Hier in de speciaalzaak waar ik schoenen koop juist vrij veel schoenen met klittenband of met rits en veters, ook voor jongens en ook bij smallere modellen. Zelf gebruik ik ook nooit zooltjes, maar het schijnt toch goed te werken en schoenenwinkels (ook goede) geven het ook vaak als advies.
Hier hebben ze de schoenen ook standaard uit.. Mijn kinderen hebben hun schoenen aan als ze naar school gaan, tijdens de 2x30 minuten spelen en als ze naar huis gaan. Bij het buiten spelen thuis kan ik ze prima andere schoenen aandoen. Maar op school worden het toch klittenbandschoenen voor de jongste. Ik wil niet dat die 30 minuten buiten spelen veranderen in een kwartier omdat juf nog 30 schoenen moet dichtknopen..
Hier gymt alleen groep 1/2 op blote voetjes de rest met gymschoenen. Kleuters gymmen op blote voetjes en in hun hempje.
Wij kregen zelfs te horen dat onze man niet zelfstandig genoeg was omdat hij zijn jas en schoenen niet zelf dicht kon doen. Dus hij heeft schoenen met klittenband van Timberland (voor degene die zeggen dat er geen goeie klittenband schoenen zijn) en een jas zonder strak elastiek aan de onderkant. En jawel hij kon het zelf en was met sprongen vooruit gegaan zei de juf... (dit was groep 1, hij zit nu in 2) en gymmen gewoon in kleren (dus ook shirt/trui) met gymschoentjes van de action ook met klittenband. Dus ts ik zou ze bewaren of op Mp verkopen, maar niet dragen. Goed passende schoenen die ze zelf aan en uit kunnen trekken is het best😉 Succes!
Gymzaal wordt elke dag gepoetst. Nog nooit ouders gehad waarvan kinderen iets aan hun voetjes hebben gekregen door op blote voetjes te gymmen. De kleuters van groep 1/2 gymmen in een aparte speelzaal. De andere groepen vanaf groep 3 gymmen in een "echte" gymzaal in school. De vloer en banken ect waar kinderen met hun blote voetjes lopen wordt elke dag gereinigd na schooltijd hartstikke schoon weer de volgende dag. En zoals ik zei nog nooit ouders op de stoep gehad waarvan hun kind iets aan de voetjes heeft gekregen door te gymmen om blote voetjes Ik heb met mijn dochtertje ook peutergymmen gedaan in sporthal bij ons op het dorp dat was ook gewoon met blote voeten de kinderen en zelfs de ouders, en ik leef nog steeds
Schijnt wel beter te zijn voor de voetjes. En minder ongelukjes omdat kindertjes kennelijk beter grip hebben. (Ikzelf loop toch liever op een paar goede gympen.. maar dat was volgens onze kleuterjuf)
Is lopen op blote voeten goed voor uw kind? Lopen op blote voeten is de meest natuurlijke manier om de voeten te gebruiken. De voet is zo optimaal in contact met zijn omgeving en wordt zo het beste gestimuleerd. Wat is het doel van schoenen? In de moderne wereld zijn schoenen nodig om de voet te beschermen tegen koude en scherpe objecten. Verder worden schoenen gedragen omdat mensen dat mooi vinden. Het idee dat schoenen nodig zijn om kindervoeten zich goed te laten ontwikkelen is onjuist. In tegendeel, hoe meer een schoen de blote voeten situatie nabootst hoe beter dat is. Verder zorgen blote voetjes ervoor dat de spieren in de voet goed ontwikkelen/sterker worden. Vanaf groep 3 hebben ze bij ons gymschoenen aan. De groepen 1/2 dus niet en de speelzaal wordt elke dag geheel gereinigd niks aan het handje uuuuhh voetje
Hier moeten ze van de klas door de gang naar het speellokaal. Geen idee hoe schoon (of vies) het speellokaal is, maar de gang is SMERIG. Alleen daarvoor hier dus al gymschoentjes. En verder ook wel fijn tegen wratjes, daarvoor biedt een keer per dag schoonmaken, denk ik, geen bescherming.
Dan heeft een schone gymzaal ook weinig nut inderdaad omdat je het straatafval uit de gang dan zo met je blote voetjes de gymzaal inloopt.
hier igg geen fan van op blote voeten gymmen. dochter had in groep 1 binnen de kortste keren een monster van een wrat onder haar voet. dan moet je met dat spul lopen mieren onder de voet en dan komt ie er uit.. bah bah bah! dochter heeft toen ook meteen gymschoentjes gekregen. ze was (vrijwel) de enige in de klas met gymschoenen maar wij hoefden niet meer te klooien met wratten
Buiten het feit dat blote voeten onhygiënisch is (al wordt er goed schoongemaakt de kids komen van huis je weet niet hoe smerig het daar is) is het ook nog eens gevaarlijk. Ik was niet akkoord gegaan als M. op blote voeten moet gymen
Ik weet niet waarom het gevaarlijk zou zijn? Als het goed is, is het materiaal veilig (en anders is het dat ook niet met gymschoenen). En met blote voeten heb je meer grip, dus dat is juist veiliger. Dat je in groep 3 en hoger gymschoenen aan moet ivm veiligheid met voetbal ed, dat begrijp ik wel. Maar ik vind het dus gewoon hygiënischer met schoentjes, dus hier ook bij de kleuters gymschoenen. Mèt klittenband.
Ik heb liever veterschoenen voor dl voor de stabiliteit, maar nu ook met klittenband. Vind het wel handig als ze op peuterschool b.v. zelf haar schoenen leeg kan gieten na de zandbak. Gymen doet dl op blote voeten of antislip sokken, maar ik ben wel op zoek naar fijne gymschoenen. Vond het zelf als kind veel stabieler (steun voor je enkels en je tenen zijn beschermd), ik durfde meer met schoenen aan.