Nieuwe ronden, nieuwe kansen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Merelzwangerloos, 2 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merelzwangerloos

    30 mei 2018
    14
    12
    3
    Vrouw
    Heyy ladies,

    Inmiddels in ronde 18 aangekomen, helaas mocht het de 1e keer na de HSG niet baten. Voor degene die er net als ik dagelijks mee bezig zijn: ik heb er weer even een blogje over geschreven:
    http://zwangerloos.nl/nieuwe-ronde-nieuwe-kansen/

    Nog meer mensen in ronde 18 of in de buurt daarvan? Wanneer nemen jullie de stap om naar het ziekenhuis te gaan voor een behandelplan? En nog tips om er niet zo mee bezig te zijn?

    Liefs Merel
     
  2. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik ben in ronde weet ik niet, ben een jaar of 4 geleden met de pil gestopt maar heel onregelmatig ongesteld en we zijn er niet elke maand mee bezig geweest. Ik heb ook wel eens een eisprong gehad terwijl ik op vakantie was met een vriendin bijvoorbeeld dus dat telt dan niet echt als ronde natuurlijk. Maargoed het duurt in ieder geval lang. Ik heb me in januari gemeld bij de huisarts nadat ik een cyclus van 85 dagen had en dat zat was. Inmiddels is het juli en ben ik vandaag met clomid begonnen. Als ik wist dat het allemaal zo lang zou duren voor ik ubeüberha met clomid kon beginnen had ik me wel eerder gemeld. Tips om er niet mee bezig te zijn heb ik ook wel. Ik ga vaak iets leuks doen en dan denk ik er helemaal niet aan. Dus zorg voor veel afleiding en wees je bewust van alles waar je blij mee bent in je leven ipv dat wat je mist. Wat in ieder geval niet helpt is jezelf proberen te verplichten om er niet aan te denken. Ontspan en geniet van je leven! Stel je voor dat het nog jaren duurt en je bent er elke dag mee bezig geweest, dat wil je toch ook niet? En verder: ik zou mezelf nooit zwangerloos noemen, alsof je het over jezelf afroept klinkt dat voor mij. Eigenlijk wat je schrijft in je stukje: denk positief en niet aan baby's. Als je jezelf zwangerloos noemt dan is dat negatief en verbind je jezelf met het niet zwanger zijn.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Merelzwangerloos

    30 mei 2018
    14
    12
    3
    Vrouw
    Hi Lisanne, zo dat is ook een aardige tijd. Ik ben benieuwd of de Clomid helpt, als je het zou willen laten weten dan graag!
    Je hebt gelijk hoor, er teveel mee bezig zijn helpt niet mee. En ja de woordkeuze 'zwangerloos' was meer omdat alle andere namen voor blogsites al bestonden :) Aan de ene kant klinkt het wellicht negatief, aan de andere kant tja, het is nu eenmaal een wens om zwanger te worden :)
     
  4. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    De clomid heeft geholpen, ik had zelfs twee eitjes! Wel pas op dag 22 maar toch. En helaas net getest en was negatief, ben nu 13 dpo dus ik verwacht er niks meer van eigenlijk.
     

Deel Deze Pagina