Als degene 't niet van jou krijgt dan wel van iemand anders... 't gaat veel te hard en het is niet meer te stoppen
Tja, uiteindelijk gaan we hier met zijn allen naartoe toch? Of wil jij de rest van je leven thuisblijven als er één een snotneus heeft?
Dat is ook waar hoor. Ik hoop dat dat snel gaat gebeuren! Vind het gewoon gek dat dat er ineens staat, terwijl dat totaal iets anders is dan wat er tot nu toe gecommuniceerd is en wat op quarantainecheck staat, wat nota bene ook van de rijksoverheid is. Wel weer typisch hoe slecht en verwarrend de communicatie over al die regels is van GGD en overheid.
Ja de communicatie is bar slecht. Ach zolang we hier geen positieve test hebben gaan we gewoon ons gangetje. We verdiepen ons er pas echt in als we daadwerkelijk moeten gaan kijken of we in quarantaine moeten ja of nee. Dan zien we wel hoe de regels dan weer zijn. Verandert toch om de haverklap
ok heb de lokale GGD belt voor info over die nieuwe regel en opheldering gekregen. die regel mbt broers en zussen geldt voor broers en zussen met een booster. Oftewel, alleen voor broers en zussen die ouder dan 18 jaar zijn. De GGD medewerker was blij dat ik erop wees dat die heel onduidelijk was en zou het intern gaan communiceren. Ziet er dus niet naar uit dat de regels voor kids in basisschoolleeftijd aangepast gaan worden helaas... ter info @Zxcvb
Is dat geen eigen interpretatie van die GGD-medewerker? Het is al zo vaak voorgekomen dat er vanuit de GGD verschillende adviezen komen. In de betreffende passage wordt nl helemaal niets gezegd over leeftijd of over boosters voor kinderen zelf.
Even nog copy-paste u als ouder/verzorg langer dan 1 week geleden een boostervaccinatie heeft gehad en geen klachten heeft. Andere gezinsleden, zoals broers en zussen, hoeven dan ook niet quarantaine als ze geen klachten hebben. Bedoelen ze met 'dan' de voorwaarde booster ontvangen? Dan kunnen ze toch beter zeggen: ook voor andere gezinsleden geldt dat ze niet in quarantaine hoeven als ze een booster hebben gehad en geen klachten hebben.
Ah oké, tja dat mijn kinderen met booster niet in quarantaine hoeven was me al duidelijk. Het is weer lekker verwarrend zeg! Ach voor nu hoeven we ons er nog niet in te verdiepen. Tegen de tijd dat dat wel nodig is gaan we wel kijken hoe de regels dan zijn
tja dit zou idd ook nog kunnen super vervelend dit, maar ik denk dat zo'n grote wijziging in beleid wel in media duidelijk zou zijn aangekondigd en door overheid. ben bang dus dat wij nog heel veel daagjes (onnodig) in Q moeten zitten...
joehoe daar staat ie dan!! op nu.nl!! (had ze eerder vandaag gemaild) https://www.nu.nl/coronavirus/6179535/broers-en-zussen-van-besmet-kind-hoeven-niet-altijd-meer-in-quarantaine.html
Zij zeggen dus inderdaad dat als de ouders geboosterd zijn de rest van het gezin ook niet in quarantaine hoeft.
ja maar ik denk dus zelf inmiddels dat dit eigenlijk niet de bedoeling was en iemand van die website de info niet goed/duidelijk erop heeft gezet, maar wel geweldig dat dit nu zo op nu.nl staat. Hoop dat hiermee druk op overheid wordt opgevoerd om snel maatregelen op school te gaan versoepelen!
Nou ik ook!!! Echt absurd hoor. Wie nu nog gelooft in dat de maatregelen juist zijn om andere te beschermen hebben echt een bord voor hun kop. Het gaat maar om 1 ding en dat is haal die booster want we hebben die al en moeten op.
en de site van de rijksoverheid is intussen aangepast... https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/thuisquarantaine/quarantaine-gezinnen-met-kinderen Dus broertjes/zusjes blijven helaas pech houden
Op het nieuws werd toch echt gezegd dat broers/zussen wel in quarantaine moeten tenzij ze de afgelopen 8 weken Corona hebben gehad of geboosterd zijn. edit: beetje mosterd.