Nieuwe ronde = Nieuwe kansen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Menn25, 17 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Over ovulatie testen: In de gebruiksaanwijzing staat vaak wanneer je het beste kunt starten, dat ligt namelijk aan de lengte van je cyclus. In principe is 1x per dag testen wel voldoende, maar als je merkt dat de testen donkerder worden of als je zeker wilt zijn dat je je piek niet mist, zou je 2x per dag kunnen testen in ieder geval. Je mag eigenlijk op elk tijdstip wel testen, ook smorgens wel, alleen niet de allereerste ochtendurine;) om de dag testen is niet betrouwbaar. Je kunt namelijk zo ineens een knaller hebben terwijl de test daarvoor nog heel licht was. Dus wel elke dag testen.

2. Annemiek125

Zowel bij mijn miskraam als bij de zwangerschap van mijn zoontje kreeg ik met ongeveer 5 weken echt symptomen; gevoelige borsten, last van de onderbuik, bandenpijn, en een weeïg gevoel in mijn maag. Heb bij beide zwangerschappen laat getest, maar wist eigenlijk al dat het raak was. Werd bij mijn zoontje ook erg misselijk heb tot 16 weken elke dag overgegeven. Ik had heel veel symptomen:)

3. LovelyyX93

LovelyyX93 Niet meer actief

Pff wat een ellende lijkt me dat zeg!! Ik heb nu al 2 weken last van misselijkheid, steken in onder buik, hoofdpijn en hele dag willen slapen. Maar kan aan het 'ontpillen' liggen. En owja, moet heel vaak naar de wc! (Ontlasting)

4. Annemiek125

Was zware zwangerschap, ben bijna mijn zoontje verloren met 26 weken zwangerschap, maar gelukkig pas bevallen met 37 weken, kerngezond mannetje gekregen. Heb heel veel geluk gehad.

Zou als ik jou was die misselijkheid wel in de gaten houden, misschien een bacterie in de maag, ook omdat je wat last van je darmen hebt. Als het nu al 2 weken duurt zou ik wel even langs de huisarts gaan denk ik, of in ieder geval even overleggen.

5. LovelyyX93

Ja heb afspraak staan voor maandag ochtend bij de huisarts.

Oh wat verschrikkelijk! Gelukkig is hij gezond 😘

6. LovelyyX93

Hoi hoi!
    Hoe gaat het hier met de dames??

7. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Misselijkheid was toch nog op komen zetten maar wel veel minder dan gisteren. Ook de buikpijn was anders geworden meer steekjes nu en hoe gaat t met jou?

8. candle85

candle85 Actief lid

19 jun 2015
    484
    67
    28
    Ik zit nu op dag 5 van mijn menstruatie en de tijd gaaat zo ontzettend sloom. Ik wil ook zo graag weer kunnen testen! Ik ga nu weer nieuwe ovulatietesten bestellen voor deze ronde. Iemand nog goede alternatieven naast zwanger en kids?

9. LovelyyX93

Wat vervelend sarah! Ja nog beetje steekjes in mijn onderbuik maar wel iets minder. Moest wel echt vaak naar de wc vandaag.

Hey Manonns, ik bestel ze via 2-besure die vind ik erg fijn en heb je verschillende pakketten en erg goedkoop! Was nog geen 40 euro kwijt voor 40 ovu testen en 8 +4 gratis zwangerschapstesten (extra gevoelig)

10. Menn25

Menn25 Actief lid

27 feb 2016
    235
    20
    18
    Herkenbaar!
    De tijd gaat ook sloom.. en dat wordt alleen maar erger wanneer de tijd bijna zover is om voor je zwangerschap te kunnen testen.

Ik verder nog nergens last van.. ook geen gevoelige borsten. Dus denk dat mijn ei wat later komt deze maand. Maar dit kan ook in een keer veranderen. Dus we wachten af! Volgens de kalender heb ik ook pas over 4 dagen mijn ei.

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.280
    17.321
    113
    Ik meld mij ook op! Momenteel op dag 16 van ronde 4. 23 jaar en bezig voor ons eerste kindje :)

Ik heb 't idee afgelopen dinsdag voor t eerst een eisprong 'gevoeld' te hebben, dus hopelijk deze maand raak!

12. Menn25

Menn25 Actief lid

27 feb 2016
    235
    20
    18
    Welkom in de groep en kletst gezellig mee 😃

13. Menn25

Menn25 Actief lid

27 feb 2016
    235
    20
    18
    Ik begrijp niet zo goed waarom je niet met ochtend urine mag testen. Ik doe dat juist in de ochtend met clearblue..
    Kan je me nog eens uitleggen waarom het niet mag? 😊

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.280
    17.321
    113
    Hebben jullie bepaalde symptomen rondom de eisprong?
    Afgelopen dinsdagmiddag (dag 12) hele erge lage buikpijn gehad. Vergelijkbaar met de pijn tijdens mijn menstruatie, of in elk geval op die hoogte, durf dus zeker wel te zeggen dat het in de juiste regio was zegmaar, haha. Heb zo tussen dag 9 en dag 13 enorm veel afscheiding gehad, waar ik echt draden van kon maken.

Sinds vanmorgen enorm gevoelige borsten, voel ze echt 'zitten' zegmaar en bij aanraking licht pijnlijk.

Zouden dit allemaal tekenen van een ovulatie kunnen zijn? Heb dit de vorige rondes niet gehad, maar weet dan ook niet of ik in die maanden een eisprong heb gehad.

15. Menn25

Menn25 Actief lid

27 feb 2016
    235
    20
    18
    Rond mijn eisprong heb ik ook altijd gevoelige borsten en kan ik ook draden trekken. Wanneer je dat heb met je afscheiding, ben je het meeste vruchtbaar. Dus rond die tijd kan je inderdaad je ei hebben gehad.

Hoe is je afscheiding nu?

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.280
    17.321
    113
    Nauwelijks afscheiding nu! Wat ik heb is wat dikker en witter.

Het dunnere en dradige heb ik iig absoluut niet meer.

17. Annemiek125

Vorige maand had ik op woensdag vruchtbaar slijm en pas het weekend mijn eisprong, dus vruchtbaar slijm zegt niet altijd iets. Ik zat er mooi naast, dacht dat ik altijd rond die slijmpiek mn ei had, maar dat slijm was al zo'n drie tot vier dagen voor de eisprong. (Gevonden met ovulatie testen)

@Menn25: als er in de gebruiksaanwijzing staat dat het mag, kan dat misschien met clearblue wel kloppen. Maar bij de meeste ovulatie testen mag het niet omdat je eerste ochtend urine het meest geconcentreerd is en dus een vals positieve uitslag kan geven.

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.280
    17.321
    113
    Het vruchtbaar slijm had ik ook een aantal dagen voor de buikpijn, dus misschien voelde ik m'n eisprong!

Heb de eerste 2 rondes ovulatietesten gebruikt, maar raakte daar zo gefrustreerd van, dat ik dat eigenlijk niet meer wil doen...

19. Menn25

Menn25 Actief lid

27 feb 2016
    235
    20
    18
    Ik heb net nog even de gebruiksaanwijzing gelezen maar die van clearblue kan je elke gewenste tijdstip testen. Als je maar 4 uur lang niet geplast hebt voor de test.

20. LovelyyX93

Hey meiden !
    Nu weer wat krampen onder in mijn buik en beetje drukkend gevoel.

Vanmorgen echt heel waterig melk achtige afscheiding, is dat een ovulatie teken?

Deel Deze Pagina