Cyclus lijkt langer bij spannende gebeurtenissen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Manine, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manine

Manine Actief lid

6 jun 2013
    122
    1
    18
    NULL
    Noord Holland
    Hoi,

Al een tijdje houd ik mijn cyclus bij, wetende dat dat handig kon zijn voor het moment wat nu aangebroken is.
    (Ik ben al langer geleden gestopt met de pil)

Ik heb veel over mijn lichaam geleerd en hoe ik daar mentaal op reageer. Zo heb ik één keer in de maand een grote lozing van cervix slijm waar ik dan op de één of andere manier blij van wordt.

Nou goed, nu ik alles nog een goed bekeken heb lijkt het erop dat slechts in spannende perioden ( nieuwe baan /verhuizing, en spannende familie omstandigheden ) mijn cyclus langer lijkt.

Het is allemaal spannender dan gedacht. Ook al ben zijn we nog maar net bezig en dan zijn we nog niet eens professioneel bezig. Dus ik hoop dat mijn cyclus niet ook in de war raakt door mijn opgewonden gemoedstoestand :).

Ik weet dat omstandigheden invloed kunnen hebben op het lichaam, maar kan ik over het algemeen er vanuit gaan dat mij cyclus 31 dagen is ( dat is het de meeste maanden)??

Misschien een loze vraag bedenk ik mij nu, misschien kan ik de vraag beter zo stellen: Zijn er vrouwen die het herkennen?

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Stress kan er zeker voor zorgen dat je menstruatie langer op zich laat wachten :).

3. Manine

Manine Actief lid

6 jun 2013
    122
    1
    18
    NULL
    Noord Holland
    :$ dat meen je niet.. Hihi , ik weet dat als geen ander natuurlijk. Ik zoek denk ik ook een soort vergelijking dat ik niet de enige ben ofzo. Alles maar dan ook echt alles is terug te vinden op het internet.
    Alle vragen zijn al gesteld ;)
    Ik hoop dat deze spannende tijd er niet voor zal zorgen dat ik super onregelmatig wordt, stress dus.

Gelukkig kan ik mijn zinnen verzetten op het werk.

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Heb er zelf geen last van maar ken wel meiden bij wie het soms een paar dagen langer duurt als ze erg gestresst zijn.

Enne... Ik sta al maanden onder hoogspanning op het werk, heeft geen invloed op mijn cyclus ;). Kan dus bij iedereen anders zijn. Lekker he, zo'n antwoord waar je alle kanten mee op kunt :D.

5. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ja, herkenbaar. Ik heb dit een flink aantal jaren geleden ook ervaren. Onder grote spanning werd mijn cyclus anders, langer toen.
    Nu verdenk ik mijn lichaam er van dat het een iets snellere cyclus heeft nu ik nogal stress vanwege drukte. Dus misschien kan dat ook. Gewoon maar accepteren en regelmatig vrijen, dan maakt het uiteindelijk niets uit hoe lang je cycli waren. ;)

6. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Vriendlief vermoedde dat mijn afgelopen cyclus zo lang duurde, omdat ik teveel ermee bezig was volgens hem toen. Al vind ik 91 dagen dan wel erg lang.. Deze cyclus zoek ik geen symptomen, doen mijn ouders wel voor mij merkte ik gisteren!

Deel Deze Pagina