Icsi punctie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jenka, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    Vandaag de punctie gehad voor ICSI. 16 eitjes... (hopelijk genoeg)

Maandag mag ik bellen of er dinsdag as een eitje terug geplaatst mag worden... Weet iemand of 16 een goede score is?

Gr Jenny

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Goei score hoor meis , nu af wachten wat er overblijft dinsdag succes .

3. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    Dank je voor de reactie:)

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Graag gedaan hoor , als je nog vragen hebt stel ze gerust.

Oja wel veel drinken nu hoor.

5. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    Ga ik doen!

Tot nu toe geen pijn, beetje weeig gevoel. Heb ook al heel veel geslapen en lekker rustig aan gedaan...

Waar heb jij al ervaring mee? Ik ken verder niemand met icsi en weet dus niet wat ik moet voelen of zo, en wat ik kan doen om de kans van slagen te verhogen...

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Ervaring heb ik idd maar al weer een jaar er uit.
    Wat wil je pressies weten?

7. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    Hoe heb jij het allemaal ervaren? Wat kan ik beter wel/ niet doen bij een ev. terugplaatsing? Hoeveel behandelingen heb je gehad? Enig idee hoe vaak het bij een 1 e poging lukt?

Vond het hele teaject heel zwaar vallen en weet niet of ik een 2 e poging wel wil...

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Ik heb 3 pogingen gehad !
    De eerste heb ik als spannend ervaren geen pijn bij de puctie en ook geen bloed
    De tweede ook geen pijn wel moest ik eerst op een stoel uit rusten voor ik naar huis mocht.
    De derde niet anders .
    De tp s met tranen omdat je de emy s zag op de echo .
    Alle drie tp s twee terug geplaatst .
    Alleen de tweede poging met resultaat tweeling helaas wel een mk , en mijn enige zwangerschap ooit.:(

Ik had ook maar drie emys over vaak .

Het komt wel voor dat de eerste poging vaak mislukt.
    Je hebt ook maar 21 procent kans .
    Ik weet niet hoe oud je bent maar ik ben nu 40 .

Ik hoop voor je op goede afloop en ook op emy s die in gevroren kunnen worden.

Je mag alles doen , alleen met eten uitkijken geen groene thee , filet amircen kattenbak niet verschonen.
    Verder gewoon doen , net als dat je spontaan zwanger word.
    De gyn geeft je ook wel info wat wel niet kan.
    Zoals nu mag je 24 uur niks doen he! en geef je lijf af en toe rust.

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jij bent dus zo'n bikkel die een punctie goed heeft doorstaan.;) Een enorm mooie hoeveelheid eitjes, zeg! Spannend om dinsdag te horen hoeveel bevruchtingen er zijn. Ik duim voor je.

Laat je verwennen en doe lekker rustig aan, want de punctie is een heftige ingreep in je lijf.

In welk zh loop je?
    Ik heb in het UMCU 2 ICSI's gehad. Het spuiten was geen lolletje, manlief darten en ik spoot. Mijn puncties waren een hel. We hebben 4 tp's gehad, waarvan 1 een vmk werd.
    Begin mei hebben we de intake in Dusseldorf gehad en een week later gestart voor ICSI 3. Het spuitschema was maar 10 dagen (ipv een maand in NLD) en erg prettig te doen. Ik zit nu op het wachtbankje met 2 emmy's in mijn buik en genoeg symptomen en twijfels, maar eerst wachten op het testen.

Hoe vaak het gelijk lukt weet ik niet. Je moet ergens geluk hebben.
    Na de tp is aan te raden om een weekje rustiger aan te doen. Bijv. niet intensief sporten, niet tillen en hou jezelf goed bezig, want het wachten duurt errug lang.;)

Marnat, zwaai!:D

10. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    #10 Jenka, 2 jun 2012
    Laatst bewerkt: 2 jun 2012
    @ timon, ik ben onder behandeling bij het VU. Ze zorgen daar erg goed voor ons. Erg open en duidelijk van wat er gaat komen.

Het spuiten van de deca was in het begin een drama! Manlief deed het in mijn buik en werd altijd een beetje eng er van in mijn hoofd als ik de vloeistof voelde. Na een weekje moest ik het echt zelf doen. Dat is in mijn been geworden want ik kreeg het niet voor elkaar het in mijn buik te doen... Nabeen tijdje werd het prikken gemakkelijker en tegen de tijd dat de gonal mocht had ik geen moeite er mee...

De laatste 2 wkn had ik heel erg veel last van mijn eierstokken en veel pijn. Ik had ook 23 follikels links en 20 rechts. Moest ook naar beneden met de gonal want er mochten er niet meer bij komen...

Afgelopen donderdag zeiden ze zelfs dat ze miss moesten cancelen vanwege mijn gezondheid. Was dus erg blij dat de pregnyl alsnog mocht.

Ik ga gewoon maandag bellen en hoop dat er een mooi eitje klaar ligt om terug geplaatst te kunnen worden!

Hoop dat het bij jou ook allemaal goed komt!!!! Wil je me op de hoogte houden??

Gr

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Jenka@ Nog maar 28 voor kinderen krijgen is dat een aardige leeftijd want je klok tikt door.
    Hou moed meis hoe moeilijk het ook is.

Zwaait naar timon , lieverd de kleine[tjes] blijven bij jou hoor dat moet gewoon.
    Verder alles ok ?

12. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    @ marnat...

Ja tiktak... Al hoor ik vaak zat: ach meid je hebt tijd zat...

Ga jij nog een poging doen?

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Lees mijn onderschrift meis , wij blijven kinderloos. , kinderloos is een feit voor ons daar staat meer over ons als je meer wil weten.

14. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    O excuus! Weet even niet zo goed wat te zeggen...

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meis,

Ja hoor, 16 is een zeer goede score.

Mijn eerste punctie had ik 11 follikels gekweekt en alle 11 bruikbaar. 10 bevrucht, waarvan 1 niet goed genoeg. Ik had dus 9 embryo's.

Tweede punctie had ik 58 follikels (bijna overstimulatie), waarvan er 18 bruikbaar waren (logisch, want had in 2 dagen tijd 32 follikels erbij, whoeps).

Daarvan waren er 11 bevrucht, 8 goed genoeg en dus 8 embryo's.

Heel veel succes met de spannende wachtdagen!

16. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    @ babii

Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Hoe voel je je??

De laatste paar dagen gingen bij mij ook hard, moest zakken met de gonal anders ook overstimulatie.

Bedankt voor je berichtje, ben al aan het aftellen voor morgen, hoop zo op een beetje goed nieuws

17. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    16 is veel! Wij hadden we maar 6. Waarvan 4 x b kwaliteit en zie mijn banner!
    Ik vond de punctie echt zo meevallen, voelde er bijna niets van. Ze hadden 12 follikels aangeprikt en daar zaten dus 6 eitjes in. Viel ons toen tegen maar achteraf hoeft er dus maar 1 goede bij te zitten :D

18. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    Ik had vandaag gebeld en er had een bevruchting plaatsgevonden:D:D:D
    Ben ook helemaal vergeten te vragen hoeveel... Maar anyway morgen tp!

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zo blij dat er bevruchting is dat je niet weet hoeveel. Nou, morgen maar vragen. Veel succes morgen!!!

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Jenka@ Veel succes morgen .

Deel Deze Pagina