Toevallig heb ik het er vandaag nog met een vriendin over gehad die bij het CB geweest was vanochtend. Ook zij kreeg het advies 10 mcg te geven ivp 5 mcg. Ik begin er dus ook morgen meteen mee. @ Sweetvienna, wij geven het altijd 's morgens voor de pap. We geven de druppeltjes op een lepeltje en daarna meteen een hapje pap erachteraan.
Ik druppel gewoon bij het verschonen in zijn mond (zo ook met de tussikind druppeltjes die hij nu krijgt omdat ie toch steeds aardig wat hoest). Als ie het flesje ziet grijnst ie al een keer en doet zijn mondje open.
ik kreeg her vroeger met de vla weet ik nog dus ik geef het JEsse dan ook met het toetje denk ik ( geen vla hoor haha)
hier toegevoegd aan de eerste fles in de ochtend, de fles krijgt inderdaad een anijssmaakje maar ze vindt het lekker en ik vindt het net zo gemakkelijk.
Ja maar dat is het nieuwe advies dus tja..ik volg het toch maar op, mijn zoontje komt momenteel ook niet zoveel buiten.
Super! Dit is fijn om te weten. Er is dus geen sprake van opbouw (omdat dat voorheen dus wel was). Ik heb overigens de druppels van Davitamon op oliebasis. In die op de waterbasis zaten zoveel "andere" dingen, maar weet uiteraard ook niet wat voor olie het precies is. Iets Arabisch wist men bij ons in de apotheek te vertellen, maar waarom het verschil tussen olie en water is mij ook onbekend.
Nathan krijgt sinds een week geen opvolgmelk meer.. Nu moeten we dus gaan bij druppelen? Zo waardeloos dat hier weinig info over wordt gegeven! Het CB heeft het nog nooit genoemd, en je leest er vrij weinig over Maandag maar eens gaan halen!
Mijn dochtertje krijgt volledig BV, en ik geef haar braaf elke dag 5 druppeltjes vitamine D........ is dat ineens veranderd! Nou ja zeg, ik weet van niks. Dan maar 10 druppeltjes. Ik geef het op een klein lepeltje, ze slikt het keurig door (op waterbasis met anijssmaak).
Natas1: als je kind lekker veel buitenkomt, is 5 druppels meer dan genoeg, ondanks wat ze zeggen op het CB. In je BV zit meer dan genoeg vit. D. Vooral als jezelf ook al een multivitamine slikt. Als je vit.D bijgeeft, geef dan die op olie basis, hier zitten de minste toevoegingen in,pas alleen op met pinda-allergie ( arachidesolie) Je kan meer info krijgen via andere sites bijv. eurolac.net en borstvoeding.com
Ik ben het niet heel vaak eens met Jingles, maar hierin heeft ze wel gelijk hoor, het was altijd 5 druppels bijgeven (ongeacht of je wel of niet veel buitenkwam, ze hebben dat gewoon nodig) en kinderen met een gekleurde of donkere huidskleur moesten altijd wat meer hebben (10 druppels) en om die onderscheid nu weg te halen omdat veel gekleurde mensen hier niet van weten of te weinig geïnformeerd zijn hebben ze het verhoogd naar die 10 druppels per dag zodat elk kindje blank of gekleurd genoeg vit d krijgt. ikzelf vindt het belachelijk dat ik mijn kind meer vit d moet gaan geven omdat de andere dit nodig zouden hebben en ze alleen op deze manier alle kinderen bereiken.ik houd het gewoon op die 5 druppels (op oliebasis inderdaad), dat is meer dan genoeg.
bij ons werd het gezegt als je onder de 300cc komt, maar ik moet het sowieso geven omdat we vanwege ons beroep niet veel naar buiten kunnen, slechts een keer per week....
Ik heb gister van die druppels van Davitamon gekocht. Vit. AD, daarnaast krijgt hij nog een bord pap elke ochtend en daar zit ook 80% van de ADH in. Dus het zal wel goed zijn, hij komt ook elke dag sowieso 20 min buiten.
Even snel een vraagje. Ik las dat er meer moeders zijn die vitamine AD geven... Maar de vitamine A hoeft toch alleen maar bij Bv, of in elk geval alleen de eerste tijd? Of heb ik het nu helemaal mis? Ik dacht nl dat teveel vitamine A juist schadelijk is.. Jelle krijgt nl op advies van het Cb alleen vit D. Hij krijgt trouwens wel de tabletjes, vind hij machtig intressant...
Vitamine A hoeft helemaal niet bij Borstvoeding, dat zit in borstvoeding. Sterker nog de concentratie vitamines is precies afgestemd op je kind. Als je de eerste 3 maanden bijv. 10-12 voedingen per dag geeft, hoef je zelfs geen vitamine K te geven, gedurende die periode. De A_D_E_K vitamines zijn in vetoplosbare vitamines, en die kan je idd overdoseren. Je moet er echt voorzichtig mee zijn. Ik geef geen vit. D
Bdankt Jingels! Zie je wel, het was de Vit K die ik bijgaf... Ik wist wel dat er iets was met druppetjes en lastig mikken... De Bv is ook alweer een tijdje geleden...
Reken maar! Ik ga er weer voor! En deze keer hopelijk met een betere afloop... Maar dat is frustratie voor een hèèèl ander topic...