Nieuwe ronde in! Wie gaat mee?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Pina82, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes

Hoi !! Ja ik ben een temper. nu voor de derde maand. je hoeft je bed niet uit hoor. je zet je wakker, tempt ff en slaap dan weer lekker door ;)
    Voordat je je bed uit stapt he !

Succes !

2. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey pina, ik kom me hier ook melden!! ben vandaag toch ongesteld geworden.. nou, nu lopen we minder gelijk op..hahah.;) hoe is het met de dames hier?

liefs

3. Travelgirl

Travelgirl Actief lid

9 jun 2009
    108
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik doe ook graag mee! Ik ben net ongesteld geworden...
    Ga nu voor ronde 3. Veel succes girls! :) x lfs

4. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hey inge. ook welkom!!
    Ik zit afgelopen week weinig hier..maar dat komt wel weer als de eisprong er weer aan komt. nu ff geen zwanger-wordende-gevoelens hier. maar t komt, t komt wel..

Vandaag cd 8, dus aangezien officieel vanaf 14 je eisprong zou KUNNEN zijn, gaan we altijd gericht klussen vanaf cd 10 hihi. wie weet. en vorige maand was daadwerkerlijke eisprong op dag 17, dusssss we mogen lekker lang klussen. (doen we evengoed wel hoor) hihi.

Hoe is het met jullie??

5. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hahah... wij klussen hoe dan ook wel..hahah;)

nee, hier gaat het prima, wel wat een verwarrende maand doordat ik vorige week twee hele lichte posi testen had ... maargoed, waarschijnlijk is dat dan heel vroeg mis gegaan? ik voelde me heel erg zwanger, geen zin in koffie, net als bij mijn vorige zwangerschap etc, misselijk, je kent het allemaal wel..;) maargoed, ben allang blij dat ik ongesteld ben geworden..

en jij flink aan de klus dus..hihi,

liefs

6. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    leuk topic
    ik ben ook net gestart met ronde 2. Ben heel benieuwd hoe jullie alles ervaren
    groeten Suzanne

7. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Hoi dames!

Wij gaan ook weer een nieuwe ronde in na een miskraam gehad te hebben.

Ik ben eind juni zwanger geraakt van ons eerste kindje :) Helaas moest ik na 12 weken en 6 dagen gecurreteerd worden, omdat ons kleine wonder met 9 weken en 4 dagen gestopt was met groeien. Erg verdrietig!

In dec 2008 had ik mijn Mirena spiraal laten verwijderen en pas in april/mei merkte ik dat mijn lichaam op de rit was. Dat wil zeggen: toen was ik ineens zeer regelmatig ongesteld (echt 28 dagen en daarvoor steeds 31) en ik voelde meer rust. Pas 50 dagen na het verwijderen van de Mirena werd ik voor het eerst ongesteld.

Wees dus niet teleurgesteld als het even niet lukt, ik bedoel: je lichaam heeft meer geleden onder al die hormonen dan je denkt ;)

Na de curretage op 13 september was het wachten tot het vloeien stopte. Dat is nu sinds een kleine week het geval. Nu is het wachten op de eerste menstruatie en eerlijk? Daar kijk ik echt naar uit! Stom idee...

We vrijen wel zonder condoom en laten alles op z'n beloop..

Hoe oud zijn jullie trouwens? Ik ben 23 en mijn vriend 33. Hebben jullie lang nagedacht voordat je zwanger probeerde te raken?

8. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Ik ben 24 en mijn man is 26.. De aankomende dagen zijn als het goed is, de vruchtbare dagen.. Dus we moeten flink aan het klussen.. Haha!! helemaal niet vervelend!! Iedereen succes!!

Doet iedereen aan ovulatietesten oid, wij nl. niet, ik wil er niet te gefixeert op worden, maar vind het elke maand toch weer spannend! Vanaf mijn eisprong, wordt het weer een lange 2 weken.. Maar ja, we moeten maar gewoon afwachten..!!

9. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hey hier 27 en 33 jaar! en ja ook ovu testen & tempen. Wil ALLES weten!! wil niets aan het lot over laten , als ik zelf invloed kan hebben op vlot zwanger worden, dan DOE ik dat!! hahaha!

X

10. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik gebruik ook ovu testen.
    Vind het toch wel fijn om te weten wanneer mijn eisprong ongeveer is.
    Hier zijn ze bijna weer voorbij. Nog een dikke week en dan kunnen we er weer voor gaan. Ik had mijn eisprong ook op dag 17 van mijn vorige cyclus.

Ik denk dat we hier ook vanaf dag 10 gericht beginnen met klussen.
    Bij onze eerste had ik op dag 13 een positieve ovulatie test dus begin toch gewoon op dag 10 met testen.

Houden jullie je aan "het om de dag klussen" of elke dag in de vruchtbare periode?
    Ik probeer het zo spontaan mogelijk te houden, maar ik ben toch al aan het kijken wat voor diensten mijn man moet werken in de vruchtbare periode :).

