Nou daar ben ik met een vraag die ik normaal voor een ander zo goed weet te beantwoorden (denk ik dan), totdat je zelf weer in je piekmomentje zit . Dan ga je overal aan twijfelen. Ik heb al 2 cycli op dag 25 mijn eisprong. Zondagochtend hebben we geklust. Afgelopen maandag, CD 23, heb ik een ovutest gedaan die positief was. 's Avonds had ik echt een eigevoel, dus ik dacht, "he mijn eitje". Ik moest tot laat werken, dus pas tegen twaalven geklust. Gisteravond hadden we geen zin en mijn temp was al iets omhoog, dus we hebben het erbij gelaten. Ik had gisterochtend nog wel een positieve Ovutest, 's avonds niet meer. Maar nu blijkt mijn eisprong toch vandaag, aangezien mijn temperatuur vanmorgen een duikel naar beneden maakte. Dat zou ook betekenen dat mijn cyclus netjes op de stopwatch werkt en weer op cd 25 een ei heeft. Nu geloof ik zelf niet dat mijn ei nog moet komen, maar dat hij al geweest is. Echter heeft mijn gevoel me al vaker in de steek gelaten blijkt nu, dus vaar daar maar niet blind op. Ik kan vandaag weer pas laat klussen. Manlief had vanmorgen om 6 uur geen zin. Gek he? . Maar goed, zondagochten en maandagavond laat geklust en hopelijk vanavond laat. Echter is er kans dat dat er niet in zit. Hebben we dan wel kans? Ik weet het wel hoor, theorie, zaadjes leven tot 72 uur. Maar misschien bij mijn man wel korter. Stom he, dat je dan zelf zo gaat mutsen. Maar goed, ik heb gelezen dat je temp stijgt 12 a 24 uur na de eisprong. Als hij dan vanmorgen laag is, kondigt dit dan de eisprong aan of is hij dan juist net geweest? Als het dan net geweest is, zitten we wel aardig, binnen 36 uur na de laatste vrijpoging. Is hij vanmiddag, dan is vanavond laat best laat erna, als je bekijkt dat je maar 12 uur hebt en het elk uur lastiger wordt en dat de maandagavond dan al bijna 48 uur terug is. Ik beschouw sowieso elke poging als mislukt, want dan valt het alleen maar mee. Maar toch ben ik benieuwd naar jullie mening. Alvast bedankt, groetjes Babke
Als je hubby vanaamp nog zin heeft, heeft het best nog zon hoor.... na het springen leeft je ei ook nog 12 tot 24 uur als ik me niet vergis... Je ei springt toch net na de dip? Ik kan het mis hebben hoor.
Ja dat weet ik dus niet. Ik heb alleen kunnen vinden dat je temp 12 tot 24 uur na je ei gaat stijgen. Maar of je ei nu net voor de dip of op de dip springt, weet ik niet. Ik begrijp hieruit dat de dip dus ook minimaal 12 tot 24 uur duurt. Nou ja, in de verleiding dan maar. Was het sowieso wel van plan, maar ben op pad vanavond en hij had slecht geslapen vannacht dus of hij zin heeft is vers twee. Stel dat het er niet van komt, is het dan wel verloren? Nou ja verloren, de kans is dan toch een stuk kleiner? PS: mooie dip op 5dpo
Ik kan er ook geen antwoord op geven maar ik zou vanavond nog wel een klusrondje inplannen. Baat het niet schaad het niet. Ik zal eens kijken bij mijn eigen kaartje wat die de vorige keer heeft gedaan. edit: bij mij sprong het eitje na de dip, smorgens de dip en hij is (dacht te voelen) smiddags gesprongen.
Ach, als het zo moet zijn is het raak! Hup, bespringen! Baat het niet dan schaadt het niet. Die dip is denk ik een aankondiging van mijn ongi. Die komt denk ik morgen of overmorgen weer (heb een heel korte LF, dat was voor mijn zwangerschap tenmindste wel zo en vorige maand was ie maar 4 dagen).
Gelukkig wel, maar ik had de verwijzing naar de gyn al op zak. Mijn kaartje van de zwangerschap is ook zichtbaar in FF. Ik had toen op 4 dpo (voelbaar!) de innesteling.
