zijn er mensen die hun kunderen al om 6:30 wegbrengen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Nicole1, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    Hallo, mijn dochter is nu ruim 1 jaar en de opa's en oma's passen nu een jaar op. Dit gaat opzich prima, maar mijn dochter blijft meestal bij opa en oma slapen omdat ik spaadiensten werk van 16:00 tot 10:00 en aangezien mijn vriend vroeg wegmoet ongeveer 6:30 was dat makkelijker voor opa en oma zodat hun niet heel vroeg hun bed uit hoeven. Maar ik vind het steeds vervelender om mijn dochter 1x pw ergens anders te laten slapen dus heb haar ingeschreven bij een gastouderburo. Dan hoeft ze 's middags maar van 15:00 tot 17:00 daar te blijven en 's morgens van 6:30 tot 11:00. Maar 6:30 lijkt me erg vroeg.
    Zijn er meer mensen die hun kinderen rond die tijd al wegbrengen?

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hoi,

Ik werk ook slaapdiensten en zit dus met het zelfde probleem.. Esmee zou ook om 6.30 al naar de gastouder gaan. Voor onze gastouder is het geen probleem. Toch doen we dit niet.. Oma komt tot ik er weer ben :D .Veel kindjes komen s'morgens al tegen 7.00 Ik zou dit eens met het gastouder bureau overleggen , vaak zijn gastouders erg flexibel.

3. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier ook een vrouw met slaapdiensten en een man die vroeg moet beginnen. Dus hier gaat onze zoon dan om 6.30uur naar t KDV (flex opvang)..
    Gelukkig heb ik niet veel slaapdiensten, dus valt t wel mee. En vaak is t zo dat manlief de kleine toch iets later brengt.. een kwartiertje ofzo..

4. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    Haha ik schreef spaadiensten maar zijn natuurlijk slaapdiensten maar dat begrepen jullie al hahaha

5. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ik moet Mike helaas ook al om 06:30 naar kdv brengen als ik vroege dienst heb. Nu blijft hij gewoon wakker en gaat dan aan het einde van de morgen daar slapen. Maar een paar maanden terug bracht ik hem in pyama, deed daar slaapzak aan en gaf hem dan borstvoeding op de slaapkamer van het kdv. Daarna kon ik hem lekker in bed leggen en sliep hij weer als ik naar mijn werk ging.

6. bouchere

bouchere Niet meer actief

als ik voor de verandering eens op maandag,dinsdag
    of woensdag moet werken.
    dan gaat is ons spruitje al om 6,30 bij de oppas.
    normaal werk ik alleen op donderdag en vrijdag,
    en gaat hij op woensdagavond naar opa en oma.
    blijft daar ook slapen en haal hem vrijdag dan weer op.
    (gelukkig wonen ze om de hoek,dus ga ik wel even langs)
    ik vind het fijner dat hij bij opa en oma slaapt,
    dan dat ik hem zo vroeg uit zijn bedje moet plukken.
    gelukkig komt dat niet zo heel vaak voor.

groetjes
    diana

7. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen

Hoi hoi! Hoe laat gaat jullie KDV open? Welke provincie woon je?

Bij t kdv waar ik werk (Groningen) gaat t KDV om 07.00 open en ik vrees de dag dat ook wij vroeger open moeten hahaha! NOG eerder mijn bedje uit ;)

Nee hoor gekheid, des te eerder ook weer vrij dus das lekker! Maar volgens mij zijn er hier in t Noorden nl amper kdv's (ken er geen 1) die zo vroeg open gaat en volgens mij verschilt t sterk met provincie!
    Was ik even benieuwd naar! :D
    Mirjam

8. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Het is een 24 uurs opvang, vandaar. Ik woon in Den Haag en dit is een van de weinige geloof ik hoor, vandaar de lange wachtlijst.. Mijn vriend en ik hebben allebei ploegendienst en werken dus ook 's-avonds, in het weekend en soms 's-nachts. De leidsters hebben daar dus ook gewoon ploegendienst.

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Onze dochter gaat op 2 dagen om 6:45 de auto in. MAar ik maak haar dan om 6:30 wakker en kleedt snel aan. Ze eet wel snel, maar dat doet ze altijd.

Dit al sinds ze 3 maand is. Gaat prima hoor.
    (ze gaat dan naar mijn moeder, waar ze om 7:00 is)

10. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    Heb nu contact gehad met gastouder, zij gaf aan dat mijn vriend mijn dochter gewoon in pyama en zij zorgt dan dat ze gewassen en aangekleed is tegen de tijd dat ik haar kom halen(11:00) dus dat is mooi. Als ze nog erg moe is kan ze daar weer naar bed(maar weet niet of ze dat doet hoor!)we zullen zien.

11. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ik ben t0evallig zelf gast0uder. En die w0rden 00k 3 dagen in de week hier 0m 6.30u gebracht. We hebben zelfs een tijdje gehad dat ze 0m 6u al kwamen. Maar dan gingen we gezellig n0g even een uutje slapen. Het lijkt mij 0pzich niet raar 0m je kindje 0m 6.30u weg te brengen, het is zeker wel vr0eg maar daar wennen ze snel aan.

SUcces!

12. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Mike heeft even een tijdje gehad dat hij dan niet meer kon slapen als ik hem wegbracht, maar dat doet ie nu lekker weer hoor. Vind ik wel fijn eigenlijk. Ik geef hem thuis een fles, breng hem in pyama met vestje eroverheen. We zijn dan om 06:30 op kdv. Doe hem daar zijn slaapzak aan en leg hem zelf in bed. Hij valt dan meteen weer in slaap. Ligt meestal tot 09:00 uur te slapen en gaat daarna brood eten. We hebben er een heel eigen ritueel voor en die herkenning vind hij erg prettig. Het is gewoon 'zijn' bedje daar. Hij heeft daar vanaf het begin ook een popje liggen voor in bed.

13. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Janna breng ik op dagen dat ik moet werken ook om 6.30 naar de gastouder.
    Dat vind de gastouder geen probleem.

Janna vind het ook niet heel erg. Normaal slaapt ze wel tot 7.30. Maar als ik moet werken dan zorg ik dat ze 's avonds al een schone romper aan heeft. Kleed haar dan om 6.15 aan dan is het niet helemaal koud. En dan in de maxicosi en dan krijgt ze rond 7 uur de fles.
    Daarna gaat ze daar weer naar bed. En dat gaat altijd goed.

Deel Deze Pagina