Sago (parkeren)

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Iets anders deze keer.
    Namelijk; Parkeer-ergernissen.
    Deze is vers van de pers, want ik ben namelijk echt net binnen van mijn irritante en frustrerende parkeeravontuur.

Wij zijn gezegend met een Lidl voor de deur.
    Hartstikke fijn natuurlijk, want als je even voor een klein boodschapje naar de winkels moet rennen ben je er zo, zware boodschappen hoef je niet ver te tillen en je hoeft niet je auto in en uit om alles in te laden.

Maar op dagen zoals vrijdag en zaterdag, vervloek ik die Lidl.
    Half Rotterdam schijnt uit te stromen om hun boodschapjes te doen en half bejaard Alexanderpolder doet mee.
    Met als gevolg dat onze redelijk ruime parkeerplaats met genoeg vakken voor iedereen (normaal gesproken) stampend vol staat en ik dus onmogelijk een plek kan bemachtigen. Ik heb dan ook nog eens de pech dat ik niet zo heldhaftig ben als sommige andere mensen en ik dus niet met auto en al een parkeerplaats pik. Al is dat eigenlijk mijn groot recht, want ik woon er notabene.
    En dan nog niet gesproken over de bejaarden (ik hou van bejaarden, hou me ten goede) die schuin oversteken en in de veronderstelling zijn dat het heus niet glad is buiten en ik makkelijk bovenop mijn rem kan trappen.

Daarbij staan er ook nog eens auto's kriskras langs de weg geparkeerd (waar oorspronkelijk een parkeerverbod geldt) waardoor elkaar passeren ook ineens heel lastig wordt. Neem daarbij een dame die nogal onzeker achter het stuur zit, een ongeduldige oudere man en *poef* je heb een chaos.

Uiteindelijk heb ik mijn auto kunnen parkeren bij een andere flat!
    Er was gewoon geen normaal plaatsje meer te vinden.
    Soms heb ik het gevoel alsof ik in het centrum woon in plaats van een ''rustige'' buitenwijk.

En nu even bijkomen met een bakje koffie...

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Zwaar irritant is dat he, blegh

3. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Erg vervelend... Je zal soms gewoon niet weg gaan, omdat je bang bent dat je geen plekje meer voor de deur hebt..

4. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    dat is hier in de avond dan kun je je auto ook nog niet goed fatsoen kwijt errug irritant inderdaad!!

5. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Dit zou ik ook geschreven kunnen hebben!
    Bij ons is het ook een chaos met parkeren, vooral op vrijdag en zaterdag.

Erg vervelend, heb ook wel eens de auto 2 straten verderop moeten parkeren omdat er geen plek was.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Zooooo herkenbaar, wonende naast de appie! Mensen lijken het bestaan van een stoep te zijn vergeten en lopen kriskras heen en weer. In het weekend echt een hel! Maar ja, ik woon wel in het centrum, bij mij dus wel een beetje eigen schuld dikke bult :)

7. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Bij mij in de straat erger ik mij ook ontzettend aan het parkeren en dan is er niet zoveel bijzonders in de buurt. Op dit moment erger ik alleen nog erger want heb avonddiensten en dan is er geen plek meer. Maar als ik volgende dag weg moet en moet de kleine inladen dan laad ik eerst spullen in en krabben als nodig is. De kleine ligt dan nog binnen en ik hoor haar buiten als ze gaat huilen. Als ik dus verder geparkeerd sta dan ik mijn huis met mijn dochter niet in de gaten houden. Vind dit vervelend en dan hebben mensen aan de overkant 5 auto's en sommige gebruiken ze bijna niet, laat zij lekker even iets verder lopen.
    Mijn vriend wilt waarschijnlijk een oprit maken voor twee auto's :)

8. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Tja ik ben niet anders gewend in de zomer dan 10 minuten te moeten lopen naar mijn auto, ik woon dan niet bij een supermarkt maar 50 meter verderop is het strand. Als dan het zonnetje schijnt dan weet je al hoe laat het is. Toch loop ik elke keer weer half vloekend naar me auto als die een kilometer verderop staat dus ik begrijp je frustratie zeker wel.

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Zowiezo vind ik het daain Rotterdam erg druk ;) Als ik op zaterdag naar Alexandrium ga is het ook drama.. MAar erg lastig is het wel! Iknwee niet precies waar je woont, maar als het bij de Liddl aan de Jac. dutielweg is dan vind ik dat niet echteen rustige buitenwijk :p

10. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hier hadden we daar ook last van, na klachten hebben ze het opgelost met betaald parkeren

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het is hier ook een drama! Woon in een woonwijk zonder winkels e.d., maar er is gewoon teveel blik. Ook hebben veel huizen een garage en dan kun je daar dus niet parkeren.

Ook heel irritant: een groot parkeervak waar normaal gezien vier auto's achter elkaar kunnen staan, maar waar een iemand niet goed aanschuift en dus eigenlijk twee plekken inneemt...

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Oh dat is minder zeg, herken het trouwens wel al hebben wij geen Liddl voor de deur maar wel mensen die zowat elke week een feest geven tegenover ons en dus een hoop aanloop. Weg parkeerplaats. Soms durf ik in het weekend geeneens de deur uit te gaan met de auto omdat ik weet dat we 's-avonds de auto aan de andere kant van de wijk kunnen parkeren... waardeloos. Kan er niet een soort van systeem komen dat bewoners voorrang hebben met parkeren op bezoekers ofzo :)

13. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
  14. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Nee dat hebben ze niet, de grond van de parkeerplaats is niet van de flat zeg maar, maar ook niet van de Lidl.

Gewoon een vrij stuk parkeerplek waar dus officieel iedereen mag staan.

Jammer genoeg...

Deel Deze Pagina