Uitblijven van menstruatie - andere reden?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Abbii, 2 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abbii

Abbii Actief lid

12 feb 2015
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag neer moet zetten dus zet hem maar gewoon neer bij de meeste topics/onderwerpen ;). Als ie ergens anders heen moet dan roept u maar!! :D.

Het is namelijk zo; We hebben een zoontje van nu bijna 9 maanden en we proberen niet echt weer zwanger te worden ofzo.. We doen er ook niks tegen dus begrijp me niet verkeerd, de wens is er zeker, het maakt ons alleen op het moment niet zo veel uit of het wel of niet gebeurd. Als ik zwanger raak zijn we blij, krijg ik m'n menstruatie, is het ook helemaal prima :).

Even verhaaltje vooraf: Ik heb op 14/10 mijn ei gevoeld, dit weet ik zeker want sinds de geboorte van de kleine man ga ik iedere maand bijna ten onder van de pijn tijdens m'n eisprong/ovulatie periode. Duurt ongeveer een dag en dan is het weg..

Ik heb een regelmatige cyclus al sinds een maand na bevalling van +- 36 dagen (cyclus is altijd vrij lang geweest). Ook ben ik iedere keer netjes 2 weken na de ovu pijn steeds ongesteld geworden.

Nu zou ik daarmee (volgens mijn berekening) op 28/10 ongesteld hebben moeten worden, en jullie zien hem natuurlijk al aankomen; Dat werd ik niet! Nou kan het natuurlijk een paar daagjes verschillen, we zijn allemaal maar vrouwen.. maar inmiddels zijn we 5 dagen verder en nog steeds niks.

Wat doe je dan? Testje uiteraard, ik bedoel als je er niets tegen doet is de kans er altijd. Heb een test gedaan op 01/11 (gister dus, 4dagen na nod) en die was negatief.

Nou neem ik aan dat 4 dagen na nod een omo witte test wel echt betekend dat ik niet zwanger ben.

Dus is mijn vraag: Kan het zijn dat ik echt zo veel later na mijn ei pas ongesteld wordt? Of kan het uitblijven van de menstruatie een andere reden hebben? Ik las op internet (ja ik weet het, google zegt altijd dat je dood gaat, dus kun je beter niet zoeken) dat een menstruatie overslaan als je geen vorm van hormonale conceptie gebruikt niet echt normaal is.. Is er iemand die hier misschien ook ervaring mee heeft?

Nu ben ik misschien nog wat vroeg om over een overgeslagen menstruatie te praten en maak je geen zorden, ik wacht nog even rustig af.. misschien komt het morgen vrolijk om de hoek kijken.
    Maar in de tussentijd geeft het me een mooie gelegenheid om gezellig op dit forum te kletsen ;):p

Zooo lang verhaal :$ hihi, was niet de bedoeling, maar hopelijk kunnen jullie me iets verder uit deze status halen: :(

2. LeonieDA

LeonieDA Lid

26 okt 2016
    43
    4
    8
    NULL
    NULL
    Het uitblijven van een ongi kan meerdere redenen hebben! Stress is een welbekende omdat het lichaam dan het hormoon cortisol aanmaakt wat verschillende effecten op je lichaam kan hebben waaronder een verlate of wegblijvende ongi. Als je in een stressvolle periode zit kan jet hier dus aanliggen. Verder is bij mij bekent dat een ongezond voedingspatroon ook kan zorgen voor het uitblijven van je ongi (denk dan vooral aan anorexia achtige eetgewoonten) en vrouwlijke bodybuilders die testosteron slikken. Ik ga er stiekem vanuit dat die laatste 2 niet van toepassing zijn op jou maar zet ze er toch bij. Verder weet ik het ook niet maar je kan altijd nog een extra testje doen toch?

Succes!

3. Abbii

Abbii Actief lid

12 feb 2015
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Stress had ik inderdaad ook gelezen, ik heb een aardig stressvolle periode achter de rug maar het is sinds een weekje weer aardig rustig.. dus dan komt het inderdaad misschien nog..

Anorexia of bodybuilder ben ik ab-so-luut niet hahaha, ben eerder wat aan de behoorlijke vollere kant ;), dat was/is ook een van mijn angsten, dat ik te dik ben om ongesteld te worden.. maar ik mijn gewicht is hetzelfde als toen ik zwanger werd van de eerste. Ik sport wel een stuk minder helaas :(..

Ja ik kan er inderdaad altijd nog een testje tegenaan gooien aan het einde van de week, daar heb je gelijk in..

Ik heb op de een of andere rare manier gewoon zo'n angst dat er iets mis is ofzo.. heel stom. Gewoon vooral omdat ik het idee heb dat mijn ovupijn, ovupijn was.. het was best wel heftig (maar dat ben ik dus ook wel gewend) Maar nu ik dus nog steeds niet ongi ben ga ik dus vraagtekens zetten bij de pijn...

Heel erg bedankt voor je reactie in ieder geval LeonieDA!

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ovulatiepijn betekend niet dat je eitje daadwerkelijk springt. Ovulatiepijn is de laatste groeispurt vlak voor de eisprong. Het kan dus echt voorkomen dat je eitje na ovulatiepijn niet springt..
    Aangezien dit dus niet herl betrouwbaar id kan t zomaar zijn dat je ineens een latere eisprong hebt en dus later ongesteld wordt.
    Hou t komende week even in de gaten dmv een zwangerschapstest.

5. Abbii

Abbii Actief lid

12 feb 2015
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aah oke, dat wist ik dus niet.. ik dacht dat als je ovulatie pijn hebt je tegelijkertijd automatisch je eisprong hebt.. Dat kan dus al direct een hoop verklaren,, en kunnen daar dan ook echt dagen tussen zitten?

Ja dan ga ik het maar even in de gaten houden.. bedankt voor je reactie :)

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ja dat kan. Je kunt zelfs een complete cyclus overslaan..

7. Abbii

Abbii Actief lid

12 feb 2015
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Overslaan omdat het eitje helemaal nooit gesprongen is?! Maar dat is niet echt normaal toch? Aangezien ik helemaal vrij van hormonale conceptie ben al ruim 2 jaar.. Of is dat niet per se een teken dat er iets mis is?

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hoezo? we zijn geen robots hoor haha, dat gebeurd volgens mij iedere vrouw wel eens ;)

9. Abbii

Abbii Actief lid

12 feb 2015
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hahaha nee gelukkig niet ;) Ja geen idee, ik dacht dat dat eigenlijk alleen ''kan'' als je de pil slikt en het dus bewust doet. Haha noem me maar onwetend denk ik :p

10. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Als je nog borstvoeding geeft: dat kan ook wel de schuldige zijn :)

11. Abbii

Abbii Actief lid

12 feb 2015
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee ik heb uiteindelijk maar een maandje borstvoeding gegeven en mijn cyclus is zich eigenlijk vrijwel direct erna weer netjes gaan gedragen haha

12. Roseline

Roseline Niet meer actief

Dit inderdaad. Ik had ook eisprong-pijn gevoel en ik werd ook niet ongesteld. Test gedaan, want ik dacht huh.. maar deze was witter dan wit!! Na 2 weken kreeg ik weer eisprong-pijn en toen na 2 weken ongesteld geworden, dus ik had inderdaad ook een hele maand overgeslagen. Nu ben ik wel pas een aantal maanden van de pil, maar misschien is het bij jou ook het geval. En anders even contact opnemen met de huisarts en je zorg uitspreken.

Deel Deze Pagina