Mannen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door petra27, 26 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra27

    petra27 Lid

    11 sep 2005
    67
    0
    0
    Amai, ik hoop dat die eerste maanden snel voorbij zijn. Misselijk, moe, pijnlijke borsten.
    Vanmorgen zat ik vol energie, dus ik besloot om met mijn puppy hondje de stad in te trekken. Een uur later geraakte ik niet meer vooruit. Op een bankje gaan zitten, nog emotioneel geworden ook, ik had zin om te huilen. Ik bel naar mijn vriend, die was aan het werk maar had het te druk. Krijg je als antwoord ga dan naar de apotheker als je je zo misselijk en slap voelt! Gisterenavond net hetzelfde. Kheb een heel weekend moeten werken en ik was gisterenavond heel moe. Vond hij het niet fijn dat ik al vroeg naar bed ging. Pffff! Toen ik vertelde dat de test positief was, reageerde hij maar heel gewoon, ik dacht dat hij wel anders ging reageren. Het was hij die zo graag een baby wou, ik vind het zo raar. Hij moet misschien nog aan het idee wennen.
     
  2. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    mannen zijn zo petra ik heb ook zo'n man of je krijgt van teksten naar je hoofd geslingerd van stel je niet aan je bent maar zwanger ... nou hij mag het overnemen 2 van die kleine mensje in je buik.
    trek je er niks van aan en geniet lekker doe ik ook .

    groetjes anita
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik denk dat het komt omdat de mannen in principe zich nu nog machteloos voelen.
    Jij voelt vanalles emoties , misselijkheid, pijnlijke borsten ,enz.
    Straks ben jij degene die de eerste tekenen van leven voelt van jullie wondertje.
    Je man voelt dat ook niet, pas tegen de tijd dat hij of het hartje hoort, of voor het eerst zijn hand op je buik legt en het getrap voelt, of gewoon naar je buik kijkt en die helemaal ziet golven en bewegen, dan pas word het allemaal tastbaar voor de mannen.
    Tot die tijd staan ze er eigenlijk een beetje buiten.
    Dat zal bij de bavalling ook weer gebeuren.
    De vrouw is aan het persen , of heeft pijn, dan kan de man ook niks doen en ze voellen zich gewoon totaal machteloos in die situatie.

    Ik denk dat je hem nog even de tijd moet geven en dat hij wanneer het voor hem werkelijkheid geworden is vanzelf verranderd.

    liefs
     
  4. haha ja mannen.
    Toen ik ondekte dat ik zwanger was van Jonas kon ik niet wachten tot hij thuis was.
    Ik had te test gedaan en dan een sms gestuurt ik ben zwanger.
    Hij heeft toen alle blikken katteneten in laten vallen :)

    Ja en mannen bedoelen het niet slecht als ze zeggen dat je naar den apotheker moet gaan.
    Ze weten gewoon niet hoe ze je moeten helpen denk ik.
    en hij zal er ook nog moeten aan wennen ;)
     
  5. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Ja, mannen weten gewoon niet wat ze aanmoeten met zo'n situatie...
    (moet je eens zien als zij een griepje hebben... :) )

    Hier staat een beetje omschreven wat er door je partner zijn hoofd gaat nu je zwanger bent.... http://www.9maand.com/vader/papa/rol.php?via=46

    Wij denken aan lieve sokjes, een leuke babykamer, kleine teentjes en vingertjes, gaan we borstvoeding geven of niet etc... bij mannen schijnen dus andere gedachten een rol te spelen...

    Geef het wat tijd... hij zal het op een bepaald moment gaan 'begrijpen' (zover mogelijk) ... maar vergeet niet, het blijft een man!

    Al met al, wacht maar tot hij voor het eerst een schopje voelt.... ;)

    Oh, nog een leuke link, speciaal voor vaders: http://www.ikvader.nl

    Groetjes & succes

    Jade

    p.s. je bent niet de enige hoor meis!
     
  6. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik kan gelukkig niet met jullie meepraten.
    Ik heb toen ik zwanger was van Nikky een test gedaan toen hij ook thuis was. We hebben samen vol ongeloof naar de test zitten kijken en samen gehuild van blijdschap.
    Ook tijdens de zwangerschap zaten we samen op een roze wolk.
    Hij kwam geregeld thuis met baby kleding en speelgoed.
    Ook steunde hij me bij alles en ik hoefde maar te zeggen dat ik trek had in friet, en hij liep naar de snackbar.
    In de tijden dat ik in het ziekenhuis lag bleef hij nog steeds mijn steun en toeverlaat.
    Tijdens de bevalling heeft hij zich ontfermt over de natte washandjes en gaf hij tijdens het persen steun in m'n nek.

    Nee, mijn man was gelukkig net zo zwanger als ik :D
     
  7. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Lastig hoor! Gelukkig heb ik ook een kanjer van een vent die mee zwangert, alle kwaaltjes luistert hij geduldig naar, en hij helpt waar hij kan..
    Neemt mijn af en toe opspelende hormonen voor lief, en s'avonds als hij thuis komt krijgen zowel ik als de buik een kusje.
    Ik ben t wel met Jolanda eens dat een man ook wel meer buitenspel staat en dit ook erg moeilijk voor hem is, mijn man wil ook zoooo graag de baby voelen maar het lukt m nog niet en dan is hij best teleurgesteld...
    Geduld is denk ik de oplossing, en misschien moet hij ook gewoon even wennen aan t idee, ook al wil je t zo graag als het dan Echt zo is schrik je denk ik toch wel even...
    Genieten van je zwangerschap en je man trekt echt wel bij hoor!
     
  8. petra27

    petra27 Lid

    11 sep 2005
    67
    0
    0
    Het is al weer beter. Ik zal ook wel een beetje een slechte dag gehad hebben. Het is helemaal geen slechte jong en we hebben het super samen. Hij doet zijn best. Ik heb het hem eens allemaal goed gezegd en sindsdien valt het wel mee.
    Ik krijg het wel soms nog op mijn zenuwen. Hij wil sex en ik wijs hem af. Met al mijn buikpijn heb ik niet veel zin. Ik ben ook niet de persoon die veel klaagt, ik heb raar maar waar meer energie en hij denkt dat ik mij dan ook super voel. En dan is hij weer daar. Och ja, het is en blijft een man. Hij beint al schrik te krijgen dat het 9 maand niks gaat zijn.
     
  9. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    hahaha Petra, geloof me die fase heeft (volgens mij) iedereen, ik in ieder geval wel, in het begin had ik helemaal geen zin in sex, mijn borsten deden zeer en als mijn man er maar naar keek had ik t al benauwd...
    De zin kwam bij mij gewoon weer terug, zo enthousiast zelfs dat nu manlief af en toe te moe is ;) !!
    Het is allemaal nieuw en aftasten maar zal best op zijn pootjes terecht komen!!
     
  10. petra27

    petra27 Lid

    11 sep 2005
    67
    0
    0
    Alle hij zal blij zijn als hij dat hoort. :)

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina