Nieuwe schutting geplaatst, samen met buuf....

Discussie in 'De lounge' gestart door Aszz, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik zou het er niet bij laten.
    En ik zou er zeker om vragen.

Als ze geen geld heeft om het te betalen , had ze niet mee in moeten stemmen.

Ik zou me er ook zeker niet bezwaard over voelen!

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Niet mee eens, als je akkoord gaat met zoiets, behoor je jouw deel ook te betalen. Lukt dat niet, geef het dan eerlijk aan en maak nieuwe afspraken. Een nieuwe schutting gaat al snel naar de paar honderd euro, dat is echt niet voor iedereen een paar rotcenten.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Inderdaad. Als ze zo krap bij kas zit, had ze niet akkoord moeten gaan.
    En misschien is de helft vanhet bedrag wel veel voor haar, maar als ze niet betaalt, zadelt ze haar buren op met dubbele kosten, dubbele onvoorziene kosten. En dat kan ook voor haar buren veel geld zijn. Of dat wel of niet zo is, maakt niet uit. Zij plaatst TS in een lastige positie.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Wat mij betreft heb je twee keuzes:
    1. je vraagt je buurvrouw om het geld
    2. je laat het erbij zitten

Als jij je er niet prettig bij voelt dat ze zich niet aan de afspraak houdt, moet je voor optie 1 kiezen.
    Als je voor optie 2 kiest, moet je er ook echt geen seconde meer over nadenken.

Ik heb geen idee wat ik zou doen, dat is zo afhankelijk van de situatie.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.879
    113
    Ja, zoiets zou ik ook doen.
    Afspraak is afspraak, als zij het geld niet had gehad, had ze er niet mee in moeten stemmen.

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik zou er gewoon naar vragen en niet via omwegen zoals sommige hier zeggen,waarom zou je.Ik zou zelf aanbellen en vragen of ze er zelf nog aan gedacht heeft dat we samen zouden doen met de schutting.
    Hebben jullie van te voren wel overlegt over het bedrag trouwens want dat is ook wel handig natuurlijk.
    Als ze niet kan/wil betalen zou ik wel zeggen dat ik er van baal maar verder geen ruzie ofzo over zou maken.

7. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    +1. Wij hebben dezelfde situatie gehad en meelevend gehandeld Die centen hebben we dus ook nooit gezien. Dan gewoon niet instemmen met 50/50, ook geen probleem.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Met je eens.

Ze had duidelijk aan moeten geven dat het niet zou lukken het nu te betalen. Dan hadden jullie zelf de keuze kunnen maken of zelf een schutting plaatsen en alles betalen of afwachten tot ze het wel kon betalen.
    Ik vind dit niet netjes van je buurvrouw.
    Jullie zijn zelfs zo vriendelijk geweest te zeggen dat het in termijnen kan.
    Ik zou langsgaan (oke mijn man ik ben niet zo goed in zulke gesprekken:)) en dan vragen of ze het vergeten was en of ze alsnog wil betalen. Succes!

9. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

je kan ook nogmaals beginnen over het kunstgras, en dan vragen of ze dat wel kan betalen aangezien ze de helft van het bedrag van de schutting nog niet heeft betaald, dan moet ze wel reageren

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou zo dachten wij dus eerst ook. Die paar honderd euro, jammer dan.
    Wij dachten ook, ze zal idd niet veel te besteden hebben. Maar ze rijdt wel een nieuwe auto ( echt gloednieuw! ), heeft allerlei nieuwe meubels besteld en nieuw witgoed.
    En ja, dat heeft ze zelf betaald want dat heeft ze ons verteld.
    Daarom heb ik nu zoiets, als jij dat kan betalen, dan betaal je ons ook maar!

Ze is nu niet thuis, maar ik ga vanmiddag of vanavond wel langs en even een balletje op gooien.

11. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Persoonlijk zou ik het er niet bij laten zitten.... Al zou ze elke maand een klein beetje terug betalen.... Gewoon over praten (manier zoals ik al eerder zei) en het niet via via doen... Daar komt gezeur van.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ben benieuwd! En van dat kunstgras is ook wel een goed idee.

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou het er zelf ook niet bij laten zitten, al ging het om een paar tientjes.. Dan ben ik maar een wrek (vrek?) hoor, maar afspraak is afspraak..

14. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik vind ook dat ze gewoon moet betalen. anders had ze naar je toe moeten komen van goh ik kan het nu niet geheel betalen vind je het goed als ik nu dit doe en dan dat! of vind je het goed als ik het dan en dan betaal. maar niet zo laten in de hoop dat jij er niet meer over begint.

brutale mensen hebben de halve wereld..

zou gewoon nonchelant opgooien van goh tis je vast ontschoten maar weet je wanneer je ruimte hebt om ons te betalen.. ?

good luck

15. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wat lopen er toch een rare mensen op de wereld, ze kan toch zelf ook wel bedenken dat ze die schutting nog moet betalen... Ik zou mijn ogen echt uit mijn harses schamen maar goed, sommigen zijn dus gewoon echt te asociaal voor woorden. Ik zou het kunstgras sowieso niet meebestellen voor haar, eerst betalen. Ik zou het overigens gewoon vragen of ze de schutting wil betalen. Gewoon iets in de trand van 'Hee Buuf, vind je de schutting mooi? Wij hebben het bedrag voor je voorgeschoten hoor, zouden het prettig vinden als je deze week/maand het afgesproken bedrag aan ons betaalt'... Daar is echt helemaal niets raar aan, ze wist tenslotte al dat ze moest betalen.

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    En ben je geweest?

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja! Maar ze is niet thuis. Geen idee waar ze is.
    Vanavond weer even proberen.

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ze is vast even geld pinnen voor de schutting ;)

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hahaha! :D
    Ik lees in spanning mee! :)

20. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    als ze ingestemt heeft moet ze betalen,

Hier was het anders, buren wouden nieuwe schutting, duidelijk aangegeven dat we dat niet konden betalen, nou het mocht wel per maand, maar ook daar nee tegen gezegt, ze dramden erg door, toen zij mijn man, nou ga maar eens vragen wat zo iets kost dan, dan kunnen we daarna verder kijken. tot onze grote verbazing komen we op een dag thuis, heel de schutting weg. ze hadden een nieuwe gekocht, dikke maand later toen we weer een dag weg waren en thuis kwamen stond 3 kwart van de nieuwe schutting er. manlief kreeg de rekening in de handen gedrukt, met de nadruk te betalen. tja dan heb je aan mij een verkeeerde, ik heb niet ingestemd, we hadden duidelijk aangegeven het niet te kunnen betalen. en zeker meer overleg gewild vooraf, het resulteerde in een zware ruzie, waarvan ze ons in de buurt vreselijk zwart heeft gepraat. maar helaas we hebben niet ingestemt, het geld niet dus nooit betaald.

maar als ze ingestemt heeft, hebben jullie het ook echt samen uitgezocht, gekocht enz enz. bij de oude buren ons oude huis hebben we wel samen schuttingen gekoccht en gezet, de mannen zijn samen op schutting jacht geweest, samen alles gedaan, en zo hooort het als het samen gebeurd, in mijn ogen.

maar ik zou gewoon recht op de man afvragen hoe het zit, en wat ze er van denkt.

Deel Deze Pagina