Je moet het dus hebben van bevruchting en van een snelle innesteling. Pfff. Dat kaartje is inderdaad wel duidelijk!
Idd, een snelle innesteling is voor mij essentieel! Dat is de reden waarom ik denk dat ik morgen of overmorgen weer ongi word, omdat het HCG-gehalte anders net niet genoeg tijd heeft om hoog genoeg te worden om een ongi tegen te houden... euh, is het zo nog duidelijk hahaha
Ja hoor en wil de gyn je geen progesteron pillen geven? Daarmee kan je de lf toch verlengen en vergroot je de kans toch?
Tja, ik zit nu pas weer in ronde 2 na mijn zwangerschap. Eerst nog maar even kijken hoe lang het duurt zonder hulp. De eerste keer is het in 4 maand (5 rondes) gelukt, maar ik reken niet op 2x zoveel geluk.
Moet je nou kijken? Is mijn temp nog steeds laag. Elke keer als ik denk, nu snap ik mijn lijf, is het weer anders. De klustiming is dan wel gelijk perfect natuurlijk. Ben benieuwd wat mijn man zegt als hij vanavond weer 'moet'. Zijn libido is niet altijd zo. Hoog als je bij een man verwacht dus ja.
Misschien springt ie vandaag??? Het schijnt soms wel een paar dagen te duren voor je ei springt (ik heb hier al eens 5 dagen na positieve ovu zien voorbijkomen op het forum). Ik ben nu ongi geworden, maar wel met een iets langere LF dan vorige ronde (vorige was de LF 4, nu 5).
Ik heb nu bijna hetzelfde verhaal. Ei is gisteren geweest maar ik heb dinsdag en dus gisteren geklust. Ik hoop dat dit voldoende is. Weet je al meer over je ei?
Hoi Ivy, het ziet er naar uit dat het inderdaad gisteren was. Maar heb niks gevoeld. Ik denk altijd dat ik mijn ei voel, maar begin daar aan te twijfelen. Dit is al de 2e cyclus dat ik hem niet voel. Dus vraag me nu af of het de andere cycli niet iets anders geweest is . Ik heb even voor ingevuld bij FF om te kijken en als je een dag voor je ei zit en de dag erna bijvoorbeeld invult , zegt hij bij pregnancypossibillity "good". Maar de dag van je ei en de dag ervoor zegt hij "High". Dus volgens mij zitten wij perfect. Wanneer is jouw nod? Mijn lf is maar 10 dagen. Maar heb me voorgenomen om in geval van overtijd minimaal op 12 dpo te testen. Dat is dus na 11 dpo, de dag dat ongesteld zou worden.
Mijn NOD is de 28ste. Ik had de laatste twee cyclussen ook een korte LF fase maar mijn ei is nu dus twee dagen eerder gesprongen. Nu dus een verwachte LF van 12 dagen ipv mijn gebruikelijke 10. Ach ik zie wel, kan er nu toch niets meer aan doen. Ik wacht ook tot minimaal de 28 ste, vorige keer kon ik het niet laten en dan valt het altijd toch wel tegen zon test. Bovendien lees ik dat het toch wel regelmatig misgaat dus kun je het maar beter niet weten denk ik dan. Tja, ik merk nu ik het wat meer bewust meemaak dat je lichaam je wel voor de gek kan houden. Jouw kaartje is ook aardig bezig, lastig om daar wijs uit te worden. We gaan trouwens gelijk op, wat grappig! Jouw klusmomentjes zijn idd perfect, dat had ik de vorige keer ook. Nu dus niet, dag van ei en twee dagen ervoor (ei donderdag, klus dinsdag). Is dus alleen maar good denk ik . Ik zal voor je duimen.
Nou, tenzij er innestelingen bestaan op 2dpo heb ik gewoon pech en moet ik maar weer even ovutesten pakken. Weer een duikel gemaakt in de temperatuur. Het zou wel verklaren waarom ik de strepen zo licht vond. Ik het clearblue en dan doen de strepen er niet toe. Normaal knallen ze echter wel bij de lhpiek en deze keer niet.