Nieuwe schoenen net iets te klein....

Discussie in 'De lounge' gestart door Boekenwormpje, 31 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
  2. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een update. Ik heb er de hele ochtend op gelopen. Dat had niet echt heel veel effect. Ik heb ze uiteindelijk nog warm gemaakt en flink mn voeten bewogen erin. Nu zitten ze eigenlijk best goed, ik kan er nu met dikke sokken in. De komende dagen ga ik ze 's avonds aandoen met sokken.

Ik moet zeggen dat ik best verbaast ben over het resultaat. Ik wilde ze eest echt terug sturen omdat ik dacht, dat past echt nooit. Ik had het gevoel dat de doorbloeding afgekneld werd als ik ze aan had. ;) Hahahaha.

Eigenlijk zijn wij vrouwen ook echt zo gek als n deur. :D

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Bij Blokker hebben ze iets om je schoenen mee uit te rekken.
    Ik had het voor m'n vriend gekocht, het hielp wel.

Het proberen waard

4. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ze zijn leuk!

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

En wat voor "iets" is dat dan? Want het is nogal vreemd om de Blokker binnen te stappen en dan te vertellen dat ze "iets" hebben om je schoenen mee op te rekken, maar dat je zelf geen idee hebt wat voor iets dat dan zou moeten zijn? ;)

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hoezo is dat vreemd? Lijkt me een hele normale vraag :)

7. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Vriendin van mij had hetzelfde en heeft en spray gekocht bij de schoenmaker. Alle knelpunten opgelost :)

Ze heeft me een foto gestuurd. Ik ga kijken of ik die nog heb.

8. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Tadaa! Worked like a charm :)

Bijgevoegde bestanden:

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou ja, dan moet je binnenstappen met de vraag of zij iets hebben om schoenen op te rekken. Kun je er niet bij vermelden dat je dat gelezen hebt, omdat je niet weet wat het is. Daarom vraag ik me dus af wat dat "iets" is :)

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zoiets heb ik ooit ook wel eens gehad, werkte heel goed, ook geen vlekken. Ik wist alleen niet meer waar ik het vandaag had. Bij de schoenmaker waarschijnlijk. Wat ik me wel afvraag: ik heb heel mooie suede lichtbeige schoentjes. Waren destijds (ik heb ze al wel 15 jaar geleden gekocht) erg duur. Ik heb ze 2x gedragen, want ik had ze gekocht voor een bruiloft. Maar door mijn zwangerschappen zijn mijn voeten wat groter geworden en zijn ze nogal krap..... Zou dit nu ook werken op mooie dure licht suede schoenen? Ben bang dat ik daar vlekken op krijg.....:(

11. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik zou het gewoon proberen. Als er vlekken op komen weet je dat voor de volgende keer, en als het niet vlekt kan je ze weer aandoen. Neem aan dat ze nu ook de kast niet uitkomen omdat ze pijn doen.

12. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga morgen toch naar de schoonmaker denk ik. Ik zal het eens vragen over die spray. Want deze pumps van mij zijn ook suède, wel zwart maar goed.

13. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op youtube stond trouwens ook n filmpje met een spray om het leer zacht te maken. De schoenmaker die dat kiet zien, sprayde zowel de binnen als de buitenkant ermee en smeerde het toen een beetje erin.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

heel graag! Wil je dan ook vragen hoe het met heel licht beige suede zit? Want ze waren écht te duur om zomaar te proberen (ruim 200 gulden)

En inderdaad staan ze nu in de kast, ik heb ze al een paar keer proberen "te slijten" aan mijn moeder en mijn beste vriendin. Maar er zit een hakje onder (niet eens heel hoog of zo, maar toch een hakje van 3/4 cm) en mijn moeder (van 71) kan daar niet meer op lopen, en mijn vriendin.....die kan helemaal niet op een hak lopen :p
    En verder ken ik niemand met die maat. En vind het zonde om ze bijv aan de kringloop te geven of zo. dan wacht ik wel tot mijn dochter in maat 37,5 zit. het is nl een heel klassieke schoen, die bij wijze van spreken over 100 jaar nog gedragen kunnen worden.

15. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Zeg maar dáág leren schoenen! :D

16. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou werkt prima hoor. Heb ik dus net gedaan een hele nacht.

17. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik ga morgen zelf ook zo'n bus halen. Heb ook 2 paar pumps staan die niet lekker zitten omdat ze knellen. Zonde want hele gave schoenen!

18. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Nog een goedkope tip die ik kreeg bij het kopen van mijn trouwschoenen. Als je een knelpunt bij je kleine teen bijvoorbeeld. Dan aan de binnenkant een beetje jonge jenever doen dan gaat de knelling weg. Groter worden ze niet.

19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.316
    113
    Gelderland
    Ik zou ze thuis in gaan lopen met een pantysokje aan! Duurt misschien wat langer maar zeker als het suède is loop je ze nog wel uit. En anders via een schoenmaker op laten rekken. Die zetten de schoentjes dan op spanning 1 dag/nacht en dat scheelt al veel. succes!

20. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    De schoenen liggen sinds gisteren bij de schoenmaker, ik mag ze morgen ophalen. Hij vond het wel een risico want het spanbandje kan scheuren zegt hij. Nou ja, ik zie het wel. Die spray heeft hij ook dus als ik ze morgen ophaal neem ik die ook nog mee. Vraag ik meteen hoe je die gebruikt.

Deel Deze Pagina