtjee Lid

8 aug 2010
    26
    0
    0
    Zuid- Holland
    Zo eindelijk thuis:p...

@ Kaat2000,,,, Vanmiddag weer een fm gehad, het eitje aan de linkerkant van 14 is nu 17 geworden! Mag nog geen pregnyl spuiten, moet nog een dag puregon 75 IE en als het goed gaat mag ik vrijdag de pregnyl zetten. Hoop zooooo dat ik de twee weken erna een positieve test in mijn handen krijg...

Voor ons allemaal natuurlijk,

Dames...
    heel veel succes met spuiten, fm'en, en eindeloze wachtweken;)

Nu start Puregon

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hee meiden, ik ben weer boven water!!;) :D

Alles is goed gegaan, het was echt precies zoals we alles hadden verwacht.
    Ik had goed geslapen, en was sochtends ook echt lekker uitgeslapen, en was meteen helemaal happy!
    Ik begon in de ochtend een half uurtje voor mijn mannetje mij op kwam halen echt zenuwachtig te worden.
    Ik kon bijna geen adem meer halen, en ik was echt kotsmisselijk!
    En mijn moeder kon zelfs mijn jurk niet strikken, want haar handen trilde enorm!!
    Gelukkig hadden we nog een hele lieve kapster, die het ook kon!;)
    Ik moest de trap afkomen, en halverwege moest ik echt een diepe zucht nemen, want ik had het niet meer hoor,daaronder stonden alle gasten, en mannetje en papa met tranen in hun ogen.
    Thuis een aantal fotos gemaakt, broodje op,bakje koffie, en naar het gemeentehuis.
    De Ferrari was echt mooi :$, en ik was blij dat mannetje er goed mee kon rijden.
    Ik was echt helemaal onder de indruk, hij was nog mooier dan ik had verwacht!
    Ik zou met mijn vader de zaal van het gemeentehuis inlopen,maar paps kon mij niet aankijken, anders had ie zo staan te janken!
    Toen we moesten wachten voor de zaal, had ie een mooie afleiding:de schilderijtjes bekijken in de hal.:D
    De zaal inlopen was erg zwaar voor m.
    Mooie ceremonie gehad, lieve ambtenaar, helemaal top!
    We hebben de hele ceremonie mee gekregen op papier.

In de middag fotos gemaakt, en toen naar de locatie geweest voor de taart aan te snijden.
    Toen kregen we dus file, maar ik moet zeggen dat het met zo een auto niet echt vervelend is.
    Alle mensen toeteren, zwaaien, duimen omhoog, en feliciteren!!:D:D
    Toen op locatie aan kwamen begonnen er net een paar druppels te vallen.
    Dus we hadden echt geluk gehad, want in de ochtend en middag scheen de zon nog.
    Lekker rustig taartje op, even rustig gezeten, en aansluitend het diner.......
    Helemaal super, alles was helemaal goed verzorgd!
    Onze ouders hebben nog een boeket van ons gehad, om te bedanken.
    Dit was net als mijn boeket van zijde, maar dan rode rozen, en gipskruid.

Rond 7! uur kwamen de eerste gasten al aan, dus zijn we al naar de zaal gegaan.
    De decoratie was heel erg mooi, en het was ook meteen feest!

Alleen een beetje jammer dat er heel veel gasten gewoon niet zijn komen opdagen.
    Van de 200 gasten die we over hadden, zijn er totaal nog maar 120 geweest.:(
    In het begin van de avond was ik er best wel verdrietig over, maar ik heb me er bij neergelegd, en gewoon lekker genoten met de mensen die er wel waren.
    De mensen die wel zijn gekomen respecteer je dan dubbel.
    Maar we hebbeneen hele mooie dag gehad, en alles helemaal meebeleefd.....
    Leuke cadeaus gehad, mooie bloemen, en zelfs kaarten inde bus van mensen waar je het niet van had verwacht.

De fotos volgen nog, dan kunnen jullie ook een beetje meegenieten!!
    Dikke knuffel van een getrouwde Brabbel!!!!

17. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Brabbel, Gefeliciteerd meid!!! Gelukkig heb je een fantastische dag gehad!! Gelukkig hebben jullie wel erna kunnen genieten toen er zoveel mensen niet kwamen. Mijn ervaring is ook dat je bruiloft nooit helemaal gaat zoals je gepland hebt. Ik ben erg benieuwd naar je foto's! Geniet van je witte broodsweken:D

18. Rtjee

Rtjee Lid

8 aug 2010
    26
    0
    0
    Zuid- Holland
    Brabbel 1988, gefeliciteerd meid!!!! Het is gelukkig een geweldige dag voor jullie geworden. Ik wens jullie heel veel geluk in het leven met elkaar..

Zelf heb ik vrijdag de pregnyl gekregen, eitje was toen doorgegroeid naar 21 mm, gisteravond geklust:D en nu afwachten...

O vrijdag over een week dus moet ik wel bloed laten afnemen om te kijken of de eisprong is geweest.

Wanneer zou ik dan eigenlijk kunnen testen of ik zwanger ben of niet?

Nu start Puregon

19. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Rtjee, Spannend meid!!! Je kan ongeveer 14 dagen na je pregnyl spuit testen. Ik zal voor je duimen!

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hoe is t hier met jullie??

Ik heb vandaag NOD.........
    Als het nou maandag of later pas doorzet dan zou ik deze maand al kunnen spuiten...
    Anders gewoon nog aan de Clomid en Pregnyl.
    Kan nl pas vanaf maandag weer terecht in het zh, ivm zomerstop...

Voor fotos van het trouwen kunnen jullie even in IUI deel 3 kijken, anders moet ik alles 6 keer plaatsen......

Iedereen dikke knuffel.......:):):)

Deel Deze Pagina