Nieuwe schoen, te groot, wat te doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Maagd, 26 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Goeie knoop in leggen werkt ook wel hoor.:cool:

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.294
    16.695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb ook weleens de fout gemaakt om schoenen op de groei te kopen maar het werkt gewoonweg niet.
    Ik koop nu enkel nog schoenen wanneer de schoenen dreigen aan de krappe kant te worden.
    Heel soms koop ik weleens schoenen online maar ik vind het toch moeilijk om zelf goed te beoordelen of een schoen nu echt goed past en voldoende ruimte heeft en al helemaal wanneer er zo'n harde neus op zit dan kan ik het amper voelen haha

3. tuc

tuc Niet meer actief

en met de gymles oid?

4. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.033
    2.396
    113
    Even naar goede kinderschoenen winkel gaan die ook de breedte maat kan meten, in de lengte kunnen ze wellicht passen maar als ze te breed zijn sloffen Ze er alsnog in. Overigens ben ik persoonlijk niet echt fan van zooltjes om structureel in de schoenen te hebben als de maat klopt, de schoenen passen dan gewoon niet goed qua model en zijn dus minder geschikt.

5. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ik had een keer uggs gehaald voor me zoontje best dure schoenen verkoopster zei dese maat moet die echt hebben ik vertrouwde erop terwijl ik zelf al dacht maatje kleiner

Ik hè de aan gedaan na een rondje in de stad struikelde die gewoonweg steeds en slofte zo erg ik ben terug gegaan en heb een maatje kleiner gehad ja was echt op haar advies maar goed ook dat ik ben terug gegaan deze heeft die hele winter mee kunnen doen en liep die veel heter op

6. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    644
    289
    63
    Ik heb stage gelopen in de klas waar ook in de bouwhoek, huishoek en op het kleed (met knex/clics) de schoenen uit moesten...dus dan kan het voorkomen dat kinderen idd 3x per dag de schoenen uit moesten doen....
    Dan wil je als leerkracht echt geen 25 paar veterschoenen in de klas

7. tuc

tuc Niet meer actief

nee dat lijkt mij ook niet idd.
    Dat veterschoenen beter zijn ligt maar helemaal aan het soort schoen en de pasvorm. Een goed aansluitende klittenband schoen is beter dan een te wijde veterschoen.
    Voor deze winter heb ik zelf voor mijn zoon voor een klittenbandschoen gekozen omdat hij die zelf aan en uit kan doen. Wat voor de juffen op de psz belangrijk is maar ook voor zijn zelfredzaamheid goed is.
    Tot hij goed zelf een veterschoen met ritsje aan de zijkant aan krijgt.

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb een heel andere mening geloof ik... als de schoen niet past trek je hem toch niet aan?? Echt niet met zooltjes liggen klooien...

Andere schoenen kopen en nooit meer schoenen kopen die niet passen.

Dit is toch echt absurd... daar ga ik echt geen klittebandschoenen voor kopen. Hier kunnen ze op de psz gewoon de schoenen aanhouden als ze dat willen. En uitdoen als ze dat willen.

9. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    644
    289
    63
    en toch vind ik het een fijn idee: stel je voor dat er een kind met schoenen met hondenpoep de klas binnen komt. Hij speelt daarna met die vieze schoenen op een kleed, waar vervolgens later op de dag mijn kind lekker op zijn buik met de lego gaat liggen spelen...

een psz is dan net weer even anders: mijn zoon zat daar 3 uurtjes, met ca. 15 kinderen en 2 leidsters...
    dat is even wat anders als een hele dag in een klas met 27 kinderen en 1 juf....

(en zou het misschien daarom zijn dat er in kleine maten zo verschrikkelijk veel keuze is in klittenband-schoenen, of dat veterschoenen ook een rits hebben aan de zijkant??)

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Mijn dochtertje heeft hele smalle voetjes en klittenband schoenen kunnen nooit strak genoeg voor haar en bovendien vind ik klittenband schoenen lelijk.
    Inderdaad hebben veel veterschoentjes een rits aan de zijkant maar dan nog krijgt mijn dochtertje deze niet zelf aan en zal de juf toch echt moeten helpen.
    Ik ga in elk geval zeer zeker niet klittenband schoenen kopen omdat dat makkelijker is voor de juf helaas.
    Ik kom al 4 jaar bij dezelfde goede schoenenzaak die haar voetjes en schoentjes nauwkeurig meten en bekijken en waar ik met perfecte passende goede schoenen de deur uit ga. En ik kijk dan echt niet naar rits of klittenband. Met een beetje mazzel heb ik nog keus in de kleur maar meestal hebben we niet veel keus.
    De juf zal het toch echt moeten doen met de schoenen die mijn dochtertje draagt.