Ik ben trouwens 28 mijn man 32

11. Duploke

Duploke Niet meer actief

#51 Duploke, 28 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2009
    hey iedereen! mag ik er ook bij? ben nu aant wachten op m'n eerste ongi na 'n miskraam 4 weken geleden. (was 5,5 week zwanger van ons tweede kindje in de eerste ronde)
    Moest nu van de gyn m'n maandstonden afwachten, dus dat doen we maar, maar jeezes! wat duurt dat lang seg..
    Heb al de hele dag barstende hoofdpijn, dus verwacht 't wel elk moment en dan gaan we er gewoon weer lekker voor :)

allemaal héél veel succes!
    (oja, ben 30 en mijn man 27)

12. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Goedemorgen :)

Ik maak wel gebruik van ovulatietesten, zal er zo weer wat bestellen ;) Vind het heel handig om inzicht te krijgen in mijn cyclus. Zo kwam ik erachter dat ik een vreemd gevoel krijg in mijn onderbuik zodra de eisprong eraan zit te komen. Best handig om te weten.

Wij wachten nu, net als Subke, op mijn eerste menstruatie. Het voelt voor mij alsof ik nu in week twee van een cyclus zou zitten. Gezien de dingen die ik voel. Maar niets is zeker. Als ik wel een ei zou hebben deze keer, dan zou dat rond aankomend weekend moeten zijn. We zullen zien..

We doen het nu nog maar met condoom, want het is blijkbaar onverstandig om direct na een miskraam weer zwanger te raken. Hoewel ik hier op het forum ook wel andere berichten lees. Het punt is dat je baarmoederslijmvlies dan misschien nog niet helemaal hersteld is en dat vergroot de kans op een tweede miskraam. Dat moet niet! Dus we kiezen voor safe :)

Temperaturen heb ik nog nooit gedaan.. dan ben je er alle dagen mee bezig en ik durf haast te wedden dat ik het dan vergeet haha!

13. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    In de vruchtbare periode klussen wij elke dag.. Omdat mijn cyclus niet helemaal regelmatig is, ene maand is het 24 dagen en de andere maand 23 dagen, doen het we het een paar dagen elke dag.. Zodat we meer kans maken.. Ik zit er over te denken om volgende maand aan de ovutesten te beginnen. Maar ik ben bang dat als ik daaraan begin te gefixeerd raak.. ben ik nu ook wel!! haha!! De tijd zal het leren...!!

14. Passoatje

Passoatje Actief lid

20 aug 2006
    318
    0
    0
    Sint-Truiden
    ik ga mee...

15. Duploke

Duploke Niet meer actief

@Daphne: is niet fijn hè, dat wachten, maar 't is idd beter. Ik ben 3 keer of zo op controle moeten gaan bij de gyn na de MK en de laatste keer zag ze dat er een ei klaar zat. (en dan mag je nog niks doen :( Echt frustrerend) Had m'n ei 2.5 week na de MK, nu 2 weken geleden, dus 't moet nu toch elke moment doorzetten hoop ik.
    succes hè!

16. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    @Subke: het is inderdaad niet zo fijn, al dat wachten. Aan de andere kant: het geeft je wel tijd om die miskraam een plekje te geven. Ik zit of in een dip of ik voel me goed. Heel verwarrend soms, zeker voor mijn vriend ;)

Super dat er al een eitje aan het rijpen was!! Dan is je lijf toch al aardig terug in vorm :)

Ik hoop dat we vrijdag ook weer een echo krijgen, want ik wil zeker weten dat alles eruit is en ik ben natuurlijk benieuwd of er al een eitje rijpt ;) Maar ik denk wel dat mijn baarmoeder schoon is, aangezien het vloeien al enige tijd gestopt is.

En wat betreft het klussen (was algemene vraag hier): wij hebben eigenlijk om de dag of elke dag sex.

17. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    de 2e ronde...

ben vorige week ongi geworden, en dat na 11 weken.
    weet niet hoelang mijn cyclus nu is, dan maar afwachten op verschijnselen, of afwachten van de ongi, testen ben ik helemaal klaar mee, die dure krengen, en dan ook nog negatief pffff

18. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    Jij moest dus ook zo lang wachten op je ongesteldheid... Ik ook! De tweede ronde duurde bij mij 71 dagen, pfff!
    Nu vol goede moed de volgende ronde in! :D

19. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    succes stippel,

jij dus ook al lang wachten op die ongi, erg vervelend he, maar een troost om te weten dat wij niet de enigste zijn.
    vind het soms wel moeilijk om dan te horen dat mensen in mijn omg wel zwanger worden, en echt iedereen. hoe is het mogelijk haha.
    vooral rottig als je hoort dat iemand per ongeluk zwanger word door de pil te vergeten...hoe is het mogelijk???? zoooo vruchtbaar?
    maar nieuwe ronde nieuwe kansen he

xx layla

20. Duploke

Duploke Niet meer actief

@daphe: ja, had die tijd ook wel nodig.. en bij mij was 't ook zo: goed of ellendig :) Nu nog ;)

en op de algemene vraag: om de dag proberen we (als we terug mogen) heb gelezen dat elke dag niet zo goed is voor de kwaliteit van 't sperma en die spermatozoïden blijven toch 48 uur of zo hun werk doen, dus elke dag is plezant, maar niet nodig :)
    (alé, wil me niet moeien hè, iedereen doet ermee wat ze willen doen, maar voor ons is dit de beste manier.)

Deel Deze Pagina