Hoi meiden, Ik heb een vraagje, ben sinds afgelopen zondag klaar met mijn menstruatie en gister had ik heel veel steken vooral s avonds. Voor mijn gevoel anders dan anders. Dus hebben we gezellig geklust. Mijn vraag is dus kan een eisprong zo snel al plaats vinden na je menstruatie? Alvast bedankt
Ja. Ik heb altijd een vroege eisprong! Wist ik zelf niet maar ik kwam erachter met mijn echo's. Beide zw wchappen zijn dus ook ruim een week vooruit gezet
Ja hoor Girl, dat kan prima, zoals LaPalma al aangeeft. Wij weten nu echter niet hoe lang jou menstruatie heeft geduurd. Je moet eigenlijk vanaf het begin van je menstruatie rekenen (dag dat rood komt). Dan tel je de dagen tussen start menstruatie en vermoedelijke eisprong. Standaard wordt vaak 14 dagen genomen, maar veel vrouwen wijken daar vanaf. Ik geloof dat 10 dagen ook nog prima is, maar dat zal per persoon wel weer verschillen. Het is overigens wel belangrijk dat de periode tussen je eisprong en volgende vermoedelijke ongesteldheidsdag (NOD) wel 10 dagen of langer duurt (ideaal is 14 dagen, maar ook dat wijkt veel af).
Hoi LaPalma, Dank je wel en nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. @ Jellebelle, Ja ik ben het in de nacht van 16 op 17 juni geworden Dus ik denk dat Ik de 17e aanhoud. En dan is het maar negen dagen maar vandaag heb ik ook steken maar die zitten weer wat hoger in mijn buik. Meestal voel ik mijn eisprong wel. Vorige keer had ik hem met 15 dagen na NOD. Kan dat ook iedere maand verschillen? Ik bedoel de ene keer na 10 dagen en de andere keer na 15 dagen een eisprong. Sorry voor alle vragen maar heb me eigenlijk in dit stukje nooit echt verdiept omdat ik hem altijd goed voel. Misschien toch maar eens doen.
Ja dat kan en hoeft niet een probleem te zijn, behalve dat je misschien te laat begint met klussen. Het kan ook zijn dat je deze keer het groeien van je eitje zo goed voelt en dat die nog niet gesprongen is. Heb je al vruchtbare afscheiding gezien?
Hoi Esther, nee ik heb nog geen vruchtbaar slijm. We klussen nu om de 2 a 3 dagen omdat ik hem niet mis wil lopen. Maar dat het groeit zou ook nog kunnen idd. Heb ik nooit echt gehad maar eens moet de eerste keer zijn. Daarbij ben ik nu ook de hele dag al een soort van weeig. Alsof ik de hele dag nog niets gegeten heb.
Hoi meiden Hier nog even een berichtje over dit onderwerp bij mij. Ik denk dat het toen mijn darmen en buik zijn geweest. Heb behoorlijke last gehad van opstoppingen al snel toen alles eruit was was het over. Nu had ik gister mijn eisprong. Ik voelde die kramp en had gelijk zoiets van ja dat is hem. Niet dat van de vorige keer. Kan de kramp nooit echt beschrijven of op een of andere manier herkennen tot ik de eisprong weer heb. Dus gister heerlijk geklust. En nu maar weer afwachten.