Maat goed even antwoord op ts.
    Als ie echt zo sloft dan zijn ze echt te groot en dat is net zo slecht voor de voeten als te kleine schoenen.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik sluit me hier verder volledig bij aan!

12. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Hier gebruik ik ook regelmatig een zooltje. Mijn zoon heeft zulke smalle voetjes waar die brede brede van een gemiddeld kind 2 keer in passen. Dus voor de lengte heeft hij vaak wel een grotere maat nodig om wat groeiruimte te hebben nog maar voor de breedte niet. Dus een zooltje werkt prefect daarbij. En zodra de groeiruimte bijna op is gaat het zooltje eruit en kan hij er zo wat beter in totdat ze te klein worden.

Maar eigenlijk vind ik te grote schoenen echt niet kunnen. Net als kleding/ jassen die te groot zijn. Ik zou gewoon gaan voor een extra paar schoenen voor nu.

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik vind het belangrijker dat mijn kind goed passende schoenen draagt dan wat voor de juf praktisch is.
    door verkeerde schoenen te dragen kunnen kinderen verkeerd gaan lopen wat weer problemen op lange termijn kan geven.
    ik weet niet hoe het bij jongensschoenen zit, geen ervaring mee, maar mijn dochter had altijd een ritsje aan de zijkant.
    hier wordt op de psz niet aan gym gedaan en in de klas mogen ze overal schoenen aanhouden.
    dat ligt er dus ook net aan hoe de regels zijn.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wacht maar op de basis school. Dan komt je kind regelmatig met de schoenen open enz de klas uit als ze ze zelf niet dicht kunnen doen. Ze hebben hier 2x per week gym en in de bouwhoek, huis hoek en lees hoek gaan de schoenen uit. Een keer een losse veter doet de juf wel maar na de gym 25 paar veters strikken doet juf niet. Je kan met klittenband ook prima kleuter schoenen kopen! Bovendien scheelt het me thuis ook veel tijd als ze zelf hun schoenen aan en uit kunnen doen. Strikken leren ze vaak pas met dik 5,5-6 denk ik?

15. tuc

tuc Niet meer actief

Precies! En daar geen rekening mee willen houden vind ik nogal kinderachtig. Klittenbandschoenen kunnen evengoed zitten als veterschoenen. Qua zicht heeft het niet mijn voorkeur, ik vind veterschoenen mooier, maar dit jaar telt het praktische even harder.

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bij mij telt alleen dat het goed voor haar voetjes is en niet wat handig voor de juf is.
    De winkel waar ik altijd kom voor haar heb ik überhaupt op de babyschoentjes na nooit geen klittebandschoenen gezien voor meisjes.
    En ik kom zelf uit het onderwijs ik weet dus heel goed waar ik over praat en er zijn bij mij nog nooit kinderen met open schoenen de klas uit gegaan naar huis. Alle jassen zijn dicht, de sjaals om en zo nodig muts en handschoenen aan. De oudste kleuters kunnen bij de eenvoudige schoenen ds jongste helpen.
    Wij hebben ook nog nooit aan ouders gevraagd om klittebandschoenen te kopen voor de kinderen en gymmen doen ze op blote voetjes.

17. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Hoef ik niet mee te wachten hoor mijn oudste zit in groep 6.
    Hier is het nooit en probleem geweest als er veters gestrikt moesten worden.
    Ik zeg ook niet dat klittenbandschoenen per definitie slecht zijn maar over het algemeen sluiten ze vaak minder goed aan.
    En ik blijf er bij dat ik het belangrijker vind dat mijn kinderen goede schoenen dragen die goed aansluiten op de voet dan wat de juf van hun veters vind.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Bij scapino moet je ook helemaal geen advies vragen.
    Daar hebben ze verstand van schoenen verkopen..
    Niet van de juiste schoenen verkopen.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Of gewoon leren strikken :D

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier mogen ze helemaal niet op blote voeten gymen, ook niet bij de kleuters.

Deel Deze Pagina